PDA

View Full Version : Budget comboversterker voor in bigband



davidof
3 november 2012, 18:48
Dag jongens, ik zoek een redelijke versterker om in mijn bigband te spelen. Ik speelde eerst op mijn Marshall MG15dfx maar die was niet krachtig genoeg. Nu heb ik er een Peavey Vypyr staan met veel (nutteloze) toeters en bellen (effecten) maar het clean kanaal trekt op geen meter.

Dus enkele vereisten:

-Ik probeer rond de €100 te blijven
-Een goede clean, heb zelf wel pedaaltjes voor distortion
-30Watt zou voldoende moeten zijn..


Ik heb eens gezocht en ben op een Orange 30r crush gebotst, maar de eigenaar reageert niet: http://www.2dehands.be/muziek/audio-apparatuur/versterker-en-receiver/orange-gitaarversterker-134484617.html?qq=orange+crush&pcpl=&pc_id=&afd=

Grts!
David

Midwolda
3 november 2012, 19:20
Hmmm... even denken.

- 100 euro is niet echt veel, kun je nog bijsparen? Of die Peavey verkopen of zo...
- moet het 30watt buizen of 30watt transistor worden? Groot verschil...
- wat voor gitaar speel je? wat voor geluid zoek je?
- een orange Crush staat volgens mij niet bekend om z'n clean...

Voor pak 'm beet 150 euro zou je een Fender Princeton Chorus o.i.d. moeten kunnen scoren.
Ik noem maar wat.

kunk
3 november 2012, 19:31
Kijk hier eens naar. Precies binnen budget!:seriousf::ok:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=164169

davidof
3 november 2012, 19:54
Hmmm... even denken.

- 100 euro is niet echt veel, kun je nog bijsparen? Of die Peavey verkopen of zo...
- moet het 30watt buizen of 30watt transistor worden? Groot verschil...
- wat voor gitaar speel je? wat voor geluid zoek je?
- een orange Crush staat volgens mij niet bekend om z'n clean...

Voor pak 'm beet 150 euro zou je een Fender Princeton Chorus o.i.d. moeten kunnen scoren.
Ik noem maar wat.

-Inderdaad ik zal dan waarschijnlijk de Peavey verkopen, dus 150 zou wel moeten lukken
-Niet meteen een voorkeur, liefst lampen natuurlijk maar daar hangt meteen ook een prijskaartje aan
-Ik speel op een Schecter PT / Epiphone G400 / Epiphone met EMG elementen in, ik speel vooral hardrock/metal maar de bigband is natuurlijk helemaal iets anders. Daarom dat ik wat hulp zoek om een mooi clean geluid te krijgen, ik speel anders veruit nooit clean.. Ik ben wel van plan binnenkort een Ibanez AGR73t te kopen. Ik weet zelfs niet welke verschillen er kunnen zijn in clean, ik dacht dat dat overal hetzelfde was. Tot ik dus nu zelf merk dat de peavey bagger is.. Tegenover een fender deluxe of twin reverb ofzo



Kijk hier eens naar. Precies binnen budget!:seriousf::ok:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=164169

Crate :o staan die dan bekend om hun leuke cleans? :p Was dat niet het beginnersmerk bij uitstek? ^^

o0rollo0o
3 november 2012, 20:40
30 watt transistor gaat het ook nooit trekken... 30 watt buizen dus:metal:

davidof
3 november 2012, 20:55
30 watt transistor gaat het ook nooit trekken... 30 watt buizen dus:metal:

Trekken? Bedoel je niet luid genoeg? Of geen enkele redelijke clean?

De Peavey gaat echter wel luid genoeg

davidof
3 november 2012, 22:01
Hoeveel Watt zou ik nodig hebben indien ik een buizenbakje koop? De VOX AC4 TV bijvoorbeeld? zal wrsl wel te weinig zijn ...

pasqual
3 november 2012, 22:28
bugera V22: Geen toeters en bellen, alleen een reverb. Luid genoeg. Goed clean geluid. Én buizen! En ook een leuk gainkanaal.
Nieuwprijs rond de 289,- euro. Tweedehands rond de 175,- á 200,- eurootjes.

davidof
4 november 2012, 14:40
bugera V22: Geen toeters en bellen, alleen een reverb. Luid genoeg. Goed clean geluid. Én buizen! En ook een leuk gainkanaal.
Nieuwprijs rond de 289,- euro. Tweedehands rond de 175,- á 200,- eurootjes.

Ik heb gisteren na een hele avond te youtuben & googlen de Bugera V22 besteld bij Musicstore, ik weet het stout stout stout! Niet eens zelf getest en enorm over mijn zogenaame 'budget'. Maar Paypal maakt het toch véél te gemakkelijk, gewoon login gegevens invullen en het is betaald. Ik kijk er wel naar uit :) :)

Midwolda
4 november 2012, 14:44
Daar ga jij heel blij van worden :D

macwilliams
4 november 2012, 14:55
Daar ga jij heel blij van worden :D

Dat denk ik ook wel. Ik heb er eens over een gespeeld toen ik mijn nieuwe tweedehands gitaar ging ophalen en het is een heel leuke bak met meer dan genoeg vermogen. Het clean is gewoon echt goed net als de drive die er in zit. Lekkere reverb ook wel!

davidof
4 november 2012, 15:14
Dat denk ik ook wel. Ik heb er eens over een gespeeld toen ik mijn nieuwe tweedehands gitaar ging ophalen en het is een heel leuke bak met meer dan genoeg vermogen. Het clean is gewoon echt goed net als de drive die er in zit. Lekkere reverb ook wel!

Ik hoop het :D Ik vond ze niet 2dehands dus dat is een goed teken. Het is eigenlijk de eerste keer dat ik een Amp koop in functie van het clean kanaal ..

Luke-wannabe
4 november 2012, 22:36
Vox Valvetronix!!

pasqual
4 november 2012, 22:50
Ik hoop het :D Ik vond ze niet 2dehands dus dat is een goed teken. Het is eigenlijk de eerste keer dat ik een Amp koop in functie van het clean kanaal ..

Ik verbaasde mij over hoe goed het cleankanaal blijft klinken op repetitie volume, nauwelijks vervorming. Oké, een beetje een randje maar wel aangenaam zonder definitie te verliezen. Maar hier ga je inderdaad veel plezier aan beleven.:ok:

davidof
5 november 2012, 16:48
Nog een paar dingen die ik mij afvraag: Ik lees regelmatig dat eigenaars van de V22 (ook bij veel andere amp's) dat ze meteen er een andere speaker of andere lampen in steken.. Is dat dan zo'n verschil? Ik wil er uiteraard ook een zo goed mogelijke sound uithalen, maar ik ken er nog niet zoveel van om het zomaar even te vervangen om te testen. Ik heb ook niks van speakers of lampen liggen thuis

Midwolda
5 november 2012, 18:00
Gewoon eerst maar eens een paar weken op spelen en van genieten lijkt me.
Als je dan vragen hebt over toon en hoe dat beter of anders kan dan komen de antwoorden misschien op buizen of speakers uit, maar dat zie je dan wel weer, toch?

Luctor
5 november 2012, 19:40
Ik speel al enige tijd in een Bigband en heb er al wat versterkers gebruikt om mijn geluid te vinden.
Van de muziekschool staan een paar halfgare Marshalls. Vreselijk! Ik had toen zelf een Epiphone Blues Custom. Buizen weliswaar en daardoor natuurlijk vele malen beter dan de eerder genoemde Marshalls. Echter dat ding was veel te zwaar in gewicht. Daarna overgestapt op Roland Cube 80 XL. Hard zat en ook clean erg goed maar eenmaal aan de buizen geroken...... Sinds een half jaar speel ik over een Koch Twintone I. Buizen dus.
De essentie is dat je in de ritmesectie van een Bigband één geheel moet vormen. Een basis neerleggen voor de blazers maar zo af en toe ook soleert. Met een lichte transistor zal je waarschijnlijk helemaal wegvallen in het blazers-geweld. Een zwaardere versterker is dus m.i. een must. En of dat dan een transistor of een buizen is, is een kwestie van smaak. Ik denk dus dat je beter kunt proberen wat meer geld te genereren en voor wat zwaarders te gaan. Je komt er anders snel achter dat je "tekort" komt.

davidof
5 november 2012, 20:29
Gewoon eerst maar eens een paar weken op spelen en van genieten lijkt me.
Als je dan vragen hebt over toon en hoe dat beter of anders kan dan komen de antwoorden misschien op buizen of speakers uit, maar dat zie je dan wel weer, toch?

Dat is inderdaad misschien best :) ik weet gewoon zelf niet of mijn sound NOG beter kan.



Ik speel al enige tijd in een Bigband en heb er al wat versterkers gebruikt om mijn geluid te vinden.
Van de muziekschool staan een paar halfgare Marshalls. Vreselijk! Ik had toen zelf een Epiphone Blues Custom. Buizen weliswaar en daardoor natuurlijk vele malen beter dan de eerder genoemde Marshalls. Echter dat ding was veel te zwaar in gewicht. Daarna overgestapt op Roland Cube 80 XL. Hard zat en ook clean erg goed maar eenmaal aan de buizen geroken...... Sinds een half jaar speel ik over een Koch Twintone I. Buizen dus.
De essentie is dat je in de ritmesectie van een Bigband één geheel moet vormen. Een basis neerleggen voor de blazers maar zo af en toe ook soleert. Met een lichte transistor zal je waarschijnlijk helemaal wegvallen in het blazers-geweld. Een zwaardere versterker is dus m.i. een must. En of dat dan een transistor of een buizen is, is een kwestie van smaak. Ik denk dus dat je beter kunt proberen wat meer geld te genereren en voor wat zwaarders te gaan. Je komt er anders snel achter dat je "tekort" komt.

Check vorige posts ;) heb al eentje op de kop getikt. 22W buizen, aan echte 'power' heb ik eigenlijk nooit te kort gehad in de bigband. Wel aan een leuk geluid bij het soleren, nu klinkt het solowerk wat 'plat'.

Luctor
5 november 2012, 23:12
Check vorige posts ;) heb al eentje op de kop getikt. 22W buizen, aan echte 'power' heb ik eigenlijk nooit te kort gehad in de bigband. Wel aan een leuk geluid bij het soleren, nu klinkt het solowerk wat 'plat'.

Ahum......Ik was een beetje te te snel overgegaan tot het schrijven van mijn eigen ervaring. Je hebt gelijk! Laat ik je dan maar gewoon feliciteren met je aankoop en je er veel plezier mee wensen.

guitarkid
6 november 2012, 13:53
Nog een paar dingen die ik mij afvraag: Ik lees regelmatig dat eigenaars van de V22 (ook bij veel andere amp's) dat ze meteen er een andere speaker of andere lampen in steken.. Is dat dan zo'n verschil? Ik wil er uiteraard ook een zo goed mogelijke sound uithalen, maar ik ken er nog niet zoveel van om het zomaar even te vervangen om te testen. Ik heb ook niks van speakers of lampen liggen thuis

Speaker van de V22 is wel ok. Ik heb al een jaar of twee zo'n ding hier staan en heb er wel eens wat anders ingestopt, waaronder een Celestion V30. Was m.i. geen verbetering. Qua buizen weet ik het niet, daar hebben anderen hier meer verstand van! In de mijne zitten de stock-buizen, maar ik gebruik de versterker eigenlijk nooit, aangezien hij louter als back-up voor mijn main amp dient! Dat neemt niet weg dat het veel waar voor je geld is en dat ik de ervaring heb dat je voor een big band wel wat power mag hebben! ;) Succes er mee!

davidof
6 november 2012, 17:26
Heb hem sinds deze middag! Wat een lekker beest, de look alleen al.. Echt stoer, zeker omdat de meeste mensen Bugera niet kennen en gaan denken 'wauw wat iets vintage is me dat (ofzo...)' :) maar daar gaat het natuurlijk niet om ;) Ik ga hier geen uitgebreide review geven tenzij ernaar gevraagd wordt. samengevat: klinkt LEKKER, en de overdrive ook.. Nu weet ik eindelijk wat echt een blues overdrive is. Ipv die hi-gain amp's die ik gewend ben. :)

En hij is zeker luid genoeg voor in de big band, overstijgt met gemak mijn 30W peavey die ik er staan heb. Nu twijfel ik of ik hem wel bij de bigband zou zetten of lekker op mijn kamer hier :p pfff moeilijke keuze! Hier staat namelijk een Marshall MG15CD -_-'

guitarkid
6 november 2012, 18:23
Mooi man, veel plezier er mee! :)