PDA

View Full Version : Ibanez SA120 pickups vervangen



Marvin van Gessel
31 oktober 2012, 20:53
2 jaar geleden heb ik een ibanez sa120 ex gekocht. Ik wil er nu graag nieuwe pickups op laten zetten, omdat één van de huidige pickups vaak geen signaal geeft en ze eigenlijk best waardeloos klinken. Mijn vraag is of dit de moeite waard is op een gitaar van 350 euro. Ik zat zelf te denken aan pickups van seymour duncan (TB-5 en SH-2n). Totaal komt het dan op een eurootje of 160 voor de pickups alleen. Of is een nieuwe gitaar zoeken een betere optie?

snaarplukker
31 oktober 2012, 21:28
Vaak geen signaal duid op een slechte verbinding of contact. Ik zou hem open schroeven en bekijken of alle soldeerpunten nog goed zijn. Ook even de schakelaar en potmeters met contactspray inspuiten, wellicht dat alles beter gaat klinken, want de pickups op deze gitaren zijn van goede kwaliteit. Het lipje van de jack wil ook wel eens verslappen en moet dan weer een beetje terugebogen worden.

Marvin van Gessel
2 november 2012, 08:59
Bedankt voor de tips! Ga ik mee aan de slag.

aapddd
2 november 2012, 15:04
Hey Marvin,

Ligt eraan hoe je de gitaar vind spelen. Als je helemaal gek bent op de gitaar dan zijn de pickups het waard. Wil je in de toekomst toch wat nieuws, dan kun je het geld beter opzij leggen voor een andere gitaar.