PDA

View Full Version : andere manier om gibson les paul te snaren zie filmpje : maar wat is het voordeel ?



bagheera
3 november 2012, 13:05
Hoi iedereen ,

ik ben net het zoveelse filmpje tegengekomen van joe bonamassa die zijn gear laat zien .
Ik blijf dat leuke filmpjes vinden ik leer er altijd wel iets uit maar vooral het is leuk om te zien
hoe begaan hij is met zijn materiaal. Op dat vlak is hij net zoals wij een gewone gitarist die gek is op zen gear.
MAAR hij heeft een speciale manier om zijn les paul te snaren , de snaren gaan niet door de brug of tail maar erdoor en erboven
.
Moeilijk om uit te leggen
kijk hier even naar dan zie je het zo
http://www.youtube.com/watch?v=49ts2oW8MTg&feature=relmfu

ik ben benieuwd wat jullie ervan maken
je ziet het duidelijk op 1:24 op 1:27 ook heel duidelijk op 1:56 ook een heel duidelijk beeld
Het idee om de gitaar zo te snaren heeft hij afgekeken van Billy Gibbons ( zz top )
en dan zegt hij :" it makes 11's feel like 10.5's" kan iemand me even uitleggen wat dat betekend
Mijn les paul heeft nieuwe snaren nodig dus misschien doe ik is zot en probeer ik het ook even

geniet van het filmpje , altijd ontspannend om te kijken naar zo veel mooi speelgoed

Pepe
3 november 2012, 13:23
Het is de stoptail wraparound manier alleen met tom erbij. De hoek naar de tom is minder stijl en zou wat minder spanning op de snaren geven. Misschien klopt het, who knows. Maar als je Billy Gibbons wel eens hebt horen vertellen wat hij met een mondharmonica doet voor een authentieke soundje dan weet je dat ie vooral veel lol heeft met zichzelf.