PDA

View Full Version : Super Distortion aan potmeter Solderen.!!



Murdock
1 november 2012, 15:56
Heb onlangs een Dimarzio Super Dist. gekocht , voor in mijn Les Paul .

Mijn vraag is, welke van de 5 draden , moet ik aan de Potmeter solderen???
De draden zijn Rood Groen Zwart Wit en Massa.

Alvast Bedankt

Tabula Rasa
1 november 2012, 16:06
Google is je vriend:

http://www.stewmac.com/freeinfo/Electronics/Color_codes/i-dimarzio.html

Murdock
1 november 2012, 18:54
Hey bedankt!!!!!!!!

Murdock
10 november 2012, 00:39
Google is je vriend:

http://www.stewmac.com/freeinfo/Electronics/Color_codes/i-dimarzio.html

Snap er niks van ,heb , het gedaan zoals bovenstaand, maar krijg gewoon geen geluid

aaronstonebeat
10 november 2012, 00:44
Meet eens met een multimeter de weerstand tussen de verschillende draden; dat kan erg verhelderend werken.

Tabula Rasa
10 november 2012, 00:50
Meet eens met een multimeter de weerstand tussen de verschillende draden; dat kan erg verhelderend werken.

Meten is inderdaad weten. Maar kijk ook eens gewoon goed met je ogen:

Zie je ergens draden die raar contact maken?
Zie je misschien dat de potmeter wat verdraaid is en een lipje dat tegen shielding aan komt?
Draden op de jack nog goed? Daar misschien sluiting?

Voordat je de boel openschroeft:
kabel in je gitaar > metertje op ring en tip van je kabel > aflezen. Meet je iets? Wat? Wat gebeurd er als je aan de volumepot draait?

aaronstonebeat
10 november 2012, 01:08
Ja, strak plan om mee te beginnen!
Ik was laatst mijn hollow body aan het inrichten, ik had alles van tevoren gesoldeerd en gecontroleerd maar toen het eenmaal ingebouwd zat, mat ik nul weerstand tussen heet en aarde; ik heb geen versterker gebruikt, slechts de multimeter en die zei dat er geen geluid uit de gitaar zou komen. Alles weer eruit gehaald, de kortsluiting gevonden en verholpen, de boel weer ingebouwd en toen ik de gitaar in de versterker plugde, werkte ze.

Murdock
11 november 2012, 19:00
Ja, strak plan om mee te beginnen!
Ik was laatst mijn hollow body aan het inrichten, ik had alles van tevoren gesoldeerd en gecontroleerd maar toen het eenmaal ingebouwd zat, mat ik nul weerstand tussen heet en aarde; ik heb geen versterker gebruikt, slechts de multimeter en die zei dat er geen geluid uit de gitaar zou komen. Alles weer eruit gehaald, de kortsluiting gevonden en verholpen, de boel weer ingebouwd en toen ik de gitaar in de versterker plugde, werkte ze.

Ja zal alles ff nalopen