PDA

View Full Version : grolsch ringetjes in andere kleur?



keithfan
4 november 2012, 16:33
Het gebeurt mij regelmatig dat mijn gitaarband losschiet. de bekende grolsch-ringetjes zijn een goed hulpmiddel om dit te voorkomen, zoals de meeste van jullie ook ervaren hebben. Maar, ik vind ze echt foeilelijk, helemaal op mijn gitaren die respectievelijk zwart en bruin-/houtkleurig zijn. Heeft een van jullie idee of er ergens van deze ringetjes te vinden zijn maar dan in een zwarte kleur?

d1rk
4 november 2012, 16:36
Ik heb er kraanleertjes opgedaan, deze zijn zwart. Te vinden in de bouwmarkt.

http://sanitair.prijsvechter.nl/uploads/tx_multishop/images/products/300/fas/fasto-klepbedekking-kraanleertje-fabrikantnummer-00529s.png
Groet,

Dirk

zjanke
4 november 2012, 19:18
We geven bakken met geld uit aan snaren, pedalen, speakers, buizen en dan is 12.50 voor een setje goede straplocks te veel geld? Ik snap dat niet zo goed :???:

Braindead
4 november 2012, 22:06
Mogelijk zijn straplocks niet Rock n roll, daar zou ik nog in kunnen komen. On the other hand zijn die ringetjes van beugelflesjes dat misschien wel maar dan moet je weer niet over de kleur gaan zeuren.

Misschien kan je ze anders uit een oude fietsband (binnenband) knippen? Dat is zwart en als je het echt rock n roll wil doen dan snuif je van dat witte poeder uit de binnenkant een lijntje op.

Disclaimer: do not try this at home. I was just joking.

keithfan
4 november 2012, 23:27
We geven bakken met geld uit aan snaren, pedalen, speakers, buizen en dan is 12.50 voor een setje goede straplocks te veel geld? Ik snap dat niet zo goed :???:
Ik zeg toch niet dat ik nergens geld aan uit wil geven. Ik ken alleen geen andere manier om de gitaarband op de plek te houden dan die van de grolsch-ringetjes. daarom vraag ik er hier ook naar:D

zjanke
4 november 2012, 23:46
In dat geval: Google eens op straplocks:D

Frits van Mourik
4 november 2012, 23:51
Het gebeurt mij regelmatig dat mijn gitaarband losschiet. de bekende grolsch-ringetjes zijn een goed hulpmiddel om dit te voorkomen, zoals de meeste van jullie ook ervaren hebben. Maar, ik vind ze echt foeilelijk, helemaal op mijn gitaren die respectievelijk zwart en bruin-/houtkleurig zijn. Heeft een van jullie idee of er ergens van deze ringetjes te vinden zijn maar dan in een zwarte kleur?

Edding 3000!

keithfan
5 november 2012, 09:40
In dat geval: Google eens op straplocks:D

Haha ok:p Bedankt voor je tip ik ga googlen!

MjS
5 november 2012, 10:28
Ik zie zelf de meerwaarde van straplocks tov grolsch rubbers niet zo, behalve dat de strap makkelijker los te halen is voor transport. Mijn straplocks piepen een beetje en moeten vrij regelmatig weer strak aangedraaid worden. De grolsch rubbers heb je geen last van verder.

Basvarken
5 november 2012, 10:31
strap-lox by dr. no (http://drno-effects.com/strap-lox/)


https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/562748_4462475565036_1443219512_n.jpg

zoon van Piet
5 november 2012, 11:48
Plus 1 voor dr No:
http://imageshack.us/a/img825/7928/photodab.jpg

Metalen straplocks zijn ondingen, om de door MjS gegeven reden..
Zelf blijf ik bij 'vintage' grolschdopjes..

onrust nv
5 november 2012, 11:54
Op m'n bas gitaar zitten 2 groene grolsch rubbers, waar ik ze vandaan heb weet ik nie maar ze zijn groen.

lindstrom
5 november 2012, 15:58
Mogelijk zijn straplocks niet Rock n roll, daar zou ik nog in kunnen komen.

Niet? daar dacht Slash toch echt anders over. viel me al gelijk op toen ik als jong kereltje op TV een live gig in parijs zag van de heren roosjes en pistolen dat er locks op de gitaar van Slash zat. in 1992 al! en nu nog!


Ik zie zelf de meerwaarde van straplocks tov grolsch rubbers niet zo, behalve dat de strap makkelijker los te halen is voor transport. Mijn straplocks piepen een beetje en moeten vrij regelmatig weer strak aangedraaid worden. De grolsch rubbers heb je geen last van verder.

Dat piepen, ok, punt.. maar dat regelmatig vastdraaien? dan draai je ze niet vast genoeg lijkt me. heb ze er inmiddels alweer 7 jaar opzitten en zijn in de tussentijd nog niet losgekomen. niks mis met metalen straplocks.

MjS
5 november 2012, 16:35
Dat piepen, ok, punt.. maar dat regelmatig vastdraaien? dan draai je ze niet vast genoeg lijkt me. heb ze er inmiddels alweer 7 jaar opzitten en zijn in de tussentijd nog niet losgekomen. niks mis met metalen straplocks.

Oh geloof me, die zitten zo vast als maar kan na het aandraaien. Niet met de hand, met een tangetje. En ik ben geen slapjanus. Vreemde is dat het erger is bij mijn Schallers dan bij mijn fakes van Boston (misschien omdat je daar gewoon het schroefdraad van kapot draait). Bij de locks die op mijn Charvel zitten (Dunlop) is dat losgaan geen issue.

Maar los van dit punt, ik vind voor de meeste gevallen de rubbers minstens net zo goed - zo niet beter.

snaarplukker
5 november 2012, 17:02
We geven bakken met geld uit aan snaren, pedalen, speakers, buizen en dan is 12.50 voor een setje goede straplocks te veel geld? Ik snap dat niet zo goed :???:
Voor 12,50 heb je voldoende volle Grolsch beugelflessen om een aantal gitaren van straplocks te voorzien. Dus waarom 12,50 uitgeven aan slechts één setje?:soinnocent:

j3r03n
5 november 2012, 17:12
We geven bakken met geld uit aan snaren, pedalen, speakers, buizen en dan is 12.50 voor een setje goede straplocks te veel geld? Ik snap dat niet zo goed :???:
Behalve het verschil in prijs zijn straplocks veel groter en lelijker dan zo'n rubbertje.

Wat ik tegenwoordig gebruik: revetjes (of moerplaatjes of hoe heten die dingen). 2 cent bij de doe-het-zelfzaak. Neem één strappin mee zodat je kunt passen welke maat je moet hebben zodat hij niet van de strapschroef af kan schieten maar dat deze er wel net doorheen past.

Voordelen:
- kost zowat niks
- je hoeft dat Twentse bocht niet te drinken
- ze zijn klein, 'metaalkleurig' en daardoor praktisch onzichtbaar

Nadeel:
- Je kunt ze niet zonder schroevendraaier verwisselen.

Scarface
5 november 2012, 21:05
Voor 12,50 heb je voldoende volle Grolsch beugelflessen om een aantal gitaren van straplocks te voorzien. Dus waarom 12,50 uitgeven aan slechts één setje?:soinnocent:

+ 1 en na een paar flessen bier weet je toch niet meer wat voor bier je drinkt..

jerome
10 november 2012, 17:09
Ik krijg het echt niet voor elkaar om zelfs maar 1 flesje van dat bittere paardenzeik weg te krijgen dus ik heb best wel 12 pleuro's over voor een paar goede straplocks.... ;)

D3nnis
10 november 2012, 17:25
Oh geloof me, die zitten zo vast als maar kan na het aandraaien. Niet met de hand, met een tangetje.

Ik zet de straplock zelf altijd vast in de bankschroef en draai dan de moer aan met een ringsleutel. Gaat bij mij nooit los.
Juist met die boston dingen heb ik meer problemen dan met schaller, omdat die sneller uitslijten bij mij.

Ik moet/wil mijn band altijd los halen als de gitaar weer de koffer in gaat. Hoe doen jullie dat met andere oplossingen dan straplocks, zonder dat de band gaat uitlubberen?

Braindead
10 november 2012, 19:27
Tja, Slash is een verhaal apart. Die is na een optreden te dronken, stoned en high om dat rubbertje van die fles af te krijgen. Of herstel, was... Tegenwoordig gaat hij al jaren nuchter door het leven. Daarbij speelt hij op een Les Paul waarbij een kopbreuk hem niet onbekend is.

Overigens heb ik ook een straplock die regelmatig los kwam. Bolletje eraf e.d. en dit was ook een Schaller. Een ander setje van Schaller heeft daar dan weer geen last van. Wellicht dat de kwaliteit niet even consistent is.


Niet? daar dacht Slash toch echt anders over. viel me al gelijk op toen ik als jong kereltje op TV een live gig in parijs zag van de heren roosjes en pistolen dat er locks op de gitaar van Slash zat. in 1992 al! en nu nog!



Dat piepen, ok, punt.. maar dat regelmatig vastdraaien? dan draai je ze niet vast genoeg lijkt me. heb ze er inmiddels alweer 7 jaar opzitten en zijn in de tussentijd nog niet losgekomen. niks mis met metalen straplocks.

Eko
13 november 2012, 16:05
Met bredere banden in een smalle koffer gaat het makkelijker met straplocks. Ook wisselen op een podium gaat beter met straplocks. De Straplock zelf gaat meestal niet los, wel de schroef in de body. Die gaat trouwens , al is het maar tussen de oren, sneller los met Grolschlocks.

Jilles
11 december 2012, 15:46
Ik heb Schallers, Dunlops en Grolsch gebruikt, en de straplocks van dunlop bevallen me het meest. Die hebben geen moertjes in het ontwerp, dus het enige wat daar los kan draaien is de schroef in je body, maar dat is zonder straplocks ook zo. Wat mij betreft iedereen aan te raden!

Bijl
11 december 2012, 16:57
Losse schroeven heb ik nooit meer last van: Schroef eruit, cocktailprikker + klont Pattex montagekit erin, schroef weer terugplaatsen.

Ik heb inmiddels 12 jaar dezelfde Schaller locks op m'n Universe en op mijn andere gitaren werkt het ook prima.

yavin
11 december 2012, 17:22
Heb onlangs voor de grap een mailtje gestuurd naar Grolsch om te vragen of ze de straplocks ook los verkopen waarna ik een envelop toegezonden kreeg van de klantenservice.

...moet nu nog 28 gitaren er bij kopen om alle straplocks te kunnen benutten... :D :D

pietrka
11 december 2012, 23:04
Bij de IKEA of all places hebben ze witte:-) dan moet je er echter wel een sierbeugelfles kopen , die kan dus meteen in de glasbak

pauld
22 december 2012, 19:09
Het gebeurt mij regelmatig dat mijn gitaarband losschiet. de bekende grolsch-ringetjes zijn een goed hulpmiddel om dit te voorkomen, zoals de meeste van jullie ook ervaren hebben. Maar, ik vind ze echt foeilelijk, helemaal op mijn gitaren die respectievelijk zwart en bruin-/houtkleurig zijn. Heeft een van jullie idee of er ergens van deze ringetjes te vinden zijn maar dan in een zwarte kleur?

Hier haal ik ze vandaan...

http://www.tone-toys.com/shop/Flaschendichtungen

pim raaijmakers
24 december 2012, 07:42
In een andere kleur zijn ze wel te krijgen, maar dan wel met beugeltjes erbij. Rode losse ook:http://www.dewijnmaker.nl/webshop/index.php?cPath=23_32 . Ook gewoon in Nederland.

LemmyNL
24 december 2012, 09:11
Ik heb per gitaar een strap... en maak die dus gewoon vást. Geen noodzaak 't ooit los te maken, dus dan blijft het zitten ook. Op verschillende manieren; ik heb gevarieerd tussen -nieuwe strap, één keer monteren en niet meer aan 't gat komen, dat werkt
-willekeurig stuk leer, klein gaatje, strapholder even loshalen en met strap op de plaats weer monteren, gaat ook nooit los
-ik hang ze nogal laag en heb aan de achterzijde soms tekort, los ik op met een stukkie touw dat met een goede knoop ook nooit meer loskomt. Is aan de achterkant dus niemand die het ziet
-de mooiste oplossing is wel verplaatsten van de voorste strapholder, SG stijl. Dan kun je doen wat je wil, maar die strap blijft gewoon zitten. Dan is een rubbertje meer dan genoeg.
Overigens heb ik bij de andere oplossingen ook rubbertjes, maar dat is gewoon om consequent te zijn :D

da Liks
24 december 2012, 09:52
Heb onlangs voor de grap een mailtje gestuurd naar Grolsch om te vragen of ze de straplocks ook los verkopen waarna ik een envelop toegezonden kreeg van de klantenservice.

...moet nu nog 28 gitaren er bij kopen om alle straplocks te kunnen benutten... :D :D
Hahaha te nice!!

Roadburn
12 februari 2013, 11:30
Grolsch doppen, is dat niet hetzelfde als een volle fles bier op je versterker zetten, in een veel te kleine oefenruimte?

Also known as "Vragen om problemen"

Ik heb zo de Gibson EB-2 van een maat van mij tegen de grond zien gaan. Die was dus totall loss (beetje zonde van een 60's bass (of gitaar).

~€15 om een €3000+ kostende gitaar/bass te beschermen.

En ja, echte straplocks kunnen ook slijten (na jáááááááren).

Jilles
18 februari 2013, 20:54
Dan blijft zittend spelen als enige over...

orangerocker
19 februari 2013, 22:39
of door maxguitar te worden opgelicht:
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=9623
"hand tested by Robbert and the crew", oftewel de Grolsch beugelflessen worden door het winkelpersoneel hoogstpersoonlijk opgezopen :seriousf:

Bassa
19 februari 2013, 22:43
of door maxguitar te worden opgelicht:
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=9623
"hand tested by Robbert and the crew", oftewel de Grolsch beugelflessen worden door het winkelpersoneel hoogstpersoonlijk opgezopen :seriousf:
Hahaha, die hele beschrijving: Best straplockes on the planet. Gewoon grolsch ringetjes verkopen in een zakje, mooie beschrijving en veels te veel betalen.