PDA

View Full Version : ook maar even voorstellen



Paul Bisschops
30 oktober 2012, 00:16
Hallo allemaal, zoals mijn "nick" al aangeeft is mijn naam Paul Bisschops, 43 jaar en al 30 jaar actief op de gitaar, lekker voor mijzelf en samen met vrienden een beetje jammen...
muziekstijlen zijn heel divers... van dire straits, via sandy coast naar john mayer en zo verder, ben geen virtuoos ! akkoorden man zogezegd.

ben in het bezit van een Samick akoestische gitaar uit 1990, een Condor semi-akoestische walnoot ( net als jeroen P , alleen dan met een wat luxere inleg in de hals) uit 1987 en een Harmony H162 uit 1983 ( mijn eerste), een oude egmond uit 1960 ergens en nog een onbekend type spaans gitaartje.

ben momenteel de Harmony aan het restaureren ( laklaag ) en ben van plan mijn Condor een bigsby facelift te geven.

verder kan ik uren doorbrengen bij Kees Dee in amersfoort ( in de kelder) en kijken, luisteren en voelen welke gitaar er nog bij mijn collectie moet komen..

lees erg graag op het forum en haal er veel nuttige informatie weg...zie alleen dat ik het zelfbouw evenement in barneveld net heb gemist :mad:

groet
paul

Jedeel
30 oktober 2012, 01:02
Welkom op het forum Paul!

(Kees Dee....mooie zaak..... komt mijn Lakewood vandaan....)

Paul Bisschops
30 oktober 2012, 01:27
Thanks

Jup...hij zat vroeger in de binnenstad van amersfoort...mijn eerste gitaar daar uitgezocht

dickdekrijger
30 oktober 2012, 20:19
Hoi Paul,

Welkom! Ik zag dat je je Condor wilt gaan uitrusten met een Bigsby, klinkt héél gaaf! Post je de foto's als het zo ver is? :)

Zijn ook moeilijk te krijgen op het moment trouwens die Condor's, dus áls áls áls je hem nog eens wilt verkopen ... ;)

Groet!
Dick

Duhsjaak
30 oktober 2012, 22:01
Hi Paul en Dick
Allemaal hartelijk welkom.
Lever de Bigsbies. Op het sub dingest van zelfbouw kun je met enig zoekwerk zien hoe een held een Bigsby gitaar aan het bouwen is.

Vriendelijke groet, Gus

Paul Bisschops
30 oktober 2012, 23:11
Hallo Dirk,
bedankt voor het welkom !

dat moet wel een hele grote ALS zijn wil ik de Condor verkopen !! ik heb tot mijn spijt al een keer een Hofner sleutel bas uit 1961 voor veel te weinig aan Kees Dee verkocht (gevonden op de zolder van een collega en voor 50 gulden overgenomen)....spijt als haren op mijn hoofd ! :-)

groet
paul
ps ik zal van de week even wat foto's posten

Paul Bisschops
30 oktober 2012, 23:12
Thanks Gus,

ik ga even zoeken :-)