PDA

View Full Version : Ashdown Peacemaker 20



@iro
16 juni 2003, 22:25
Ik kan hem 2de hands kopen voor 500 € is dat een goede prijs? , maar der is een klein probleem mee, de buizen ratelen zegt de eigenaar, wat kan dat zijn ? Buizen versleten ofzo ?

Greetz,

Sven

Speeddemon
16 juni 2003, 23:17
nieuwprijs is bij Feedback 795...

je moet wel echt wennen aan een class A amp, hoor, dus effe goed testen!

Misschien een buis die los zit in z'n socket?

marc_o
17 juni 2003, 19:04
Persoonlijk vind ik het nogal truttige bakjes met geen power van enige betekenis.
Geen goeie drive ook, beetje gekunsteld.

Mitch
17 juni 2003, 19:36
Forumbezoeker 'De Teng' heeft er ;e;en, misschien dat je ;m een privé bericht kan sturen als -ie niet spontaan reageert op dit topic ?

Maar een rammel kan twee dingen betekenen: bui zit los in de ovet en dat kan twee dingen betkenen: gammele voet of gammele buizenpinnetjes. Dat betekent voor beide hetzelfde: vervangen :D
Tweede mogelijkheid is dat de buizen microfonisch zijn, ook dan vervangen. Je zal er dus hoe dan ook nog wat werk aan hebben, dat wordt dus afdingen !

De Teng
18 juni 2003, 10:06
Jaja... en daar is De Teng al.

Rammelen weet ik niet, dat moet je dus na laten kijken. (Is't niet de veren reverb?? In dat geval moet je bek houden en net doen alsof je gek bent en direct dat ding voor die 500 meenemen)
Mijn vorige Tube 50 (H&K, meet Paul Seymour) rammelde ook wat en toen bleek er een doktersrekening van 200 euro aan te hangen. Gelukkig had ik hem twee weken daarvoor verkocht. :D Lullig voor de koper, dat wel. Zal wel gekomen zijn doordat ik mijn bas er eens doorheen heb gehaald, op niet een hoog volume trouwens, heb me ingehouden. Weet dus waar je aan begint.

Het geluid is meesterlijk. Ik snap niet helemaal hoe Marc erbij komt dat het truttige bakjes zijn zonder power. Die PM 20 kan ten eerste loeihard (20 W klasse A) en ten tweede heeft het apparaatje een meesterlijk mooi clean geluid. Ik ben nog geen versterker tegengekomen die daar tot nog toe aan kan tippen, incl. de duurdere, tot Rivera's aan toe.

Het lead kanaal is ook erg goed naar mijn mening, enigszins britse sound, maar ook weer niet te. Sustain is goed, reverb is ook vooral mooi en ruimtelijk, zowel goed te gebruiken bij het cleane kanaal (dan zwijmel je al helemaal weg) als ook bij het lead kanaal. Daarbij zit trouwens een extra gain functie, ze noemen het channel three, maar goed. Voordeel: bij deze extra gain functie wordt het volume ook nog gecompenseerd, zodat je kanaal zeker bruikbaar is, i.t.t. de Tube 50, waarbij de boost op het lead channel (kanaal 2B) wat inboette qua volume. Daarbij klonk het ook wat benepen. Maar dat is bij de PM20 absoluut niet het geval.

Misschien dat je hier iets aan hebt? Ik wil hem in ieder geval niet meer kwijt!

@iro
18 juni 2003, 12:06
hey thanks voor de reacties, ik ga hem één van de dagen eens testen en we zullen zien hé

De Teng
18 juni 2003, 12:27
Wat voor gitaar heb je eigenlijk?

iam
18 juni 2003, 12:30
ik denk datie 2 fender strats heeft :D

check profile :wink:

@iro
18 juni 2003, 12:48
yep yep één sunburst standard en een 50 jaar fender jubilee strat

De Teng
18 juni 2003, 13:57
Oh ja... daar is die PP voor ;) sorry.

In ieder geval is dat erg goed, je zult ook wel van Dire Straits muziek houden en Peppers toestanden? Heel vet met die Ashdown in een woord.

@iro
18 juni 2003, 18:04
als ik speel is het bijna 70 % peppers zodus :D

De Teng
18 juni 2003, 19:29
Dan kom jij wel klaar op dat ding :D