PDA

View Full Version : Cubase Foutmelding



martijn3293
2 november 2012, 17:33
Hallo,

Ik heb een cd voor een band opgenomen, nu wil ik deze mixen , maar krijg telkens een foutmelding. Wanneer ik in het project bezig ben, na zo'n 3 minuten komt er te staan dat het programma niet meer reageert, en dan sluit cubase zich. Ik heb geprobeerd om enkele sporen te exporteren, maar dit lukt ook niet. Ik heb enkele backups gemaakt tijdens het opnemen, en bij de eerste paar projecten kan ik wel exporteren, maar bij de laatste paar projecten kan krijg ik telkens een foutmelding. Bij 27 procent komt er een foutmelding: "Unknown Exception Cubqse.exe C:UsersMartijnSteinbergCubaseSXCubasesx.LOG"

Ik gebruik enkel superior drummer als plugin. Bij de eerste projecten van de cd kan ik de drum bijvoorbeeld wel exporteren, maar bij mijn laatste project (waar alles in is opgenomen) kan ik de drum niet exporteren, daar krijg ik een foutmelding bij het exporteren.

Kan iemand mij helpen? Anders is die band voor niks gekomen en hebben ze voor niets betaald :s

Jedeel
3 november 2012, 01:20
Martijn, ik gebruik zelf geen Cubase, helaas.
Ik zie dat je ook nog geen reactie hebt gekregen.
Daarom roep ik maar even wat.... ;-)

Heb je al gekeken in het het log-file C:UsersMartijnSteinbergCubaseSXCubasesx.LOG?
Misschien dat je daar een betere/duidelijkere melding uit kan halen en hier
kan posten, zodat Cubase-kenners jou misschien (beter) kunnen helpen?

miyaru
5 december 2012, 01:06
Ben je er al uit?

Zoniet: probeer in de pool de audiofiles weg te slepen in een nieuw aangemaakte map op je desktop. Later kan je deze files terug importeren in een nieuw project. Kijk of dit helpt. Misschien niet, mijn ervaring met verschillende versies van Cubase is dat als het fout gaat het goed fout gaat. Ik bewaar bij belangrijke sessies iedere dag een verse back-up op een externe harde schijf. Gaat alles erg mis, moet je soms Cubase opnieuw installeren en zo een back-up gebruiken.

Succes!

Jedeel
5 december 2012, 16:54
Ja, het is erg stil van de zijde van Martijn :soinnocent:

HaroldA
5 december 2012, 17:04
Ben je helemaal bij met updates? Steinberg staat ook wel bekend als Steinbug wat betreft programmeerwerk ;)

Altijd de laatste updates van de Steinberg website installeren dus.