PDA

View Full Version : Harde 'PLOP' bij intrappen pedaal



Mries
30 oktober 2012, 13:04
Na een hele tijd niet meer te hebben gespeeld (+- 6 mnd) heb ik afgelopen weekend mijn setup weer eens aangesloten. Bij het intrappen van mijn Line6 DL4 kreeg ik een ontzettend harde PLOP door mijn versterker te horen. Pedaal paar keer aan/uit gedaan, daarna was het verdwenen. Tot ik de volgende dag weer op hetzelfde euvel kwam. Iemand een idee wat er aan de hand is?

Rick trodat
30 oktober 2012, 13:40
KAn te maken hebben met een probleem dat zich vaker voortdoet met 3dpt switches. Dit is vrijwel altijd op te lossen door een 1mohm weerstand te solderen tussen de input ( na de footswitch ) en 1e condensator in het signaalpad naar de aarde.

XTZ
30 oktober 2012, 14:53
Ik heb precies hetzelfde met mijn true bypass gemaakte wah, ga het ook proberen op te lossen, want nu trap ik 'm gewoon 1x in voordat mn amp aanstaat.

Dirk_Hendrik
30 oktober 2012, 17:00
KAn te maken hebben met een probleem dat zich vaker voortdoet met 3dpt switches. Dit is vrijwel altijd op te lossen door een 1mohm weerstand te solderen tussen de input ( na de footswitch ) en 1e condensator in het signaalpad naar de aarde.

Ware het niet dat in een Line6 DL4 helemaal geen 3pdt switches zitten.......

Maar wel 2 relais voor de bypass. En rond die dingen zit wss iets los.

Mries
31 oktober 2012, 14:27
@Dirk_Hendrik ; wil dat zeggen dat het pedaal naar een reparateur moet, of kan ik zelf gaan solderen?

Dirk_Hendrik
31 oktober 2012, 18:56
Ik zou je bijzonder graag willen vertellen dat je zelf aan de slag kan. Als ik je kon vertellen waar je probleem zit. En dat kan ik niet daar ik het niet heb gezien.

Wel een vraagje,
Heb je het probleem alleen al je van bypass naar een effect gaat of ook als je tussen verschillende effecten swictht (dus zonder eerst weer naar bypass te gaan)

Mries
7 november 2012, 12:34
Ik heb het eea getest en dit is eruit gekomen. Op mijn setup met mijn brunetti maranello , de line 6 en White Box in de loop en de TS9,Wah en Fuzztool voor de pre-amp krijg ik elke keer een knal bij het voor de eerste keer aanzetten van de Line 6. Daarna is het weg, waar ik ook tussen switch dus alleen bij het van bypass naar effect aan. Bij de andere effecten heb ik geen problemen. Sluit ik de effecten echter aan op mijn blues deluxe, dan knalt de Fuzztool juist en geeft de line6 geen krimp. Verschil is ook dat de fuzztool meerdere keren knalt bij de blues deluxe, maar de line6 slechts 1x op de maranello.