PDA

View Full Version : Hulp nodig bij upgraden van Mexicaanse Fender stratocaster



Guoy
2 november 2012, 13:46
Beste mensen,

Ik heb een Mexicaanse Fender stratocaster en wil deze graag upgraden. Nu zit er een Seymour Duncan Invader humbucker bij de bridge en de twee oorspronkelijke single coils bij de nek en in het midden. Ik wil deze vervangen door een JB humbucker bij de brug en een Jazz humbucker bij de nek (de humbuckers zijn besteld en binnen). Ook wil ik de brug vervangen.

Ik lees veel verhalen over het vervangen van de interne hardware/electronica en hoe dit ook je gitaar kwalitatief enorm kan verbeteren. Ik lees dat 500k potmeters vaak worden gebruikt bij humbuckers en 250k potmeters bij single coils. Goed... Ik ben een totale leek en wil jullie graag vragen wat ik het beste kan kopen.

Ik wil bij customworldguitarparts.com (http://www.customworldguitarparts.com/netherlands/?___from_store=default) van alles kopen (nieuwe slagplaat, backplate, brug). Wat betreft elektronica heb ik geen idee wat ik moet kopen.

Als jullie weten wat ik wel en niet moet kopen dan hoor ik het graag. Als het handig is als ik foto's maak van alles onder mijn slagplaat, dan doe ik dat. Ik hoor het graag!

Dank,

Guoy

Gearjunkie
2 november 2012, 14:00
Grappig dat je iets wil veranderen, maar je weet niet waarin?

Guoy
2 november 2012, 14:13
Ik snap je zin niet zo goed. Ik weet dat ik een andere brug-humbucker wil omdat ik de Invader too much vind. Ik hou meer van het geluid van humbuckers dan van single coil en daarom wil ik de twee single coils vervangen door een Jazz humbucker. Omdat ik toch bij customworldguitarparts nieuwe slagplaten, etc etc wil kopen, maar ik weinig weet van de interne hardware stel ik die vraag hier. Vaak wordt gezegd dat het vervangen van je elementen handig kan zijn, maar dat je absoluut naar de elektronica moet kijken. Aangezien ik daar niets van begrijp stel ik die vraag hier. Hopelijk verduidelijk ik mijn verhaal hiermee.

DarknessAwaits