PDA

View Full Version : Nieuwe Versterker



quo vadis
17 juni 2003, 13:11
Hallo,

ik word gek van me oefenversterker dat bout ding daar komt alleen maar kut geluid uit dus ik ben van plan een nieuwe versterker te kopen.
ik wil er zon btje 1000 euro aan uitgeven (goede 2de hans ergens mag ook), ik speel veel rock/metal van the offspring tot slayer en marduk, maark houd ook veel van lekker relax muziekje of zon lekker "zeverige" solo.

iemand goede tips/aanraders?

riesj
17 juni 2003, 13:39
Hoi,

Een budget van 1000,-- is zeker niet verkeerd voor een oefenversterker!

Gaat het alleen om een oefenversterker, of heb je meer wensen?

Groetjes,

Metoshade
17 juni 2003, 14:52
Nou, ik ben benieuwd wanneer deze topic weer verzand in een orgie van ENGL-liefhebbers... Uitdaging: probeer eens iets anders te adviseren :D

iam
17 juni 2003, 14:56
maar gebruik toch eens de zoekfunctie er zijn hier genoeg topics over geweest...

en dé grote conclusie: GA TESTEN :lol:

Toaster
17 juni 2003, 14:59
Nou, ik ben benieuwd wanneer deze topic weer verzand in een orgie van ENGL-liefhebbers... Uitdaging: probeer eens iets anders te adviseren :D

:-D

Ja dat valt mij ook op ja.

Duizend euro en je mag 2 ehands... pffftt dan wordt de keuze wel groter.

Koch Multitone (buizen) die gaan voor 1100 tot 1000. driekanaals, veel power, goeie clean, maar krijgt vaak als commentaar dattie fuzzy is. (bepaald karakter van de overdrive) moet je zelf eens gaan beoordelen.

Je kunt ook een hele stack kopen van Randall (transistor) vor dat geld. Maar dat gaat een beetje ver voor een oefen versterkertje denk ik hè :razz:

Bij feedback staat nog steeds een Rivera te koop maar dat is denk ik iets te bleusy voor jou.

Wellicht een peavey 5150 combo (nieuw of tweedehands) maar hier heb ik geen ervaring mee.

De rest zal wel een ENGL adviseren :-D

Mithrandir
17 juni 2003, 15:00
Nou, ik ben benieuwd wanneer deze topic weer verzand in een orgie van ENGL-liefhebbers... Uitdaging: probeer eens iets anders te adviseren :D

ENGL, ENGL, ENGL, ENGL, ENGL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D

helleke
17 juni 2003, 15:05
Voor dat geld heb je ook een Warp 7 incl 4x 12 toch?

Toaster
17 juni 2003, 15:08
De rest zal wel een ENGL adviseren :-D




ENGL, ENGL, ENGL, ENGL, ENGL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja :razz:

quo vadis
17 juni 2003, 15:29
tjah ik zou hem ook wel wille gebruiken met de band maar ook gewoon voor thuis, ik wil gewoon een lekkere sound hebben want ik word gek van dit kleine dingetje dak nu heb (15 watt geval).
ik ken natuurlijk wel overal gaan testen maar oft van goeie kwaliteit is dan dat week niet en alle tips / aanraders zijn welkom.
ik zal iig zeker gaan kijken naar een ENGL :razz:

riesj
17 juni 2003, 17:17
Ik heb me totaal niet verdiept in metal tonen, dus ik hoop dat ik niet tegen schenen aanschop. :oops:

Is het niet zo, dat metalgeluiden vooral in de preamp 'gemaakt' worden?

Maar om terug te komen op het onderwerp:

Voorlopig wil je een oefenversterker die van een wat hogere kwaliteit is dan je eerste.
Voor al die grote buizenversterkers heb je een attenuator nog om ze strak te laten klinken (buizen klinken lekker op volume). edit: voor slaapkamervolume
Dus verdient een transistorversterker in jouw geval misschien voorkeur.
Maar ja, rock geluiden zijn met buizen toch echt wat dynamischer (wat je misschien ook wel weer zoekt).
Dus je wilt allebei.
Kom je terug op die buizenversterkers met attenuator en dan ben je over de 1000,-- heen.

Maar misschien vind je dat de kwaliteit van je geluid (voorlopig) al voldoende omhoog gaat met een kleine 2dehands buizenbak met pedaal (tubefactor,ofzo) of wie raadt er even een transistorbak aan?
En stel je de (veel pleuro's kostende) aankoop van grote versterker uit totdat je die ook echt nodig hebt.

Groetjes,

marc_o
17 juni 2003, 19:01
Nou, ik ben benieuwd wanneer deze topic weer verzand in een orgie van ENGL-liefhebbers... Uitdaging: probeer eens iets anders te adviseren :D


Probeer eens een ENGL, die zijn goed!

Speeddemon
17 juni 2003, 19:12
Ja, waarom iets anders adviseren als de ENGL-sound meer dan perfect is voor wat ie zoekt?

Ik kan 'm wel een paar top amps van 3000 euro adviseren (dat zijn pas de amps die aan ENGL's hegemonie kunnen tornen), maar een Thunder of Screamer combootje heb je voor 800-1000 euro, en dan heb je gewoon een supervette bak!
Thunder 50R is geloof ik 895 bij Feedback, 3 kanalen, mooie galm, mooie sound, 50W buizen, genoeg power voor stage... en ENGL! 8-)

Anders wordt het een ouwe 2e handse Marshall JCM800 (NIET de 900!!!) met een leuk boost/overdrive pedaal ervoor.

BLOK182
17 juni 2003, 19:16
Misschien een JCM900 halfstack met een duur scheurpedaaltje? Dan heb je wel een stoere versterker. Je kan idd eens naar Koch kijken, of misschien een tweedehands MesaBoogie Nomad45 of iets uit de caliber serie.

Josdevos
17 juni 2003, 21:16
Een Nomad waarom niet? Kopen? Spamspam...
Zijn inderdaad ook wel leuke bakken, maar moet wel waarschuwen dat ie nogal veel mid heeft. Gain zat, maar nogal midderig. Maar daarom komt ie net zo goed door de mix. Voor de rest superveelzijdig. Enkel niet geschikt voor extreme metal. Een flextone 3 misschien?

Negative K3 fan
17 juni 2003, 22:06
Nou, ik ben benieuwd wanneer deze topic weer verzand in een orgie van ENGL-liefhebbers... Uitdaging: probeer eens iets anders te adviseren :D

koch twintone (2e hands multitone misschien?)
marshall DSL/TSL combos
2e hands peavey buizen amps
2e hands andere shit.

Speeddemon
17 juni 2003, 23:51
Nou, ik ben benieuwd wanneer deze topic weer verzand in een orgie van ENGL-liefhebbers... Uitdaging: probeer eens iets anders te adviseren :D
marshall DSL/TSL combos


+1

TSL122, mooiste Marshall amp (combo) waar ik ooit op gespeeld heb. Het clean is deze keer ook ECHT clean.

ja, een JCM800+scheurbox is vetter, maar lang niet zo clean...

quo vadis
18 juni 2003, 10:57
Naja ik zit er eigenlijk nog echt over na te denken, ik denk dat ik toch voor een mooie "zweverige" sound ga inplaats van een metal scheurbak.
Ik was even naar me buren toe gegaan en die zouden dat ook wel prettiger vinden denk ik zomaar :wink:
Ik heb echt meer van die periodes dat ik veel metal speel... dan weer wel dan weer heletijd niet :razz: want lekker clean spelen vind ik toch ook wel leuk ja en ik ga zeker voor een ENGL kijken, want me gitaarleraar heeft er ook laatst 1 aangeschaft (kweet niet meer precies welk, iig een 100 watt combo) en daar heb ik dus even mee mogen spelen :lol: leuk spul!
Maar ik koop niet zomaar wat, ik wil eerst goed nadenken want zo'n ding kost geld...