PDA

View Full Version : ff een vraagje!



Hufke
16 juni 2003, 20:51
Hey peoples!

Ik volg dit forum al een tijdje en had vandaag ook echt het lef om me aan te melden :P

Maar ik heb dus even een vraagje.
De band waarin ik speel heeft dus 3 gitaristen.
(3?!?!?!... jah 3, is een big band)

De andere 2 hebben een Koch Twintone en een Mesa Mark III en ik sta daar nu dus nog tussen met een Behringer GX112...

Ik ben van plan om na de vakantie een nieuwe (2e hands kan ook) versterker te halen en nu vroeg ik mij dus af of jullie mischien nog suggesties hebben.
Als het even kan moet het wel nog iets toe te voegen hebben aan die Koch en die Mesa.

Owjah... het moet ook nog een combo zijn want met een 4x12 maak ik de rest van de band niet blij :D

Alvast bedankt

Mithrandir
16 juni 2003, 20:58
pompiedom

ENGL

pompiedom

p.s.:Nou moet jij zeggen 'ja, maar waarom dan ENGL' en dan zeg ik 'Omdat ze goed zijn' en dan zeg jij, 'Maar waarom zijn ze goed dan' en vervolgens zeg ik dan weer 'Nou, dan moeten we even wachten tot iemand met verstand van zaken wat de melden heeft'

Negative K3 fan
16 juni 2003, 20:59
duidelijke keus, engl screamer :)

FNaRK
16 juni 2003, 21:00
tralala

Line6 POD icm power-amp


tralalala

wietse
16 juni 2003, 21:05
wat voor muziek maken jullie??
er is heel veel keuze maar hangt er van af wat voor geluid je zoekt .
ik zou zeggen ga gewoon gitaarboeren af en test er wat en als je iets ziet en hoort dat je bevalt, kan je er altijd nog 2ehands om gaan zoeken.
en wat is er vreemd aan 3 gitaristen wij hebben er ook 3 lead ,een toetsenist die beter is op de gitaar dan z'n toetsen en de zanger speelt ook nog eens gitaar.

Hufke
16 juni 2003, 21:07
Power Amp????

Dan moet ik er toch een cab bij hebben?

En dan speciaal voor Mithrandir:
Die ENGL is dat iets in combinatie met die Mesa en die Koch?
Ik ken namelijk geen mensen met een ENGL en weet dus ook niet hoe die klinkt...
En wat mag ik me daar voor prijs bij voorstellen nieuw of 2e hands?

Gaat trouwens lekker snel hier.... ben 10 minuten weg en heb al 3 reply's!

Hufke
16 juni 2003, 21:11
Hmmm... repetoire....

Alles toch eigenlijk wel... We zijn iig géén standaard Big Band

De nummers lopen uiteen van in the mood tot paradise by the dashboard light met daar tussen in ook nog wat nummers van de dijk, marco borsato maar dan ook weer nummers als it's raining men en sexbomb.

In augustus begint trouwens een theatertour door nederland met als thema Tribute To Vicky Brown.

wietse
16 juni 2003, 21:19
hetzelfde soort repertoire als ons dus ongeveer.
denk alleen dat wij wat steviger zijn spelen ook nog wat oude hardrock e.d. (zz top van halen etc)
bij ons is het lead op mesa dual rectifier
2e lead en slag op fox zo'n valvetronic geloof ik had eerst fender bassman.
en de zanger die ook slag partijen speelt als de 2e lead en slag gitarist het druk heeft met z'n toetsen heeft een laney (weet bij god niet wat voor één zit veel alu en chroom op)
maar met dat repertoire kan je heel veel kanten op en zo'n modeling amp is ook altijd een optie.

Mithrandir
16 juni 2003, 21:30
Of de combinatie ENGL, Mesa, Koch iets is weet ik niet. De Mark III ken ik niet en de Twintone heb ik een paar keer op gespeeld maar niet samen met mijn ENGL Thunder.

Maar als je een ander geluid wil hebben dan dat van een Mesa of Koch, dan is ENGL wel een goede keus. Het clean is niet zo helder als dat van de koch, wat meer mid, maar wel mooi. Het lead kanaal is wat moderner, high gain.

Bovendien zijn de Thunder en Screamer combo's beide zeer lekker geprijsd, respectievelijk 900 en 1100 euro (die 1100 weet ik niet helemaal zeker) en ze zien er cool uit :D

Wilson
16 juni 2003, 22:31
hmmm als ik naar jullie repertoire kijk, zijn dat vooral lichtere nummers die je daar opnoemt, ik bedoel het is geen harde metal ofzo. En aangezien jullie band nu al 2 amps heeft waar je heel erg goed op kan scheuren en erg goed zijn in het high gain gebeuren en dergelijke, is het mischien leuk voor de afwisseling te kijken naar een versterker waar je mooie cleane, ligt overstuurde sounds of een lekker bluesy overdrive uit kunt halen?? een fender ofzo?? Want een ENGL is van wat ik ervan begrepen heb ook een amp die wel erg geschikt is voor het zwaardere werk. en als je iets wilt hebben wat echt iets toevoegd, zou ik niet weer scheuramp nemen.

Hufke
16 juni 2003, 22:43
Een cleane amp is op zich wel een goed idee, maar 't is dus zo dat wij geen vaste lead-gitarist hebben. Het gaat meer zo van "wie heeft er zin om de volgende solo te spelen?" en de lead kan dus bij het zelfde nummer steeds van gitarist wisselen per keer dat we 'm spelen. Dus eigenlijk is een goede scheur wel noodzakelijk.
Het idee vond ik trouwens wel goed...

Wilson
16 juni 2003, 22:48
hmm ja dat is dan wel weer zo, maar je kunt met een fender ook wel een mooie leadsound krijgen natuurlijk, tubescreamertje ervoor ofzo, maarja ik weet niet of je zon sound zoekt

een amp met een leuk overdrive kanaal lijkt me in jouw geval dan toch wel geschikter dan

Hufke
17 juni 2003, 17:01
Is er hier iemand die mij wat meer kan vertellen over die Engl Screamer???
Hoe die klinkt enzo....

Op de site ziet ie d'r iig erg interessant uit...

Bates15
17 juni 2003, 17:06
tralala

Line6 POD icm power-amp


tralalala

yopiepoepie

Helemaalmeeeens

yopiepoepie

Hufke
17 juni 2003, 17:13
Nog een keertje dan....

Zo'n Line 6 met power-amp dan heb ik er toch ook een cab bij nodig????
Of zit ik nu ff helemaal verkeerd te denken?

Klinkt wel leuk zo, en dan zou ik zelfs ooit nog stereo kunnen gaan spelen maar een combo is in dit geval gewoon 10x handiger en met een cab maak ik de rest niet blij...
Zelfs al zou het maar een 1x12 zijn dan is dit voor mij gewoon niet te doen want dan moet ik én een cab én een rack(je) meenemen en dat gaat op 't moment gewoon niet...

riesj
17 juni 2003, 18:22
Hoi,

Is een Rivera dan niet wat voor je?

Heb je én de clean én de lead én weer eens wat anders.


Groetjes,

Hufke
17 juni 2003, 19:02
Is een Rivera niet gruuuuuuuuuuwelijk duur???

BLOK182
17 juni 2003, 19:19
Feedabk heeft een mooie aanbieding, een chubster voor 999 pleuro.

Hufke
19 juni 2003, 00:15
hey dudes....

Ik heb nu eigenlijk nog pas 2 merken gehoord: Engl en Rivera...
Er zullen toch vast nog wel andere dingen zijn die goed tussen een Mesa en een Koch in passen?

Iemand nog een ander idee???

Marshallover
19 juni 2003, 10:23
Pomtiepomtiepomtiepomtie....tralalalalalalal

Marshall JCM 2000 TSL 100 met 1936 cabinet; geen gezeul met lompzware troep, lekker compact allemaal en een VET geluid '!!!
:-D
Nog een tip: ga op je eigen mening en smaak af... :wink:

De 1 zegt ENGL, de ander Orange, weer 1 Marshall..., zo blijf je bezig...

Gewoon een winkel opzoeken en de versterkers die je wat lijken gewoon uitproberen...

GRoeten,



Pomtiepomtiepomtiepomtie....tralalalalalalal

LordRiffenstein
19 juni 2003, 10:39
Engl Souvereign!!!

4 kanalen, lekker compact (1x12 combo), 2 master volumes dus solo-boost en vooral LEKKER KLINKEUH :-D

Josdevos
19 juni 2003, 11:11
Als je helemaal geen metal speelt kan een Mesa Nomad ook wel goed zijn. 3 totaal anders gevoicte kanalen, en een dikke leadsound. Enkel geen scooped-mid high gain klanken... :cry:

Hufke
19 juni 2003, 22:00
Nog een tip: ga op je eigen mening en smaak af... :wink:

De 1 zegt ENGL, de ander Orange, weer 1 Marshall..., zo blijf je bezig...

Gewoon een winkel opzoeken en de versterkers die je wat lijken gewoon uitproberen...


Dit klinkt natuurlijk wel het meest logisch, maar het gaat er mij juist om wat er óók nog eens goed klinkt tussen een Mesa en een Koch.

En ik weet 't niet zeker maar er zijn volgens mij maar weinig/geen winkels die toevallig een Mark III en een Twintone hebben staan en dan ook nog eens een hele hoop andere dingen hebben die ik er dan tussen kan proberen :D

ED BOB
20 juni 2003, 16:29
Engl Souvereign!!!

4 kanalen, lekker compact (1x12 combo), 2 master volumes dus solo-boost en vooral LEKKER KLINKEUH :-D


200% mee eens...
Perfecte veelzijdige versterker voor een redelijke prijs... ca. 1700 euro!!! :razz:

greetz....