PDA

View Full Version : Vragen over pickups laten solderen



Guoy
31 oktober 2012, 20:32
Hee allemaal,

Ik heb twee humbuckers gekocht (JB + Jazz van Seymour Duncan) en wil deze door iemand in mijn gitaar (Fender strat) laten plaatsen en alles laten solderen. Ik ben vorig jaar naar een muziekwinkel in Amsterdam gegaan om te vragen naar een inventarisatie van de kosten hiervan. Ze gaven toen 35 euro aan. Vandaag ben ik opnieuw gegaan voor een dubbel check. Nu zijn de kosten ineens 75 euro (als alles meevalt en er niet in het hout gezaagd hoeft te worden).

Beetje vreemd dat de kosten in een jaar verdubbeld zijn. Ik heb dit nooit eerder laten doen. Zijn deze kosten altijd zoveel, of kent iemand een adresje in de buurt van Amsterdam waar dit voor minder kan?

Ik hoor het graag!

dank,

Guoy

barno
31 oktober 2012, 20:44
Is het strat met een zwembad routing? indien niet dan is dat idd wel wat werk, hele gitaar moet uitmekaar gehaald worden, twee pu cavities moeten gefreesd worden, andere slagplaat ... dan valt die prijs nog mee eigenlijk

Guoy
31 oktober 2012, 21:13
Sorry, maar wat is een zwembad routing? Ik ben niet zo thuis op dit vlak...

Guoy
31 oktober 2012, 21:30
Oh, als ik het goed begrijp is een zwembad routing een groot gat onder de slagplaat? Ik heb in ieder geval ruimte voor een humbucker bij de brug (nek weet ik niet). De slagplaat lever ik zelf.

barno
31 oktober 2012, 21:33
dan moet even kijken hé :). om twee humbuckers in een bijgeleverde slagplaat te solderen is 75 veel te duur natuurlijk. als er gefreesd moet worden is dat een andere zaak.

of zeggen welke strat je hebt, de kenners hier weten dadelijk welke routing er under the hood zit

Guoy
31 oktober 2012, 21:45
Crap, ik kan even geen goede schroevendraaier vinden... Maar ik heb een Mexicaanse Fender strat uit 2000 of 2001. Origineel kwam hij met een humbucker bij de brug en twee single coils bij de nek en midden.

Guoy
31 oktober 2012, 21:56
Heb inmiddels een schroevendraaier gevonden. Bij de nek moet inderdaad gefreesd worden. Bij de brug niet en ik lever dus m'n eigen slagplaat. Wat is denk jullie een fair bedrag?

stijnkenens
31 oktober 2012, 22:04
Heb je een jaar geleden de identieke vraag gesteld? Of toch een beetje anders geformuleerd?

Mijn opinie:
75 is te goedkoop om ook nog pickup pockets te frezen.
35 vind ik dan weer veel te goedkoop om een pup in een strat te solderen.

Snaren eraf, 100 schroeven losdraaien, dan alles van de slagplaat af halen, monteren op een nieuwe , humbucker solderen en dan terug alles monteren, terug 100 schroeven vast draaien, snaren terug erop, blijven stemmen, omdat de trem blijft trekken, en dan alle pups van hoogte stellen .

Zorg dat je een bouwer / hersteller vindt, ipv een winkel.
Veel te veel kans dat ze het achteraan doen voor veel te veel geld, door iemand die niet persé het juiste gereedschap / kennis heeft, ofwel laten ze het buitenshuis doen, en dan betaal je teveel, want iedereen wil eraan verdienen !


In het elektrische gitaar gedeelte zit, bovenaan, ook een sticky dat interessant kan zijn voor jou.
Maar freeswerk is niet iets dat je door de eerste de beste gitaar prutser laat doen !




s.

Gearjunkie
1 november 2012, 21:16
Heb inmiddels een schroevendraaier gevonden. Bij de nek moet inderdaad gefreesd worden. Bij de brug niet en ik lever dus m'n eigen slagplaat. Wat is denk jullie een fair bedrag?

Laat een bouwer het per uur doen, dan is het voor beiden fair. Waarom regel je zelf de materialen?