PDA

View Full Version : london city comet



bertje1
30 oktober 2012, 11:35
ik heb twee weken geleden een London City Spitfire MK2 aangeschaft en ik ben nu aan het kijken voor een telecaster. Ik heb met telecasters geen ervaring .De spitfire vindt ik best wel een fijne gitaar vandaar dat ik neig naar een London City comet prijs 200 euro Graag had ik wat advies of dit een goede keus is of kan ik voor dat geld ( of iets meer) beter een ander merk nemen?

DrHanz
30 oktober 2012, 11:42
Heb zelf een Comet, vrij dunne hals maar speelt erg fijn, klinkt erg goed en is heel netjes afgewerkt. Voor onder de 200 euro wordt het lastig om iets beters te vinden denk ik. Wat ook goed schijnt te zijn voor iets meer geld is de Squier Classic vibe tele.

frekie
30 oktober 2012, 12:16
Zie de vele topics hierover. De nek is wat Ibanez achtig dus vrij plat, moet je van houden. Electronica zou ik vervangen, kleine pots, plugingang gaat kraken. Pickups zijn prima als je van het klassieke Tele geluid houdt, ze hebben niet zoveel output. Ik heb er GFS Lil Punchers op. Hardware vind ik prima, tuners hebben wat een kort slagje maar blijven goed op stemming. Fretwerk is echt prima.

Ik heb er 25 optredens mee gedaan met een rock coverband, geen problemen mee gehad.

Scip
30 oktober 2012, 16:13
Wat betreft kwaliteit zijn de meeste comets echt goed. Zorg wel dat je een goede te pakken hebt, kijk goed naar de afwerking ed. En als je nog een beetje geld wilt besparen; check marktplaats eens.

DrHanz
1 november 2012, 16:50
Ik denk erover om mijn Comet (allereerste serie, topgitaar!) weg te doen om een Baja te financieren... dusseh...