PDA

View Full Version : eerste zelf geschreven gitaar spel



devilssogod
1 november 2012, 17:10
hallo,

ik weet dat ik nog niet zo lang op het forum ben. maar ik dacht laat ik maar eens een opname posten.

ik weet niet of het wat is. ik ben zelf niet zo goed met nummers schrijven:p
het liefst speel ik gewoon mee op bestande nummers.

http://soundcloud.com/devilsogod20/gitaar-test

ik wou het een beetje Spaans laten klinken of zo'n nummer uit de kasteel of piratentijd als je begrijpt wat ik bedoel.

ik hoop op goede kritiek. dus hoe ik het kan verbeteren.
zodat ik dat kan onthouden voor een volgende keer.

mvg, jesse.

Brewskie
1 november 2012, 17:25
Nou, die spaanse middeleeuwen klinken goed door hoor.

Komt nog een beetje houterig over. Speel je met plectrum ? Het lijkt wel of je alleen downstrokes speelt. Misschien lukt het je straks om het wat sneller te spelen, wat vloeiender. En misschien wat hammer-on's, ipv een aparte aanslag voor elke noot. Hoop dat ik hiermee voldoende opbouwend ben geweest met mijn kritiek.
Groet, Brew

Ernest01
1 november 2012, 17:28
Hi Jesse, om het Spaans te laten klinken geen plectrum gebruiken. Geeft een veel 'warmer' geluid, als je de vingers
gebruikt. Verder klinkt het nog niet vloeiend, maar dat is een kwestie van oefenen dus.
Succes.

devilssogod
1 november 2012, 18:09
oke, bedankt allemaal voor de goeie kritiek.

@Brewskie. inderdaad ik speel met plectrum. en het zijn ook wat downstrokes ik speel wat bij de zelfde posities op een snaar.

@Ernest01. oke ik zou daar op letten. om met mijn vingers te spelen. en dat het niet zo vloeiend klinkt kan wel kloppen ik heb het gister geschreven en heb het nog niet echt vaak geoefend.

Duhsjaak
2 november 2012, 10:11
Hi D
Niet om bij de hand te doen, maar het is niet zo zeer van belang hoelang je deel uitmaakt van GN. Belangrijker is het hoelang je gitaar speelt.

Dan gok ik maar dat dat nog helemaal zo lang niet is!

En dan lijkt mij dat ik met zo'n post als deze zo trots zou zijn als een aap met zeven pikken.
Misschien dat dat ik mijn eerste effort nog ergens zou kunnen opduiken, want dat zou nog eens lachen zijn. Ik stel voor te genieten van de leuke momenten die er in je eerste boreling te vinden zijn en het niet dood te spelen.
Verder: lekker op je gemak een tweede te maken. Als je kans ziet daar een zekere regelmaat in te krijgen gaat het je steeds makkelijker af.

Het weekend komt eraan; er is vast een rustig moment waarop je je daarop kunt storten.
Hoe zei Rij de Gooier dat ook weer? Goe gedaon jochie!
Vriednelijke groet, Gus