PDA

View Full Version : PEAVEY 6505+ Combo - Volume-pedaal in loop schadelijk?



VerbekeD
29 oktober 2012, 17:21
Hallo snarenplukkers,

Dit weekend heb ik de stap naar mijn eerste lampenversterker gezet.

Het is een PEAVEY 6505+ Combo geworden. Ronduit schitterend naar mijn mening, maar dit terzijde. Ik was op zoek naar een versterker die van old-school Black Sabbath tot trash metal aankon. De perfecte match dus.

Gezien ik de versterker ook op slaapkamerniveau wil gebruiken om te oefenen, werd voorgesteld in de muziekwinkel om een volume-pedaal in de effect-loop te plaatsen. Dat werkt, maar ik vraag me af of dit schadelijk is voor de lampen in de eindversterker.

Kan iemand me hier meer over vertellen?

Groeten,

D

tommus42
29 oktober 2012, 17:34
Kan geen kwaad, maar je kunt goedkoper het volume wat lager zetten:ok:

muziekschuur
29 oktober 2012, 18:34
Prima advies. Is bovendien een geweldig eerst effect..... Aanslaan volume dicht en dan zwellen... Top...

Mocht je ooit een "zwak hart" krijgen en je wil softrock en ballads voor je vrouw en kinderen vertolken. In de 6505+ combo zitten een batterij ECC83 preamp buizen. Die zijn uitwisselbaar met ECC81 en ECC82 buizen. Die versterker resp een kwart en 2 kwart... Zo kun je dus je combo ook cleanish wat ronder laten klinken. Da's toch handiger dan weer veel geld uit moeten geven aan een andere versterker...

Oh ja. Er zijn gevoerde hoezen... Die zijn ideaal voor combo's zoals die van jou. Dit soort combo's beschadigt eigenlijk het meest vanwege het tikken tegen laaddorpels en deurstijlen. Met zo'n gevoerde hoes voorkom je die schade... En heeft je vriendin/vrouw minder reden om te klagen over "dat lelijke ding in de kamer".

Ideaal Sinterklaas cadeautje aan jezelf.... Yes...