PDA

View Full Version : mooi groen is niet lelijk ( danelectro )



wietse
31 oktober 2012, 13:31
zag hem gisteren al staan in één de duurste kringloopzaak in drachten, (kom daar normaal nooit maar iemand had mij getipt) eerst thuis effe gecheckt wat voor één het is en of de vraagprijs wel aantrekkelijk was voor een 2ehands chinese dano, dat was dus niet slecht 95 euro is geen hele nette prijs zelfs aan de goedkope kant, dit is dus niet één van de goedkope dano's het model wordt tegenwoordig al niet meer gemaakt volgens mij, feedback heeft nog een zwart exemplaar hangen maar meer kon ik niet te koop vinden op het net.
dus vanmorgen maar effe weer naar die kringloop toe en jawel hij stond er nog, thuis gekomen de fretjes gepolijst, en fretboard in de olie gezet en toen er een paar nieuwe snaartjes op.
dat viel nog tegen, die krengen blijven lastig hangen aan de trem, die ook puur symbolisch is want meer dan een beetje wiebelen kan je er niet mee daar is de slag te klein voor, stel je de trem lichter dan is de slag helemaal weg en kan je alleen nog maar omhoog.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/dano.jpg?t=1351685406
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/danomercy.jpg?t=1351685422
het is een danelectro dead on '67 in limey green, behalve de gebruikte materialen een exacte kopie van de hornet, body is namelijk van basswood en niet masonite.
de bespeelbaarheid is prima al kan de topkam wat dieper, die is van aluminium dus moet met mijn zelf gebrouwen topkamvijltes ook te doen zijn.
klank is eigenzinnig zit tussen tele en strat in zegt men en dat is iets waar ik het mee eens ben, leuk ding weet alleen nog niet of ik hem hou ( een originele hornet is zeldzaam) of weer verkoop omdat hij vrij nieuw is.
de intonatie is verrassend goed zolang je het bij een setje 0.010 houdt, de brug kan iets versteld worden maar dat houdt niet over geen gitaar voor mensen die graag met verschillende stemmingen e.d experimenteren.

lindstrom
31 oktober 2012, 13:37
Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar!!

al vind ik persoonlijk alles eraan lelijk.. maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

Kim Wilson
31 oktober 2012, 13:43
Ik zag dat Lindstrom had gereageerd, en ik dacht bij mezelf, die zal vast even gemeld hebben hoe lelijk hij die gitaar vindt. En inderdaad...

Ik vind het wel een gaaf ding! Gefeli!

Ace 1.15.19
31 oktober 2012, 13:45
Spuuglelijk inderdaad, maar een dikke plus voor de nostalgie-waarde.

MyGreenLady
31 oktober 2012, 15:03
Spuuglelijk, dat kan je aan de esthetisch onverantwoorde lijnen zien en al die rare bobbels enzo. Volgens de gulden snede, nog opgeschreven door Da Vinci, klopt hier niks van!

Ik vind het juist wel mooie dingen. Het lijkt nergens op, en dat vind ik goed. Mooi uniek ding, eigen geluid en dat voor nog geen 100 euro? Jij bent een bofkont, Wietse! Als ik het had geweten had ik het wel geweten. ;)

Pepe
31 oktober 2012, 15:17
Noem het maar spuuglelijk, ik zie klassieke lijnen

http://kunstblik.files.wordpress.com/2011/12/manray-viool.jpg?w=750

Oranjeaap
31 oktober 2012, 16:28
Zo lelijk dat het weer mooi wordt. Geinig ding!

telecastermaster
31 oktober 2012, 16:38
Lipsticks roelen de pan uit!

wietse
31 oktober 2012, 18:01
noem me maar dom maar ik ontdek nu dat het een bariton is!!
zal hem naast een andere gitaar hangen en hij is dus veel langer ontdek ik, effe controleren met mijn EKO bariton en die heeft dezelfde scale, moet dus effe opnieuw googlen want dit is stukken zeldzamer.

RUIS
31 oktober 2012, 18:23
Wij zagen het allemaal meteen bij de eerste foto al... ;)

Grappig ding, Wietse!

telecastermaster
31 oktober 2012, 19:00
ik ontdek nu dat het een bariton is!!


De ideale dropped B metal gitaar. :crazyhappy:

N.D.
31 oktober 2012, 19:35
moet dus effe opnieuw googlen want dit is stukken zeldzamer.

Valt best mee hoor. Was tot voor kort verkrijgbaar bij alle grote dozenschuivers.

wietse
31 oktober 2012, 21:13
Valt best mee hoor. Was tot voor kort verkrijgbaar bij alle grote dozenschuivers.

heb ik ook ontdekt, een bariton was even duur als een normale gitaar, soms een paar tienjes duurder, kostten toch nog rond de 300/350 euro nieuw, eigenlijk geen geld want hij voelt gewoon degelijk aan en is goed gebouwd.

MyGreenLady
2 november 2012, 15:56
noem me maar dom maar ik ontdek nu dat het een bariton is!!


You lucky bastard! Ik wilde er eerder ook zoeen hebben maar heb toen eerst een Dano Pro gekocht. Nu vind ik ze niet meer voor het geld waarvoor ze eerst op Thomann stonden en dus vis ik nogal achter het net. Nou ja, gister zelf ook een leuk koopje gedaan bij Tonika dus ik ben weer blij.

mountainman
3 november 2012, 15:13
Prachtig! Precies de goede (=foute) kleur en nog een bariton ook. Gefeliciteerd!

Interessant dat ze hier geen masonite hebben gebruikt. Zou dat te maken hebben met de tremolo?

puntdroad
3 november 2012, 18:28
Hoe goedkoop het ook is, is 95 euro niet vrij veel voor een gitaar bij een kringloopwinkel? Bij ons krijgen de kringloopwinkels alles gratis, dus alles wat verdiend word is allemaal winst.

Noid
3 november 2012, 19:05
Schitterende gitaar. Mooie organische vorm, super kleurtje. oftewel, ik ben ook groen ( maar dan van jaloezie! Gefeli Wietse, alhoewel ik gok dat je 'm weer weg doet na een tijdje, ivm niet oud.

wietse
3 november 2012, 20:25
Hoe goedkoop het ook is, is 95 euro niet vrij veel voor een gitaar bij een kringloopwinkel? Bij ons krijgen de kringloopwinkels alles gratis, dus alles wat verdiend word is allemaal winst.

dit is de duurste kringloopwinkel in drachten, een particulier dus eigenlijk een 2ehands winkel en volgens mij koopt hij het meeste spul zelf in, een erg typische man die ook in marknesse een winkel heeft en er is niet met hem te onderhandelen.
om een idee te krijgen van de prijzen, een cd kost daar snel rond de 4 euro, in elke andere kringloop kosten ze 50 cent, elpees hetzelfde, daarom kom ik er nooit.
trouwens bij de meeste kringloopwinkels draait het om winst maken, de troep die ze meestal binnenkrijgen daar verdien je niet veel aan dus zulke krenten in de pap helpen wel mee. ( ik zou niet graag de maandelijkse lasten voor een grote kringloopwinkel willen betalen)

noid@ je hebt gelijk, ik heb hem al ingeladen voor de rommelmarkt in leeuwarden morgen, al verkoop ik hem niet het is wel een blikvanger, hij is mij inderdaad te jong en als ik naast normale electrische gitaren ook nog baritons en basgitaren ga verzamelen dan is het einde zoek. (1 bariton is genoeg in mijn collectie)

SEAL
7 november 2012, 10:24
Nou, wietse, als je 'm kwijt moet, dan ben ik wel te vinden voor een extra Danelectro. Zeker een bariton.