PDA

View Full Version : Dave Murray of E.C. Sign strat?



Mesa-Man
31 oktober 2012, 12:00
Wil een nieuwe (tweedehands) Fender USA strat aanschaffen maar twijfel tussen de volgende 2:

1) Eric Clapton Signature strat met TBX en noiseless pick-ups: 850 euro
OF
2) Dave Murray signature strat: 1200 euro

Kent iemand 1 vd 2 (of beide) strats en kan degene daar voor-en nadelen over vertellen?

LP_CL
31 oktober 2012, 12:04
Deze 2 gitaren verschillen dag en nacht van elkaar. Welk genre ga je erop spelen?

Mesa-Man
31 oktober 2012, 12:05
Deze 2 gitaren verschillen dag en nacht van elkaar. Welk genre ga je erop spelen?

rock tot hardrock, van Pink Floyd tot metallica/iron maiden...

De V
31 oktober 2012, 12:14
Heb je ze al getest?
Waarom voldoet je oude strat niet?
Waarom kies je juist deze twee?

Mesa-Man
31 oktober 2012, 12:51
Ik vind de strat die ik nu heb, niet lekker klinken.. ik wil een strat met meer ballen.. vandaar de keuze uit bovenstaande 2.

Terminus
31 oktober 2012, 12:52
Nadeel: de Dave Murray strat is lelijk en aanzienlijk duurder. Humbuckers kun je ook in de EC Strat steken.

Mesa-Man
31 oktober 2012, 12:54
Nadeel: de Dave Murray strat is lelijk en aanzienlijk duurder. Humbuckers kun je ook in de EC Strat steken.


Humbuckers gaat toch niet zo 1-2-3 gemakkelijk om erin te steken? ik bedoel de uitsparing is gemaakt voor en single coil.

Orpheo
31 oktober 2012, 13:16
Kijk eens naar een 2ehands charvel.

arjanb01
31 oktober 2012, 13:21
Waarom switchen ? Je kan toch ook een humbucker in je ouwe strat gooien en je trem fatsoenlijk af laten stellen ? Ben je goedkoper uit dan een nieuwe gitaar aan te schaffen. De strat van jou zal in de body een swimming pool routing hebben, dus je hoeft niks te hakken of te frezen in het hout. Hooguit je slagplaat wijzigen of je slagplaat bijfrezen. Is de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
Opties:
- Charvel so cal model
- Tweedehands Musicman
- Fender strat plus tweedehands
- Schecter
- ESP (staan 2 hele mooie les paul modellen op Gitaarmarkt)

Brum
31 oktober 2012, 13:28
Humbuckers gaat toch niet zo 1-2-3 gemakkelijk om erin te steken? ik bedoel de uitsparing is gemaakt voor en single coil.

Neem bijvoorbeeld een hotrail voor de brug, daar word je vrolijker van dan de gitaar verkopen.