PDA

View Full Version : MP metaliteit



Pagina's : [1] 2

Mesa-Man
30 oktober 2012, 14:02
De mentaliteit op Marktplaats vind ik ver te zoeken tegenwoordig
Ik zet zojuist mijn Fender Avri '57 erop

Zet er nog zo bij:geen onzinbiedingen.

Krijg ik een bod van 750 euro :mad:

Denken zulke mensen nu echt dat ik die AVRI weg doe voor 750!!??

GRRRR

groet mesa-man

Ace 1.15.19
30 oktober 2012, 14:03
Zo is Marktplaats helaas al jaren...

guitarkid
30 oktober 2012, 14:04
De mentaliteit op Marktplaats vind ik ver te zoeken tegenwoordig
Ik zet zojuist mijn Fender Avri '57 erop: http://link.marktplaats.nl/610995649

Zet er nog zo bij:geen onzinbiedingen.

Krijg ik een bod van 750 euro :mad:

Denken zulke mensen nu echt dat ik die AVRI weg doe voor 750!!??

GRRRR

groet mesa-man

Tegenwoordig......??? :(

Mesa-Man
30 oktober 2012, 14:06
Krijg ik van die droplul ook nog een mailtje:

Je prijs is veel grotere onzin. Avri's worden hier verkocht rond €800-€900. Dat wordt huilie huilie straks. Suc6

Quadrifoglio
30 oktober 2012, 14:07
Ik denk dat een hoop mensen denken 'Wie niet waagt, wie niet wint' maar het getuigt inderdaad van weinig respect. Inderdaad, zo gaat het al jaren en daarnaast zie ik dat de markt in tweedehands gitaren bijzonder slecht is. Ik zie Prestige Ibanez', Les Paul Studio's etc gaan voor bijna de helft van de 'normale' waarde. Ik ben dan ook gestopt met het proberen om een van mijn PRS SE's te verkopen want voor het geld dat daarop geboden wordt is het niet eens de moeite om hem te verkopen. Je kunt ze dan net zo goed als schenking weggeven....

lindstrom
30 oktober 2012, 14:07
Is dit niet regelrechte SPAM?

En,.. coffer? of bedoel je koffer? of case?

marter544
30 oktober 2012, 14:08
Tja.. 2ehands markt is gewoon slecht. Ik heb een epi sg te koop, voor een zeer schappelijke prijs (vind ik). Staat echter al weken te koop, en krijg boven van 50-75 euro.

Mesa-Man
30 oktober 2012, 14:09
Is dit niet regelrechte SPAM?

En,.. coffer? of bedoel je koffer? of case?



Hoe bedoel je?? Waar slaat dit nu weer op met Spam?

Ja ik bedoelde koffer.. heb het al aangepast!

benwave
30 oktober 2012, 14:14
Mooi gitaartje wel Spam natuurlijk

Mesa-Man
30 oktober 2012, 14:16
Mooi gitaartje wel Spam natuurlijk

Jee zeg, ik bedoelde dat niet om reclame te maken voor mijn strat alleen maar een topic te openen mbt het MP gedrag.
heb de link al weggehaald voor het zgn spam gezeik

Mesa-Man
30 oktober 2012, 14:29
Weer zo een soepkip reactie via MP:


Mocht u de strat (over een tijdje) willen verkopen voor €800 dan hoor ik het wel. Ik vind uw vraagprijs ad. €1.000,- iig buiten proportioneel.

Jasper.
30 oktober 2012, 14:34
Je kunt je er ook gewoon bij neerleggen dat minstens de helft van de biedingen niet serieus zijn. Je weet waar je aan begint als je wat op marktplaats zet.
Ik kan het me wel een beetje voorstellen dat mensen een stuk minder bieden. Kopers weten natuurlijk ook dat als je nu wat verkoopt het niet de hoofdprijs opbrengt en dat veel mensen snel spullen kwijt moeten om andere verplichtingen te betalen. Als je daar je slag mee kunt slaan dan heb je geluk.
Ik heb ook net mijn gitaar te koop gehad en ik kreeg ook zulke reacties, die verwijder ik snel of ik stuur een netjes mailtje terug en ik leef vrolijk verder.

lindstrom
30 oktober 2012, 14:35
Deze AVRI strats gaan op ebay ook voor onder de 1000 euro.. wil niet stoken natuurlijk.

tidalwave_sideburns
30 oktober 2012, 14:41
Nounou moppersmurf, zo kan-ie wel weer hoor.

Ik weet niet, je wordt doodgegooid met die 2e hands stratocasters, en waar er meer aanbod is zal de prijs wel gaan dalen als men dat ding echt wil verkopen. Helemaal na zo'n berichtje is het niet prettig zakendoen met zo'n potentiele klant, maar dat is nu eenmaal de realiteit.

PS: Ik vind het zelf trouwens bijzonder irritant als er "geen onzinbiedingen" bij staat, dan kom je niet over als iemand waar mee te onderhandelen is wil je wel een aanvaardbaar bod doen. Als mensen het gore lef hebben een paar euro te bieden zal ze dat echt niet tegenhouden, en voor echt geinteresseerden kom je over als iemand die gefrustreerd is omdat-ie z'n zooi niet kwijt kan voor de prijs die hij in gedachten had.

Wat vaak helpt is je absolute bodemprijs vaststellen, daar 10% boven gaan zitten, men wil toch altijd afdingen, en als dat niet geboden wordt pech gehad. Moet je het echt van de hand doen en heb je geen keus dan is het niet anders.

Hendriks
30 oktober 2012, 14:44
Ik heb eens een hagel nieuwe AVRI 57gekocht voor 800 ,mijn tele AVRI tele heeft 700 gekost, veel spannender word het echt niet.

nusti
30 oktober 2012, 14:47
in mijn ogen is een bod een deel van de onderhandeling. Ik zou ook zo'n laag bod kunnen uitbrengen met daaraan toegevoegd dat als de eigenaar het niet genoeg vind ik graag een tegenbod hoor.
Als ik tegenwoordig een advertentie plaats zet ik er een vraagprijs bij en reacties alleen via mail, of bieden vanaf een bepaalde prijs.
Daarnaast is marktplaats geen ebay. Als je een bod plaatst ben je als bieder niet verplicht het object te kopen. Als verkoper ben je dus ook niet verplicht om het te verkopen als het bod niet hoog genoeg is. Wordt er niet hoog genoeg geboden verkoop je het gewoon niet. Is vaak lastig als je er erg graag vanaf wilt, maar het is zo.

Zo'n reactie van huilie huilie is gewoon zielig.

Scarface
30 oktober 2012, 14:49
Deze AVRI strats gaan op ebay ook voor onder de 1000 euro.. wil niet stoken natuurlijk.


Moet je inderdaad gelijk geven,maar uhh dat zijn lossen onderdelen en de rest is incompleet;) ....Ik vind de prijs niet te hoog,vind hem eerder laag....

@ Mesa-Man :Ik denk dat de tijd niet goed is om te verkopen,even geduld hebben...Het is jammer om een bijna nieuwe gitaar voor onder de 1000 euro weg te geven...

geert1976
30 oktober 2012, 14:49
Ach ja, zo gaat het al tijden op MP.

Ik irriteer mij er niet meer zo aan.
Op mijn Nashville Tele kreeg ik ook al weer de domste biedingen, met de domste motivaties erbij, ik delete ze gewoon zonder ze te beantwoorden.

zoon van Piet
30 oktober 2012, 14:50
Ik gebruikte vaak een stukje tekst als:
"Onzinbiedingen? graag! Vooral doen, ga hier gerust in het openbaar voor gek staan. Maar verwacht geen reactie van mijn kant."

Niet dat het helpt, overigens.. :)


Overigens kan ik een bod van 75 % ( 750 op vraagprijs van 1000) niet als onzin beschouwen. Zo'n bod doet pijn, dat snap ik, maar het is niet anders..

lindstrom
30 oktober 2012, 14:50
Zo'n reactie van huilie huilie is gewoon zielig.

+1

met zulke reacties zul je de kans op toehappen van de verkoper verminderen. Als je het dan toch probeerd. blijf dan netjes. (sowieso fijn op marktplaats, netjes blijven)

allochthomas
30 oktober 2012, 15:00
tja, zeker in het begin heb je gewoon een grote hoeveelheid koopjesjagers, gewoon lekker negeren. Hoe vaak ik wel niet van die knuppels heb gehad die voor 30% van mijn vraagprijs vanavond nog de spullen willen op halen. Gewoon geduldig afwachten en je hebt vanzelf wel iemand waarmee je een fatsoenlijke deal kan sluiten.

Ik heb op koopjes na gelukkig nooit van die idioten gehad die commentaar gingen leveren op mijn vraagprijs. Ik heb wel eens een knuppel gehad die mijn vraagprijs voor een setje fender custom pickups te veel vond omdat hij voor minder een setje goedkope knockoffs kon krijgen......

geert1976
30 oktober 2012, 15:04
in mijn ogen is een bod een deel van de onderhandeling. Ik zou ook zo'n laag bod kunnen uitbrengen met daaraan toegevoegd dat als de eigenaar het niet genoeg vind ik graag een tegenbod hoor.
Als ik tegenwoordig een advertentie plaats zet ik er een vraagprijs bij en reacties alleen via mail, of bieden vanaf een bepaalde prijs.
Daarnaast is marktplaats geen ebay. Als je een bod plaatst ben je als bieder niet verplicht het object te kopen. Als verkoper ben je dus ook niet verplicht om het te verkopen als het bod niet hoog genoeg is. Wordt er niet hoog genoeg geboden verkoop je het gewoon niet. Is vaak lastig als je er erg graag vanaf wilt, maar het is zo.

Zo'n reactie van huilie huilie is gewoon zielig.

Dat is het probleem ook, met MP, het demotiveert mij ook om vaak gitaren op MP te zetten.
Ik heb nog een nieuwe Eastwood Airline Map liggen maar op MP zetten doe ik niet,want ik weet nu al wel weer dat ik de stomste mails en biedingen ga krijgen.

Mesa-Man
30 oktober 2012, 15:13
Ik gebruikte vaak een stukje tekst als:
"Onzinbiedingen? graag! Vooral doen, ga hier gerust in het openbaar voor gek staan. Maar verwacht geen reactie van mijn kant."

Niet dat het helpt, overigens.. :)


Overigens kan ik een bod van 75 % ( 750 op vraagprijs van 1000) niet als onzin beschouwen. Zo'n bod doet pijn, dat snap ik, maar het is niet anders..


Mijn vraagprijs is 1250 euro en geen 1.000.... het is alleen bieden vanaf 1.000 euro

lindstrom
30 oktober 2012, 15:17
Mijn vraagprijs is 1250 euro en geen 1.000.... het is alleen bieden vanaf 1.000 euro

Maar als de gitaar qua "straat"waarde gemiddeld 350 tot 400 euro onder je vraagprijs is, denk je dat je hem dan verkopen gaat?

Han S
30 oktober 2012, 15:19
Man, wat kan jou dat nou schelen, al vraagt hij een ton. Moet ie zelf weten toch?

fantastik_badr
30 oktober 2012, 15:21
Nounou moppersmurf, zo kan-ie wel weer hoor.

Ik weet niet, je wordt doodgegooid met die 2e hands stratocasters, en waar er meer aanbod is zal de prijs wel gaan dalen als men dat ding echt wil verkopen. Helemaal na zo'n berichtje is het niet prettig zakendoen met zo'n potentiele klant, maar dat is nu eenmaal de realiteit.

PS: Ik vind het zelf trouwens bijzonder irritant als er "geen onzinbiedingen" bij staat, dan kom je niet over als iemand waar mee te onderhandelen is wil je wel een aanvaardbaar bod doen. Als mensen het gore lef hebben een paar euro te bieden zal ze dat echt niet tegenhouden, en voor echt geinteresseerden kom je over als iemand die gefrustreerd is omdat-ie z'n zooi niet kwijt kan voor de prijs die hij in gedachten had.

Wat vaak helpt is je absolute bodemprijs vaststellen, daar 10% boven gaan zitten, men wil toch altijd afdingen, en als dat niet geboden wordt pech gehad. Moet je het echt van de hand doen en heb je geen keus dan is het niet anders.



100% mee eens.

Als ik rond aan het speuren ben naar een leuke gitaar/amp/effects ga ik ook bieden en dan ga ik ook onder de vraagprijs zitten. Direct de vraagprijs bieden, doen mensen dat?? Hetzelfde geldt voor een nieuwe gitaar aanschaffen in een winkel, ik probeer er ook altijd wat vanaf te lullen of een paar setjes snaren erbij, een strap enz enz enz. Dat is het leuke/mooie aan de 2ehands instrumentenwereld vind ik, ouderwets handje klap en proberen een zo netjes mogelijke prijs voor elkaar te krijgen.

Nu heb ik het niet over gasten die 200 euro gaan bieden op een gitaar die overduidelijk 1000+ euro waard is om maar even een zijstraat te noemen, ik heb in het verleden ook genoeg mails gehad van gasten die dat bij mij probeerden en zulke biedingen zijn inderdaad echt ontiegelijk frustrerend, ik moet eerlijk zeggen dat ik in zulke gevallen niet eens de moeite neem om te reageren.

Het ligt er ook maar net aan of je aan de verkopende kant zit of aan de kopende kant... Als ik verkoop heb ik geen zin in lage biedingen enz enz, natuurlijk wil je gewoon het allerliefst de prijs die je in gedachte hebt, maarja... het is nu sowieso komkommertijd in de tweedehands instrumentenwereld... dus een top prijs ga je sowieso niet krijgen waarschijnlijk.
Anderzijds, als je aan de kopende kant zit, wil je natuurlijk ook zoveel mogelijk geld in je eigen portemonnee houden, betekent niet dat je je schofterig moet gaan gedragen, maar het spel van bieden en samen hopelijk tot een goeie prijs voor beide partijen komen hoort er eenmaal bij en ik moet eerlijk zeggen dat ik dus ook wel z'n charme vind hebben.

Daarnaast zijn er tegenwoordig TEveel mensen die voordat ze gaan verkopen gaan rondspeuren op het internet (ebay bv) wat er nog meer gevraagd word voor hetzelfde instrument en die prijs automatisch overnemen zonder goed te kijken of dit reëel is.

lindstrom
30 oktober 2012, 15:30
Man, wat kan jou dat nou schelen, al vraagt hij een ton. Moet ie zelf weten toch?

Klopt helemaal, maar dan niet hier huilie huilie doen natuurlijk.... :soinnocent:

Mesa-Man
30 oktober 2012, 15:30
Ik zie op gitaarmarkt hier Ultra strats staan voor 1100 euro.... dan lijkt mij 1250 eurov oor een Avri strat een normale prijs.

interessander
30 oktober 2012, 15:31
Als een vraagprijs gewoon redelijk of lager is of dan ga ik daar niet onder zitten alleen maar om er onder te zitten, dan bel ik gewoon, voor iemand anders toehapt.

Zo prijs ik mijn eigen advertenties ook altijd, een in mijn ogen redelijke prijs die vast staat, en geen optie tot bieden. Het is meerdere malen gebeurd dat ik een effectedaal heb verkocht binnen een uur na plaatsing van de advertentie. Had ik er dan meer aan kunnen verdienen, misschien, maar de kopers hadden ook niet zo snel gereageerd als de prijs in de eerste instantie hoger was, of ze hadden toch geprobeerd om de prijs omlaag te krijgen.

Geen onzinbiedingen vind ik ook altijd een beetje een rare tekst, iedereen neemt dat maar van elkaar over, het wordt ook een beetje een holle kreet en het maakt de advertentie alleen maar minder sympathiek.

lindstrom
30 oktober 2012, 16:02
Resumé:

Er zitten een behoorlijk aantal rare snuiters op marktplaats, zowel bieders als adverteerders.

De mensen die niet reageren als je ze een bod doet of emaild.
De mensen die bieden zonder te reageren op je akkoord.
De mensen die absurd hoge prijzen vragen terwijl de markt verzadigd is met vergelijkbare.
De mensen die boos worden als je, middels een keurig emailtje, niet akkoord gaat met een te laag bod.
De mensen die boos worden als je, middels een keurig emailtje, vraagt of er nog iets te doen is met de prijs.
De mensen die twijfelen, bieden, bod weghalen, opnieuw bieden en een week lang mailverkeer met vragen en dan uiteindelijk niet willen kopen.
De dromers, "hoi ik ben pietje en heb maar 100 euro maar wil graag eens langskomen om op je peperdure spullen te spelen"
De evangelisten, doen alsog maar willen eigenlijk niks kopen en als ze eenmaal binnen zijn gaan ze helemaal los.

Heb het meeste al wel meegemaakt.

Scip
30 oktober 2012, 16:07
Interessante discussie. Je hebt inderdaad altijd te maken met de rol die je hebt. Als ik naar mezelf kijk wil ik wel voor de laagste prijs op de eerste rang zitten (tweedehands), terwijl ik voor tweedehands waar toch weer de hoofdprijs wil hebben. Daarnaast is het ook een kwestie van gunnen. Ik heb met mijn London City gehad dat iemand hem voor een 10tje meer zou willen laten opsturen, terwijl een ander hem meteen op kon halen. Dan heb ik liever dat ze de gitaar voor minder maar op komen halen, heb je er ook minder gedoe mee.

Wat betreft het bieden op marktplaats gebruik ik altijd bieden vanaf:.. en dan de vraagprijs in de advertentie plaatsen. Dan kom je vaak wel ergens in het midden uit.

Scarface
30 oktober 2012, 16:12
Resumé:

Er zitten een behoorlijk aantal rare snuiters op marktplaats, zowel bieders als adverteerders.

De mensen die niet reageren als je ze een bod doet of emaild.
De mensen die bieden zonder te reageren op je akkoord.
De mensen die absurd hoge prijzen vragen terwijl de markt verzadigd is met vergelijkbare.
De mensen die boos worden als je, middels een keurig emailtje, niet akkoord gaat met een te laag bod.
De mensen die boos worden als je, middels een keurig emailtje, vraagt of er nog iets te doen is met de prijs.
De mensen die twijfelen, bieden, bod weghalen, opnieuw bieden en een week lang mailverkeer met vragen en dan uiteindelijk niet willen kopen.
De dromers, "hoi ik ben pietje en heb maar 100 euro maar wil graag eens langskomen om op je peperdure spullen te spelen"
De evangelisten, doen alsog maar willen eigenlijk niks kopen en als ze eenmaal binnen zijn gaan ze helemaal los.

Heb het meeste al wel meegemaakt.

Klopt als een bus,maar dat weet je als je van Marktplaats gebruik maakt...Daarom maak ik er geen gebruik (meer) van..mijn vrouw des te meer..:seriousf:

allochthomas
30 oktober 2012, 16:15
Resumé:


De dromers, "hoi ik ben pietje en heb maar 100 euro maar wil graag eens langskomen om op je peperdure spullen te spelen"

Heb het meeste al wel meegemaakt.
Daar kan ik mij zo aan ergeren. "Ik heb om ...... reden niet zo veel te besteden dus daarom vind ik mijn te lage bod gerechtvaardigd." Prima, als het een goed bod was wil ik nog wel overstag gaan maar je hoeft bij mij nu met een of ander lulverhaal aan te komen zetten om goedkoop aan spullen te komen

B-stone
30 oktober 2012, 16:24
Daarom altijd bieden vanaf, maar waar ik mij ook dood aan erger is aan mensen die hun waarde van hun product veel te hoog in schatten: laatst atond er nog een zwarte explorer op mp met bieden vanaf 900 ( of iets in die richting) dan denk ik ook zo van hallo, wat denk je wel niet. En dan zeiken dat ze niks kwijt raken.

Doe zie het zo: je levert in op verkoop maar koopt je spullen ook weer goedkoper in deze tijd. Ik heb mijn gretsch ook kunnen kopen voor 1000 euro onder de nieuwprijs. Voor een gitaar die de helft zo duur is is 500 euro inleveren misschien zo gek nog niet in deze tijd? Zat versterkers gaan vaak voor de helft van de nieuwprijs weg. Mensen proberen toch vaak een reken sommetje te maken: dan koop ik 2e hands maar dan niet meer dan helft van de nieuwprijs.

Je hebt natuurlijk ook nog de plinteneukers die gaan zeiken over 10 euro op een bedag van 1000. Zeg dan gelijk dat je geen interesse meer hebt.

lindstrom
30 oktober 2012, 16:27
Klopt als een bus,maar dat weet je als je van Marktplaats gebruik maakt...Daarom maak ik er geen gebruik (meer) van..mijn vrouw des te meer..:seriousf:

Kan ook de andere kant op werken. had een oude strap voor kindergitaar die nooit gebruikt was.
Bod was laag maar omdat het voor een heel jong meisje was gunde ik het. prima! Heb er zelfs een 2tal hello kitty plectra bijgestopt.

arjanb01
30 oktober 2012, 16:30
Marktplaats tsja.... stelregel voor mij is 60% van de nieuwwaarde en uiteindelijk uitkomen op 50% van de nieuwwaarde (onderhandelingsmarge 10% aanhouden). Verkoop je je spullen geheid, afhankelijk van leeftijd natuurlijk. Als ik mijn haarstrat uit 2007 zou verkopen, wat ik NOOIT NEVER ook moor zou overwegen, ik uiteindelijk misschien op 850 euro uitkomen ofzo (veel te weinig vind ik) maar ja.... de crisis is de boosdoener !

lindstrom
30 oktober 2012, 16:32
Marktplaats tsja.... stelregel voor mij is 60% van de nieuwwaarde en uiteindelijk uitkomen op 50% van de nieuwwaarde (onderhandelingsmarge 10% aanhouden). Verkoop je je spullen geheid, afhankelijk van leeftijd natuurlijk. Als ik mijn haarstrat uit 2007 zou ik uiteindelijk misschien op 850 euro uitkomen ofzo (veel te weinig vind ik) maar ja.... de crisis is de boosdoener !

Exact! gewoon even de beide benen op de grond en reëel blijven nadenken. :ok: jij snapt het!

Scarface
30 oktober 2012, 16:50
Exact! gewoon even de beide benen op de grond en reëel blijven nadenken. :ok: jij snapt het!

Wat is een reëel bod ? Iets dat 2 maanden geleden gekocht is voor 1750 euro,is met alle respect nu niet 1000 euro minder waard! Iemand die de waarde van een product in kan schatten,komt niet met een belachelijk laag bod. Dit soort mensen weten totaal niet waar ze op bieden..of doen alsof en proberen het...

Ik vind als je gebruik maakt van MP/Ebay weet je dat dit kan gebeuren (te laag bod)... en ook ik heb mij hier mateloos aan geïrriteerd.

lindstrom
30 oktober 2012, 16:52
Wat is een reëel bod ? Iets dat 2 maanden geleden gekocht is voor 1750 euro,is met alle respect nu niet 1000 euro minder waard! Iemand die de waarde van een product in kan schatten,komt niet met een belachelijk laag bod. Dit soort mensen weten totaal niet waar ze op bieden..of doen alsof en proberen het...

Ik vind als je gebruik maakt van MP/Ebay weet je dat dit kan gebeuren (te laag bod)... en ook ik heb mij hier mateloos aan geïrriteerd.

In de omschrijving van de ad van ts staat:

BeschrijvingAangeboden in zeer goede staat
Fender American Vintage Re-Issue '57 (AVRI) strat in de kleur: See through Blonde

Compleet met tweed koffer met alle case candy
Losse 5 switch schakelaar wordt meegeleverd

GEEN ONZINBIEDINGEN

....

Er staat dus nergens dat de gitaar pas 2 maanden jong is. :stop:

Lijkt me cruciale info om de juiste prijs te kunnen vragen. :ok:

Scarface
30 oktober 2012, 16:54
Kan ook de andere kant op werken. had een oude strap voor kindergitaar die nooit gebruikt was.
Bod was laag maar omdat het voor een heel jong meisje was gunde ik het. prima! Heb er zelfs een 2tal hello kitty plectra bijgestopt.

BDW, dit zou ik ook gedaan hebben...:ok:

Scarface
30 oktober 2012, 16:59
In de omschrijving van de ad van ts staat:

BeschrijvingAangeboden in zeer goede staat
Fender American Vintage Re-Issue '57 (AVRI) strat in de kleur: See through Blonde

Compleet met tweed koffer met alle case candy
Losse 5 switch schakelaar wordt meegeleverd

GEEN ONZINBIEDINGEN

....

Er staat dus nergens dat de gitaar pas 2 maanden jong is. :stop:

Lijkt me cruciale info om de juiste prijs te kunnen vragen. :ok:

Dat is ook weer waar...

caliban
30 oktober 2012, 17:02
Ik vind dit een spamtopic eerst en vooral, maar dat is mijn mening dan. Of een gitaar twee maand of twee jaar geleden nieuw gekocht is, maakt heel weinig uit denk ik.

Venlonaer
30 oktober 2012, 17:03
Ik zie op gitaarmarkt hier Ultra strats staan voor 1100 euro.... dan lijkt mij 1250 eurov oor een Avri strat een normale prijs.

Hey, dat is mijn Ultra ja. De prijs is ook een vraagprijs, omdat ik er al rekening mee houd dat de biedingen er ver onder gaan, leg ik de vraagprijs wat hoger ;)

MjS
30 oktober 2012, 17:17
Tja, markt ligt op z'n gat. Ik krijg mijn gitaar ook niet verkocht voor meer dan 50% van de nieuwprijs, terwijl hij in showroom-staat is. Daarnaast is mijn PRS Santana SE (zag al iemand anders over de SE serie) zo impopulair dat ik 'm liever zelf hou. Kom je er een tegen? Kopen! Moet je kunnen krijgen voor rond de 250 euro en voor dat geld is het heel veel gitaar.

Dat onzin-bieden, wat nou als ik vind dat de verkoper een onzinprijs heeft? Ik denk dat je je niet moet irriteren aan lage biedingen; ik snap dat het vervelend is als mensen 'm "meteen komen ophalen voor 500 euro" maar laat dat bieden toch lekker. Je hoeft niet te reageren en je hoeft je gitaar niet op Marktplaats te zetten. It's part of the game.

Daarbij is het dus wel erg zonde dat veel gitaren, zelfs van merken als Fender en Gibson, zo veel in waarde dalen en dat er weinig verschil in prijs ligt tussen afgeragd en in zeer goede staat.

macwilliams
30 oktober 2012, 17:24
Had eens iets voor een laag bedrag op mp gezet en kreeg meteen een bod ruim boven die prijs. Heb een blik bier meegestuurd en een bedankbriefje :)

Midwolda
30 oktober 2012, 17:47
Had eens iets voor een laag bedrag op mp gezet en kreeg meteen een bod ruim boven die prijs. Heb een blik bier meegestuurd en een bedankbriefje :)

Je ex zeker. :roll:

macwilliams
30 oktober 2012, 18:36
Je ex zeker. :roll:

Ja, volledig uitgewoond. Blij dat ik er af was :D

spirit
30 oktober 2012, 18:38
Ik lees hier dat veel mensen onder de vraagprijs bieden. Ik snap dat niet, als je het te duur vind, dan zoek je verder naar een zelfde product wat goedkoper aangeboden wordt.

Dat afbieden zal wel iets typisch Nederlands zijn. Als ik iets te koop zie staan, en de prijs is OK, dan bied ik gewoon de vraagprijs. 9 Van de 10 keer krijg je dan direct een mail dat het product voor jouw is, en al die sukkeltjes die het voor een appel en een ei willen hebben, kunnen er dan naar fluiten.

Zo heb ik enkele jaren geleden een 1985 Fender Telecaster gekocht voor de vraagprijs van 150,- euro. Ik kreeg na het bieden van die vraagprijs vrij snel een mail, dat ik de 7e bieder was, maar de eerste die de vraagprijs bood en de gitaar met koffer mocht komen halen.
Ik bedoel, zoiets is gewoon een koopje, de waarde lag vele malen hoger, toch waren er 6 personen voor mij die de tele voor nóg minder dan de vraagprijs wilde hebben. Voor mij ben je dan gewoon een LUL, en wil je de gitaar helemaal niet hebben.

FruscianteFan
30 oktober 2012, 18:43
Sowieso is mailen veel efficienter. Gewoon vragen wat iemand wil hebben, evt onderhandelen. Maar niet moeilijk doen...

Oranjeaap
30 oktober 2012, 18:46
Ik kan me aan de 'onzin bieders' net zo ergeren als aan de mensen met een veel te hoge vraagprijs. Zeg niet dat dit voor je strat het geval is hoor. Maar soms zie je gitaren die gewoon anderhalf keer te duur zijn. En als je dan een realistisch bod doet, krijg je reacties zoals jij in je eerste post doet nu. Het komt een beetje van 2 kanten. Als koper zijn veel gitaren gewoon niet realistisch geprijsd. Als verkoper zijn de biedingen meestal niet te pruimen. Tjah, het leed dat Marktplaats heet ;)

geert1976
30 oktober 2012, 19:46
Ik lees hier dat veel mensen onder de vraagprijs bieden. Ik snap dat niet, als je het te duur vind, dan zoek je verder naar een zelfde product wat goedkoper aangeboden wordt.

Dat afbieden zal wel iets typisch Nederlands zijn. Als ik iets te koop zie staan, en de prijs is OK, dan bied ik gewoon de vraagprijs. 9 Van de 10 keer krijg je dan direct een mail dat het product voor jouw is, en al die sukkeltjes die het voor een appel en een ei willen hebben, kunnen er dan naar fluiten.

Zo heb ik enkele jaren geleden een 1985 Fender Telecaster gekocht voor de vraagprijs van 150,- euro. Ik kreeg na het bieden van die vraagprijs vrij snel een mail, dat ik de 7e bieder was, maar de eerste die de vraagprijs bood en de gitaar met koffer mocht komen halen.
Ik bedoel, zoiets is gewoon een koopje, de waarde lag vele malen hoger, toch waren er 6 personen voor mij die de tele voor nóg minder dan de vraagprijs wilde hebben. Voor mij ben je dan gewoon een LUL, en wil je de gitaar helemaal niet hebben.

Helemaal gelijk Jacco.
Met correct bieden/handelen kom je uiteindelijk veel verder en zo ben ik aan een boel leuke gitaren gekomen voor weinig.


Ik kan me aan de 'onzin bieders' net zo ergeren als aan de mensen met een veel te hoge vraagprijs. Zeg niet dat dit voor je strat het geval is hoor. Maar soms zie je gitaren die gewoon anderhalf keer te duur zijn. En als je dan een realistisch bod doet, krijg je reacties zoals jij in je eerste post doet nu. Het komt een beetje van 2 kanten. Als koper zijn veel gitaren gewoon niet realistisch geprijsd. Als verkoper zijn de biedingen meestal niet te pruimen. Tjah, het leed dat Marktplaats heet ;)

Waarom? iedereen mag vragen wat die wil voor zijn of haar spullen.
Als ik iets veel te duur vind, klik ik gewoon naar de volgende advertentie, geen hand vol, maar een land vol.
Als mensen zoals jij mij mailen, die menen de markt te kennen, knip en scheer ik heel rap hoor.
Vind je het te duur, kijk verder en ga niet iemands tijd verdoen en hang niet de "reserve jezus"uit.

DrHanz
30 oktober 2012, 19:52
Als je bloeddruk kennelijk stijgt van 'onzinbiedingen' (nogal subjectief begrip natuurlijk) zet je rommel dan niet op MP met een vraagprijs/bieden, maar noem gewoon je vaste prijs. Wel zo duidelijk. Zelf sla ik advertenties waarin staat: "op onzinbiedingen wordt niet enz..." overigens direct over, vind het een weinig sympathieke en zelfs wat onbeschofte boodschap.

bat
30 oktober 2012, 20:28
Netjes bieden kan prima samen gaan met onder de vraagprijs bieden. De meeste verkopers zetten de vraagprijs juist vanwege de onderhandeling net wat hoger. Is ook helemaal niet typisch nederlands.

Bieden onder de "bieden vanaf" prijs is wel gewoon dom.

Mesa-Man
30 oktober 2012, 20:52
In de omschrijving van de ad van ts staat:

BeschrijvingAangeboden in zeer goede staat
Fender American Vintage Re-Issue '57 (AVRI) strat in de kleur: See through Blonde

Compleet met tweed koffer met alle case candy
Losse 5 switch schakelaar wordt meegeleverd

GEEN ONZINBIEDINGEN

....

Er staat dus nergens dat de gitaar pas 2 maanden jong is. :stop:

Lijkt me cruciale info om de juiste prijs te kunnen vragen. :ok:

Daar heb je gelijk in, gitaar is ook pas 2 maanden oud.
Heb dat inmiddels vermeld in de adv.. Alsmede de tekst Geen onzinbiedingen weggehaald.

DarknessAwaits
30 oktober 2012, 20:56
Netjes bieden kan prima samen gaan met onder de vraagprijs bieden. De meeste verkopers zetten de vraagprijs juist vanwege de onderhandeling net wat hoger. Is ook helemaal niet typisch nederlands.

Bieden onder de "bieden vanaf" prijs is wel gewoon dom.

Tenzij de verkoper de bieden vanaf prijs gebruikt om zijn (kunstmatig) hoge prijs meer kracht bij te zetten... ;)

Het is allemaal een kwestie van psychologie en handig gebruik daarvan weten te maken. Voor mezelf stel ik altijd de regel zo ongeveer 60% van de nieuwprijs te vragen - ruimte voor onderhandeling is er altijd, en onzinbiedingen kon ik me voorheen wel druk over maken, en is eigenlijk de voornaamste reden dat ik m'n telefoonnummer er nooit meer bij zet. Je mag me allerlei onzin mailen maar als je fysiek tijd van me gaat verspillen dan is de lol gauw op.

Aan de kopende kant heb ik wel vaak de vraagprijs geboden als het een item was wat ik echt graag wilde hebben (en de prijs ook marktconform was). In gevallen dat ik (ver) onder de vraagprijs biedt heb ik daar een reden voor en die licht ik dan ook graag per e-mail toe. Wanneer je dat doet komt het bijna nooit verkeerd over, dat is mijn ervaring in ieder geval.

Als je handig bent pas je deze regels niet toe, ben je wat brutaal dan heb je vaker de kans om een koopje te scoren. En dat is dan ook wat veel mensen drijft om gewoon lekker te proberen met lage biedingen of torenhoge vraagprijzen.

Mr.Fingers
30 oktober 2012, 21:10
http://d14.img-up.net/dealwithit1af3.gif

spirit
30 oktober 2012, 21:11
Als je bloeddruk kennelijk stijgt van 'onzinbiedingen' (nogal subjectief begrip natuurlijk) zet je rommel dan niet op MP met een vraagprijs/bieden, maar noem gewoon je vaste prijs. Wel zo duidelijk. Zelf sla ik advertenties waarin staat: "op onzinbiedingen wordt niet enz..." overigens direct over, vind het een weinig sympathieke en zelfs wat onbeschofte boodschap.

Helpt niet, vorige week nog een advertentie geplaatst en erbij vermeld dat het een vaste prijs betrof (185,-) dat was tevens de "vanaf" bieden prijs (dit om te voorkomen dat men toch lager zou bieden).

Toch gaan er dan mensen mailen dat ze het voor 120,- euro zometeen wel even komen ophalen. Tja, welk deel van vaste prijs snap je dan niet.

Ook krijg ik regelmatig mail wat mijn uiterste prijs ergens voor is, terwijl erbij staat bieden vanaf .... Nou ja, een ton bieden mag natuurlijk altijd, maar als er bij mij staat bieden vanaf, dan mag het vanaf die prijs weg.

Het grote probleem van MarktPlaats en andere verkoop/veiling sites is dat de mensen die nog geen stuiver hebben om hun reet te krabben denken dat ze alles maar voor een habbekrats kunnen overnemen.

MyGreenLady
30 oktober 2012, 21:19
Het grote probleem van MarktPlaats en andere verkoop/veiling sites is dat de mensen die nog geen stuiver hebben om hun reet te krabben denken dat ze alles maar voor een habbekrats kunnen overnemen.

Dat is ook een beetje de air die rond marktplaats hangt. Het is een online rommelmarkt, vind ik.

Misery Signals
30 oktober 2012, 21:29
Mesa-Man wees toch niet zo gefrustreerd. Het is een Fender, het is een AVRI, goed gitaartje ongetwijfeld, maar het is "maar" een Fender, en daar gooien ze je echt mee DOOD op Marktplaats en andere sites. Het is geen goudklomp, deze gitaar moet op een kenner wachten die je prijs geeft, als dat al gebeurt. En lullo boden verwijder je zonder pardon, geen energie in steken, 1 minuut van je leven weg so what...?

De markt is klote, en jouw gitaar gaat zeker niet sneller of voor meer gaan dan de gemiddelde gitaar in deze marktmalaise. En eerlijk, Fender heeft zoveel series en uitvoeringen dat Jan met de Pet bij god niet meer zou weten wat een AVRI is, of ie beter is dan de USA Standard die men kent voor een 1000 Euro en wat men er dan voor zou bieden.
De zinnetjes met "onzinbiedingen" kan je beter houden voor iets waar men op springt en elkaar probeert te overbieden. Als je eindigt met een hoop lullo-boden in jouw ogen (die nog geeneens zo debiel niet zijn hoor) scheelt er iets met de verkoopbaarheid van je product, je manier van adverteren of staat het geluk momenteel niet aan je kant.

Heb je het geld nodig dan moet je toch water bij de wijn doen. Want er zijn ECHT veel Fenders die staan te smeken om een nieuw baasje. Wil je er bovenuit steken met een Fender dan bied je een koopje aan of bied je een 60's Fender aan waar een kenner met wat poen op hapt. Heb je het niet nodig, gewoon laten staan en het ding verkoopt zichzelf ongetwijfeld ten gepasten tijde.

Ik heb/had zo een Boss Micro BR met 1GB kaart/ lader met batterijen te koop op Marktplaats, wilde het snel weg ook al heb ik 't geld niet nodig, dus koos ik en maakte ik er met 80 Euro een koopje van. Na twee uur verkocht, donderdag komen ze het halen. Die van 120 Euro blijven dus wel mooi staan ook al is de prijs normaal...

MS

stratman1976
30 oktober 2012, 21:31
Het grote probleem van MarktPlaats en andere verkoop/veiling sites is dat de mensen die nog geen stuiver hebben om hun reet te krabben denken dat ze alles maar voor een habbekrats kunnen overnemen.

Juist, heel irritant. Dat zijn mensen die zitten gewoon te zieken. Het lijkt mij echt kut als je voor de spiegel staat en van jezelf weet dat je zo'n centen-neuker bent. Zijn ook de mensen die in de kroeg naar de plee gaan als het hun beurt is voor een rondje. Hebben ze gratis gedronken en kunnen dan i.p.v. dat rondje weer een pedaaltje voor €25 op MP kopen....Shit wat doe ik al die jaren fout???

Waar ik me ook aan stoor is aan mensen die de verzendkosten ook maar even door mij willen laten betalen. ("het kost me €6,75 extra")
Ja, dikke..... Je kan het ophalen of ik kan het opsturen. Kijk als het iets is van een paar honderd euro is het wat anders, ook al vind ik dat ook schraal. Maar dit was iets van €65 (vaste prijs), hiervoor wilde meneer wel €45 inclusief verzendkosten geven. Da's het lot van de verkoper en zeik niet over die paar euro. Het kost mij tijd en moeite om alles netjes in te pakken en op te sturen, mail de track trace code er ook nog netjes achteraan..., kost het jou €6,75. Diegene die dan nog zeiken, die gun ik het dan ook gewoon niet meer. Ze wachten gewoon totdat er een of andere eikel wel toehapt.

Mr. Dynamite
30 oktober 2012, 21:33
Ben een keer op een ontiegelijk laag bod ingegaan, dat de goudpot voor gelukzoekers onder aan de regenboog stond.
Toen allemaal verwensingen naar mijn hoofd gekregen of ik wel goed wijs was. Beste is maar gewoon je hoofd schudden en er niet op in gaan of aangeven dat je het veels te laag vind.

spirit
30 oktober 2012, 21:41
Na twee uur verkocht, donderdag komen ze het halen.

MS

En daar heb je gelijk het volgende probleem van MP en consorten. Je HOOPT dat ze het donderdag komen halen.

stratokai
30 oktober 2012, 21:45
.........maar als er bij mij staat bieden vanaf, dan mag het vanaf die prijs weg.



Ik weet niet wat gebruikelijker is, maar bij mij is 'bieden vanaf' nooit mijn laagste verkoopprijs.
Ben benieuwd hoe anderen dit zien.

Cocobolo
30 oktober 2012, 21:50
Ik weet niet wat gebruikelijker is, maar bij mij is 'bieden vanaf' nooit mijn laagste verkoopprijs.
Ben benieuwd hoe anderen dit zien.

Bieden vanaf is bij mij ook de prijs waarvoor het weg mag. Soms wacht ik dus even of iemand nog hoger gaat bieden maar meestal zeg ik gewoon OK.

spirit
30 oktober 2012, 22:02
Ik weet niet wat gebruikelijker is, maar bij mij is 'bieden vanaf' nooit mijn laagste verkoopprijs.
Ben benieuwd hoe anderen dit zien.


Bieden vanaf is bij mij ook de prijs waarvoor het weg mag. Soms wacht ik dus even of iemand nog hoger gaat bieden maar meestal zeg ik gewoon OK.

Ik zie het als de minimum prijs, krijg ik dat ervoor is het verkocht, maar ook ik wacht het meestal een dag af. Vaak is het zo dat wanneer er een schaap... eh wanneer er één iemand heeft geboden, er nog wel overheen geboden wordt.

Overigeens werkt het op Ebay ook zo, je kan daar als verkoper een "reverse" prijs instellen, dat is ook een "vanaf" prijs. Wordt er niet hoger geboden dan die prijs, dan ben je niet verplicht te verkopen. Wat dat betreft vind ik Ebay vele malen beter dan MP, méér zekerheden, zowel voor koper als voor verkoper.

Misery Signals
30 oktober 2012, 22:05
En daar heb je gelijk het volgende probleem van MP en consorten. Je HOOPT dat ze het donderdag komen halen.
Het is een Waal, en ondanks de soms wat gebrekkige communicatie (die mannen kennen dus nauwelijks Nederlands en ik weiger als verkoper Frans, als ik van een Waal koop gebruik ik wel Frans haha) zijn die wel echt stipt heb ik al gemerkt.
Soit, ik heb nog twee kopers moest die klepper 't skippen...

MS

geert1976
30 oktober 2012, 22:05
Juist, heel irritant. Dat zijn mensen die zitten gewoon te zieken. Het lijkt mij echt kut als je voor de spiegel staat en van jezelf weet dat je zo'n centen-neuker bent. Zijn ook de mensen die in de kroeg naar de plee gaan als het hun beurt is voor een rondje. Hebben ze gratis gedronken en kunnen dan i.p.v. dat rondje weer een pedaaltje voor €25 op MP kopen....Shit wat doe ik al die jaren fout???

Waar ik me ook aan stoor is aan mensen die de verzendkosten ook maar even door mij willen laten betalen. ("het kost me €6,75 extra")
Ja, dikke..... Je kan het ophalen of ik kan het opsturen. Kijk als het iets is van een paar honderd euro is het wat anders, ook al vind ik dat ook schraal. Maar dit was iets van €65 (vaste prijs), hiervoor wilde meneer wel €45 inclusief verzendkosten geven. Da's het lot van de verkoper en zeik niet over die paar euro. Het kost mij tijd en moeite om alles netjes in te pakken en op te sturen, mail de track trace code er ook nog netjes achteraan..., kost het jou €6,75. Diegene die dan nog zeiken, die gun ik het dan ook gewoon niet meer. Ze wachten gewoon totdat er een of andere eikel wel toehapt.

Inderdaad, laat ze maar de ter!!ng krijgen, wat jij nu benoemd, is voor mij de reden, dat ik liever geen pedaaltjes op MP zet, ik stapel ze gewoon op en ik verkoop ze vaak aan bekenden als die iets nodig hebben.
Ik ga er geen moeite meer voor doen

Fiendish
30 oktober 2012, 22:07
Overigeens werkt het op Ebay ook zo, je kan daar als verkoper een "reverse" prijs instellen, dat is ook een "vanaf" prijs. Wordt er niet hoger geboden dan die prijs, dan ben je niet verplicht te verkopen. Wat dat betreft vind ik Ebay vele malen beter dan MP, méér zekerheden, zowel voor koper als voor verkoper.

Kleine correctie; dat noemen ze een 'reserve price' ;)

bat
30 oktober 2012, 22:13
Reserve bedoel je neem ik aan, maar zo zie ik de bieden vanaf prijs ook. Als die lager is dan je er minimaal voor wil hebben, waarom zet je hem dan op die prijs?

Thiez
30 oktober 2012, 22:24
Het werkt een beetje van twee kanten. Omdat mensen ALTIJD lager gaan bieden (en ik geef ze geen ongelijk, wat dat is een beetje het principe van bieden natuurlijk) gaan adverteerder hun vraagprijs hoger zetten dan wat ze werkelijk willen hebben. Om zo met afdingen op de goede prijs uit te komen.
Dus adverteerders zetten hoog in, bieder zetten laag in. Het idee van bieden is dat je dan gewoon netjes naar elkaar toe werkt. Kom je er niet aan uit, gaat de koop niet door. En anders heb je alsnog beide een eerlijke prijs. That's it, dat is het hele principe van marktplaats. Als je dat niet wilt moet je bieden gewoon uitzetten en dan zet je gewoon je vraagprijs neer.

Af en toe vraag ik me af waarom er nog geen topic is wat klaagt over de kleinzerige gitaarnetters die voor alles wat ze te klagen hebben een topic aanmaken ;) Bij sommige heb ik het idee dat elke scheet in de richting van hun instrument al de diepste emoties raakt.

spirit
30 oktober 2012, 22:29
@Fiendish & bat: inderdaad, mijn fout. Ik bedoelde reserve.

Oranjeaap
30 oktober 2012, 23:57
Wie veel in het buitenland komt weet dat klagen over alles wat los en vast zit iets typisch Nederlands is :seriousf:

stratokai
31 oktober 2012, 00:34
Reserve bedoel je neem ik aan, maar zo zie ik de bieden vanaf prijs ook. Als die lager is dan je er minimaal voor wil hebben, waarom zet je hem dan op die prijs?
Om heel laag bieden te ontmoedigen en de bieder een idee te geven waar die kan beginnen.

mesaman
31 oktober 2012, 01:17
Wat een gelul allemaal zeg, de gemiddelde gitaarnetter/marktplaatser weet dat alles voor extreem verschillende prijzen verkocht worden.
OOK een fender avri, die heb ik heel goedkoop en heel duur verkocht zien worden. Een verkoper ziet dit anders dan een koper, en iedereen wil koopjes, en veel mensen snappen ook niet als een gebruikt instrument ook na 2 maand 40% tot 60% van de nieuwprijs/verkoopwaarde vertegenwoordigd. Ik heb wel gemerkt dat de muziek wereld wel bevolkt wordt door mensen die heel verschillend over geld en uitgaven denken en ook handelen. Vergelijk het eens met de auto/fiets/audio/huizen markt en hoe hier over geld en waardes word gehandeld.

bijzonder, maar zo menselijk deze emotionele reacties van velen hier.

RS-Rik
31 oktober 2012, 01:42
Ik denk dat een hoop mensen denken 'Wie niet waagt, wie niet wint' maar het getuigt inderdaad van weinig respect. Inderdaad, zo gaat het al jaren en daarnaast zie ik dat de markt in tweedehands gitaren bijzonder slecht is. Ik zie Prestige Ibanez', Les Paul Studio's etc gaan voor bijna de helft van de 'normale' waarde. Ik ben dan ook gestopt met het proberen om een van mijn PRS SE's te verkopen want voor het geld dat daarop geboden wordt is het niet eens de moeite om hem te verkopen. Je kunt ze dan net zo goed als schenking weggeven....


Op de beurs stond een SE voor 350 euro als ik me niet vergis. Dat leek me een erg nette prijs, een PRS als instapgitaar.

spirit
31 oktober 2012, 06:45
Wat een gelul allemaal zeg, Vergelijk het eens met de auto/fiets/audio/huizen markt en hoe hier over geld en waardes word gehandeld.


Waar koop jij een auto of huis voor minder dan de helft van de vraagprijs? Want dat is wat er gebeurd op MP, je vraagt 400,- en ze beginnen te bieden/mailen met 100,-
Afdingen (áls die mogelijkheid er is), prima, maar doe dat wel redelijkerwijs.

Brum
31 oktober 2012, 08:17
Als het bod echt enorm veel te laag is dan wat je er voor in je hoofd hebt, dan haal je het bod toch gewoon weg, in plaats van volkomen gefrustreerd te reageren? Als het bod nou in de buurt komt, dan kun je nog motiveren waarom er nog net even wat bij moet, da's handelen en anders er gewoon niet op ingaan. Die gefrustreerde reactie, dat vind ik nou heel Nederlands.

Geen bedrag zetten bij een advertentie, waardoor je rondkijkt op Ebay en dergelijke, denkt een reëel bod te doen en dan een mail terug krijgen met een bedrag daarin die honderden Euro's hoger ligt dan wat werkelijk reëel is, dat vind ik persoonlijk vervelend. Als je dat dan netjes motiveert en dat je dan waarschijnlijk niet tot elkaar kunt komen en succes wensen met de verkoop, gewoon een nette mail en jawel, daar is ie weer; de gefrustreerde mail terug. Heel vreemd...

Ook een vreemd iets bij verkopers, je biedt de vraagprijs, geen reactie terug... Waarom er dan een vraagprijs bij zetten? Da's toch raar, of zie ik dat verkeerd? Dus ik volkomen gefrustreerd terug reageren...:D

De zin dat je niet ingaat op onzinboden vind ik persoonlijk niet heel raar, of onvriendelijk, maar ook daar weer, ik motiveer wel waarom in m'n mail. Als mensen alleen om dat zinnetje direct zo'n advertentie overslaan is niet mijn verlies en ik word er ook niet meer of minder sympathiek van. Als er nou iets typisch Nederlands is, Nederlanders hebben echt op alles wat aan te merken.

zjanke
31 oktober 2012, 08:28
Ik zet er niet bij dat ik niet inga op onzin-biedingen, maar dat ik gewoon niet reageer als ik het bod te laag vind. Verspil ik er geen tijd aan en kom ik niet in discussies terecht over het wel of niet correct zijn van mijn vraagprijs en ik hoeft niet te reageren op iemand die na 3 dagen met 20% van de vraagprijs als hoogste bod claimt dat ik nu maar *moet* verkopen omdat hij of zij al zo lang de hoogste bieder is.

Als ik het niet onder een bepaalde prijs wil verkopen, dan blijf ik er toch lekker mee zitten en dat is dan toch alleen maar mijn probleem?

muffstuff
31 oktober 2012, 08:32
Dit gaat zelfs erger worden. De crisis wordt nu voelbaar. Je kan dan wel verongelijkt doen over bepaalde biedingen, maar je hebt nooit garanties. Vraag dat maar aan al die mensen die hun huizen te duur gekocht hebben en na twee jaar denken "ok dan misschien iets minder vragen" Wat overigens vaak veels te laat is.

Sowieso moet je dat marktplaats niet al te serieus nemen. ik heb al een gehad dat ik een ipad verkocht, met iemand een akkoord had en dat deze mij 3 keer! Mailde dat ik de advertentie er vanaf moest halen want de koop was toch gesloten? 2 uur van te voren mailde hij de afspraak af.

Bij mij is de stelregel, als de vraagprijs scherp en reel is, mail ik de verkoper om hem nog diezelfde dag op te halen. Zelf doe ik dat ook zo met advertenties plaatsen.

Is het niet een idee omdat ding te relicen, als ik zie wat voor bedragen daarvoor betaald worden. :soinnocent:

tidalwave_sideburns
31 oktober 2012, 08:43
Ik weet niet of dat iets typisch Nederlands is. Hier in Hongarije heb je precies hetzelfde. Ik denk wel dat mensen teveel rekenen op het bedrag te krijgen wat ze vragen, en dat bedrag dan alvast bij hun budget optellen voor een nieuwe aankoop. Komt er dan een berichtje dat er een bod is gedaan, dan slaat je hartje een slag over, snel kijken en helaas.
Wat ik ook vermoed is dat men het biedgedrag niet als leerproces of ontwikkeling zien van de bieders, terwijl dit toch een trial and error gebeuren is. Dat het te laag bieden een strategie is in plaats van een experiment of onwetenheid, zoiets. Dat vind ik wel typisch Nederlands, leermomenten zijn vaak bikkelhard, men is erg achterdochtig en weinig vergevingsgezind als alles niet direct tot in de puntjes is geregeld.

Die onzinbieders komen er op den duur toch wel achter dat je niet altijd voor een prikkie kan scoren, of toch nog even verder moet sparen. Vaak zijn dit pubers die wat hebben gespaard, net jarig zijn geweest weet ik veel en een paar honderd euro te verpatsen hebben. Logisch dat die gaan kijken wat ze ervoor kunnen krijgen. Ik kan me er niet meer druk om maken.

speedmusic
31 oktober 2012, 08:44
Ook een vreemd iets bij verkopers, je biedt de vraagprijs, geen reactie terug... Waarom er dan een vraagprijs bij zetten? Da's toch raar, of zie ik dat verkeerd? Dus ik volkomen gefrustreerd terug reageren...:D

Dat is grappig, ik snap nooit waarom mensen de vraagprijs bieden, als ik de vraagprijs wil betalen, dan stuur ik meestal een berichtje naar de verkoper:
* wil zaken altijd graag snel afhandelen (verkopen en kopen), breng ik een bod uit kan een verkoper iets vertragen om te kijken of er niet meer in zit.
* ik loop niet/minder het risico dat iemand een hoger bod uitbrengt.

apekop
31 oktober 2012, 09:01
leuk topic en er worden zinnige dingen gezegd.

Het is vast al gezegd,maar toch snap ik de commotie niet helemaal. Je kan toch gewoon aangeven wat je laagste prijs is: dus 'bieden vanaf'? Dan krijg je geen onzinbiedingen meer. Misschien via de mail, maar die negeer je dan.
Buiten dat blijft het een slechte markt, dus je zal waarschijnlijk genoegen moeten nemen met wat minder dan je dacht te krijgen.

rufus
31 oktober 2012, 09:36
Gewoon niet reageren op onzin en er eens deftig om lachen, de serieuze kopers haal je er wel uit aan de hand van hun reactie. Helaas is 60% van de nieuwprijs heel realistisch.
Meer is altijd beter maar het is een "buyers" market.

Swaag
31 oktober 2012, 10:07
Ik zag laatst een ad staan met daarbij de tekst "Reageer ik niet op je mail? Dan was je bod te laag!" :seriousf:

Waar ik echt niet goed van wordt is het niet terug reageren. Ik heb nu iets te koop staan. Mailt er één met een bod ver onder mijn vraagprijs. Ik mail terug met een tegenvoorstel (nog steeds onder mijn eerste vraagprijs, dus best redelijk lijkt mij) en wat denk je? Nooit meer wat gehoord. Na een weekje er nog maar eens mailtje er achteraan gestuurd met de opmerking dat het van weinig klasse getuigt om niet meer te reageren.

Mesa-Man
31 oktober 2012, 10:12
Heb nu een mod (via mail) van 1.000 euro... lastig lastig

Heb een mooie Eric Clapton Sign. strat zien staan die hem weg wil doen voor 875 euro...
Of een Dave Murray (iron maiden) strat door 1200 euro

lindstrom
31 oktober 2012, 10:14
Sowieso moet je dat marktplaats niet al te serieus nemen. ik heb al een gehad dat ik een ipad verkocht, met iemand een akkoord had en dat deze mij 3 keer! Mailde dat ik de advertentie er vanaf moest halen want de koop was toch gesloten? 2 uur van te voren mailde hij de afspraak af.




Bekend tafereel!! ikzelf ook eens mee te maken gehad, tot ernstige bedreigingen aan toe.
Joh, als je gaat dreigen is je bod opeens gewoon weg en kun je wat mij betreft heel hard in de dikke stinkende stront zakken. wat denken mensen allemaal wel niet?

Of wat ook lastig is, van die mensen die via de email en/of telefoon een prijs met je afspreken en dan 50 km + komen rijden om het item af te halen en dan ter plekke het lef hebben om te vragen of er nog wat met de prijs gedaan kan worden.
Nou, rijd dan maar het hele pokke eind terug ZONDER aanschaf.

DemolitionColorScheme
31 oktober 2012, 10:20
Gewoon niet reageren op onzin en er eens deftig om lachen, de serieuze kopers haal je er wel uit aan de hand van hun reactie.
Dat zie ik hier meerdere mensen zeggen. Daarentegen reageer ik zelf wèl altijd. Of het nu een laag bod is of niet. Ik maak nog eens vriendelijk duidelijk wat de absolute bodemprijs blijft. Altijd respectvol en kalm blijven. Op MP/etc. ben je als verkoper eigenlijk gewoon een soort van winkel-medewerker en elke potentiële bieder is een klant. Je kunt niet elke keer uit de slof gaan schieten als iemand lager bied, ook al is dat bod véél lager dan je er uiteindelijk voor wilt krijgen.

Daarbij, als je veel verkoopt online is de kans aanwezig dat je diezelfde persoon weer tegenkomt bij een volgende verkoop. Als je die persoon dan zo nukkig behandeld, dan is de kans klein dat hij alsnog een keertje gaat bieden op je andere advertentie(s).

Gewoon geduld hebben. Als je geen haast hebt om te verkopen, dan simpelweg gewoon duidelijk in je advertentie zetten wat de bieden-vanaf-prijs is of je advertentie zetten op bieden vanaf, of vaste prijs. Op deze markt is geduld ècht een schone zaak.

Ook altijd duidelijk de voorwaarden vermelden. Bijv. betreffende de verzendkosten of het uitproberen.
De advertentie gaat er bij mij ook pas vanaf overigens als het geld binnen is òf de persoon hem daadwerkelijk heeft opgehaald. Er zijn altijd genoeg afhakers.

Rooker
31 oktober 2012, 10:27
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar waar maken we ons druk om? Wanneer iemand zijn gitaar ver onder de waarde verkoopt is die de rede dat de volgende denkt dat dat de reguliere prijs is en een enorme daling is ingezet. Wanneer niemand zijn gitaar meer onder de redelijke prijs verkoopt word de 2e hands markt vanzelf weer beter. Maar in tijden van crisis hebben veel mensen snel geld nodig. Dus met meerdere gitaren in bezit doe je sneller voor zeer weinig afstand van een gitaar. Dit is anders voor mensen die maar een gitaar hebben.
Ook de hebberigheid regeert!! Mensen kunnen niet meer wachten/ sparen... Wat??? Lenen is toch omgekeerd sparen??? Dat is wat veel mensen denken. Maar ik blijf er bij als je rustig wacht op de goede koper kun je nog reëel zaken doen... Moet het allemaal snel snel loop je tegen een knuppel aan die precies op je psychologische ondergrens gaat zitten.. En met veel charme trekt ie je over die grens heen... Antisieperend op jou lust naar je volgende aankoop die dan in de buurt komt, het geld wat je nodig hebt om te eten of de angst dat dit de enige potentiële koper is... Kortom. Je trapt er zelf in.

muffstuff
31 oktober 2012, 10:32
Bekend tafereel!! ikzelf ook eens mee te maken gehad, tot ernstige bedreigingen aan toe.
Joh, als je gaat dreigen is je bod opeens gewoon weg en kun je wat mij betreft heel hard in de dikke stinkende stront zakken. wat denken mensen allemaal wel niet?

Of wat ook lastig is, van die mensen die via de email en/of telefoon een prijs met je afspreken en dan 50 km + komen rijden om het item af te halen en dan ter plekke het lef hebben om te vragen of er nog wat met de prijs gedaan kan worden.
Nou, rijd dan maar het hele pokke eind terug ZONDER aanschaf.
Bij mij is afspraak = afspraak. Als ik een akkoord heb en er daarna een beter bod komt, dan wijs ik dat betere bod af. maar als men dan ter plekke wat van de prijs proberen af te lullen zonder dat daar reden voor is. Bv er is extra schade geconstateerd op bezichtiging, kunnen ze wat mij betreft ook gewoon onvoorziene zaken richting huis keren.

Rooker
31 oktober 2012, 10:35
We kunnen met elkaar als volgt afspreken. En dan gaat het om 100% orgenele met OHSC Fenders:

USA standard: 700,- tot 900,-
USA Deluxe: 1000,- tot 1.100'-
USA Vintage 1.100,- tot 1.200,-
USA vintage Hotrod 1.200,-

Het betreft hier dan redelijk recente modellen in een mooie staat. Dus geen 70's ( wat imo waardeloze gitaren zijn) en ouder.

Iedereen die zich hier niet aan houd kan een boete verwachten van 25% van de verkoop prijs. Dat zal ze leren.

Swaag
31 oktober 2012, 10:50
USA standard: 700,- tot 900,-
USA Deluxe: 1000,- tot 1.100'-
USA Vintage 1.100,- tot 1.200,-
USA vintage Hotrod 1.200,-

Het betreft hier dan redelijk recente modellen in een mooie staat. Dus geen 70's ( wat imo waardeloze gitaren zijn) en ouder... Da's kut, heb ik een nog een oud Fender stratje (geen lak er meer op en dat soort dingen) uit ergens in 1959 op zolder liggen, mag ie niet meer dan 1200,- opleveren.. ;)

lindstrom
31 oktober 2012, 10:52
Bij mij is afspraak = afspraak. Als ik een akkoord heb en er daarna een beter bod komt, dan wijs ik dat betere bod af. maar als men dan ter plekke wat van de prijs proberen af te lullen zonder dat daar reden voor is. Bv er is extra schade geconstateerd op bezichtiging, kunnen ze wat mij betreft ook gewoon onvoorziene zaken richting huis keren.

Exact!

Al heb ik eens meegemaakt, mailtje gestuurd op een goed bod. en geen duidelijk antwoord gekregen of hij de items echt wilde afhalen.
En vervolgens radiostilte. 2 dagen later gereageerd op een hoger bod en daarmee afgehandeld.
En toen een hoop gescheld van de niet reagerende partij.

Als je op iets bied, reageer dan gewoon op je email en regel het gewoon!

Rooker
31 oktober 2012, 10:58
Da's kut, heb ik een nog een oud Fender stratje (geen lak er meer op en dat soort dingen) uit ergens in 1959 op zolder liggen, mag ie niet meer dan 1200,- opleveren.. ;)

Neen... Goed lezen;) Onderop schrijf ik er bij dat het voor echte vintagegitaren niet op gaat. En ook voor de custoshop geld dit niet.

Oranjeaap
31 oktober 2012, 11:39
Heb sinds gisteren een gitaar op MP gezet, vraagprijs €700.
Persoon 1 bied €450
Persoon 2 bied €451

Kom op zeg, serieus? Één euro hoger?

muffstuff
31 oktober 2012, 11:56
Heb sinds gisteren een gitaar op MP gezet, vraagprijs €700.
Persoon 1 bied €450
Persoon 2 bied €451

Kom op zeg, serieus? Één euro hoger?
:seriousf:

Terminus
31 oktober 2012, 11:57
We kunnen met elkaar als volgt afspreken. En dan gaat het om 100% orgenele met OHSC Fenders:

USA standard: 700,- tot 900,-
USA Deluxe: 1000,- tot 1.100'-
USA Vintage 1.100,- tot 1.200,-
USA vintage Hotrod 1.200,-

Het betreft hier dan redelijk recente modellen in een mooie staat. Dus geen 70's ( wat imo waardeloze gitaren zijn) en ouder.

Iedereen die zich hier niet aan houd kan een boete verwachten van 25% van de verkoop prijs. Dat zal ze leren.
Je wilt dus prijsafspraken gaan maken. Onder wie, verkopers of kopers? En wie 'beboet' deze oh zo verschrikkelijke personen die zich hier niet aan houden?

lindstrom
31 oktober 2012, 12:06
Heb sinds gisteren een gitaar op MP gezet, vraagprijs €700.
Persoon 1 bied €450
Persoon 2 bied €451

Kom op zeg, serieus? Één euro hoger?

haha, heb eens een bod gedaan op een item waarvan overduidelijk de verkoper zelf zat te overbieden.
Ben het spelletje mee gaan spelen en per € 0,25 gaan bieden.
En dat zo eventjes volgehouden tot we op zijn vraagprijs zaten en pardoes had ik een emailtje onder dezelfde naam als de andere bieder. :stop:

Heb toen lekker al mijn biedingen verwijderd.

rufus
31 oktober 2012, 13:26
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar waar maken we ons druk om? Wanneer iemand zijn gitaar ver onder de waarde verkoopt is die de rede dat de volgende denkt dat dat de reguliere prijs is en een enorme daling is ingezet. Wanneer niemand zijn gitaar meer onder de redelijke prijs verkoopt word de 2e hands markt vanzelf weer beter. Maar in tijden van crisis hebben veel mensen snel geld nodig. Dus met meerdere gitaren in bezit doe je sneller voor zeer weinig afstand van een gitaar. Dit is anders voor mensen die maar een gitaar hebben.
Ook de hebberigheid regeert!! Mensen kunnen niet meer wachten/ sparen... Wat??? Lenen is toch omgekeerd sparen??? Dat is wat veel mensen denken. Maar ik blijf er bij als je rustig wacht op de goede koper kun je nog reëel zaken doen... Moet het allemaal snel snel loop je tegen een knuppel aan die precies op je psychologische ondergrens gaat zitten.. En met veel charme trekt ie je over die grens heen... Antisieperend op jou lust naar je volgende aankoop die dan in de buurt komt, het geld wat je nodig hebt om te eten of de angst dat dit de enige potentiële koper is... Kortom. Je trapt er zelf in.


Hier zit waarheid in.

Feit is gewoon dat er vaak al te veel (ondoordacht) verkocht word om direct in te ruilen met iets anders. We zijn een materialistisch volkje...

Kim Wilson
31 oktober 2012, 13:32
Iemand die 1 euro hoger biedt, heeft geen belang. Niet druk over maken. Iemand die echt belang heeft, komt met een marktconform bod of stuurt een mail.

Mijn ervaring is dat 90% van de mensen die wel daadwerkelijk reageren en dingen (ver-)kopen, eerlijk en oprecht is. Het komt een enkele keer voor dat ze na afspraak toch op het laatste moment afbellen, maar dat zijn er maar weinig. En voor de rest zitten er een hoop wildbieders op MP. Niet druk over maken. Verspilde energie.

FruscianteFan
31 oktober 2012, 13:36
Iemand die 1 euro hoger biedt, heeft geen belang. Niet druk over maken. Iemand die echt belang heeft, komt met een marktconform bod of stuurt een mail.

Mijn ervaring is dat 90% van de mensen die wel daadwerkelijk reageren en dingen (ver-)kopen, eerlijk en oprecht is. Het komt een enkele keer voor dat ze na afspraak toch op het laatste moment afbellen, maar dat zijn er maar weinig. En voor de rest zitten er een hoop wildbieders op MP. Niet druk over maken. Verspilde energie.
Dat is precies waarom contact opnemen beter is dan bieden.

Laatst heb ik wel geboden op een danelectro flanger, ik heb toen een laag bod gedaan. Maar wel gelijk een mail erbij gestuurd met de vraag wat de verkoper in gedachte had. Uiteindelijk heb ik me simpelweg bedacht, en de verkoper laten weten dat ik zijn prijs wel goed vond, maar dat ik zelf geen interesse meer had.

Ace 1.15.19
31 oktober 2012, 13:54
De advertentie gaat er bij mij ook pas vanaf overigens als het geld binnen is òf de persoon hem daadwerkelijk heeft opgehaald. Er zijn altijd genoeg afhakers.
Inderdaad.

Zelf vind ik het ook altijd vervelend als ik ergens op reageer maar er blijkt dan min of meer al een overeenkomst te zijn met een ander. Dan vind ik het een beetje jammer dat de verkoper niet de moeite heeft genomen om de advertentie even op 'gereserveerd' te zetten. Mocht het niet door gaan, dan maak je de advertentie gewoon weer actief. Doe ik zelf ook altijd.

lindstrom
31 oktober 2012, 13:58
Inderdaad.

Zelf vind ik het ook altijd vervelend als ik ergens op reageer maar er blijkt dan min of meer al een overeenkomst te zijn met een ander. Dan vind ik het een beetje jammer dat de verkoper niet de moeite heeft genomen om de advertentie even op 'gereserveerd' te zetten. Mocht het niet door gaan, dan maak je de advertentie gewoon weer actief. Doe ik zelf ook altijd.

Precies! of de situatie dat je je belangstelling per email ventileerd en een antwoord krijgt dat hij al 2 weken verkocht is.. :stop:

Rooker
31 oktober 2012, 14:07
Je wilt dus prijsafspraken gaan maken. Onder wie, verkopers of kopers? En wie 'beboet' deze oh zo verschrikkelijke personen die zich hier niet aan houden?

Je moet wel de humor factor in dit bericht zien he;)

Wat echter geen humor is zijn de bedragen die ik noem. Ik denk echt dat dat de keurige prijzen zijn voor waar je zo'n gitaar voor zou kunnen verkopen. Alles er onder zou spot goedkoop zijn. Als je toch besluit je USA voor een bod van 500'- weg te doen, heb je hem waarschijnlijk verkocht aan een handelaar die hem dezelfde dag weer voor 800,- doorverpatst.

muffstuff
31 oktober 2012, 14:23
Dat is precies waarom contact opnemen beter is dan bieden.

Laatst heb ik wel geboden op een danelectro flanger, ik heb toen een laag bod gedaan. Maar wel gelijk een mail erbij gestuurd met de vraag wat de verkoper in gedachte had. Uiteindelijk heb ik me simpelweg bedacht, en de verkoper laten weten dat ik zijn prijs wel goed vond, maar dat ik zelf geen interesse meer had.

Dit lijkt me best moeilijk als je ZO erg impulsief bent. Je bied een lager bod, dus je hebt er blijkbaar over nagedacht, dan stuur je een mail, om vervolgens er achter te komen dat je een andere mening hebt.

Bijl
31 oktober 2012, 14:29
Ik heb nu een gitaar voor 300 euro te koop staan. Krijg is een mail: Ik kan nu 175 euro vrijmaken, kunnen we dan zaken doen? Mijn antwoord luidde "Geduld is een schone zaak" :seriousf:

FruscianteFan
31 oktober 2012, 14:32
Dit lijkt me best moeilijk als je ZO erg impulsief bent. Je bied een lager bod, dus je hebt er blijkbaar over nagedacht, dan stuur je een mail, om vervolgens er achter te komen dat je een andere mening hebt.

for the record, het duurde een flinke tijd voor hij zelf reageerde. En in die tijd is een hoop gebeurd aan mijn kant, daar was weinig impulsief aan.

titzenpitzer
31 oktober 2012, 14:42
Ha, effe van de gelegenheid gebruik maken om mijn hart te luchten!

Dubieuze types die vintage synthesizers verkopen maar waar geen kat op reageert. Denk ik, mmm, fijn, ik bied iets van een 300 euro. Krijg ik direct een mailtje: 'mensen zijn hier vol op aan het bieden via sms, ik zit al aan 700 euro. Haast je!' Op de website zelf blijft mijn bod als enige staan.

Dag erna werd de advertentie verwijderd, de volgende dag stond ie terug online, maar nu met een vraagprijs van 1000 euro. Ondanks het ééééénorme succes via...sms.

Ik heb medelijden met de mensen die zich laten doen en hoger bieden dan deze 'onzichtbare sms-biedingen'; zelf trap ik er niet in maar ik wordt er ZO kwaad van. (mens erger je niet, ik weet het ;) ) Langs de andere kant begrijp ik dat je je spullen graag kwijt wilt, maar dat kan via mooiere manieren.

RedBuell
31 oktober 2012, 14:58
Ik moet ook zeggen dat sommige verkopers ook erg veel durven vragen voor hun gear. Ik zag laatst iemand op MP die zocht een JS1200 en had zijn zwarte Fender American Special strat te koop staan, hij vroeg voor de Fender € 850,- terwijl ze bij Thomann nieuw voor € 822,- de deur uit gaan. Ik las ook eens een advertentie van een man (particulier) die bood zijn BMW R 1200 GS aan (een allroad motorfiets) prijs nader overeen te komen. Ik mailde de beste man voor de prijs, de vraagprijs lag slechts € 1500,- onder de vraag prijs van een model die ik bij een erkende BMW dealer zag staan. Het model van de BMW dealer was ruim een jaar jonger, had ongeveer dezelfde opties en km stand en werd geleverd met 2 jaar volledige BMW huisselectie garantie inclusief 2 jaar BMW assistance (hetzelfde als waar een nieuwe motor mee wordt verkocht). Hij wilde niks aan de prijs doen, zelfs niet toen ik hem de link naar de betreffende motor stuurde per mail.

Aan de andere kant zijn biedingen via de mail ook vaak belachelijk onbeleefd en zeer laag, op die onzin biedingen reageer ik nooit en dan krijg ik soms zelfs een boze mail dat ze het bod intrekken omdat ik niet reageer. Al met al hanteer ikzelf een beetje dat serieuze mensen een serieuze mail sturen of bellen, de rest neem ik niet al te serieus. E-mails als wat is je laatste prijs of ik bied je € 300,- terwijl ik € 600,- vraag reageer ik niet eens op.

RedBuell
31 oktober 2012, 15:14
Zelf vind ik het ook altijd vervelend als ik ergens op reageer maar er blijkt dan min of meer al een overeenkomst te zijn met een ander. Dan vind ik het een beetje jammer dat de verkoper niet de moeite heeft genomen om de advertentie even op 'gereserveerd' te zetten. Mocht het niet door gaan, dan maak je de advertentie gewoon weer actief. Doe ik zelf ook altijd.



Zelf heb ik jaren bij een autobedrijf gewerkt. Dit was nog in de tijd dat men in de Telegraaf op zaterdag adverteerde. Het gebeurde dagelijks meerdere malen dat mensen belden, vroegen of we de auto vast wilden houden tot de volgende dag en nooit kwamen.
Ik had laatst een gitaar te koop staan en werd door een jongen uit Maastricht gebeld die hem heel graag wilde hebben. Hij zou de volgende dag in Amsterdam zijn maar kon dan het geld nog niet regelen, een week later wel dus anderhalve week later afgesproken. Hij zou me bellen voor de exacte gegevens omtrent tijd en plaats. Op de dag zelf (had niks meer gehoord van de beste gozer) maar ff een mailtje gestuurd. Bleek dat zijn auto stuk was en dat het niet doorging vanwege de kosten aan zijn auto. Ik had de gitaar dus op "gereserveerd" gezet bijna 2 weken lang, dat was tevens net aan het eind van de advertentie termijn dus die had ik laten verlopen omdat hij zo zeker was dat hij hem wilde hebben.

Op gereserveerd zetten doe ik ook dus niet meer, als ik een afspraak heb met iemand voor een bepaald tijdstip dan meld ik dat wel aan een andere gegadigde maar maar in principe geld wie het eerst komt het eerst maalt.

B-stone
31 oktober 2012, 15:39
Effe een andere situatie: had mijn havo diploma net binnen en lag al een hele tijd te gassen op een marshall plexi (1959slp,1987x, jtm45 ed). Ik heb toen contact gehad met 3 verschillende verkopers zelfs via ebay uit het buitenland achter elkaar contact gehad. en stuk voor stuk reageerde ze na een paar dagen terug (als we tot een deal waren gekomen) dat ze toch besloten hadden de versterker te houden. en dat was een tijd dat marktplaats niet over liep met plexi's ze waren 2ehands zelfs een beetje schaars.

Uiteindelijk ben ik toch maar voor een nieuwe gegaan.

interessander
31 oktober 2012, 18:22
Los van de vervelende mails en lage biedingen moet ik zeggen dat het adverteren en kopen van muziekinstrumenten een stuk fijner verloopt dan bijvoorbeeld electronica.

In de zoektocht naar een ipod als cadeau voor mijn vriendin kwam ik de meest maffe figuren tegen voordat je er een hebt gevonden die een beetje vertrouwd klinkt.

Ik heb dingen verkocht waarbij de koper gezellig een uurtje blijft hangen en een beetje over muziek en gitaren lullen, dat heb je bij de verkoop van een koffieapparaat niet zo snel natuurlijk. :)

Voor de rest, zoals demolition al aangaf, gewoon vriendelijk blijven, ik wens mensen altijd succes met de zoektocht als het bod te laag is, een boze mail terug helpt voor geen meter, je windt je alleen maar onnodig op.

titzenpitzer
31 oktober 2012, 18:49
Héhé, dat blijven 'plakken' ken ik ook maar al te goed. Ik heb ooit een akoustische Maton verkocht aan een Nederlander, ben ervoor naar Antwerpen gegaan (ik rijd gratis met de trein, en ik kon hem denk ik iets makkelijker overtuigen - en hij zijn vrouw) en daar hebben we een uurtje of twee pintjes gedronken op een terras. Heeft ook direct komaf gemaakt met het cliché dat een Nederlander gierig is door me te trakteren. Supervriendelijk en gewoon een leuke manier om zaken te doen...

Mr. Dynamite
31 oktober 2012, 19:34
Héhé, dat blijven 'plakken' ken ik ook maar al te goed. Ik heb ooit een akoustische Maton verkocht aan een Nederlander, ben ervoor naar Antwerpen gegaan (ik rijd gratis met de trein, en ik kon hem denk ik iets makkelijker overtuigen - en hij zijn vrouw) en daar hebben we een uurtje of twee pintjes gedronken op een terras. Heeft ook direct komaf gemaakt met het cliché dat een Nederlander gierig is door me te trakteren. Supervriendelijk en gewoon een leuke manier om zaken te doen...

Dat is inderdaad wel het mooie van gitaar gear verkopen. Je hebt meteen wat te praten, vaak zijn ze ook wel een beetje van het 'zelfde soort' en de tijd is zo weg. Had eens een pedaal te koop, jongen was van mijn leeftijd en kwam uit de buurt. Avond was zo weg, week later stond hij op de stoep voor een ander pedaal dat ik te koop had. Dit keer inclusief gitaren en versterker. Dat zijn wel leuke dingen.

En zoals Interessander zegt, heb wel eens een mobiel proberen te slijten via marktplaats.. dat is wel andere koek.

Onzichtbare boden.. tja ik heb net nog iemand terug gemaild dat ik zijn bod te laag vond omdat ik al een hoger bod via mail heb staan.
Dit is ook echt zo, maar er zijn er ook die dat als een truck proberen te gebruiken..

RS-Rik
31 oktober 2012, 19:51
Muzikanten zijn inderdaad meestal goed voorbereidde en integere handelaren met hun waar (de meeste dan, af en toe heb je er eentje die voor 3000 euro een Gibsun probeert te slijten :p)

Bijna alles wat ik heb (op pedaaltjes na trouwens) is 2e hands en dikwijls via MP. Mijn eerste gitaar + versterker en mijn 2e versterker kocht ik nieuw. De eerste set heb ik nog. Plus mijn pedaaltjes en kabels is dat alles wat ik nieuw heb.


Plakken en lullen met koffie en/ of bier is een bekend fenomeen en gear laten zien en horen.

DemolitionColorScheme
31 oktober 2012, 19:52
Los van de vervelende mails en lage biedingen moet ik zeggen dat het adverteren en kopen van muziekinstrumenten een stuk fijner verloopt dan bijvoorbeeld electronica.

In de zoektocht naar een ipod als cadeau voor mijn vriendin kwam ik de meest maffe figuren tegen voordat je er een hebt gevonden die een beetje vertrouwd klinkt.

Ik heb dingen verkocht waarbij de koper gezellig een uurtje blijft hangen en een beetje over muziek en gitaren lullen, dat heb je bij de verkoop van een koffieapparaat niet zo snel natuurlijk. :)

Voor de rest, zoals demolition al aangaf, gewoon vriendelijk blijven, ik wens mensen altijd succes met de zoektocht als het bod te laag is, een boze mail terug helpt voor geen meter, je windt je alleen maar onnodig op.
Ja, geheel mee eens met alles! Electronica kopen op Marktplaats ... pff, ik moet er nog niet eens aan denken. Bij muziek gear heb ik vaker wel sneller vertrouwen in mensen omdat het gros eigenlijk wel oprecht is.

Dat van het blijven hangen en kletsen is inderdaad precies zo'n aanduiding waarom zulke dingen gewoon goed kunnen verlopen. Er zijn vaak figuren die nog eventjes proberen wat van de prijs af te praten, maar dat lukt niemand bij mij, haha, maar er zijn dus ook zat mensen waarmee je nog kunt kletsen. Als ze dan uiteindelijk niet tevreden zijn met wat ze aan het uitproberen zijn, dan help ik ze zelfs op weg om te vinden wat ze dan wèl leuk zouden vinden. Ik denk dat je daarmee ook vertrouwen uitstraalt naar je kopers. Soms komen ze nog weleens bij me terug om te kijken wat ik nu weer verkoop of ik ze ergens mee op weg kan helpen en het komt zo nu en dan zelfs voor dat ik gewoon meerdere malen met dezelfde mensen zaken doe. Dat is wel een indicatie dat het dan tussen jou, als verkoper, en hem/haar, als koper, goed zit.

lindstrom
31 oktober 2012, 22:01
Muzikanten zijn inderdaad meestal goed voorbereidde en integere handelaren met hun waar (de meeste dan, af en toe heb je er eentje die voor 3000 euro een Gibsun probeert te slijten :p)

Bijna alles wat ik heb (op pedaaltjes na trouwens) is 2e hands en dikwijls via MP. Mijn eerste gitaar + versterker en mijn 2e versterker kocht ik nieuw. De eerste set heb ik nog. Plus mijn pedaaltjes en kabels is dat alles wat ik nieuw heb.


Plakken en lullen met koffie en/ of bier is een bekend fenomeen en gear laten zien en horen.

Als ik meer tijd had was ook ik zeker blijven plakken laatst met die V.

Je hebt hem overigens nogsteeds in je sig.

RS-Rik
31 oktober 2012, 22:11
Als ik meer tijd had was ook ik zeker blijven plakken laatst met die V.

Je hebt hem overigens nogsteeds in je sig.


Oh dat je ging ervoer ik niet als belediging lol.



ik zal mn sig ff aanpassen.

RoelSmoel
31 oktober 2012, 23:00
Ik heb zelf altijd vaak meer "hinder" ondervonden bij de verkoop van een spelcomputer dan bij de verkoop van gitaarspul.
In het eerste geval kreeg ik regelmatig mailtjes van pubers (zelf ben ik er ook nog een, dus zo erg is het niet) die €100 bij elkaar hadden weten te schrapen terwijl de vraagprijs toch echt maal 2,5 was. Ook vaak: Ja ik heb €75, maar ik heb ook nog een koptelefoon liggen en een Blackberry, doe je het dan ook daarvoor?

Pepe
31 oktober 2012, 23:47
Ik word gek van die ruil deals. Nee, ik heb geen handgebouwde hybride vaatwasser nodig. Je kan het erbij zetten, geen ruil, maar dan komen ze nog aan met hun supergeweldige Les Paul killer wat jammer genoeg niet hun geluid is. Of, ik woon in Leeuwarden, kunnen we ergens halverwege afspreken, in Zwolle bijvoorbeeld want grote kans dat ik hem gewoon hebben wil.
Tuurlijk, als je hem niet koopt maak ik er wel een dagje Zwolle van...
Ik ga nooit in discussie over de prijs. Mijn prijzen zijn super laag, gewoon omdat ik een toffe peer ben. :crazyhappy: Ik zeg dan, als je iets goedkopers vindt op internet pas ik de prijs aan. Ja, zegt ie, daar en daar is de prijs 2200 nieuw. Ga ik kijken, staat er 3200 op de site....
Wat is dat toch? Denk je dat mijn internet dat niet kan zien? Dat mijn browser niet verder komt dan de provincie grens?

Laatst kreeg ik een mailtje van iemand die vroeg of ik die ene gitaar nog had. Zeg ik.. maar, maar, die heb ik een JAAR geleden verkocht. Oh, jammer, zegt ie, ik was mijn email aan het opruimen en het leek me met terugwerkende kracht wel een goeie deal.

Ik ga binnenkort weer grote schoonmaak houden, ik zie nu al tegen die bulk mailtjes op.

big dooley
1 november 2012, 02:56
mooiste voorbeeld van een ramptoerist op MP die ik heb gehad, was toen ik een auto te koop had staan ('91 chevy S10 pickup)
vraagprijs van 2850,- wat duidelijk aan de hoge kant was, maar zakken kan altijd nog :)
krijg ik een bod binnen van 400 euro... weg ermee...
nog geen half uur later krijg ik een vrij arrogante mail binnen van een vent die handelaar blijkt te zijn en zichzelf afvraagt of ik wel goed bij m'n hoofd ben, dat ik zijn bod heb durven te verwijderen... hij handelt dagelijks in het desbetreffende model en exporteert ze naar het oostblok of 3de wereld, omdat ze geen drol waard zijn... hij had er 4 staan en die mocht ik alle 4 hebben voor de helft van mijn vraagprijs, blablabla en nog es bla...
ff het mailtje bewaard... en jawel iets van 3 weken later verkoop ik dat kreng voor 2500.-
heb gelijk de man teruggemaild, met de vermelding, dat hij eens op een andere manier met zijn handel om moet gaan, omdat hij op de manier hoe hij bezig was, er toch aardig wat geld misgelopen werd... niks meer van hem gehoord natuurlijk, de zakkenwasser...

Mesa-Man
1 november 2012, 07:44
Zojuist een grapjas die 5 euro-cent meer bood dan mijn bied-vanaf prijs.. die heb ik dus een mailtje gestuurd dat ik niet op zijn bod inga...

peter_heijnen
1 november 2012, 08:04
Jouw reactie klopt natuurlijk niet mesa. Vanaf is vanaf, die bieder houdt zich netjes aan het minimum dat je zelf hebt aangegeven!

Btw, ik ben zelf ook weer eens aan het ruimen maar het gaat voor geen meter. Alhoewel, gisteren een pedaal verkocht!!!!!! :)

Mesa-Man
1 november 2012, 08:06
Jouw reactie klopt natuurlijk niet mesa. Vanaf is vanaf, die bieder houdt zich netjes aan het minimum dat je zelf hebt aangegeven!


Als je zielig bent om maar 5 cent meer te bieden zegt dat al genoeg.

peter_heijnen
1 november 2012, 08:13
Kijk, nu komt de aap uit de mouw.

Als jij een vanaf prijs hanteert, maar ondertussen al weet dat je je daar niet aan gaat houden en alleen maar zaken wilt doen wanneer bieders de prijs opdrijven, dan ben jij degene met de MP mentaliteit.

En dan zijn anderen zielig.... Fout jongen!

Mesa-Man
1 november 2012, 08:24
Kijk, nu komt de aap uit de mouw.

Als jij een vanaf prijs hanteert, maar ondertussen al weet dat je je daar niet aan gaat houden en alleen maar zaken wilt doen wanneer bieders de prijs opdrijven, dan ben jij degene met de MP mentaliteit.

En dan zijn anderen zielig.... Fout jongen!


Dat ligt aan MP, ik kan geen prijs van bijv. 1100 euro invullen als vraagprijs en dan bieden instellen vanaf 1.000 euro
Want dat is dus wat ik wilde.
Ik heb dat bieden vanaf 1.000 euro gedaan omdat ik anders biedingen krijg van 500 euro en de volgende biedt dan 510 euro etc etc.
Dus die 1.000 euro is niet mijn vraagprijs maar een startprijs om te gaan bieden.

Ok, dan bied iemand 1000,05 en wat doet de volgende... die biedt dan 1000,20 etc

peter_heijnen
1 november 2012, 08:39
Jongen....

Dus wat je wilt is een vraagprijs van 1100 en bieden instellen vanaf 1000. MAAR dat kun je niet zo instellen op MP...., MAAR dat heb je dan toch gedaan om biedingen van 500 te voorkomen.....?????? En als iemand dan biedt vanaf 1000 zit diegene fout??

Het probleem ligt eenzijdig bij jou, want jij wil je gitaar niet verkopen onder 1100. Geef dat dan gewoon aan en zeur niet.

Dat geef je aan met VASTE PRIJS.

En als er dan mensen gaan bieden, mag je zeuren.

Mesa-Man
1 november 2012, 08:47
Zit zelf niet zo te zeiken Peter de betweter

Met je Jongen...

Kim Wilson
1 november 2012, 08:49
Ja, dit klopt niet, Mesa-man. Volgens mij maak je jezelf al slachtoffer op het moment dat je Marktplaats op gaat. Zo is het niet, het is geen boze wereld waar ze jou een poot uit willen draaien. Ga eens bij jezelf na hoe de bieder aan de andere kant van het internet dit zou hebben ervaren, en denk dan nog eens goed na voordat je hier weer huilie huilie komt doen. ;)

Ik heb hem hier al vaker verteld, maar in dit topic past ie ook prima. Ik had eens een oude vouwwagen te koop staan, vraagprijs €750. Paar dagen later een bod van €75 euro. 10% van de vraagprijs dus. Ik heb deze man gemaild met de mededeling dat het reservewiel niet los te koop was. Hieruit ontstond een onderhandeling waarna ik hem voor €600 aan de beste man heb verkocht.

Quink
1 november 2012, 08:51
Het probleem ligt eenzijdig bij jou, want jij wil je gitaar niet verkopen onder 1100. Geef dat dan gewoon aan en zeur niet.

Idd, wat een gezeur. Een vanaf prijs is een vanaf prijs. Als je dat niet wil gewoon aan geven "1100 euro, vaste prijs, geen biedingen".

Mesa-Man
1 november 2012, 08:51
Wat ik met dat bod van 1000,05 bedoelde is dat die persoon miz niet serieus is.. als je serieus zo een gitaar wil kopen, dan biedt je gewoon 1025 euro of iets in die trent maar dan ga je niet met 5 cent zitten te bieden.

peter_heijnen
1 november 2012, 08:53
Zit zelf niet zo te zeiken Peter de betweter

Met je Jongen...
Mesa-jongen....

Rizz
1 november 2012, 08:54
Helaas werkt het wel zo, ben ik al een paar keer achter gekomen.. Als je vanaf bieden prijs onder je vraagprijs zet, moet je er wel erg veel vertrouwen in hebben of een gewild product aanbieden, zeker in deze tijd.. Ik ben er ook op de harde manier achter gekomen met weliswaar goede, maar onbekende gitaren, je gaat er echt mee de mist in! Je kan natuurlijk ook nog ff geduld hebben, soms duurt het ff. Misschien komt er over een week iemand langs die precies jouw gitaar zoekt en kan je onderhandelen. Ook dat is gebeurd met een gitaar van mij. Drie weken niets en ineens barst het los! En heb ik 'm redelijk dicht bij m'n vaagprijs kunnen verkopen..

En Peter kan het weten, volgens mij heb jij mij gebeld toen.. :) Iets met drie mensen die het geld op moesten hoesten?

peter_heijnen
1 november 2012, 08:54
Wat ik met dat bod van 1000,05 bedoelde is dat die persoon miz niet serieus is.. als je serieus zo een gitaar wil kopen, dan biedt je gewoon 1025 euro of iets in die trent maar dan ga je niet met 5 cent zitten te bieden.
zucht.......

Brum
1 november 2012, 08:54
Als ik een bod krijg dat het startbod is, of hoger, dan kan er wat mij betreft zaken gedaan worden hoor. Sterker nog, de kans is erg groot dat de gitaar dan verkocht wordt, zeker in deze tijd. Vermeld inderdaad anders gewoon een vaste prijs, dan hoeft een bieder zich ook niet te ergeren, want die ergert zich nu nog meer waarschijnlijk.

Mesa-Man
1 november 2012, 08:55
omg.......


Ga lekker de schoolmeester uithangen man met je opmerkingen.

Mesa-Man
1 november 2012, 08:56
Topic kan mij betreft dicht, strat is gereserveerd voor wel een serieus persoon.

peter_heijnen
1 november 2012, 08:58
LOL, het kan snel gaan he, zo binnen het kwartier, leve MP! :)

peter_heijnen
1 november 2012, 08:59
En Peter kan het weten, volgens mij heb jij mij gebeld toen.. :) Iets met drie mensen die het geld op moesten hoesten?
Doet hier geen belletje rinkelen eigenlijk...

Rizz
1 november 2012, 09:01
Doet hier geen belletje rinkelen eigenlijk...

Dan heb ik mij vergist en loopt er nog een Peter Heijnen rond.. Was voor een zwarte VGS akoest, paar maanden geleden..

Mesa-Man
1 november 2012, 09:01
LOL, het kan snel gaan he, zo binnen het kwartier, leve MP! :)

Nee, dat was gisteren al rond.

Ok, mijn excuses voor mijn opmerkingen.

peter_heijnen
1 november 2012, 09:05
??????

I rest my case...

@Rizz, nee was ik niet, dus idd een andere ph.

Hotpepper01
1 november 2012, 09:06
Topic kan mij betreft dicht, strat is gereserveerd voor wel een serieus persoon.

Was het dan TOCH meer bedoeld als spam dan als topic over het gedrag op MP. Over welke mentaliteit hadden we het hier nu precies?

:hide:

lindstrom
1 november 2012, 09:09
Was het dan TOCH meer bedoeld als spam dan als topic over het gedrag op MP. Over welke mentaliteit hadden we het hier nu precies?

:hide:

+1 :stop:

SPAM!!!

Nee, ik vind dit topic wel heel interessant. wellicht verplaatsen naar een algemeen deel van het forum? geld natuurlijk ook voor versterkers, akkoestische gitaren etc.

zoon van Piet
1 november 2012, 10:04
Ben ik serieus geïnteresseerd in een gitaar..
prijs was me iets te hoog, maar er staat ook 'bieden vanaf 1000'
dus ik bied 1000 en om te laten zien dat ik serieus ben doe ik er 5 cent bij..
krijg ik een onvriendelijk mailtje dat ik op kan tiefen met mn bod ;)

wat een metaliteit op MP.. :) :) :) :)

Topic met zeker niet dicht, want er is nog genoeg te klagen in de algemene zin.
Dat TS het nu gesloten wil hebben, is een aanwijzing voor spamgedrag.

marc_o
1 november 2012, 10:09
Ik heb mijn AVRI 62 gewoon voor 750,- gekocht hoor, nog uit een goed jaar ook, een vroege 90-er.

rufus
1 november 2012, 10:10
Wat ik met dat bod van 1000,05 bedoelde is dat die persoon miz niet serieus is.. als je serieus zo een gitaar wil kopen, dan biedt je gewoon 1025 euro of iets in die trent maar dan ga je niet met 5 cent zitten te bieden.

Onzin, je zet het bieden aan vanaf 1000 euro.

Als ik dan maximum 1000 te besteden heb dan bied ik gewoon 1000.5 om aan te geven dat ik voor 1000 euro je plank wil kopen.

Daarmee doe je niks verkeerd.

peter_heijnen
1 november 2012, 10:23
Ik krijg de neiging te gaan opbieden met 5c.

zoon van Piet
1 november 2012, 10:32
sjit.. moet ik daar weer overheen met 5c.. ;)

peter_heijnen
1 november 2012, 10:50
Lol :)....

FruscianteFan
1 november 2012, 11:17
Onzin, je zet het bieden aan vanaf 1000 euro.

Als ik dan maximum 1000 te besteden heb dan bied ik gewoon 1000.5 om aan te geven dat ik voor 1000 euro je plank wil kopen.

Daarmee doe je niks verkeerd.
Dan zou ik dus echt contact opnemen. Want iemand die het vorige bod met 50 cent overbiedt - zeker op zo'n bedrag - zou ik zelf gewoon niet serieus nemen. Je doet niks verkeerd, maar de vorige bieder was wel eerder, en zonder verdere context zou ik de belangrijker vinden dan een halve euro winst.

mesaman
1 november 2012, 11:25
Ik vind MESA-JONGEN een beetje een mieperd, eerst spammen, en dan gerespecteerde leden onvriendelijk aanspreken. Ik schat hem vrij jong in door zijn opmerkingen en constateringen want de meeste mensen hier weten wel hoe de wereld werkt. Ik hoop dat hij snel leert.
En tis allemaal niet zo moeilijk met kopen en verkopen, dat blijkt uit de vorige posts.

Ook denk ik dat MESA-JONGEN zn gitaar nog niet verkocht heeft. Het verhaal is nog niet af.

peter_heijnen
1 november 2012, 11:27
En aan het gezeur te zien, mss is het zelfs een Mesa-Wijf mesaman?

peter_heijnen
1 november 2012, 11:35
Btw, gisteren dus een pedaal verkocht voor 75 euro, maar bij het trekken van de beurs kreeg ik te horen dat de koper net gepind had en helaas door zijn daglimiet nog maar 70 euro had kunnen pinnen... Ok, het was een aardige gast dus heb ik het voor 70 gedaan, ook al bood hij aan de 5 euro later over te maken.

Zal het idd zijn daglimiet zijn geweest of is hier sprake van MP mentaliteit?

Kim Wilson
1 november 2012, 11:38
Tja, voor 5 euro ga je niet zeuren, maar daglimiet? Dat ken ik niet.

Mr.Fingers
1 november 2012, 11:40
Da's bij jongere kaartgebruikers (leeftijdsgrens verschilt van bank tot bank), die kunnen maar een bepaald bedrag/dag ophalen, en een bepaald bedrag per week (bij mij was dat 80/dag en 250/week). Ter bescherming van de jeugd vermoed ik :)

route66
1 november 2012, 11:42
Tja, voor 5 euro ga je niet zeuren, maar daglimiet? Dat ken ik niet.
Daar krijg je mee te maken als je pint bij een 'gastbank'. Ik geloof dat je bijv. als ABN klant bij een pinautomaat van Rabo max 250 euro kunt pinnen op 1 dag.

peter_heijnen
1 november 2012, 11:43
Wij hebben het ook, tot 300 of zo kun je uit de muur halen per dag. Je kunt dan verder nog wel pinnen aan de kassa, maar niet meer uit de muur.

route66
1 november 2012, 11:43
Da's bij jongere kaartgebruikers (leeftijdsgrens verschilt van bank tot bank), die kunnen maar een bepaald bedrag/dag ophalen, en een bepaald bedrag per week (bij mij was dat 80/dag en 250/week). Ter bescherming van de jeugd vermoed ik :)

En da's een andere daglimiet. Dit hanteert idd iedere bank voor alle klanten ter voorkoming van fraude :D

FruscianteFan
1 november 2012, 11:46
Het getuigt wel van een erg slechte planning, zou ik zeggen. Ik ken de situatie zelf natuurlijk niet, ik was er niet bij, maar dikke kans dat ik hem die 5 euro had laten overmaken. Al is het maar omdat-ie dat waarschijnlijk niet had verwacht.

route66
1 november 2012, 11:47
On topic, of van die mensen die mailen met het verzoek alvast spullen op te sturen omdat het bedrag betaald zou zijn. Al een aantal keer meegemaakt en in 1 geval te goed van vertrouwen geweest. Overkomt je 1 keer.

barno
1 november 2012, 11:50
ff topic diagonaal gelezen, maar goed denk ik, wat een gezeik. marktplaats : een kwestie van vraag en aanbod, mijn gedacht en voor de rest wat fingers zegt: deal with it :)

peter_heijnen
1 november 2012, 11:54
Het getuigt wel van een erg slechte planning, zou ik zeggen.
Planning leek mij niet zijn grote talent. ;)

Hoe dan ook, als er niet meer zijn die dit ook hebben meegemaakt, lijkt het niet dat dit een MP mentaliteitje was. Maakt verder niet veel uit, maar ik was gewoon benieuwd.

peter_heijnen
1 november 2012, 11:55
On topic, of van die mensen die mailen met het verzoek alvast spullen op te sturen omdat het bedrag betaald zou zijn. Al een aantal keer meegemaakt en in 1 geval te goed van vertrouwen geweest. Overkomt je 1 keer.
Hoeveel bedroeg het lesgeld?

stratokai
1 november 2012, 11:57
On topic, of van die mensen die mailen met het verzoek alvast spullen op te sturen omdat het bedrag betaald zou zijn. Al een aantal keer meegemaakt en in 1 geval te goed van vertrouwen geweest. Overkomt je 1 keer.

Ook (bijna) aan de hand gehad. Inclusief levensechte printscreen van de overschrijving. Gelukkig net op tijd zijn gegevens gegoogled: Bleek een oplichter! Sindsdien moet ik dus ook wel wachten tot het geld daadwerkelijk op m'n rekening staat.

route66
1 november 2012, 11:58
Hoeveel bedroeg het lesgeld?
Paar tientjes voor een 2de hands mobiele telefoon was het lesgeld. Heb dit overigens na een half jaar wel kunnen verhalen na lang aandringen. Heb het recent meegemaakt met verkoop van tuners en wat andere kleine gitaar onderdelen. Idd gewoon wachten tot er betaald is.

peter_heijnen
1 november 2012, 12:03
Valt gelukkig nog wel mee.

RS-Rik
1 november 2012, 12:16
Aan de andere kant,

Laatst kocht ik een setje elementen voor 'n opknappertje van 'n vriend. 45 euro voor 2 Wilkonson elementjes en ze stonden er pas een paar minuten op. Dus ik die kerel bellen en toen hebben we het na 1 telefoongesprek geregeld. Ik zeg, ik maak het geld over naar je rekening als jij het vandaag nog verstuurd. Eerst was hij huiverig en toen begon ik te vertellen waar het voor was en toen sloeg hij ineens oom, hij zei precies "nou...., uuh nou, weetjewat uuh dit vertrouw ik wel we doen het gewoon zo" en zo geschiedde. Wel netjes namen en adressen gewisseld via de mail.

Zo kan het dus ook, op vertrouwen handelen hoeft lang niet altijd mis te gaan.

big dooley
1 november 2012, 12:28
On topic, of van die mensen die mailen met het verzoek alvast spullen op te sturen omdat het bedrag betaald zou zijn. Al een aantal keer meegemaakt en in 1 geval te goed van vertrouwen geweest. Overkomt je 1 keer.

dat doe ik dus nooit... eerst centen op m'n rekening en dan verstuur ik het pas...
daarna gaat er gelijk een mailtje naar de koper met een scan van het verzendbewijs

Fiendish
1 november 2012, 12:34
dat doe ik dus nooit... eerst centen op m'n rekening en dan verstuur ik het pas...
daarna gaat er gelijk een mailtje naar de koper met een scan van het verzendbewijs

Hier precies hetzelfde.
Geef ik ook altijd aan in m'n advertenties, en dat daar NIET over word onderhandeld, proberen ze het toch dan gaat het bod er af en alle mail meteen weg.

Verder snap ik het gezever van Mesa-Broekie niet zo, als je er €1100 voor wil hebben dan doe je bieden vanaf 1100, en niet bieden vanaf €1000, doe je dat wel dan moet je ook niet ouwehoeren als je iemand dan net boven die €1000 gaat zitten, je kunt er op marktplaats vanuit gaan dat IEDEREEN voor een duppie op de eerste rang wil zitten.

En trouwens, kan iemand in jezusnaam die gast z'n naam veranderen, we hebben al een mesamen, en één is meer dan genoeg!

Tabula Rasa
1 november 2012, 12:34
dat doe ik dus nooit... eerst centen op m'n rekening en dan verstuur ik het pas...
daarna gaat er gelijk een mailtje naar de koper met een scan van het verzendbewijs

Hier precies hetzelfde. Eerst de centen, dan de spullen. Of ik nou koop of verkoop, dat maakt niet uit. Eigenlijk nooit grote problemen met marktplaats gehad. Wel wat frustraties, maar dat is mijn eigen schuld. Dan moet je maar niet op marktplaats komen...

wat betreft het met 5 cent overbieden. Wanneer ik een ad heb staan voor 50 en iemand biedt 50, ga dan niet 50.05 bieden, want dan gun ik het je echt totaal niet. Doe dan een fatsoenlijk hoger bod, zoals 55 ofzo.

big dooley
1 november 2012, 12:44
enige vervelende wat MP me gekost heb was vrije tijd...
2 marshall cabjes te koop (1922 model) krijg via mail een bod binnen,
afspraak gemaakt en meneer zou ze de volgende dag 's middags op komen halen....
en dan zonder enig bericht niet op komen dagen natuurlijk...

dag later krijg ik een hoger bod binnen van iemand anders en weer afspraak gemaakt voor paar dagen later, maar dan op m'n werk (was voor hem dichterbij)
krijg ik weer een mail van die haakse slijper dat ie weer een afspraak wil komen maken... nadat ik hem vertelde dat ze al verkocht waren vond ie dat ik niet eerlijk bezig was... na het nodige modderslingeren heen en weer heb ik hem maar verteld, dat wat ie probeerde los te maken bij me, net zoveel kans van slagen had als de grevelingen opdeppen met een keukenpapiertje... nooit meer wat gehoord

MjS
1 november 2012, 12:53
Ik heb een haat/liefde verhouding met Marktplaats. Paar vreemde ervaringen: kwam iemand een mobiele telefoon kopen. Die had ik te koop staan, met een duidelijke foto en omschrijving. Hele vage kerel komt binnen, werpt er een blik op en zegt: "oh, ik dacht dat 'ie zwart zou zijn". Ik: "Nee, zilvergrijs, zoals in de advertentie en op de foto staat. Hij is overigens niet te krijgen in het zwart." Hij: "Ik wil 'm toch in het zwart.". Gelukkig even later wel een serieuze koper.

Deze zomer een pedaaltje gekocht, prijs overeengekomen en geld overgemaakt. Na een paar dagen had ik nog niks gehoord. Dus ik weer mailen, en ik krijg bevestiging dat het geld binnen is. Hij gaat eerste werkdag op de post, maar ik ontvang niks. Na twee dagen weer mailen, het duurt weer een eeuwigheid en hij zou toch echt verzonden moeten zijn. Blijkt later niet verzonden door een misverstand aan zijn kant. Daarna was 'ie kwijtgemaakt door de post (zou het?) en uiteindelijk heeft de hele affaire bijna een maand gekost. Toen was 'ie er dan eindelijk. Geen oplichter dus, maar dan ga je wel op mijn zwarte lijst. Als alles waar is, is het vervelend en dikke pech, maar dan wil ik wel graag op de hoogte gehouden worden.

Misery Signals
1 november 2012, 12:53
Ik schrijf nooit een grapje of iets arrogants terug, dat werkt alleen contraproductief.

Als men mij een bod mailt dat een beetje te laag is (ook al zeg ik altijd niet ruilen of vink ik bieden af) schrijf ik "Nee hoor toch bedankt", gewoon kort.
Dat komt niet arogant/betweterig over maar toch weten de mensen deksels goed dat ze te laag geboden hebben maar dat er wel zaken te doen vallen. Hoor ik niets meer, des te beter. Hoor ik terug iets, dan reageer ik terug. Natuurlijk heb ik liever dat men reageert maar als dat niet zo is, geen erg hoor. Ik heb wel wat beters te doen dan af te wachten. Heb al twee keer gehad dat men erna schreef "ja inderdaad mijn bod was te laag", dus zo werkt het ook. Ik haat het als ik zo'n obligate grapjas mail terugkrijg, ook al probeer ik met een deftige prijs te onderhandelen.

Komt men met een onnozel bod dan zeg ik gewoon kort "Het is wel een ... he, zoek maar eens op". Gevolgen hetzelfde als hiervoor, niets horen is geen erg, ik krijg altijd wel vroeg of laat een koper over de vloer. En anders is je prijs wss gewoon fout. iets dat goed geprijsd of gewild is, gaat altijd weg, in welke crisistijden (de Hollanders momenteel iets meer dan ons haha) we ook leven.

Ik snap anders wel dat Hollanders met hun studiemiserie proberen af te pingelen. Zoiets is hier in België gewoon normaal ongehoord (of anders kom ik uit de topklasse haha).

MS

big dooley
1 november 2012, 13:17
onderhandelen over de prijs moet kunnen... daar zijn we blijkbaar gewoon goed in en het wordt geaccepteerd...
verschillen tussen belgen en nederlanders zijn er zeker... (ik gebruik het woord hollander voor mezelf NOOIT, omdat ik een zeeuw ben)

belgen (vlamingen) zijn meer ingetogen en nederlanders meer recht voor z'n raap (maar al te vaak TE recht voor z'n raap, helaas)
we zouden aardig van elkaar kunnen leren... alhoewel ik wel erbij moet zeggen, dat ik het niet verwonderlijk zou vinden als jij een nederlander zou wezen die in antwerpen woont MS... :D

heb in het verleden ook wel MP-zaken gedaan met belgen/vlamingen, altijd goed bevallen... 't is hoe je jezelf een beetje opstelt

Kim Wilson
1 november 2012, 13:19
Ik schrijf nooit een grapje of iets arrogants terug, dat werkt alleen contraproductief.
Zoals ik eerder al schreef, werkt dat niet altijd zo. Arrogantie werkt per definitie nooit, maar een grapje kan best. Helemaal als het bod niet anders dan als grap kan worden geïnterpreteerd. Althans, 10% van de vraagprijs vind ik niet serieus.

FruscianteFan
1 november 2012, 13:25
ik heb er overigens een hekel aan als verkopers schrijven 'kenners weten genoeg' ofzo. Vind ik zo arrogant, en is eigenlijk een belediging aan mensen die wat van de prijs af proberen te snoepen.

Misery Signals
1 november 2012, 13:34
Ik woon in Turnhout dat is NOG dichter bij Nederland :)

En ja "de kenner weet he", daar krijg ik 't ook van haha... Komt over als, dit is mijn uitleg als kenner, en als je daar ook maar iets tegenin brengt, ben jij gewoon een amateur.

Ik doe trouwens liever zaken met Nederlanders dan met Belgen. Althans dat voel ik zo aan. Nederlanders heb ik de indruk dat ze altijd 't nieuwste van 't nieuwste moeten hebben, zowel muziekgerief, fotogerei, koersfietsen... , en 't vorige mag dan voor een redelijke prijs weg, als ze maar aan dat nieuwste geraken. Belgen zijn meer aan hun waar gehecht, en willen er dan ook veel vaker hun prijs voor hebben als ze 't dan toch laten gaan.

MS

peter_heijnen
1 november 2012, 13:37
Oneens.

Ik ga een goed apparaat waarvan ik weet dat 'de gemiddelde kenner' ermee bekend is niet helemaal uitspecificeren: de kenner weet genoeg.

zoon van Piet
1 november 2012, 13:39
'kenners weten genoeg' is een bewijs van onvermogen.
Kenners weten genoeg.. die weten dat ik een kutgitaar tegen een veel te hoge prijs verkoop..
Kenners weten genoeg.. en zijn allemaal al weg bij deze ad..
Kenners weten genoeg.. en weten dus dat dit geen buitenkansje is.

Misery Signals
1 november 2012, 13:41
Ik vind het toch anders hoor. Stel dat je niets erover weet, dan ben je geen kenner? Of een niet-kenner is het niet waard om wat uitleg te krijgen of wat?
Ik denk dat ik nu wel een redelijke "kenner" ben, maar ik heb nog nooit de neiging gehad bij een advertentie van iets wat ik niet kende en waar stond "de kenner weet het" de specs op te gaan zoeken.

MS

zoon van Piet
1 november 2012, 13:46
'Stel dat je niets erover weet, dan ben je geen kenner', inderdaad ;)
En een niet-kenner hoeft kennelijk alleen maar te weten dat de kenner genoeg weet..

leuker vond ik die zin in de trant van: als je nu nog aan het lezen bent, ben je een kenner en weet je waar we het over hebben.
Dat is tenminste een kwalificatie.

almarvk
1 november 2012, 13:47
Nee, maar ik weet dan al wel dat de prijs te hoog ligt om een leuke deal te sluiten...

peter_heijnen
1 november 2012, 13:55
Wat een drama over zo'n simpel tekstje, je zou bijna denken dat jullie je buitengesloten voelen.. ;)

FruscianteFan
1 november 2012, 14:03
Oneens.

Ik ga een goed apparaat waarvan ik weet dat 'de gemiddelde kenner' ermee bekend is niet helemaal uitspecificeren: de kenner weet genoeg.
Het is gewoon altijd een onzinnige opmerking, het komt heel weinig voor dat er een deal wordt gesloten tussen mensen die geen benul hebben waar ze mee te maken hebben.

Bijvoorbeeld die Black Finger die ik even heb gehad: ik had erbij kunnen zetten dat de kenner genoeg weet. Maar ik heb gewoon dat ding op MP gezet. De vorige verkoper had er inderdaad een uitleg bij gezet (lekkere buizentone, etc etc), en volgens mij denken mensen die zeggen 'kenner weet genoeg' dat ze je eigenlijk een uitgebreide uitleg over het product verschuldigd zijn.

peter_heijnen
1 november 2012, 14:16
en volgens mij denken mensen die zeggen 'kenner weet genoeg' dat......
Ja wat denken die eigenlijk? ;)

Ik denk nooit dat ik enige uitleg verschuldigd ben als ik iets zo te koop zet. Ik denk wel dat iemand die datgene zoekt het toch al weet.

Ik denk nu eigenlijk ook dat je van een mug een olifant maakt, maar dat is wat ik denk... ;)

FruscianteFan
1 november 2012, 14:17
Dat is toch de essentie van dit topic.

B-stone
1 november 2012, 14:17
Ook een onzinnige opmerking: zet je zelf niet voor schut met bieden wat dan overigens vaak achter " de kenner weet genoeg" komt.

Ik weet veel van gitaren ed maar zal mij zelf nou geen kenner noemen.

Inplaats van de kenner weet genoeg kun je toch ook even 2 minuten langer erbij typen wat het is. Er zijn zat mensen die pas achter een bepaald product komen nadat ze het op marktplaats gezien hebben en daarna even zijn gaan googlen.

Bieden vanaf doe ik trouwens vaak netzoals ebay gewoon op laten bieden (mag weg voor 600, vraagprijs 650, bieden vanaf 550).
Ik mail ook vaker gelijk in de eerste mail: welke prijs had u in gedachte of wat is de minimum prijs, dan krijg ik vaker zovan: er is dit geboden maar voor zoveel mag hij weg. En dan weet ik genoeg, vaak is de vraagprijs toch niet de uiterste prijs die mensen ervoor willen hebben.

Bijl
1 november 2012, 14:19
Kenners weten genoeg

Kenners weten helemaal niet genoeg. Een kenner weet nooit genoeg en wil altijd meer weten. Als een kenner meent genoeg te weten dan is hij daarmee kenner-af. Voilá, daar zit 'm de paradox. "Kenner" en "genoeg" horen niet samen in één zin.

Ik lach me altijd krom als ik het zie staan bij een instap Amerikaan van Fender of Gibson. Dan is iedereen ineens een kenner. Ik begin nu het woord en de klank van kenner steeds lelijker te vinden. kennerkennerkenner. Bleh. Zo. Klaar.

peter_heijnen
1 november 2012, 14:25
Ik zie als kenner dat ik hierin zowat alleen sta. Ik zal het niet meer doen.

Mag iets met 'alleen gevorderden graag' wel? :)

Kim Wilson
1 november 2012, 14:48
. kennerkennerkenner. Bleh. Zo. Klaar.

Je moet het ook niet zelf opeten!
http://static.boerenbond-welkoop.nl/product/600x600/0f1/1004900-01_7dc600aaea67cda882024142e57dff3293fa5dec.jpg

Bijl
1 november 2012, 15:08
hahaha, heel scherp! :seriousf:

Dat ga ik in al mijn MP advertenties zetten: "De kenner is lam en rijst". Dan kunnen ze daarover gaan puzzelen wat het zou kunnen betekenen.

guhlenn
1 november 2012, 16:12
Ik zie als kenner dat ik hierin zowat alleen sta. Ik zal het niet meer doen.

Mag iets met 'alleen gevorderden graag' wel? :)

LOL. Ik denk dat je moet eisen dat ze eerst hun youtube video met een Malmsteen oefening moeten opsturen. 'Als het goed genoeg is, praten we verder...'

FruscianteFan
1 november 2012, 16:19
LOL. Ik denk dat je moet eisen dat ze eerst hun youtube video met een Malmsteen oefening moeten opsturen. 'Als het goed genoeg is, praten we verder...'
Helaas kunnen ze dan zeggen dat ze dat pas kunnen doen nadat ze het product gekocht hebben ;)

zoals ik een keer in een gitaarwinkel:

'Zou ik even op die Rickenbacker mogen spelen? Dat heb ik nog nooit gedaan namelijk'

-'ben je ook van plan om hem te kopen?'

'dat weet ik pas als ik er op heb gespeeld'

(overigens vond ik het wel zwaar beledigend dat ik een verkoper moet overtuigen als ik een gitaar wil uitproberen, een van de redenen dat ik niet meer bij Max in nijmegen binnenstap)

peter_heijnen
1 november 2012, 16:38
(overigens vond ik het wel zwaar beledigend dat ik een verkoper moet overtuigen als ik een gitaar wil uitproberen, een van de redenen dat ik niet meer bij Max in nijmegen binnenstap)
Idd, zeer trieste omgekeerde wereld en een goede reden die toko te mijden.

stikel
1 november 2012, 16:40
(overigens vond ik het wel zwaar beledigend dat ik een verkoper moet overtuigen als ik een gitaar wil uitproberen, een van de redenen dat ik niet meer bij Max in nijmegen binnenstap)


En wie ben jij dan wel. Ik snap best dat een gitaarwinkel zorgvuldig met zijn waar omgaat. Daar kom ik het liefst. De kans is dan groot dat je een geheel onbeschadigde gitaar koopt. De meeste mensen die proefspelen kopen 'm waarschijnlijk niet. En je kunt aan de buitenkant niet zien of het iemand is die zorgvuldig met de te testen spullen omgaat waar voor de winkelier toch een investering in zit.

FruscianteFan
1 november 2012, 16:46
En wie ben jij dan wel. Ik snap best dat een gitaarwinkel zorgvuldig met zijn waar omgaat. Daar kom ik het liefst. De kans is dan groot dat je een geheel onbeschadigde gitaar koopt. De meeste mensen die proefspelen kopen 'm waarschijnlijk niet. En je kunt aan de buitenkant niet zien of het iemand is die zorgvuldig met de te testen spullen omgaat waar voor de winkelier toch een investering in zit.
Ik ben een potentiële klant, die ze overigens al eerder beledigd hadden.

Ja, ik snap best dat ze zorgvuldig zijn, ook al was deze overigens niet nieuwe. Rics zijn inderdaad bijzonder en bijzonder duur ook. Maar dan nog, hij had best mogen zeggen dat ik wel voorzichtig moet zijn, of dat hij er dan wel even bij wil blijven, of wat dan ook.

stikel
1 november 2012, 17:10
Ik ben een potentiële klant, die ze overigens al eerder beledigd hadden.



Er zat nog een vleugje oude frustratie met betreffende winkel in je post begrijp ik nu. Terug naar MP terror.

Mr. Dynamite
1 november 2012, 18:05
Er zat nog een vleugje oude frustratie met betreffende winkel in je post begrijp ik nu. Terug naar MP terror.

Dit dus.

Overigens, ik mocht daar na even vragen gewoon een gibby van de muur trekken. Mits ik wel even mijn jas uit deed tegen beschadigingen. Dat vind ik dan heel begrijpelijk.

Quink
1 november 2012, 18:25
Overigens, ik mocht daar na even vragen gewoon een gibby van de muur trekken. Mits ik wel even mijn jas uit deed tegen beschadigingen.

Ja, die ervaring heb ik dus ook. Nadat ik het vroeg kon ik zonder probleem een Gibson Custom uitproberen. Vond het hele vriendelijke lui (Mathijs + René iig).

FruscianteFan
1 november 2012, 18:34
Ik kan echt niks met die lui.

titzenpitzer
1 november 2012, 18:42
Paar tientjes voor een 2de hands mobiele telefoon was het lesgeld. Heb dit overigens na een half jaar wel kunnen verhalen na lang aandringen. Heb het recent meegemaakt met verkoop van tuners en wat andere kleine gitaar onderdelen. Idd gewoon wachten tot er betaald is.

Ik betaal vaak via online banking en stuur sowieso een printscreen door van mijn bevestiging. Vrijblijvend natuurlijk, dit vermeld ik ook, de verkoper moet niet persé zijn boeltje onmiddellijk opsturen. Na zo'n mailtje stellen ze het vaak zelf voor, héhé :)

Waar ik trouwens ook zenuwachtig van word zijn kopers die niet laten weten of hun pedaal is aangekomen.

FruscianteFan
1 november 2012, 18:47
Ik betaal vaak via online banking en stuur sowieso een printscreen door van mijn bevestiging. Vrijblijvend natuurlijk, dit vermeld ik ook, de verkoper moet niet persé zijn boeltje onmiddellijk opsturen. Na zo'n mailtje stellen ze het vaak zelf voor, héhé :)

Waar ik trouwens ook zenuwachtig van word zijn kopers die niet laten weten of hun pedaal is aangekomen.
idd, communicatie is zo fijn! Het werkt ook wel als je niet communiceert, maar als je gewoon bij elke stap even een mailtje stuurt, wel zo prettig. Inclusief het tracktrace nummer, natuurlijk.

Laatst toen ik de Black Finger verkocht, heeft de koper zelf nog laten weten er gelijk een optreden mee te hebben gedaan, en dat-ie helemaal tevreden is. Nu hoeft de communicatie niet altijd zo levendig te zijn, maar het geeft wel een goed gevoel :)

edje kadetje
1 november 2012, 19:11
De mentaliteit op Marktplaats vind ik ver te zoeken tegenwoordig
Ik zet zojuist mijn Fender Avri '57 erop

Zet er nog zo bij:geen onzinbiedingen.

Krijg ik een bod van 750 euro :mad:

Denken zulke mensen nu echt dat ik die AVRI weg doe voor 750!!??

GRRRR

groet mesa-man

Toch even een tegengeluid.
Volgens mij is dit nou een beetje de bedoeling van MP. Jij biedt iets te koop aan, iemand anders geeft aan wat zijn bod is. Als jij dat bod niet wilt accepteren, dan is dat je goed recht. Maar het is geen onzinbod, want het is wat die ander ervoor over heeft.

Ike57
1 november 2012, 19:24
Toch even een tegengeluid.
Volgens mij is dit nou een beetje de bedoeling van MP. Jij biedt iets te koop aan, iemand anders geeft aan wat zijn bod is. Als jij dat bod niet wilt accepteren, dan is dat je goed recht. Maar het is geen onzinbod, want het is wat die ander ervoor over heeft.

Zo is dat. Even de knuppel in het hoederhok:

Niet miepen als je een bod krijgt dat je te laag vindt. Niemand dwingt je tot verkoop. Als ik ergens op bied dan is mijn bod ook altijd (behoorlijk) laag. Je weet maar nooit of iemand toevallig om geld verlegen zit. Als dat zo is dan is dat niet mijn probleem en heb ik misschien de kans om het goedkoop op de kop te tikken.
Ik ben geen liefdadige instelling en mijn solidariteit gaat niet zover dat ik de verkoper financieel wil gaan ondersteunen.

Ik zet altijd mijn bod op MP en bevestig het nog een keer per mail en vermeld daarin ook de einddatum van mijn bod. Dan weet de verkoper direct waar hij aan toe is. Na de einddatum is mijn bod niet meer geldig.

Natuurlijk krijg ik wel eens een vervelende mail terug. Lig ik niet wakker van. Ik dwing de verkoper niet om te verkopen en hij dwingt mij niet om te kopen.

Zo werkt handel. :hide:

spirit
1 november 2012, 20:31
Zo is dat. Even de knuppel in het hoederhok:

Als ik ergens op bied dan is mijn bod ook altijd (behoorlijk) laag. Je weet maar nooit of iemand toevallig om geld verlegen zit. Als dat zo is dan is dat niet mijn probleem en heb ik misschien de kans om het goedkoop op de kop te tikken.
Ik ben geen liefdadige instelling en mijn solidariteit gaat niet zover dat ik de verkoper financieel wil gaan ondersteunen.



Zo werkt handel. :hide:

En dan wil even terug knuppelen :makeup:

Ik als verkoper kan er niets aan doen dat iemand niet meer te besteden heeft dan hij kan bieden. Ook ik ben géén liefdadigheidsinstelling, en heb dan ook absoluut niet de behoefte met mijn prijs te zakken vanwege de financiële wanorde waar de bieder zich in bevind.

Is niet persoonlijk hoor Ike, maar bedoel het in het algemeen.

Zo kreeg ik gisteren nog een bod (2x via de mail van zelfde persoon binnen 5 min) van 60,- euro op iets waar duidelijk bij stond bieden v.a. 100,- euro(er ook duidelijk bij vermeld dat v.a. vanaf betekend, en dat het bod dus hoger of gelijk moet zijn aan...)
Ik heb het spelletje maar gewoon meegespeeld door op de eerste mail te antwoorden dat ik dacht bij de adv vermeld te hebben dat het een vanaf prijs betrof, en dat ik het gelijk ging aanpassen.
Na 5 min op de 2e mail gereageerd dat het er inderdaad al bij stond. Krijg ik als reactie of er echt, echt, echt niet te onderhandelen viel, want hij had niet meer te besteden dan 60,- euro. Tja, dan moet je maar doorsparen hé. Ik hoef toch geen 40,- euro kado te geven omdat zo'n figuur niet meer kan bieden?

Wat mij ook opvalt is dat je het meeste kans op verkoop hebt in de laatste paar dagen en eerste week van de maand. Mensen weten dan weer of ze iets overhouden, en dat MOET dan op, zodat ze in het midden van de maand weer op een houtje kunnen bijten.

caliban
1 november 2012, 20:32
Toch even een tegengeluid.
Volgens mij is dit nou een beetje de bedoeling van MP. Jij biedt iets te koop aan, iemand anders geeft aan wat zijn bod is. Als jij dat bod niet wilt accepteren, dan is dat je goed recht. Maar het is geen onzinbod, want het is wat die ander ervoor over heeft.

Hier ben ik het mee eens, maar er bestaat vind ik wel iets als belachelijke biedingen, het is niet per se wat iemand ervoor over heeft, eerder een manier om de prijs te drukken, en eventueel later toch nog meer te geven.

spirit
1 november 2012, 20:36
Hier ben ik het mee eens, maar er bestaat vind ik wel iets als belachelijke biedingen, het is niet per se wat iemand ervoor over heeft, eerder een manier om de prijs te drukken, en eventueel later toch nog meer te geven.

Als er staat bieden, heb je gelijk. Staat er een biieden vanaf of een vaste prijs, dan vind ik het not done om lager te bieden.

Ik zie het al voor me bij de supermarkt tegen de kassa juffrouw: Ja, da kende gij wel zegge dat da karreke bodschappen 100,- euro mot kosse, ik gif oe ur 60 euri vur en dan motte nie verder zeike he?

caliban
1 november 2012, 20:39
Als er staat bieden, heb je gelijk. Staat er een biieden vanaf of een vaste prijs, dan vind ik het not done om lager te bieden.

Ik zie het al voor me bij de supermarkt tegen de kassa juffrouw: Ja, da kende gij wel zegge dat da karreke bodschappen 100,- euro mot kosse, ik gif oe ur 60 euri vur en dan motte nie verder zeike he?

Je kan altijd proberen, velen zetten hun minimumprijs aan de hoge kant...

FruscianteFan
1 november 2012, 20:47
Je kan altijd proberen, velen zetten hun minimumprijs aan de hoge kant...
Grappige is dat het mij onzinnig lijkt om het minimumbedrag te bieden. Ook dan zou ik gewoon een mailtje sturen of-ie voor dat bedrag verkocht is. Anders laat je teveel de mogelijkheid open dat je overboden wordt.

spirit
1 november 2012, 20:53
Je kan altijd proberen, velen zetten hun minimumprijs aan de hoge kant...

In het weekend doen ze op radio 538 altijd een spelletje, waarbij er iemand van de radio eerder die week gebeld heeft met een verkoper die een adv heeft staan op een verkoopsite, en hij een belachelijk bod doet op datgene wat die persoon te koop heeft. Een andere beller, die dan live in de uitzending is moet raden of de verkoper op dat bod ingaat óf niet.

En wat denk je? Uit 99% van die gesprekken blijkt dat "proberen" vergeefse moeite is.

Gearjunkie
1 november 2012, 20:59
Ik zie het al voor me bij de supermarkt tegen de kassa juffrouw: Ja, da kende gij wel zegge dat da karreke bodschappen 100,- euro mot kosse, ik gif oe ur 60 euri vur en dan motte nie verder zeike he?

Dit is toch wat anders. Een winkel werkt met duidelijk aangegeven prijzen en aanbiedingen, voor iedereen duidelijk net als bijvoorbeeld in een muziekwinkel.

Jij bent een particulier die iets tweedehands wil verkopen. Jij en de bieder hebben geen enkele verplichting jegens elkaar, bieden is het leuke principe achter MP. Als ik 1200 neer moet tellen voor een gebruikte avri overweeg ik toch echt om gewoon een nieuwe te kopen of niet dan?

Ike57
1 november 2012, 21:11
En dan wil even terug knuppelen :makeup:

Ik als verkoper kan er niets aan doen dat iemand niet meer te besteden heeft dan hij kan bieden. Ook ik ben géén liefdadigheidsinstelling, en heb dan ook absoluut niet de behoefte met mijn prijs te zakken vanwege de financiële wanorde waar de bieder zich in bevind.

Is niet persoonlijk hoor Ike, maar bedoel het in het algemeen.


Wordt ook niet persoonlijk opgevat Spirit!

Het is natuurlijk ook belachelijk om je eigen bestedingsruimte te gebruiken in onderhandelingen.

Gewoon duidelijk zijn richting verkoper is het beste, óók als het bod misschien in de ogen van de verkoper belachelijk laag is.

Een tijdje geleden had ik een (erg laag) bod uitgebracht met daaraan gekoppeld een einddatum. Een week na de einddatum mailt de verkoper dat ik het wel kan kopen voor die prijs.
Pech voor de verkoper maar de einddatum was verstreken. Heb teruggemaild dat ik het nog wel wilde kopen maar niet meer voor die prijs. Mijn nieuw bod lag iets lager. Verkoper vond dat niet leuk maar de handel ging wel door.

Gemeen? Oneerlijk? Welnee! Ik was duidelijk geweest in mijn communicatie naar de verkoper. Als hij op tijd had gereageerd had ik voor mijn bod gestaan.

Onderhandelingen mogen best hard zijn, als ze maar eerlijk zijn.

spirit
1 november 2012, 21:28
Wordt ook niet persoonlijk opgevat Spirit!


Gelukkig:grouphug:

@Gearjunkie: Ik geef mijn prijs toch ook duidelijk aan, ik wil toch een prijs vanaf..., of hoger? Als iemand dan vind dat ik er teveel voor vraag, of hij heeft niet meer uit te geven, jammer dan. Dan koop je het toch gewoon elders waar het goedkoper is.

En als ik de keuze heb, tussen een AVRI van 1900,- nieuw, of een nette gebruikte voor 1200,-, dan houd ik liever 700,- euro in mijn zak.

Han S
1 november 2012, 21:46
Marktplaats is vernieuwd en kampt met bugs. Zo krijgen veel mensen geen foto's meer te zien en ik kan niet meer bij mijn eigen advertenties komen.

JaKemp
1 november 2012, 21:47
...En als ik de keuze heb, tussen een AVRI van 1900,- nieuw, of een nette gebruikte voor 1200,-, dan houd ik liever 700,- euro in mijn zak.

Daar ben ik het volledig mee eens! Mensen die zeggen van: ja jij vraagt €1000 maar in de winkel kost ze maar €300 meer, dan vraag je veel te veel.
Maar als deze gitaar er piekfijn uitziet, niks op aan te merken, waarom zou je dan meer willen betalen voor in se hetzelfde instrument?

Dan heb ik ook snel gekozen hoor! ;)

DrHanz
1 november 2012, 23:58
Of van die advertentiegijzelaars: ik heb momenteel een advertentie op MP staan, ik krijg vrijwel direct een goed bod (precies wat ik in mijn hoofd had en wat het artikel ook echt waard is) waar ik mee akkoord ga, ik zet de advertentie netjes op gereserveerd, en vervolgens laat de bieder (die nota bene zelf ook drie advertenties op MP heeft staan) de dagen daarna niets meer van zich horen en reageert niet op mijn mailtjes. Heb paar dagen geen biedingen gehad vanwege 'gereserveerd', en (betaalde) advertentie is van pagina 1 naar pagina 26 gezakt... Bah.

edje kadetje
2 november 2012, 00:53
Als er staat bieden, heb je gelijk. Staat er een biieden vanaf of een vaste prijs, dan vind ik het not done om lager te bieden.



In dat geval stuur ik een mailtje met de tekst: ik weet dat dit lager is dan je minimumprijs en ik weet dat je het niet wilt verkopen voor de prijs die ik je bied, maar denk aan me als je het toch echt kwijt wil.

FruscianteFan
2 november 2012, 02:49
Of van die advertentiegijzelaars: ik heb momenteel een advertentie op MP staan, ik krijg vrijwel direct een goed bod (precies wat ik in mijn hoofd had en wat het artikel ook echt waard is) waar ik mee akkoord ga, ik zet de advertentie netjes op gereserveerd, en vervolgens laat de bieder (die nota bene zelf ook drie advertenties op MP heeft staan) de dagen daarna niets meer van zich horen en reageert niet op mijn mailtjes. Heb paar dagen geen biedingen gehad vanwege 'gereserveerd', en (betaalde) advertentie is van pagina 1 naar pagina 26 gezakt... Bah.
Dan rijst bij mij de volgende vraag: wanneer zetten jullie een advertentie op gereserveerd?

Ik doe dat pas als (en liefst ook zodra) de deal verbaal rond is. Dat wil zeggen, zodra ik als verkoper aan het wachten ben op het geld.

macwilliams
2 november 2012, 05:57
Dan rijst bij mij de volgende vraag: wanneer zetten jullie een advertentie op gereserveerd?

Ik doe dat pas als (en liefst ook zodra) de deal verbaal rond is. Dat wil zeggen, zodra ik als verkoper aan het wachten ben op het geld.

Als er contact is geweest waarbij een datum is afgesproken van afhalen en er een bepaald bedrag naar mij is overgemaakt en dus op mijn rekening staat. Als je iets wilt reserveren dan betaal je handgeld, of een aanbetaling. Kom je dan dat ding niet ophalen dan kun je je geld wel terugkrijgen maar dat pas nadat ik het ding heb verkocht en verminderd met eventueel bijgekomen kosten. Mocht ik dus door toedoen van de afhaker met een lager bod akkoord gaan dan betaald de afhaker het verschil met een maximum van het aanbetaalde bedrag.
Voor spul dat opgestuurd moet worden verwacht ik eigenlijk dat men direct geld kan overmaken en anders kan dat ook met een aanbetaling van minstens 25€. En als ik een bod accepteer dan reageer ik vlot en verwacht ook vlot een antwoord terug. Dat zet ik in mijn mail dat als er niet optijd gereageerd word word het bod verwijderd.

rpl
2 november 2012, 09:25
Je kan altijd proberen, velen zetten hun minimumprijs aan de hoge kant...

€10,00 voor jouw Boss ME-30 :D

Bijl
2 november 2012, 09:32
Dan rijst bij mij de volgende vraag: wanneer zetten jullie een advertentie op gereserveerd?

Ik zet hem op gereserveerd als:

1. Als ik voortdurend gebeld en gemaild word terwijl en er is een toezegging van mijn kant gedaan aan één van de potentiële kopers. Als die dan afhaakt zijn er nog meer geïnteresseerden met wie ik dan zelf contact kan opnemen.
2. Als er een afspraak is gemaakt voor afhalen, dan zet ik hem 1 dag vooraf op gereserveerd.

En in het tweede geval heb ik een keer meegemaakt dat iemand gewoon niet komt opdagen.
Of via internetbankieren ter plaatse willen betalen. En dat doe ik dus niet. Dus meneer was naar de pinautomaat gereden en belt op dat hij zich ineens bedacht had. Ja hoor. Het kan gebeuren natuurlijk, dat zal ik nooit weten.

Als er één keer per week een reactie op een advertentie binnenkomt ga ik hem echt niet reserveren voor een zgn. "geïnteresseerde".

Hoe dan ook, op deze manier heb je geen last van advertentiegijzeling :-) Mooi woord trouwens, die hou ik er in.

apekop
2 november 2012, 10:24
Of via internetbankieren ter plaatse willen betalen. En dat doe ik dus niet.

Dit heb ik wel een keer gedaan. Een koper wou dit en heeft toen op mijn computer het bedrag over gemaakt via internet. Ik heb daarna in zijn bijzijn wel even op mijn rekening gekeken of het geld inderdaad op mijn rekening stond, want ik vond het een beetje raar en vertrouwde het niet 100%. Het is toen goed gegaan, maar ik weet niet of ik het nog eens zou doen. Ik vind het toch een rare methode, de koper kan toch ook gaan pinnen of cash betalen.

marc_o
2 november 2012, 10:47
Ik zet nooit iets op " gereserveerd", maar haal de advertentie weg na verkoop.

bat
2 november 2012, 11:22
Wat mij ook opvalt is dat je het meeste kans op verkoop hebt in de laatste paar dagen en eerste week van de maand. Mensen weten dan weer of ze iets overhouden, en dat MOET dan op, zodat ze in het midden van de maand weer op een houtje kunnen bijten.
De meeste mensen krijgen hun loon rond de 21e van de maand. Ze weten dan dus niet of ze iets over houden, maar hebben gewoon weer lekker veel geld op de rekening. Kijk ook maar eens in de stad: weekend na de 21e van de maand is meestal het drukste winkelweekend.

caliban
2 november 2012, 12:01
€10,00 voor jouw Boss ME-30 :D

Haha :), het al dan niet te hoog zijn van een minimumprijs is natuurlijk maar quasi-objectief. Ik heb die ME30 jaren geleden nog behoorlijk duur gekocht, voor mijn prijs nu baseer ik me eerder op eerder aangeboden units.

FruscianteFan
2 november 2012, 16:55
Kijk, zo gaat dat: een uurtje of 2 in totaal op marktplaats zoeken naar een iPod, contact opnemen met iemand in Nijmegen die er een goede prijs voor vraagt, en de deal is rond. Blijkt het ook nog precies op de route te liggen (moet morgen toch in Nijmegen zijn), helemaal goed.

Ace 1.15.19
2 november 2012, 17:17
Heb zelf uiteraard ook prima ervaringen met Marktplaats. Van de week kreeg ik een bod op een advertentie van me. Iets lager dan wat ik er van verwachtte maar niet drastisch. Vervolgens een mooi compromis gesloten, geld overmaken, pakje opsturen, en klaar is Kees. Niet moeilijk doen en contact houden.

Gisteren zelf een gitaartje opgehaald. Leuk dingetje gevonden via Marktplaats, en een bod gedaan via mail (stond geen telefoonnummer bij). Prima contact gehad met de verkoper en kon hem gauw genoeg ophalen.

Zo kan het dus ook.

Mesa-Man
3 november 2012, 10:12
Avri is zojuist opgehaald door een keurig persoon... geen afgeding. Zo kan het dus ook.

JohnLord
3 november 2012, 10:21
Ik zet nooit iets op " gereserveerd", maar haal de advertentie weg na verkoop.

Blijft natuurlijk de vraag over wanneer je kunt spreken van verkoop. Bij mij is dat pas als de hele transactie is afgerond. Dus betaald en geleverd. Natuurlijk houd ik andere gegadigden wel even af als ik met iemand een afspraak heb.

lindstrom
3 november 2012, 12:40
Avri is zojuist opgehaald door een keurig persoon... geen afgeding. Zo kan het dus ook.

Kijk! iemand die de gitaar dus echt wil hebben.

macwilliams
3 november 2012, 13:56
Avri is zojuist opgehaald door een keurig persoon... geen afgeding. Zo kan het dus ook.

Beter man:ok:
Gelukkig niet zo'n sjacheraar die er zelf geld probeert aan over te houden.

Mesa-Man
4 november 2012, 08:54
gisteren avond mijn Baja tele geruild tegen een Fender Start (mim) in sunburst met rosewood nek.:lovelove:

lindstrom
4 november 2012, 09:11
gisteren avond mijn Baja tele geruild tegen een Fender Start (mim) in sunburst met rosewood nek.:lovelove:

Mede forummer .slash. heeft me verpest. Iedere keer als ik iemand iets zeggen over "rosewood neck" moet ik denken aan een filmpje die .slash. postte over dumb motherfuckers waarin werd uitgelegd dat die benaming niet klopt. het is geen rosewood neck, het blijft een maple neck. met een rosewood fretboard. ;)

Mesa-Man
4 november 2012, 09:23
Mede forummer .slash. heeft me verpest. Iedere keer als ik iemand iets zeggen over "rosewood neck" moet ik denken aan een filmpje die .slash. postte over dumb motherfuckers waarin werd uitgelegd dat die benaming niet klopt. het is geen rosewood neck, het blijft een maple neck. met een rosewood fretboard. ;)

daar heb je een goed punt.

Brum
4 november 2012, 20:06
Oh my... ik heb d'r weer eentje hoor. Ik krijg een paar dagen terug een mailtje voor een geïnteresseerde voor m'n versterker, met de vraag of ik wat foto's wilde opsturen van de versterker. Geen idee waarom, er stonden al vier op Marktplaats, maar oke, ik extra foto's doorsturen. Vraag twee, of de 'lampen' nog wel goed zijn. Ik weer uitleggen wanneer en door wie de 'lampen' er in zijn gezet, merk er bij en zo en de man gezegd dat hij een veel beter beeld krijgt van de versterker als ie gewoon langs komt en dat ie meer dan welkom is. Kopen is dan nog geheel vrijblijvend. Krijg ik wederom een mail: 'Beste, nog een laatste vraag voor ik eens zou komen kijken, ruikt de versterker naar rook indien je een roker zou zijn? Met dank'. Volgens mij word ik hier in het O'tje genomen, ik heb de man in ieder geval maar aangeraden verder te kijken. Het is geen frustratie hoor, ik moest er eigenlijk een beetje om lachen.

geert1976
4 november 2012, 20:13
Oh my... ik heb d'r weer eentje hoor. Ik krijg een paar dagen terug een mailtje voor een geïnteresseerde voor m'n versterker, met de vraag of ik wat foto's wilde opsturen van de versterker. Geen idee waarom, er stonden al vier op Marktplaats, maar oke, ik extra foto's doorsturen. Vraag twee, of de 'lampen' nog wel goed zijn. Ik weer uitleggen wanneer en door wie de 'lampen' er in zijn gezet, merk er bij en zo en de man gezegd dat hij een veel beter beeld krijgt van de versterker als ie gewoon langs komt en dat ie meer dan welkom is. Kopen is dan nog geheel vrijblijvend. Krijg ik wederom een mail: 'Beste, nog een laatste vraag voor ik eens zou komen kijken, ruikt de versterker naar rook indien je een roker zou zijn? Met dank'. Volgens mij word ik hier in het O'tje genomen, ik heb de man in ieder geval maar aangeraden verder te kijken. Het is geen frustratie hoor, ik moest er eigenlijk een beetje om lachen.

Heel herkenbaar inderdaad en je hebt de juiste beslissing genomen.

da Liks
4 november 2012, 20:32
andersom heb ik ook weer iets raars met een verkoper.. van onder naar boven lezen..

Pardon, waar komt deze vreemde reactie vandaan? Zeer onbeschoft. Je zou me ook kunnen overtuigen van het tegendeel, op een normale beschaafde manier. Ik ben zeker geen funbieder. Hou u maar bezig met.. weet ik veel wat, een cursus normaal doen?
met vriendelijke groet, Alex


From:
Subject: Re: Reactie op uw advertentie op Marktplaats.nl
Date: Sun, 4 Nov 2012 12:01:12 +0100

Dikke bullshit Weeral zo'n Funn bieder Hou u maar bezig met Motorstunten

----- Original Message -----
From: RWP Freestyle Motorstunts
To:
Sent: Sunday, November 04, 2012 11:37 AM
Subject: RE: Reactie op uw advertentie op Marktplaats.nl

Frans,

ik heb de foto's nog ns bekeken, en de schroefgaten in de hiel zitten totaal niet gecentreerd.Dat viel me eerst niet op. Ik ga m laten liggen..
groeten Alex
From:
To:
Subject: Re: Reactie op uw advertentie op Marktplaats.nl
Date: Sun, 4 Nov 2012 01:10:14 +0100

Kan zijn van
verkeerd art nr, klopt van topkam die is er apart ingezet geweest
maar hij zal zeker wel passen en ik hoor wel of je hem moet hebben.
grt Frans

----- Original Message -----
From:
To:
Sent: Saturday, November 03, 2012 9:41 PM
Subject: RE: Reactie op uw advertentie op Marktplaats.nl

Volgens mij is dat het verkeerde artikelnummer? materialen, fretmaat en aanwezigheid van topkam lijkt niet te kloppen..
groeten Alex

From:
To:
Subject: Re: Reactie op uw advertentie op Marktplaats.nl
Date: Sat, 3 Nov 2012 21:19:30 +0100

Beste ,
Het merk weet ik niet, maar hij komt van GS Supplies uit Zevenbergen Art Gs 170009
en is US made
Als je hem moet hebben en ik hem moet opsturen komt er 8,30 euro voor het verzenden bij
U mag hem ook komen ophalen.
Grt Frans

----- Original Message -----
From: RWP Freestyle Motorstunts
To:
Sent: Saturday, November 03, 2012 6:24 PM
Subject: RE: Reactie op uw advertentie op Marktplaats.nl

Ok,

dat betekent 55-56 mm breed? En van welk merk/makelij is de hals?


From:
To:
Subject: Re: Reactie op uw advertentie op Marktplaats.nl
Date: Sat, 3 Nov 2012 17:31:43 +0100

Beste,
Dan moet hij passen, standaard fender maat

----- Original Message -----
From:
To:
Sent: Saturday, November 03, 2012 5:11 PM
Subject: Reactie op uw advertentie op Marktplaats.nl



Beste K,

Hoe breed is de neck? Ik heb een 56mm pocket..
Gr Alex

stratocaster neck
€ 35,00
http://link.marktplaats.nl/611510748 Verzonden vanaf Samsung Mobile

Misery Signals
4 november 2012, 20:55
Euh... Ik vind nu wel dat je wel wat vriendelijker mag doen hoor...?
De potentiële koper heeft reeds een goed opmerkingsvermogen dat hij je attent maakt op details... Stelt een paar vragen, houdt je niet aan t lijntje en zegt beleefd dat hij de hals gaat laten passeren, dus zijn communicatie lijkt me wel ok?
En als hij niet zeker is, wil hij mss geen 100 km afleggen om dat halsje te zien? Hij laat je dit dan ook nog eens weten, hij kon een debiel bod doen of helemaal niets laten weten he.

MS

Kim Wilson
4 november 2012, 20:56
Volgens mij is Da Liks juist degene die hem wilde kopen...

Lexvandoef
4 november 2012, 21:23
Haha, ja volgens mij probeert Da Liks juist zijn frusterende ervaring als kopende partij tentoon te stellen MS ;)

Ik heb trouwens ook genoeg goede ervaring hoor met marktplaats, afgelopen woensdag gemaild over gitaar, had eerst afgesproken om langs te komen. Gaandeweg raakten we aan de praat en bleek bij vrijdag langs Delft te komen. Toen heeftie maar besloten met gitaar en al bij mij langs te komen om hem mij te laten uitproberen. Zo kan het dus ook! Gitaar overigens ook overgenomen... :)

da Liks
4 november 2012, 21:53
heb je goed gelezen ;-)


Euh... Ik vind nu wel dat je wel wat vriendelijker mag doen hoor...?
De potentiële koper heeft reeds een goed opmerkingsvermogen dat hij je attent maakt op details... Stelt een paar vragen, houdt je niet aan t lijntje en zegt beleefd dat hij de hals gaat laten passeren, dus zijn communicatie lijkt me wel ok?
En als hij niet zeker is, wil hij mss geen 100 km afleggen om dat halsje te zien? Hij laat je dit dan ook nog eens weten, hij kon een debiel bod doen of helemaal niets laten weten he.

MS

frekie
5 november 2012, 12:18
Het valt me wel op dat E-mails steeds minder goed gelezen worden. Je krijgt 1 regelige mails terug van mobiele apparaten waaruit blijkt dat ze er nix van begrepen hebben. Telefoon nemen ze niet op. Het wordt steeds moeilijker om met mensen te communiceren, naarmate er meer communicatiemedia komen...

Brum
5 november 2012, 12:30
Probeer het 's in het Nederlands.:D

FruscianteFan
5 november 2012, 12:45
Het valt me wel op dat E-mails steeds minder goed gelezen worden. Je krijgt 1 regelige mails terug van mobiele apparaten waaruit blijkt dat ze er nix van begrepen hebben. Telefoon nemen ze niet op. Het wordt steeds moeilijker om met mensen te communiceren, naarmate er meer communicatiemedia komen...
Die ervaring heb ik op MP totaal niet. Elders wel, maar op MP tot nu toe altijd prima contact gehad.

marc_o
5 november 2012, 15:55
Ach, mongolen heb je overal.
Hier op GN zit er ook zo eentje.....zet 2e handsspul voor nieuwprijs te koop.....
Stel je de vraag waarom dat is....gaat ie schelden en tieren...ontzettend vermakelijk.

Had laatst ook een vreemde bieder op een strat die ik te koop had....binnen 4 zinnen krijg je zo'n gevoel dat het niet klopt..en dan laat ik het maar.

lindstrom
5 november 2012, 16:01
Ach, mongolen heb je overal.
Hier op GN zit er ook zo eentje.....zet 2e handsspul voor nieuwprijs te koop.....
Stel je de vraag waarom dat is....gaat ie schelden en tieren...ontzettend vermakelijk.

Had laatst ook een vreemde bieder op een strat die ik te koop had....binnen 4 zinnen krijg je zo'n gevoel dat het niet klopt..en dan laat ik het maar.

De manier van emailen kun je vaak al veel uit opmaken. althans, dat heb ik altijd.
Ik weet ook vaak al van tevoren wat voor soort types het zijn als ze iets bij me komen afhalen.

titzenpitzer
5 november 2012, 16:07
Morgenochtend wordt er een t-rex Twinboost in mijn richting verstuurd, was ook snel en vriendelijk geklaard 8-)

stikel
5 november 2012, 16:58
Niet vaak problemen met verkopen op MP. Uit het mailgedrag blijkt snel of je er wel of niet wat mee kunt. (ik koop zelden iets en mocht het een gitaar zijn haal ik 'm op. In den beginne eens een Olpje laten opsturen welke in twee aan elkaar geknoopte vuilniszakken arriveerde :seriousf: ) Soms duurt verkopen wat langer, en idd er zitten soms wel eens mongolen tussen :D. Gewoon netjes afserveren en geen ergernis van maken. Daar heb je alleen jezelf mee.

Tabula Rasa
5 november 2012, 17:02
Gewoon netjes afserveren en geen ergernis van maken. Daar heb je alleen jezelf mee.

Zoiets? :

"Beste......

Dit email verkeer bevalt mij niet echt. Ik ga door met de volgende die in de wachtrij staat.

Doei"

stikel
5 november 2012, 17:05
Iets van die strekking ;). Als er een wachtrij is. Dat komt de laatste tijd minder voor helaas.