PDA

View Full Version : Marshall 5210 probleem



Bassa
4 november 2012, 18:51
Ik heb nu iets van 5 maanden een marshall 5210, geen problemen o.i.d mee. Maar sinds vorige week maakt de versterker een heel hard ''windgeluid''. Hoe harder ik de master volume zet hoe harder het wordt, het is geen krakende potmeter ik denk dat het de speaker is, of kraam ik nu wat onzin uit?!
http://www.youtube.com/watch?v=ivG_dgocAgs&feature=plcp
Hier is een filmpje (gemaakt met laptop webcam), het gaat om het windgeluid de andere geluiden komen niet van de versterker af. Als het de speaker is ga ik die denk ik niet vervangen (want dat is dan even duur wat de hele versterker kosste) maar dan ga ik versterker verkopen voor een kleine prijs en ga ik een kleine tube amp head+cab kopen.
Als iemand me kan helpen of weet wat er mis mee is hoor ik het graag. alvast bedankt.

cluseau
4 november 2012, 19:38
Dit is absoluut geen speaker probleem dus bespaar je de kosten en/of inspanning. Er is duidelijk een probleem in de amp maar ik kan je zo niet zeggen waar te zoeken omdat dit overal kan optreden. Kan een opampje zijn maar ook een lekke cap. Lastig verhaal. Wat ik je wel kan zeggen is dat het chassis er zoiezo uit moet en de print uit het chassis. Alle knopjes er af, potmeter en ingangen los etc. Minimaal een uur werk dus reken maar uit wat je aan arbeid kwijt bent om alleen al de juiste diagnose te krijgen.