PDA

View Full Version : Voorstellen; CMaj7



CMaj7
5 november 2012, 18:11
Dag mensen,

ik ben niet echt nieuw want ik schijn al in 2007 een account aangemaakt te hebben. Maar dat was ik al lang vergeten.

Ik ben ondertussen de 40 gepasseerd.
Speel sinds mijn 16e gitaar. Jarenlang klassiek. Vooral Spaans en Zuid-Amerikaans werk.
Een jaar of 15 geleden raakte ik in de ban van Bossa en Samba.
Een jaar of 6 geleden ben ik Jazz gaan spelen.
Nu kijk ik weer een beetje terug en verder: naar Funk, Afrikaanse muziek, Fusion...

Ik vind samen spelen echt het leukste wat er is. Hoewel ik het ook heerlijk vind een middagje zelf met een oud of nieuw stuk bezig te zijn. Met een loop-apparaat als handig hulpje. Al wordt je daar wel een beetje lui van..

Op de een of andere manier blijft alles wat theorie is bij mij nooit echt hangen. En echt systematisch oefenen of 'studeren' is me ook nooit echt gelukt. Dus ik doe het vooral op ervaring en gehoor. Maar ik ben altijd blij iets van een ander te kunnen oppikken.

Ik heb een klassieke akoestische gitaar (versterking laten inbouwen) van Esteve.
Van wat er verder in de loop der jaren is gekomen en gegaan heb ik 3 elektrische gitaren overgehouden: drie Epiphones:
-Howard Roberts (fantastisch geluid; diep en toch direct. Maar dat is het dan ook. Heeft maar 1 pickup en produceert snel feedback op hoger volume)
-Emperor Regent 'Joe Pass' (hele fijne, makkelijk spelende jazzgitaar. Prima geluid en redelijk breed inzetbaar)
-ES 339 (Mijn nieuwste aanwinst. Chinees. Ben er nog niet stuk van. Slordige afwerking. Hals aan de dikke kant. Absoluut geen akoestisch geluid. Compact maar juist daardoor zittend niet lekker speelbaar. Speelbaarheid en geluid is verder niet verkeerd. Misschien toch liever een grotere, ES 335-achtige gitaar? DOT heeft voor mij te dikke hals. Laatst bij Staffhorst op Samick SAN450 gespeeld. Restant. Maar wat een fijne gitaar. Spijt...)

Voor de volledigheid: ik ben een man. Standplaats Amsterdam.

Speel ze!

Duhsjaak
5 november 2012, 20:47
Hi C
De verleiding was groot te beginnen met vermoedens over de oorzaak van waarom je niet meer wist van het aangemaakte account. Maar een beetje Amsterdammer heeft die allang zelf ook bedacht. :seriousf:

Dan nog even mijn favoriete akkoord, want ik gok maar dat CMaj7 (zelfs bij typen moet ik erbij nadenken) jouw favoriete is?
Die van mij is Dgg. D geen gelul dus. Dmineur is the saddest of all keys, volgens Spinal Tap, dus ik hou het op majeur. Voor mijn dagelijkse portie mineur heb ik het Journaal al, dus je moet de ellende niet opzoeken vind ik.

Het toppunt van onbenul vind ik de dagelijkse weershow. Ere is een orkaan op komst, maar och wat een mooie plaatjes levert dat toch weer op! Afijn, don't start me talkin'!

Hartelijk welkom. En laat ons niet weer 7 jaar wachten op een post!
Vriendelijke groet, Gus

Scarface
5 november 2012, 22:49
Hi Christiaan,

welkom.

Ik heb toen straks jouw review gelezen,dat was zeer boeiend en goed verzorgt,heb zelfs interesse gekregen voor die gitaar.

Top..

Groet,
Marco