PDA

View Full Version : Nieuwe Amp: Mesa Boogie Dual Rectifier



Venlonaer
4 november 2012, 11:13
Of ja, ik heb hem eigenlijk al een paar weken, maar nog geen tijd gehad om foto's te maken.
Ik ben al sinds ik gitaar speel fan van Mesa Amps. Helaas lagen ze voorheen ver boven mijn budget. Eindelijk heb ik nu mijn 'droom-amp' (mag ik dat zo zeggen? Ja dat mag....) kunnen kopen. Het cabinet het ik al sinds een aantal maanden en hier is de top dus een paar weken geleden bovenop gekomen.

Het is een Dual Rectifier Reborn head geworden. Wat houdt het reborn gedeelte in? Onder andee het switchbare tussen 50 en 100 watt, niet de lelijke traanplaat voorkant, maar gewoon tolex en de compactere footswitch. Er zullen vast ook nog wel wat aanpassingen in het circuit zitten, maar hier heb ik verder geen verstand van.

De amp bevalt mij zeer. Het is precies wat ik er van verwacht had, en nog wel meer! Moeie heldere clean en een heerlijke crunch op kanaal een, mijn eigen 'Blink 182' sound op kanaal twee en nog ruimte over voor een stevige en strakke rocksound op kanaal drie -> helemaal super! Mijn Marshall stack heeft de afgelopen weken nul werkuren gehad, dus dat zegt al voldoende dunkt mij.
Ik heb tot op heden slechts een nadeel kunnen bespeuren. Als ik een willekeurig pedaal voor de amp zet (dus gitaar -> pedaal -> amp) krijg ik een zeer luide en irritante brom. Haal ik het pedaal er tussenuit, is de brom verdwenen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Omdat jullie mij anders niet geloven dat het gebeurd is, hier de foto's:

http://imageshack.us/a/img819/1804/20121104105123.jpg

http://imageshack.us/a/img202/6725/20121104105301.jpg

http://imageshack.us/a/img255/2293/20121104105153.jpg

http://imageshack.us/a/img12/5645/20121104105242.jpg

Brum
4 november 2012, 11:30
Gaaf ding! Vooral ook deze, in plaats van die met traanplaat, ik vind het er echt mooi uit zien. Feli!

Misery Signals
4 november 2012, 11:42
Mooie head! Mijn RoadkingII heeft ook die traanplaat niet maar zwarte cloth, het front met tolex erop zoals hier zag ik nog nooit eerder...
Je pedalen, kan het aan de voeding liggen die niet straf/goed genoeg is of die hum geeft?

MS

Kingfisher
4 november 2012, 12:28
Je pedalen, kan het aan de voeding liggen die niet straf/goed genoeg is of die hum geeft?

MS

+1, steek eens een batterij in jouw pedaal ipv de externe voeding, om te testen.

Venlonaer
4 november 2012, 13:21
Dank voor de reacties!

Nee, dat is het helaas ook niet. Mijn tuner werkt enkel op batterij en deze geeft ook al de brom.

zjanke
4 november 2012, 13:44
Ergens een wah in de buurt staan? De plek van dat pedaal is bij mij de enige oorzaak van brom. (Voeding is een burkey six, dus keurig gescheiden) zet ik hem op een andere plek is de brom weg.

texasspecial
4 november 2012, 16:50
Een van de twee snoeren niet in orde?

muziekschuur
4 november 2012, 17:26
Gitaarsnoer is afgeschermd. En als je er overheen loopt (vaak) kan de mantel kapot getrapt worden. Dit vormt dan korrte draadjes stevig genoeg om door plastic heen te steken richting de tweede ader. Dit geeft hum of iets anders. Je neemt het snoer en wind het ruim op. Stopt 1 uit einde in de versterker en zet de versterker (zacht) aan. Draai de wikkels om te kijken of het kraakt. Kraakt het dan is het snoer ergens kapot. Je wikkelt het snoer af en buigt het snoer met kleine U vormen tot aan de plek waar je de kraak opnieuw gevonden hebt. Heb je het gevonden dan knip ik dat gedeelte ertussen uit. En dan kun je of een nieuw snoer solderen met een ander stuk draad en dezelfde jacks of je maakt met een stel nieuwe jacks kortere snoeren voor een bepaald doeleind.

muziekschuur
4 november 2012, 17:28
Gefeliciteerd trouwens met een heel nette amp... Kun je er wat meer over vertellen?

YannickH
4 november 2012, 20:19
congratz man! het is ook mijn droom amp en ik doe deze nooit meer weg! is het topstuk van mijn hele collectie;)

Braindead
6 november 2012, 12:56
gefeliciflapstaart. Eigenlijk heb ik nooit zo bij dat traanplaat op de rectifier stilgestaan maar nu ik die reborn zie vind ik gewoon mooie zwarte tolex toch echt chique vergeleken bij dat metaal.

Op zich ben ik altijd geinteresseerd geweest in een rectifier maar ik lees overal dat ze erg hard moeten voor een goed geluid wat me toch wel een nadeel lijkt. Wat is jou ervaring?

Venlonaer
6 november 2012, 17:52
Ja een kleine beschrijving. Ehm, ja dan moet ik toch even terug verwijzen naar mijn 1e post. Op het eerste gezicht lijkt het erg veel de amp met al de knoppen. Echter valt dat juist reuze mee en is het wel fijn dat je elk kanaal apart kunt instellen.
Ook hoeft deze amp niet zo hard, omdat hij naar 50 watt geschakeld kan worden. Je verliest dan wel iets laag en hoog, maar voor op kamerniveau is dat vrij acceptabel! Echter heb ik elk kanaal op 100 watt staan, en hij staat inderdaad wat harder, maar het is goed te doen hoor. Dus mijn ervaring met deze reborn head is dat hij niet zo hard hoeft en al zeker niet als je elk kanaal naar 50 watt switcht.

Ik wil je best uitnodigen om eens langs te komen Braindead! PM me anders even.

Scarface
6 november 2012, 18:31
Gefeliciteerd,

Ziet er deftig uit.. mooier dan...;) als met traanplaat. Ik wacht af wat je bevindingen zijn..

Groet,
Marco

BDW:die Marshall is ook deftig..

Orpheo
6 november 2012, 20:10
Gefeliciteerd,

Ziet er deftig uit.. mooier als met traanplaat. Ik wacht af wat je bevindingen zijn..

Groet,
Marco

BDW:die Marshall is ook deftig..
mooier DAN.

verder: mee eens. Geweldig gaaf uitziende amp. Mijn smaak niet (vind de nieuwe minder chill dan de ouderen) maar dan nog: te gek.

arjanb01
6 november 2012, 20:18
Genoeg geluld over deze amp.....soundclips graag....

Scarface
7 november 2012, 00:23
mooier DAN.

verder: mee eens. Geweldig gaaf uitziende amp. Mijn smaak niet (vind de nieuwe minder chill dan de ouderen) maar dan nog: te gek.

Sorry,meester u heeft gelijk.

Sanderltd
7 november 2012, 00:29
mooier DAN.



Hoofdletter.

Misery Signals
7 november 2012, 07:42
Ik vind een driekanaals beter klinken dan een oude tweekanaals. Heb van elk twee stuks gehad vooraleer ik mijn Roadking kocht. Kanaal 2 daarvan geeft mij de allerbeste Mesa sound

MS

B-stone
7 november 2012, 16:33
Vet ding! Had hem idd al voor de tentames aan de tand mogen voelen! Nu nog die nieuwe gibson! Strat eruit :D

Wel raar met die brom:???:

Venlonaer
8 november 2012, 11:43
Jaah ik hoop echt die Gibby te kunnen scoren :D

Nou de brom is nu weg! Het lag inderdaad aan een van de kabels.....ik had deze al eens nagelopen en vervangen, maar mocht toen niet baten. Waarom de brom nu weg is, geen idee, maar who cares :D