PDA

View Full Version : faded serie van gibson



Dude
16 juni 2003, 21:03
jajajaja al paar topics over geweest, nu hebben ze meerdere kleuren alleen, ik vind die les paul double cutaway yellow wel ERG geil en maar 995 bij feedback, gibson spelen hoeft niet duur te zijn



http://www.gibson.com/products/gibson/fadeds/index.html

roppie
16 juni 2003, 21:48
'k vind 't juist lelijk dat faded, maar op zich best wel vette gitaren volgens mij. Ik vind persoonlijk zo'n junior special plus wel mooi voor 1000 euro :)

Wilson
16 juni 2003, 22:33
gatver die dubbel cut is verschrikkelijk lelijk!!!

Swan
16 juni 2003, 23:55
die les Paul met faded ebony is mooi :o

Sicky61
17 juni 2003, 03:12
ER 8-) G MOOI&GOEDKOOP

Nesker
17 juni 2003, 08:52
check www.planet-guitar.de en gaar tests

Bins
17 juni 2003, 09:50
ik vind die les paul double cutaway yellow wel ERG geil


Je bent niet de enige :)

Volgens mij kan je, als je bij music123 besteld incl alles onder de 995 uitkomen. Daar zit in een heel klein beetje stiekum over na te denken.

Ik vind die LP special faded ook wel mooi, in tv yellow of worn ebony.

GAS is goed :D

iam
17 juni 2003, 09:54
ik vind die les paul double cutaway yellow wel ERG geil


Je bent niet de enige :)

Volgens mij kan je, als je bij music123 besteld incl alles onder de 995 uitkomen. Daar zit in een heel klein beetje stiekum over na te denken.

Ik vind die LP special faded ook wel mooi, in tv yellow of worn ebony.

GAS is goed :D

Volgens mij kan je, als je bij shamray besteld incl alles onder de 795 uitkomen.

:-D

Bins
17 juni 2003, 09:59
ongeveer 750 incl belasting, niet slecht toch?

<edit> Voor Gibson dan heh, staat ineens weer zon duffe Shamray post tussen :o </edit>

skabouter
17 juni 2003, 10:30
faded is ongelakt ?? dus ge-olied ?

ik hou niet van doublecuts. ik vind die les paul op de link wel mooi, maar hij moet wel een pick-guard hebben. en eigenlijk gewelfde top........

Anders Destium
17 juni 2003, 10:51
[quote="iam
Volgens mij kan je, als je bij shamray besteld incl alles onder de 795 uitkomen.

:-D[/quote]

Als je iets bij Shamray bestelt heb je een Shamray en geen Gibson, reden genoeg om het niet te doen lijkt me zo. Misschien eens tijd om te stoppen bij elke scheet met die gasten aan te komen :evil:

Want juist het relatief goedkope van deze Gibsons is interessant voor veel mensen. Ik vind ze zelf niet echt mooi, als ik een nieuwe gitaar koop moet hij er ook nieuw uitzien :wink:

Bins
17 juni 2003, 11:03
Nee, als jij een gitaar koopt moet ie er als een Japans ruimteschip uitzien ;)

<ontopic> Wat is, behalve de finish, het verschil tussen een faded en "the real thing"eigenlijk?</ontopic>

green_day
17 juni 2003, 11:50
Nee, als jij een gitaar koopt moet ie er als een Japans ruimteschip uitzien ;)

<ontopic> Wat is, behalve de finish, het verschil tussen een faded en "the real thing"eigenlijk?</ontopic>

gewoon flatbody ipv carved.. dot inlay, geen binding (dat zal je al wel opgevallen zijn :razz:) << talking about LP
ik vind die dingen echt lelijk.. een beetje lp heeft op zijn minst een carved top.
Die SG staat me wel aan (behalve die idiote inlay) .. wat is daar nou precies het verschil met een standard bijv?

iam
17 juni 2003, 13:59
[quote="iam
Volgens mij kan je, als je bij shamray besteld incl alles onder de 795 uitkomen.

:-D

Als je iets bij Shamray bestelt heb je een Shamray en geen Gibson, reden genoeg om het niet te doen lijkt me zo. Misschien eens tijd om te stoppen bij elke scheet met die gasten aan te komen :evil:

Want juist het relatief goedkope van deze Gibsons is interessant voor veel mensen. Ik vind ze zelf niet echt mooi, als ik een nieuwe gitaar koop moet hij er ook nieuw uitzien :wink:[/quote]

sorry anders... ik wil idd niet zo irritant als neg k3 worden

sorry again :oops:

jorrit
17 juni 2003, 15:01
betekend dit nu dat we een stuk minder van die russische "troep" om onze oren gesmeten krijgen..........waarom maakt iedereen zich zo druk om iets wat ze niet kennen en alleen maar goed klinkt......misschien is het wel BAGGER....

iam
17 juni 2003, 15:06
betekend dit nu dat we een stuk minder van die russische "troep" om onze oren gesmeten krijgen..........waarom maakt iedereen zich zo druk om iets wat ze niet kennen en alleen maar goed klinkt......misschien is het wel BAGGER....

was toch hetzelfde ivm agile? en dat lijkt me nu pas echt "troep" :)

Ic3gl0vE
17 juni 2003, 15:58
agile lijkt me al helemaal onzin. dat shamray kan wel wat zijn maar ik vind niet echt dat het ergens op slaat dat je die gitaren maar blijft promoten terwijl je nog nooit een echte hebt gezien.

iam
17 juni 2003, 18:10
sorry, again... got carried away here :oops:

Moonchild
25 juni 2003, 03:29
Is iemand er nou al achter wat het verschil is met de standaard versies en de faded versies van de gitaren? het lijkt me niet dat ze 500 euro besparen met een ander laklaagje op de SG, Flying V en explorer (want deze hebben toch geen gewelfde top en binding, die de LP wel mist)

Moonchild
26 juni 2003, 03:24
Dus er is geen verschil??

zou nergens op slaan vanuit het oogpunt van de marketing

Moonchild
26 juni 2003, 19:14
ik word weer genegeerd bij elke thread waar ik post zeg. zo nu en dan gebeurt het gewoon, ik weet ook niet waarom: de negeer-Moonchild-week

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 19:38
Zielige moonchild... Misschien sta je wat te ver van ons af.. aangezien je op de maan zit?

Nee sorry.. ik heb geen idee...

Bins
27 juni 2003, 00:02
Volgens mij is het juist wel slim uit marketing oogpunt. Ze besparen gewoon kosten op de lak, verwerken dat door in de prijs en bereiken zo de "ik heb net niet genoeg geld voor een Gibson" mensen, die anders naar een ander merk gaan kijken.
De specs zijn volgens mij idd nagenoeg hetzelfde.

roppie
27 juni 2003, 10:30
kun je 500 euro besparen op lak :???:

The_Cure
27 juni 2003, 11:09
kun je 500 euro besparen op lak :???:

Je kan het ook anders zien; ze vragen gewoon veels te veel voor de 'normale' Gibsons en dan is het uitsparen op de 'goedkopere faded versie' veel gemakkelijker (gewoon zeggen dat je op lak uitspaart) hierdoor kopen mensen eerder een Gibson en eenmaal ze een Faded hebben willen ze na verloop van tijd toch wel een 'echte' Gibson, en zo is de marketings strategie van mijnheer Gibson gelukt....

Moonchild
28 juni 2003, 02:20
kun je 500 euro besparen op lak :???:

standaard SG = 1500
Faded SG = 1000

en dit geldt ook voor de explorer en de flying-V