PDA

View Full Version : Hulp! Het " piemeltje" van mijn Rocktron Hush is te dik voor gewone adapters!



JGD
31 oktober 2012, 18:02
even een rack vraag voor dummies:

ik heb van marktplaats een rocktron Hush IIXC gescoord.

deze heeft 9 volt nodig en je denkt dan: prima, ik heb nog wel wat adapters liggen, how hard can it be....

wat blijkt nu, er past er geen een!

de stroom input heeft altijd zo'n ' piemeltje" waar dus je adapter einde overheen glijdt.
Dit piemeltje is bij Rocktron veel dikker dan bijv bij een boss pedaal.

Kent iemand dit probleem?

Moet ik op zoek naar een hele speciale adapter oid?

Is dit de start vaneen een heel vervelend staartje aan het Hush-koop-verhaal.....?

obiwanjacobi
31 oktober 2012, 18:16
Yep, been there.

Voor het experimenteren heb ik een voeding gekocht die verwisselbare stekkertjes heeft. Hiermee zijn "alle" (gangbare) stekkers gedekt. Ook kan je de + en - omdraaien door het stekkertje er andersom op te steken.

Ik weet niet of je kan solderen (of iemand weet die dat voor je kan doen?), maar dat is de mooiste oplossing. Koop de juiste stekker en knip de oude af en soldeer de nieuwe eraan. Let goed op waar de + en - moeten komen. Let ook goed op dat de adapter die je gebruikt de benodigde stroom kan leveren die de rocktron vraagt...

Een adapter zoeken die de juiste stekker heeft (en de juiste stroom kan leveren en de juiste manier de + en de - heeft aangesloten zitten) - kan, maar zal niet heel simpel zijn...

Hope it helps...

Johannes
31 oktober 2012, 19:27
Je bedoeld een IICX? (niet iixc) Een 9v AC (geen plus en min dus!) adapter van 1500mA (meer mag altijd, maar iets minder lijkt me hier ook geen probleem).

DC jacks zijn er in 2.1mm en 2.5mm. Rocktron gebruikt de laatste variant.

peter_heijnen
31 oktober 2012, 19:52
Ik heb het probleem vroeger ook verschillende keren gehad (midimate/intellifex). Als je pech hebt past ook van zo'n adapter met al die verschillende maten pluggen er geen een echt goed.

Wil je het zeker weten, moet je met de rocktron naar de elektro boer en daar ouderwets piemeltje passen.

JTB
1 november 2012, 09:46
Wil je het zeker weten, moet je met de rocktron naar de elektro boer en daar ouderwets piemeltje passen.

Ik heb vanochtend ook nog piemeltje passen gedaan, maar ik weet zeker dat het niet met de elektro boer was...

JGD
1 november 2012, 14:45
Je bedoeld een IICX? (niet iixc)

klopt ja, foutje.

dank mensen, we gaan gewoon maar eens wat oplossingsrichtingen onderzoeken.

ouderwets piemeltje passen klinkt erg leuk!

peter_heijnen
1 november 2012, 16:50
Ik heb vanochtend ook nog piemeltje passen gedaan, maar ik weet zeker dat het niet met de elektro boer was...
Dan hoefde er waarschijnlijk ook geen krimpkousje omheen?

LordRiffenstein
2 november 2012, 08:31
Je bedoeld een IICX? (niet iixc) Een 9v AC (geen plus en min dus!) adapter van 1500mA (meer mag altijd, maar iets minder lijkt me hier ook geen probleem).

DC jacks zijn er in 2.1mm en 2.5mm. Rocktron gebruikt de laatste variant.

Om precies te zijn: laagvoltage jacks bestaan in 2.1mm en 2.5mm. De 'standard' is dat voor DC 2.1mm en voor AC 2.5mm gebruikt wordt. Niet iedereen houdt zich daar aan maar de meeste firma´s wel. AAngezien die Hush 9vAC nodig heeft, dus ook een 2.5mm plug.

JTB
2 november 2012, 08:59
Dan hoefde er waarschijnlijk ook geen krimpkousje omheen?

Jij snapt hem helemaal!

JGD
2 november 2012, 12:50
ik heb mogelijk een goeie adapter gevonden, in ook nog een schappelijke maat (moet ook nog beetje handig in mijn rack passen immers)

vraag is alleen:
loopt een Hush IICX op 1300mA?

Want die levert de adapter die ik op het oog heb.
weet iemand dat toevallig zo uit het blote bolletje?

de orginele adapter die erbij hoorde, leverde 1500 mA...
echter, achterin de orginele handleiding staat dan weer wel:
power requirements 9VAC RMS 750mA

EDIT:
heb al antwoord van Rocktron zelf.

Yes, this is fine it needs about 800ma or greater anything above 800 will work just not less.