PDA

View Full Version : slide gitaar kopen



bennno
1 november 2012, 18:36
hallo vraag
ik weet weinig over de slide gitaar ,ik zie slide gitaar spelers de gitaar op hun benen hebben rusten en dan spellen.
wat voor gitaar gebruiken ze daar voor,ik heb het merk Weissenborn gezien op youtube maar dat zal een duuren gitaar wezen.
wie kan mij meer vertellen en waar kan ik de gitaar bekijken en kopen.
vrgr ben

Harry
2 november 2012, 10:53
slide gitaar is meer een manier van spelen, als je een slide (of bottleneck) om je vingers doet kan het ook op een gewone gitaar. Wat jij bedoelt is een steelgitaar, de simpelste versie ervan is een lapsteel. Die zijn al voor weinig te koop. Verder heb je nog de pedalsteelgitaar, dat is van een andere klasse qua spel. Is veel ingewikkelder door allerlei stangen om de stemming aan te passen en andere grappen.

VLP
2 november 2012, 13:21
Ik moet maandag een spreekbeurt geven op school over de slide gitaar. Ik zal hem jou eens doorsturen in een privébericht.

Die Weissenborn in een akoustische slide guitar, niet wat jij zoekt denk ik en indderdaad aan de dure kant.
Je kan ook gwn op je eigen elektrische gitaar slide guitar spelen, bij zo'n lap steel gitaar is de actie tussen je fredboard en je snaren veel groter waardoor het zo wel beter gaat.