PDA

View Full Version : HNGD: Gerold #2 Bourbon DLX



geert1976
4 november 2012, 19:47
Ik heb mijzelf een fijne Strat kado gedaan:

Een Gerold #2 Bourbon DLX, gebaseerd op de 62 Fiësta Red Stratocaster.
Deze strats zijn moeilijk verkrijgbaar en behoorlijk duur.
Ze worden handgemaakt in Duitsland door Ray Gerold, de man die bij Duesenberg heeft gewerkt.
In deze strat zitten de handgemaakte gepatenteerde humbucker/noiseless elementen.
Patent is overigens in handen van Ray Gerold.

Hoe het precies werkt, kan ik niet helemaal goed uitleggen, maar de elementen zijn in een humbuckerstand te zetten en in noiseless singlecoil stand (eat your heart out Orpheo)

De body is gemaakt uit 1 stuk elzen en deze kleur wordt normaal niet door hem geleverd enkel op bestelling.
Neck is enkel voorzien van een flinterdun laagje zijdeglans lak en is lekker glad en is een lekkere stevige C-shape
Tuners zijn Kluson Deluxe locking tuners
Brug is van Wilkinson en het blok is staal

Een dergelijke strat kost € 1.600,00

De beste man heeft geen website en is een beetje een Enigma en zijn gitaren worden enkel op een paar locaties in Duitsland verkocht.
Er is enige wacttijd, want hij kan de vraag niet bijhouden en besteed niets uit en medewerkers heeft die ook niet.

enfin, hier wat foto's

tezamen, met mijn "Zoon van Piet"strat:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/011-1.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/012-1.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/014.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/015-1.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/016-1.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/017-1.jpg

vpilot
4 november 2012, 20:09
Ziet eruit als een zeer veelzijdige gitaar! Die zal je vast een boel plezier geven :)
Gefeliciteerd!

zoon van Piet
4 november 2012, 22:54
Zoon van Piet strat?
Vreemd genoeg komt ie me helemaal niet bekend voor!

Leg uit... ;)

Brewskie
4 november 2012, 23:14
Zoon van Piet strat?
Vreemd genoeg komt ie me helemaal niet bekend voor!

Leg uit... ;)

Komt die witte met maple neck je ook niet bekend voor ? ...daar verwijst hij naar.

Scarface
4 november 2012, 23:16
Gefeliciteerd,dat is een zeer mooi exemplaar :ok:...veel plezier er mee.

Er zitten tenminste echte Kluson Delux tunners op dat kun je van Fender niet meer zeggen..:mad:Gibson trouwens ook niet. Wist niet dat het merk nog bestond..

Groet,
Marco

geert1976
4 november 2012, 23:26
Zoon van Piet strat?
Vreemd genoeg komt ie me helemaal niet bekend voor!

Leg uit... ;)

Is een typische strat, die jouw eigendom zou kunnen zijn geweest.
Is een tijdscapule...
Deze strat is in de 70's door deze of gene aangeschaft en voorzien van een metalen slagplaat, Dimarzio elementen en een vijfstandenschakelaar(er staat zelfs nog "patend pending" in koeieletters op).

Hendriks
4 november 2012, 23:27
Mooi , maar wat ik heel jammer vind , is dat de hals niet helemaal goed gecentreerd is , de dot bij de 15de fret staat niet mooi tussen de G en D snaren in. Zie je veel vaker overigens ,ook bij Fender CS , maar verder mooi ding.

Scarface
4 november 2012, 23:32
Mooi , maar wat ik heel jammer vind , is dat de hals niet helemaal goed gecentreerd is , de dot bij de 15de fret staat niet mooi tussen de G en D snaren in. Zie je veel vaker overigens ,ook bij Fender CS , maar verder mooi ding.

Is mij nog nooit op gevallen,ik zie het nu ook niet :dontgeti:.

geert1976
4 november 2012, 23:38
Is mij nog nooit op gevallen,ik zie het nu ook niet :dontgeti:.

Crap, is wel goed gecentreerd, G snaar zat niet helemaal goed in het zadel.
gelukkig opgelost.
Mijn fotografie helpt ook niet erg mee, want ik hb de foto's iets schuin van de gitaar genomen en er niet recht op,vanwege de flits.

stijnkenens
4 november 2012, 23:38
Er is geen enkele foto perfect frontaal getrokken, dus dat is een bewering die niet op gaat voor mij.

Stratjes zijn niet mijn ding, maar in het roze zou die ook niet slecht zijn, nav de eerste foto met veel kunstlicht !

oei verkeerd topic, die shell pink versus barbie roze discutie en vergelijking vond ik wel geweldig.



s.

geert1976
4 november 2012, 23:42
Er is geen enkele foto perfect frontaal getrokken, dus dat is een bewering die niet op gaat voor mij.

Stratjes zijn niet mijn ding, maar in het roze zou die ook niet slecht zijn, nav de eerste foto met veel kunstlicht !

oei verkeerd topic, die shell pink versus barbie roze discutie en vergelijking vond ik wel geweldig.
s.

Klopt, zie mijn vorige post.
Hij is gemaakt door een Duitser en dat is te zien ook, heel irritant, dat alles op de millimeter precies past.

zoon van Piet
5 november 2012, 00:06
(mbt ZvPstrat:Is een typische strat, die jouw eigendom zou kunnen zijn geweest.
Is een tijdscapule...
Deze strat is in de 70's door deze of gene aangeschaft en voorzien van een metalen slagplaat, Dimarzio elementen en een vijfstandenschakelaar(er staat zelfs nog "patend pending" in koeieletters op).

Jezus, dat is nog eens een compliment: ene gitaar die van mij geweest had kunnen zijn! ;)
Dank je!

Midwolda
5 november 2012, 07:48
Nog nooit van het containerbegrip containerbegrip gehoord, Zoon van Piet?
Geert heeft een ZvP, ik heb een Mac en Mac heeft een Jak, even nadenken of ik er nog meer weet...
Guitarkid heeft een Keef (toch?)...
je zou d'r bijna een nieuw topic van maken. :D

sjoerd5
5 november 2012, 08:14
Ik heb een Geert1976! :D

Jasper.
5 november 2012, 08:30
Ik heb ook een Mac. Maar die is ook echt van Mac geweest.
En ik heb ook een TimoS :D

Hendriks
5 november 2012, 09:37
Crap, is wel goed gecentreerd, G snaar zat niet helemaal goed in het zadel.
gelukkig opgelost.
Mijn fotografie helpt ook niet erg mee, want ik hb de foto's iets schuin van de gitaar genomen en er niet recht op,vanwege de flits.
Gelukkig maar .

zoon van Piet
5 november 2012, 10:41
Nog nooit van het containerbegrip containerbegrip gehoord, Zoon van Piet?
Geert heeft een ZvP, ik heb een Mac en Mac heeft een Jak, even nadenken of ik er nog meer weet...
Guitarkid heeft een Keef (toch?)...
je zou d'r bijna een nieuw topic van maken. :D

Ja, maar dan zou ik gedacht hebben dat alleen gitaren met multiple headcracks, battlescars, hufterlittekens en algehele ouderdomsverschijnselen aan mij toegedicht zouden worden. Dat een mooie vintage 'customized'( zo noemende we dat destijds) strat naar mij gecontainerbegript wordt, is en blijft een hele eer ;)

frekie
5 november 2012, 12:15
Het begrip "Wietse-gitaar" is hier een begrip toch? ;)

Mooie Strat hoor, Fender kop, opmerkelijk dat die Duitser daar mee weg komt, de uitstekende Diego strats zijn niet meer leverbaar. Heb je hem al uit elkaar gehad? Of is het toch een Allparts neck en body? :soinnocent:

geert1976
5 november 2012, 12:43
Het begrip "Wietse-gitaar" is hier een begrip toch? ;)

Mooie Strat hoor, Fender kop, opmerkelijk dat die Duitser daar mee weg komt, de uitstekende Diego strats zijn niet meer leverbaar. Heb je hem al uit elkaar gehad? Of is het toch een Allparts neck en body? :soinnocent:

Hij heeft zijn headstocks inmiddels ook al aan moeten passen, onder druk van...
Body en hals zijn niet van all-parts:ok:

geert1976
5 november 2012, 12:44
Ik heb een Geert1976! :D

Yep, hoe is het eigenlijk met de Gibby?

Orpheo
5 november 2012, 14:27
Ik vind m super. Mag ik een foto van de wiring verzoeken? Niet met gillende spoed natuurlijk...

Kakihara
5 november 2012, 15:26
Ik ben niet zo'n fan van het kleurtje, maar het zit er me wel een vakkundig gemaakt instrument uit. Congrats!
Misschien dat de pickups parallel geschakeld worden? Dan zou je een ruisarm enkelspoelselement geluid krijgen. Maar dat gaat meestal gepaard met een (heel) licht volume verlies.

geert1976
6 november 2012, 12:44
Gisteren in bandverband de strat gebruikt in de oefenruimte en ingeplugd in een LC Buldog.
Ging prima en in humbuckerstand, laat de strat zich niet onbetuigd.

De strat is thuis prima te gebruiken voor het fijnere werk in sc stand en in humbuckerstand prima voor het betere hak- en zaagwerk:blast: