PDA

View Full Version : All My Loving cover



Braddie
30 oktober 2012, 12:12
https://www.box.com/s/qjylyc083se553deq60a
Heb geprobeert de gitaar/bas partij zo accuraat mogelijk na te spelen.
Gitaar solo is vervangen door een héle korte Ukelele solo en ik vond het wel grappig eigenlijk.

Ernest01
30 oktober 2012, 12:58
Goed gedaan ! De stem is mooi 'onder controle' en prima tweede stem.
Ukelele-solo heel leuk gevonden en gespeeld.
Voor mij een stukje jeugd-sentiment.

B~Rock
30 oktober 2012, 13:05
Goed bezig man! Wat mij klinken de gitaren af en toe nog wat wat houterig (m.n. de partijen in triolen) maar ik zie een duidelijke ontwikkeling in je posts, keep it up. Ook vocaal goed gedaan.

Braddie
30 oktober 2012, 14:39
Goed gedaan ! De stem is mooi 'onder controle' en prima tweede stem.
Ukelele-solo heel leuk gevonden en gespeeld.
Voor mij een stukje jeugd-sentiment.

Hoe bedoel je onder controle?
Ik vond dat solotje er wel bij passen eigenlijk :)

Braddie
30 oktober 2012, 14:39
Goed bezig man! Wat mij klinken de gitaren af en toe nog wat wat houterig (m.n. de partijen in triolen) maar ik zie een duidelijke ontwikkeling in je posts, keep it up. Ook vocaal goed gedaan.

Dat die partij wat houterig is, ja.. dat klopt, ik ben niet zo bekend met dat soort rytmische werk, ik speel normaal U2 ritme partijen en die vind ik vaak al lastig :')

maar dank.

Fusion
30 oktober 2012, 15:43
Ben t wel eens met t commentaar tot nu toe. Vind de zang varierend van soms wat minder tot erg goed.

Het is soms nog wat onstrak (idd de triooltjes, de bas). Verder zou ik de drums wat meer variatie geven en het geheel wellicht niet zo extreem pannen (alhoewel dat toendertijd natuurlijk wel veel gebeurde).

Het solootje is te gek :-)

Ernest01
30 oktober 2012, 15:53
Hoe bedoel je onder controle?
Ik vond dat solotje er wel bij passen eigenlijk :)

In vorige posts van jou was je meer aan het 'schreeuwen'.
Hier is de stem veel gelijkmatiger zonder extreme uitschieters. Dus veel beter in balans.
Je hebt dus meer 'controle' over jouw stem.

Braddie
30 oktober 2012, 16:35
Ben t wel eens met t commentaar tot nu toe. Vind de zang varierend van soms wat minder tot erg goed.

Het is soms nog wat onstrak (idd de triooltjes, de bas). Verder zou ik de drums wat meer variatie geven en het geheel wellicht niet zo extreem pannen (alhoewel dat toendertijd natuurlijk wel veel gebeurde).

Het solootje is te gek :-)

Dat over de zang, daar ben ik wel blij mee dat u zegt (Van wat minder tot erg goed) ik ben wat onzeker over m`n stem.

Ik wilde de drums in eerste instantie quantizen, daarom speelde ik het zo basic in.. maar achteraf was dit niet echt een slimme zet.

Bedankt! De solo vind ik zelf ook best tof, ik speel het met een Jazz III plectrum (met de ribbel kant ala The Edge)

Braddie
30 oktober 2012, 16:36
In vorige posts van jou was je meer aan het 'schreeuwen'.
Hier is de stem veel gelijkmatiger zonder extreme uitschieters. Dus veel beter in balans.
Je hebt dus meer 'controle' over jouw stem.

Ooh op die manier, ja dat klopt wel, ik wilde wel gaan schreeuwen in de 2e stem van dit nummer.. maar ik kwam er achter dat ik het ook kan halen zonder te schreeuwen!

pasqual
30 oktober 2012, 21:47
Hey Braddie, erg leuk gedaan. Zo'n beetje alles is al gezegd hierboven. Jouw stem is echt goed! Daar hoef je niet onzeker over te zijn. Het zijn de kleine puntjes waar je aan moet werken zoals de opnames wat strakker inspelen zoals Ernest al opmerkte over "controle" over je stem behouden wat je hier overigens goed is afgegaan, beter als in eerdere posts.

Braddie
31 oktober 2012, 01:04
Hey Braddie, erg leuk gedaan. Zo'n beetje alles is al gezegd hierboven. Jouw stem is echt goed! Daar hoef je niet onzeker over te zijn. Het zijn de kleine puntjes waar je aan moet werken zoals de opnames wat strakker inspelen zoals Ernest al opmerkte over "controle" over je stem behouden wat je hier overigens goed is afgegaan, beter als in eerdere posts.

Dank, het prettige vind ik voornamelijk dat de reactie`s nu niet meer zijn van die dingen als "Je kan geen gitaarspelen, je timing is kut, je phrasing zuigt" dat soort dingen.

Doet me ook wel goed, laat ook wel zien dat ik zelf voor uit ga.

Ik ga overigens ook echt goed aan m`n stem werken, ik ga geen nummer meer zingen die ik niet kan zingen qua hoogte (een A 1 octaaf boven de middelste C belten kan ik wel.. een A4 dus, maar hoger dan dat niet)

Dus ténzij ik echt een nummer heel graag wil zingen, anders gooi ik het nummer 2-3 keys naar beneden.

(overigens zit het qua falsetto wel goed zoals hier te horen is... volgens mij een E5 (5e octaafs )
Maar verder heb ik geen idee..

MichaelSS
31 oktober 2012, 16:10
Als iets goed is hoor je het, en als iets niet goed is hoor je het ook.
Wil je dat niet horen, moet je hier niks posten.

Kan me overigens niet voorstellen dat dat me zoveel woorden gezegd is.
In de regel is het opbouwende kritiek, en dat zal bij jou niet anders zijn geweest.

Dit doe je overigs wel leuk.

Duhsjaak
31 oktober 2012, 16:54
Hi B
Ik denk dat ik wel mag zeggen dat ik één van de meer gematigden van GN ben.
En jouw posts bekijk/beluister ik wel altijd, ondanks dat ik er niet altijd op reageer. Als ik geen idee heb wat ik kan zeggen om je op weg te helpen vanaf afstand, reageer ik wel niet.

Een flink deel van de kort-af reacties die je krijgt, lok je zelf uit.

Ik heb dat al een tijdje geleden ook gepost: Als jij er boven zet dat je maar effe wat in elkaar hebt gekut met een kater, moet je niet gek opkijken als de recties wat minder fijn besnaard zijn.
Ook vind ik persoonlijk het tamelijk bijdehand (lees irritant bijdehand) als jij 38 seconden een opname knop indrukt en er wat in boert, dat je dan verwacht van mij dat ik tijd en moeite in jouw achteloze disrespect ga steken. Het is je goed recht om dat muziek te noemen en het is je goed recht om te denken dat die houding jouw ontwikkeling bevordert. Het is mijn recht om daarop niet te reageren.

Als je vindt dat je serieus genomen moet worden, dan begin dat ermee dat je jezelf serieus neemt en tenminste je best doet. In de tijd dat ik hier zit is het nog maar hoogstzelden voorgekomen dat iemand op foutjes wordt afgefikt.

Ik denk dat veel mensen er niet zo toe te motiveren zijn om 4 x per week jouw hangovers en ander ongenoegen over zich heen te krijgen.

Post minder/van een betere kwaliteit, want ik weet zeker dat je dan ook betere suggesties krijgt voor je ontwikkeling.

Eerst naast het ontbijtbord van je baas schijten en dan traantjes plengen omdat je de zak krijgt helpt je niet verder. Die slachtofferrol (bedoel ik met dit voorbeeld) doe je op dit moment beter dan zingen. Afgaande op de laatste vijf posts.

Er staat steeds ik, omdat ik alleen voor mezelf kan praten, maar als je je eigen posts langs loopt, zul je zien dat dit de teneur is van de reacties.

Mijn suggestie zal je zeker bekend voorkomen:
- kijk wat je talent is/waar je goed in bent
- bepaal wat je ermee wilt
- kijk op welke termijn je dat doel wilt bereiken
- kijk of je dat op eigen kracht redt of dat je er hulp voor nodig hebt
- zo ja, waar bestaat die hulp uit
- wie zou die kunnen geven

etc. etc. etc.

Maar overwin de gedachte, dat je jezelf zielig moet vinden. En als wij echt van die hardvochtige klootzakken zijn, waarom (zegt MSS terecht) post je dan 4 x per week?

OK, genoeg geluld: 'Aan het werk jongmensch', zei Johnny van Doorn dan. 'En niet meer janken' zeg ik vervolgens.
Vriendelijke groet, Gus

Braddie
1 november 2012, 12:55
Ik ga hier niet eens op in.

dagrim1
1 november 2012, 14:15
Ik ga hier niet eens op in.

Want?

Gus geeft toch een normale, uitgebreide en goed onderbouwde reactie? Maar het is al vaker gezegd, post dingen waar aandacht en tijd aan is besteed. Niet alles wat los en vast zit, waarbij je van tevoren al excuses aandraagt als 'even in elkaar gegooid', 'weet dat dit en dat niet klinkt maar ja', etc.

Er zijn een aantal positieve reacties geweest op eerdere posts en nu ga je weer helemaal los en post je zo'n beetje alles wat je posten kan. Dat je dan kritiek krijgt is logisch, daar moet je mee om kunnen gaan en van leren. Niet alleen de positieve dingen oppikken, maar ook de negatieve en niet dan in ignore en 'ik word aangevallen' stand gaan...

Duhsjaak
1 november 2012, 16:24
Hi Braddie
Het onderscheiden van oorzaak en gevolg is in NL nooit erg goed ontwikkeld.

Ik heb geprobeerd redenen aan te geven, waarom je in zoveel gevallen negatieve reacties krijgt. Die negatieve reacties ergeren je en brengen je aan het twijfelen.

Voor mij staat vast dat je ook hiermee volledig opgaat in een verongelijkte/slachtoffer rol. Of je het daar nou mee eens bent of niet: daarvan word je echt geen betere musicus.

Of je er wel of niet op ingaat is je goed recht. Even goeie vrienden.
Vriendelijke groet, Gus

arnoldtims
1 november 2012, 17:08
Alles wat Gus beschrijft is wat scherp maar ik herken het wel en ben het dan ook wel met hem eens maar...
Juist de laatste tijd vind ik dat je veranderd en vind dit toch een hele andere post met een andere attitude.

Deze post laat veel groei horen en ik vind het dan ook best aardig. De solo is geinig maar niet echt passend vind ik.
Je stem krijg je steeds meer onder controle en zoals ik al eerder eens aangaf met een aangenaam geluid.

Han S
1 november 2012, 17:25
Als je een nummer gaat opnemen van een ander dan kun je twee kanten op: je doet het zo goed mogelijk na waarbij je de essenties van het nummer intact laat, of je maakt het helemaal je eigen nummer zoals we kennen van veel goed geslaagde covers van Beatles en bijvoorbeeld Bob Dylan.

De eerste optie is erg leuk om te doen, maar niet zo makkelijk als velen denken. De tweede optie is nog veel leuker en als het over Beatles gaat denk ik aan Joe Cocker, die op Woodstock zwaar onder de dope een geniale rebirth van 'A little help from my friends' liet horen en zien en tegelijk het luchtgitaar spelen uitvond zonder dat hij zich dat bewust was.

Maar ga eens op de pijp zoeken naar de uitvoering van 'Every little thing' van de Beatles zoals de symphonische rockband YES dat in 1968 nodig vond om te doen. In een woord geniaal.

Kom bij ons oude lullen niet met dit soort muziek aan. Zei je wat Gus? :D

MichaelSS
1 november 2012, 19:05
Braddie. Alle respect, maar wat is je doel op dit forum?

Je vist alleen maar naar positieve feedback, je kan totaal niet omgaan met opbouwende kritiek en NEE je bent niet de beste muzikant van dit forum. Bij lange na niet. Dat ben ik ook niet, en dat zijn waarschijnlijk de overige muzikanten die op dit onderwerp hebben gereageerd ook niet.

Nogmaals... wat is je doel op dit forum? Als je niet op de reacties van Gus ingaat (die bijzonder snel naam heeft gemaakt als gewaardeerd forumlid), op wie ga je dan wel in?

Braddie
1 november 2012, 19:09
Braddie. Alle respect, maar wat is je doel op dit forum?

Je vist alleen maar naar positieve feedback, je kan totaal niet omgaan met opbouwende kritiek en NEE je bent niet de beste muzikant van dit forum. Bij lange na niet. Dat ben ik ook niet, en dat zijn waarschijnlijk de overige muzikanten die op dit onderwerp hebben gereageerd ook niet.

Nogmaals... wat is je doel op dit forum? Als je niet op de reacties van Gus ingaat (die bijzonder snel naam heeft gemaakt als gewaardeerd forumlid), op wie ga je dan wel in?

Ik vis helemaal niet alleen maar op positieve feedback, negatieve feedback vind ik prima.. maar niet van die overdreven lange posts die voor mij nietszeggend zijn van Gus...met alle respect.

Ik ben ook niet de beste muzikant, er zijn véél betere muzikanten op het forum dat snap ik .. ik speel immers net 2,5 jaar gitaar, maar mijn doel hier is, om mijn vooruitgang te laten zien... Thats about it.

MichaelSS
1 november 2012, 19:14
Nee, jij kan niet tegen opbouwende kritiek. Sorry maat. Lees je posts er maar op na.

Het zegt meer over Gus dat hij de moeite neemt om zoveel tijd (let wel.. speciaal voor jou, om jou iets mee te geven!) aan jou besteed, dan dat jij zegt dat je dat niet waardeerd.

Je kan ook vooruitgang laten zien met een interval van een maand. Dat hoeft niet dagelijks te zijn, en daar zit ook niemand op te wachten. Althans, ik niet.

Han S
1 november 2012, 19:29
Ik vis helemaal niet alleen maar op positieve feedback, negatieve feedback vind ik prima.. maar niet van die overdreven lange posts die voor mij nietszeggend zijn van Gus...met alle respect.




Kijk, daar doe je Gus zwaar tekort mee en dat je er dan nog 'met alle respect' achter zet vind ik persoonlijk nogal misplaatst. Ik hoop dat je de lange post van Gus verkeerd gelezen hebt want in feite is het een heel opbouwend soort commentaar.

Lees die post nou nog eens op je gemak goed door en laat dan weten of je de bedoeling van Gus snapt. Elkaar hier gaan afplassen is natuurlijk niet de bedoeling en als je iets post dan moet je rekenen op kritiek, zowel positief als negatief en bedenk dan dat kritiek gratis advies is.

Bovendien heb je als muzikant niets aan zoete broodjes bakkerij, gewoon zeggen waar het op staat, je mening onderbouwen en er wat van opsteken, dat is de bedoeling van een forum als dit.

Duhsjaak
4 november 2012, 11:53
Hi
@Han S
Dank voor het meedenken. Mijn 'eer' of zo is niet in het spel. Het geheel heeft een beetje te lijden onder de vraag vanuit welk perspectief je dit soort draadjes beoordeelt.

Ik heb 250 m/v per jaar gecoached. Bij dat coachen probeer je op min of meer goedmoedige manier wat plaagstootjes uit te delen. Vaak wordt op fora wordt gedebatteerd. Dan argumenteer je om te winnen. De vraag of ik win of niet/of ik gelijk heb of niet, kan mij veel minder boeien dan de gemiddelde GN'er.

Wat dat betreft sla jij de spijker op zijn kop: De bedoeling is dat goed bedoelde opmerkingen iemand aan het denken zetten. De bedoeling ligt vooral in het veranderen van ingesleten gedrag.

80% van ons gedrag komt niet uit onze vrije keuze, maar uit de automatische piloot.

Pas als je leert na te denken (en dus de automatische piloot even kunt uitschakelen) over wat je doet en wat je ermee probeert te bereiken kun je je ontwikkelen op een manier die daarvóór niet mogelijk was.

@Braddie
Ik heb niet de bedoeling gehad per se commentaar te geven op deze post.
Ik heb geprobeerd te in te laten zien wat de reactie is van veel mensen als je ze tegemoet treedt zoals jij dat doet. Omdat er een patroon over een aantal posts zichtbaar wordt.

Ik geloof dat je een goeie gast bent en dat je na de twee en een half jaar dat je nu bezig bent nog alle kansen hebt om beter te worden. Ik ben ervan overtuigd dat dat, wat je daarvoor nodig hebt (muziek is een wilszaak - jij bent een doorzetter) ruim voorhanden is.

In plaats van je aangevallen te voelen, nodig ik je uit dat stuk nog eens te lezen. Het is heel goed mogelijk dat je sneller vooruit gaat als je je verdedigende gedrag een beetje los laat. Nu het stof een beetje is gaan liggen, is het denkbaar dat je er nu rustiger mee om kunt gaan. Als ik schijt aan jou/jou muziek zou hebben, zou ik dan de moeite nemen een stuk te schrijven? Of neem je die moeite voor iemand waar je wat in ziet?
Succes.

Vriendelijke groet, Gus

pasqual
4 november 2012, 13:06
@Gus: Braddie reageert naar mijn mening vanuit een bepaalde naïviteit en heeft soms moeite met het onderscheiden van opbouwende kritiek en rechtstreekse aanvallen. Tegenwoordig wordt er veel gecommuniceerd m.b.v. emoticons omdat anders datgene wat gezegd wordt wel eens verkeerd opgevat kan worden. Dat is ook meteen het nadeel van internet forums: Je zit niet oog in oog met iemand dus gezichtsuitdrukkingen en spot/woordspelingen worden soms niet ( goed ) opgepikt. Maar dat Braddie een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt in zeer korte tijd, staat hier buiten discussie. Of het verstandig is om alles maar meteen op internet te gooien ter beoordeling is maar de vraag... Ik denk van niet. Wederom komt hier de naïviteit om de hoek kijken.
@Braddie: gewoon doorgaan met muziek maken! En als iets écht af is pas posten, hoewel ik moet toegeven dat ik deze post in kwestie erg leuk vind;) ( <--- emoticon )

Duhsjaak
5 november 2012, 14:56
Hi
@pascal
Het kan goed zijn dat je dat goed ziet.
Ik ben er nog maar een week of wat achter dat ik geen emoticons kon gebruiken, omdat die uitgevinkt stonden.

Door emoticons wordt vaker wel dan niet de feitelijke boodschap verdoezeld. Ik had pas nog even een gesprek met iemand van een Stichting ten behoeve van mensen met afstand tot het werk. Bedoeld wordt: Mensen, die ondanks een handicap toch aan het werk zijn. Mensen met afstand tot het werk zijn forenzen. Mijn idee: Zèg dat dan.

Zo gaat dat met die emoticons ook een beetje.

Maar ik zal mij van een kant laten zien die hopelijk als bescheiden wordt opgevat: :hide:
En, nu wij toch bezig zijn, misschien nog een poging tot verzoening? :grouphug:

Verder, ach, ik hoop dat Braddie doorgaat. Daar ging het om.
Vriendelijke groet, Gus