PDA

View Full Version : Framus Guitars



GuitarMaster
16 juni 2003, 21:53
Ik zat ff naar nieuwe gitaren te kijken, en dan speciaal naar alternatieven voor PRS-en.
De Dean Hardtail vond ik erg mooi, maar die verschilt weing in prijs met een PRS. Toen ik wat verder ging kijken zag ik dat Framus ook mooie modellen heeft. Vooral de Diablo Custom lijkt me wel wat. Zijn dit een beetje goede gitaren? Ik hoor nl. bijna nooit wat over Framus.

Chezzy
16 juni 2003, 22:43
Ik zat ff naar nieuwe gitaren te kijken, en dan speciaal naar alternatieven voor PRS-en.
De Dean Hardtail vond ik erg mooi, maar die verschilt weing in prijs met een PRS. Toen ik wat verder ging kijken zag ik dat Framus ook mooie modellen heeft. Vooral de Diablo Custom lijkt me wel wat. Zijn dit een beetje goede gitaren? Ik hoor nl. bijna nooit wat over Framus.
Ik geloof dat die rond de €1000 zitten... PRS' zijn toch veel duurder? Of zit je naar de goedkopere modellen te kijken?

GuitarMaster
16 juni 2003, 23:23
Klopt, Framus is veel goedkoper. Zo'n Diablo custom kost zo'n 1200-1300 euro

alhambra
17 juni 2003, 08:31
Framus is een oud duits merk wat eigenlijk niet meer bestond is echter een aantal jaren terug weer her-opgericht.
Framus heeft/had een jan akkerman signature en er staan wel wat testen in de duitse gitarre und basse (ik zal is ff kijken of ik wat voor je kan vinden). Komen over het algemeen erg goed uit de test.

Trouwens als je toch geen belang hecht aan het merk (gelukig dat zouden meer mensen is moeten doen) en je wil iets prs achtigs kijk dan ook is naar de LAG Roxanne serie, erg veel gitaar voor weinig. Uiteraard ben ik bevooroordeeld omdat ik er zelf 1 heb.

www.lag.fr of www.lagusa.com

Roxanne prestige:
Mahony body met mapple top
SD SH2 (jazz) en een SH4 (jeff beck)
Verlijmde hals
Ebony toets
2 push-pull knoppen
En een erg erg vette sustain :-D

Matsvansanten
17 juni 2003, 10:04
ik zie hier in een gids van musicstore.de ook een soort van PRS model gitaar van het merk Fame en het is dan de Forum III, dies hier voor 555 euro zie ik. Ziet er echt niet verkeerd uit, leuke kleurtjes en voor de rest eigenlijk hetzelfde uiterlijk als een PRS. Dit is wat er bij staat:

Sate-of-the-art features and first rate craftmanship: alder body with bookmatched body flamed maple top, hardrock maple neck with ebony fretboard, 24 frets, Point tremolo, Schaller machineheads and strap-locks, 2x schaller golden '50th humbucker, Push-Pull pot for switching humbuckers to singlecoils...

hier is ff een linkje:
http://www.musicstorekoeln.de/englisch/shop/produktinfo.asp?info=GIT0002256-000

niels5150
17 juni 2003, 22:56
als je helemaal goedkoop wilt doen hebben ze van vintage ook een prs model, tokai is er ook mee begonnen en bouwt erg goede, je kan ook een santana se nemen. maar je wilt zeker een mooie maple top?