PDA

View Full Version : Bagheera's watmoetikkiezen tot TS808HW thread



bagheera
29 oktober 2012, 14:37
Hello iedereen ,

Ik speel in een bandje , wij spelen de toffe muziek van vroeger. Geen exacte covers maar eerder een benadering van goede nummers.
Mijn persoonlijke invloeden zijn op dit moment terug te vinden bij de Blues.
OP dit moment ben ik weg van Joe bonamassa, ik vind hem zeer muzikaal , down to earth, speelt lekker.
Ik heb altijd gespeeld met een boss gt6.
Waarom ?
Om de simele reden dat ik elke keer ik een bord wou samen stellen het noorden verloor tussen al dat moois.
Ik heb deze week men eerste pedaal gekocht , ik vond het een leuk uitziend dingetje, toen ik vroeg hem te mogen proberen klonk hij echt goed.
Het is een red witch pedaan , een van de 7 sisters
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/ivy-distortion.jpg
op 1/4 krijg je een scheurend blues geluid
hoe verder je hem open draait hoe meer het een high gain pedaal wordt je hoort er ook wat fuzz in.
gisteren op repetitie heeft hij de test goed doorstaan :)

dus nu ik de eerste gekocht heb ben ik vertrokken en kan ik beginnen sleutelen aan men bord.
Ik hou van pedaaltjes met weinig knopjes , het moet gewoon 1 ding kunnen doen maar dan wel goed :)
Dus nu mag ik er eentje kiezen , dit zijn de kanshebbers.
de fuzz face ( joe bonamassa heeft er ook 1 maar ik ben niet echt voor signature spul en ik kan nergens de meerkost rechtvaardigen voor mezelf dus gewoon de standaard fuzz face
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Dunlop-Fuzz-Face-JDF2-/art-ACC0000418-000

tube screamer
heeft geen introductie nodig , ik kies voor de TS808 vanwege de warmere klank
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Ibanez-TS808-Reissue-Tube-Screamer-/art-GIT0005590-000

de vox V847A Wah
die heb ik eens geprobeerd naast een real mccoy en de vox lag me beter vandaar dus de vox een redelijk goed geprijsde pedaal
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/VOX-V847A-Wah-/art-GIT0011824-000

de boss DD3 delay ik gebruik de delay niet heel opvallend maar meer om men geluid vetter te maken
( ik kan dit instellen op de gt6 ) vandaar dus
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Boss-DD-3-Digital-Delay-/art-GIT0000584-000

Zo wat denken jullie ? welke eerst

zoon van Piet
29 oktober 2012, 14:43
Wah wah natuurlijk!
Want een gitarist is niks zonder zijn wah ;)

arjanb01
29 oktober 2012, 14:43
Prima aankopen ! Op je bordje schroeven en je hebt een fantastische sound ! Het enige dat ik nog mis is een chorus (misschien ook eentje van Boss proberen ?).
In combinatie met welke versterker ga je deze pedalen gebruiken ?

bagheera
29 oktober 2012, 14:49
ja de chorus heb ik er bewust nog even uit gelaten , ik had altijd gedacht aan de mxr chorus of micro chorus maar die heb ik nog niet geprobeerd , de boss ce-20 maar die maken ze niet meer

allochthomas
29 oktober 2012, 14:58
Tubescreamer vergeten en een boss bd-2 nemen, goedkoper en behoud je laag wel in tegenstelling tot de tubescreamer.

Als je een fuzzface wilt kopen kijk eens naar een analog.man sunface. Check wel of een germanium fuzz iet's voor jou is, ik vond het top hoog dat je krijgt al je de volume van je gitaar terug draait nooit lekker.

tidalwave_sideburns
29 oktober 2012, 15:01
Ik zou voor een delay pedaal gaan. Hofner maakt leuke, betaalbare dingen. Fuzz pedalen zijn ontzettend intrigerend en verschillen nogal onder elkaar. Probeer gewoon wat uit in een winkel zou ik zeggen.

bagheera
29 oktober 2012, 15:04
Tubescreamer vergeten en een boss bd-2 nemen, goedkoper en behoud je laag wel in tegenstelling tot de tubescreamer.



Heb ik reeds geprobeerd bij men buurmeisje , ben er toch geen fan van
ik heb al heel veel pedaaltjes geprobeerd , dit is men lijstje , en hier mag ik er eentje uitkiezen de vraag is welke want ik wil ze allemaal :) ik doe met gt6 ook pas weg als ik ze allemaal heb :)

HaroldA
29 oktober 2012, 15:29
Heb ik reeds geprobeerd bij men buurmeisje , ben er toch geen fan van

Van je buurmeisje, of van de BD-2? ;)

Als je een tubescreamer-achtige wil zijn er veeeeeeeeeel betere opties dan de enorm saaie BD-2. Probeer bijvoorbeeld de MI Audio Blues Pro eens.

zoon van Piet
29 oktober 2012, 16:11
Ik vind 't bewonderenswaardig dat bagheera een complete lijst met pedalen heeft samengesteld. Hij weet precies wat ie wil. En daarom heb ik mijn suggesties tav de tubescreamer laten vallen (ja, ik kan ook betere en goedkopere alternatieven opsommen..) Er zat genoeg andere 'welke TS' topics die nog niet helemaal ontspoort zijn.. :)

titzenpitzer
29 oktober 2012, 16:20
Fuzzface Fuzzface Fuzzface!!!!

arjanb01
29 oktober 2012, 16:25
Ik zou het lijstje wat de TS opnoemt gewoon kopen aangezien hij precies weet wat hij wil !

peter_heijnen
29 oktober 2012, 19:56
Ik vind 't bewonderenswaardig dat bagheera een complete lijst met pedalen heeft samengesteld. Hij weet precies wat ie wil. En daarom heb ik mijn suggesties tav de tubescreamer laten vallen (ja, ik kan ook betere en goedkopere alternatieven opsommen..) Er zat genoeg andere 'welke TS' topics die nog niet helemaal ontspoort zijn.. :)
Mag ik je, eerder opgevangen hebbende dat je schrijft, wijzen op bovenstaand weeffoutje? ;)

Ik weet natuurlijk niet hoe het voor anderen is, maar ikzelf heb met het verstrijken der jaren het steeds vaker aan de hand dat ik even moet nadenken over dt, het gaat niet meer vanzelf...

Ot: Wah! Waarom? Weenie.

zoon van Piet
29 oktober 2012, 20:55
Dat mag...
maar ik ga me niet schamen voor dit foutje in een topic met zo'n titel ;)

peter_heijnen
30 oktober 2012, 10:00
Ik vind de titel nog wel meevallen eigenlijk. :)

Maar even zonder flauwigheid: je moet dus een wah kopen omdat je al een goede analoge od hebt en de wah de grootste verbetering zal opleveren tav de wah in de gt6. Daarbij komt het expressie pedaal van de gt6 (zit er op toch?) daarmee vrij voor alle andere ev functies.

bagheera
2 november 2012, 17:44
update :)
ik had een ts 808 gevonden op tweedehands voor 100 EUR meteen een bod gedaan van 100 EUR en het ding was al weg maar ik heb 2 dagen moeten wachten op antwoord tegen die tijd zag ik al zo uit naar de 808 dat mijn teleurstelling zo groot was dat ik maar snel een neiuwe ts 808 heb besteld bij musicstore .
Betaald via overschrijving ( ik hoop dat dat goed komt ) ik wacht nu op de melding dat het geld is aangekomen en dat de pedaal wordt verzonden. Deze aankoop was er dus eigenlijk een uit koppigheid. ( telt dat ? )
De wah koop ik dan volgende maand denk ik ook wel aan of misschien nog deze maand , samen met de dd-3
blijft over de fuzz voor de maand erna denk ik :) en dan heb ik vrij snel de set up die ik wil

toch een beetje ongerust over dat musicstore gedoe hopelijk komt dat geld mooi aan en sturen ze het snel op ik heb niet zo veel geduld zie je

als ik die pedaaltjes heb kunnen we lekker beginnen leuteren over de chorus , en kan ik alles gaan testen dat jullie aanraden leuk he

Braindead
2 november 2012, 22:59
Ongerustheid over Musicstore lijkt me ongegrond. Die zaak heeft prima service dus dat gaat goed komen. Verder denk ik dat je met een tubescreamer een pedaaltje hebt waar je de rest van je leven wat aan gaat hebben. Goede keus dus. En dat gezeur over gebrek aan laag bij tubescreamers slaat al helemaal nergens op. Een ts boost je mids en haalt wat van je laag weg. Dat is het geluid van een tubescreamer nu eenmaal en dat is het geluid waar iedereen naar op zoek is als ze een ts willen.

Realiseer je wel dat het beginnen aan pedaaltjes een gebed zonder einde is. Bij mij is er altijd wel GAS voor een pedaaltje mede ook omdat je ze in alle prijssegmenten hebt.

titzenpitzer
3 november 2012, 00:52
Beetje offtopic, maar als ik dit lees wou ik dat ik ook terug in het begin van mijn pedalen-avontuur zat. Niet dat ik veel dingen anders zou aanpakken...maar toch :)

Succes met je TS, TS! Ik ken musicstore niet maar het is een ongelooflijk bekende muziekzaak en het lijkt me inderdaad sterk dat er iets fout zal lopen ;)

bagheera
3 november 2012, 06:18
musicstore heeft zowat een vierde van mijn materiaal voorzien , het is altijd goed gegaan maar ik heb het elke keer als ik geld moet sturen via de pc ( heb ik al de nummertjes wel juist geschreven , is de " mededeling duidelijk " gaan ze snappen dat dit de betaling voor mijn bestelling is . zal vast wel goed komen maar ik ben pas gerust als het goedgekomen is :)

arjanb01
3 november 2012, 06:39
Anders koop je toch in een muziekwinkel als je geen geduld hebt? En je kan meerdere pedalen testen.

bagheera
10 november 2012, 18:44
Hoi iedereen ,

ik heb mezelf een ibanez ts 808 cadeau gedaan.
Ik ging voor de gewone tube screamer 808 maar het liep fout bij music store en men ongeduld heeft me in de armen van een andere gitaarboer gedreven.
Ik had music store al betaald maar het liep fout bij hun bank of zo iets , ze vonden men geld niet terug.
Vervelende situatie maar ja die hebben we achter ons gelaten.
Ik was dus ongeduldig geworden , en ben ik naar de winkel in Leuven gereden , daar hadden ze een ts 808 maar dan wel een handwired versie.
daar stond een actie op en die heb ik dan maar meegenomen , tot zeer zeer zeer groot ongenoegen van mijn vrouw. I am sleeping in the dog house tonight .
Het dan ook echt absurd duur he maar het klinkt wel geweldig.
Nu klinkt hij al geweldig , wacht tot er een meyer amp achter staat , die meyer klinkt al goed , de pedaal klinkt goed , een combinatie to die for

maar bon toch maar wat foto's genomen want anders is het niet gebeurd :)
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_3875.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_3876.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_3877.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_3878.jpg

bagheera
10 november 2012, 18:46
dom vraagje nog maar waarvoor dient dat kabeltje ?

bagheera
10 november 2012, 18:52
de eerste pedaal is binnen !!!
ik heb me een beetje laten gaan , woeps
het is de ts 808 handwired geworden
de rest volgt nog
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_3878.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_3877.jpg

sjoerd5
10 november 2012, 18:52
Om de voeding aan te sluiten...?

muziekschuur
10 november 2012, 19:01
Dat is me..... (sterke uitdrukking) een mooi pedaal zeg...!!! (bommen en granaten)... Goeie keuze...

bagheera
10 november 2012, 23:36
http://www.legendarytones.com/TS808HW.html
de beste test die ik kon vinden

StevenStrat
11 november 2012, 11:42
heb een tijdje zowel de TS808 als deze handwired gehad, en kunnen A/B'en.


De HW klinkt wat dynamischer met een beetje meer overtonen. Zingt iets mooier. In een directe vergelijking klonk de gewone 808 wat platter.

Het prijsverschil waard ? Misschien net niet maar de HW is een superieur klinkend pedaaltje.

bagheera
11 november 2012, 12:02
hallo iedereen ,

ik ben redelijk nieuw in het pedaaltjes gebeuren , had hiervoor enkel een boss gt 6 een paar weken geleden de red wiches ivy gekocht en dan deze week de ibanez ts 808 hw.
De batterij die erbij zat is op , en heb geen reserves maar ik zou de pedaal willen aansluiten op het elektriciteitsnet.
Ik heb een gewone 9 volt adaptor liggen die gebruik ik voor de Ivy.
maar ik weet niet of ik daar iets mee ben.
Waar ik mee zit is het volgende.
Ik wil niet iets proberen waarvan ik niet zeker ben of het de boel gaat beschadigen daarvoor is die pedaal te duur.
Bij de pedaal zat een klein kabeltje , dit zou voor adaptor gebruik kunnen dienen , maar dat staat nergens in de handleiding.
Het ziet er ook zo vreemd uit
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_3877.jpg
hier zie je het kabeltje liggen ,
het lijkt wel of er een audiojack aanzit zoals je wel ziet bij de oortjes van je mp3 speler.
dan een vreemde ingang voor weet ik veel wat.
Dus wat moet ik hiermee ?
Later wil ik een voodoo-lab pedal power 2 kopen voor de voeding van men pedaaltjes maar met de 2 die ik nu heb is dat een beetje voorbarig he :)
In de pedaal zit een niet oplaadbare batterij , kan ik dan wel inpluggen met een adaptor zonder de batterij te vernielen.
je ziet het totale noob op dit vlak pleas help

bagheera
11 november 2012, 12:49
hahaha laat maar ik ben er achter , batterij kan er uit , zo kan je hem gebruiken via de adaptor , met het verbindingsstukje ertussen
simpel
deze mag dus op slot

Dirk_Hendrik
11 november 2012, 13:18
Volgens mij zie ik op de foto die je de hele tijd post een handleiding. Heb je die al eens doorgelezen?

Rooker
11 november 2012, 13:53
Lijkt me een heel mooi pedaal! Ik vind de gewone tubescreamer al lekker en dit lijkt me helemaal tof:ok:

schizo910
11 november 2012, 17:01
Volgens mij zie ik op de foto die je de hele tijd post een handleiding. Heb je die al eens doorgelezen?




Bij de pedaal zat een klein kabeltje , dit zou voor adaptor gebruik kunnen dienen , maar dat staat nergens in de handleiding.


..........

Dirk_Hendrik
11 november 2012, 17:25
ah... owkee...

Dirk_Hendrik
11 november 2012, 17:32
meanwhile,
Bagheera's 3 TS808HW draadjes samengevoegd.

bagheera
11 november 2012, 19:44
haha bedankt he dirk :ok:

bagheera
20 november 2012, 17:21
en we hebben er weer eentje bij

de boss ce20
Hier werd ergens al gezegd dat er nog een chorus ontbrak in men lijstje , wel nu niet meer :D
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_3879.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_3880.jpg

2de hands gekocht , net thuis ik moet nog een beetje zoeken naar de juiste geluidjes , maar wat ik vooral goed vind zijn de 4 memory banken.
Praktisch vraagje , zet ik dit in de loop of gewoon in lijn

edit er mag nog een Carl Martin compressor aan het lijstje toegevoegd worden :) en een tuner ook

Nota aan de moderators misschien moet dit topic een nieuwe naam krijgen , Bagheera's pedaal zoektocht of zo iets

bagheera
23 november 2012, 20:19
Weer een nieuwe aanwinst ,
de vox wah is ook gekocht
deze is made is the USA , en volgens de verkopers zou hij afstemmen uit de jaren 70
maar dat maakt me niet echt uit
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_3881.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_3882.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_3883.jpg

Bassa
23 november 2012, 20:22
Dat gaat snel!!!

lennytien
23 november 2012, 20:30
Blinde shopping rage?

Bassa
23 november 2012, 20:34
Ik doe daar ook aan mee haha. Al me salaris op aan pedalen :)

bagheera
23 november 2012, 20:42
haha blinde shopping rage ja misschien wel ik heb nu nog een goeie fuzz face gevonden die koop ik waarschijnlijk ook wel snel
als ik een goeie deal vind dan ga ik ervoor , ik probeer er niet aan te denken wat het me kost

Buzzel
23 november 2012, 21:59
Weer een nieuwe aanwinst ,
de vox wah is ook gekocht
deze is made is the USA , en volgens de verkopers zou hij afstemmen uit de jaren 70
maar dat maakt me niet echt uit

http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_3883.jpg

Ik denk dat ze in de jaren 70 nog geen CE stikkertjes op van alles en nog wat plakte.


Maar het word tijd voor een pedalboard!

lennytien
24 november 2012, 04:30
Ik denk ook eerder dat je je nu laat leiden door wat een verkoper je op je mouw knoopt. TS handwired, ik durf niet te raden wat hij kost, maar ik weet zeker dat er én veelzijdigere tubescreamers in de categorie te koop zijn voor die prijs, en zeker betere overdrives altogether. (Klon KTR?/Tim?) Wat ik in het hele topic mis is je amp, je gitaar, je niveau en wat voor muziek je speelt. Ik word een beetje moeilijk van dit soort threads. Soit dat je goeie gear wilt verzamelen maar informeer jezelf wel even naar behoren. Die chorus bijvoorbeeld is dus al los van zijn memorybanks helemaal niet zo bijzonder. Succes maar vooral veel wijsheid bij je volgende aankoop.

bagheera
24 november 2012, 07:28
hoi lennytien ,
je hebt gelijk hoor ifo is key mijn versterker is an original blues deville 4x10 , die wordt binnenkort vervangen door een meyer uit nederland.
Ik kan je verzekeren dat is goed materiaal.
de jaren 70 vherhaallijn over de wah is niet echt iets dat voor mij bepaald heeft dat ik die wou , ik wou gewoon een v847 omdat ik daar reeds op gespeeld had , die vond ik goed klinken voor mij. De tube screamer tja die heb ik aan een heel mooi prijsje kunnen kopen , 250 EUR nieuw . Dat was misschien niet nodig geweest , meer een aankoop uit koppigheid dan wel overwogen maar ja , ik ben er tevreden mee ik heb het 808 geluid altijd heel mooi gevonden, ts9 bv vind ik maar niks hij doet ook dienst als soort van booster niet als overdrive pursé. De chorus , het is inderdaad geen heel bijzondere chorus , maar die memory banken maken het interessant genoeg , ik speel nu in een coverband dus die verschillende geluidjes kan ik wel gebruiken , en liefst zonder teveel gedoe. Wij spelen zowat alles: van Buddy Holly tot 3doars down .
Dat is iets om een beetje geld mee te verdienen, wat samen te spelen ervaring op te doen , mijn eigen stijl ligt em in blues en een jazz.
Ik koop nooit iets dat ik niet eerst gehoord heb. Er is ook zooveel in de wereld te verkrijgen , dan maak ik maar dat ik op 2de handssites zoveel mogelijk probeer te vinden , als ik dan later beter vind kan ik ze vervangen.
een fuzz face voor nog geen 60 eur in perfecte staat , koopje toch ?

Dirk_Hendrik
24 november 2012, 08:28
ik heb het 808 geluid altijd heel mooi gevonden, ts9 bv vind ik maar niks

En nu ben je absolute kletspraat aan het verkopen ;-)

marter544
24 november 2012, 12:43
Leuke pedaaltjes! Uiteindelijk wel je geld van musicstore terug gehad?

lennytien
24 november 2012, 12:48
Heb je je bijvoorbeeld al geinformeerd welk type fuzz face je gaat kopen (aangezien er geloof ik +/- 8 versies van zijn, van Dunlop alleen al). Hoe gaat die samenwerken met je wah pedaal? Welke elementen heb je?

Zeker in een coverband is het belangrijk om door de mix heen te prikken als gitarist. Weet je met welk effect dit juist érg lastig is? Een fuzz. Ik zou daarom niet zomaar random spullen gaan kopen omdat ze goedkoop zijn.

zoon van Piet
24 november 2012, 13:41
De 487 Is beslist geen 20 jaar oud, dit model bestaat minder lang. En een CE code zegt natuulijk al per definitie: niet vintage.

Ik sluit me aan bijD_H wat betreft het verschil tussen de 808 en de 9. Bij de blinde test op mijn tubescreamerdemonstratie kon niemand het verschil horen tussen die pedalen.

Ik ben helemaal vóór eigenzinnigheid en iedereen die wars van conventies zijn ding doet, mag op mijn sympathie rekenen. Maar met een beetje gegoogle had je het verhaal van de wahverkoper kunnen ontzenuwen.

Dirk_Hendrik
24 november 2012, 16:03
deze is made is the USA , en volgens de verkopers zou hij afstemmen uit de jaren 70


Heren hierboven,
Waar zegt bagheera dat het een jaren'70 model is? Tenzij ik de alternatieve betekenis van het woord "afstemmen" niet ken en ten onrechte aanneem dat hij afstammen bedoelde.

Daarna is dat idd mooie verkoperspraat aangezien alle jankbabies afstammen van modellen uit eind jaren '60, begin jaren '70. neemt geen moment weg dat het prima wah's zijn die lekker klinken. Ik had gewild dat mijn eerste wah er zoeen was in plaats van die binnen een paar weken krakende scheit-Jimi Hendrix-wah.

Nog even die TS voor de netheid.
De TS808HW werd een jaar of 2 geleden met enige scepsis ontvangen aangezien het verreweg de alleduurste (nieuwe) Ibanez Tubescreamer ooit (en voor 250 euro issie dat nog steeds) was en niet anders leek te willen dan een graantje meepikken van de boetiek hype. Uiteraard werd daarmee meteen uitgezocht waar de verschillen met een gewone 808 dan in gingen zitten. Uiteraard is dit een andere constructie op een klemmenbordje in plaats van een printplaatje*. Sommigen claimen daar werelden van verschil in te horen. De vraag is of dat verschil dan per definitie "beter" is en of je niet net zulke grote klankvariaties gaat horen tussen twee TS808-en van een jaar of 33 oud. Blijft het echter, zonder aanpassing, een gewoon 808 circuit. En waar sommigen een megaverschil menen te horen tussen een TS9 en een TS808 blijven die verschillen bijzonder miniem, in de nuance, en sterk versterkerafhankelijk. En op die basis ben ik van mening dat een enorm verschil horen tussen een TS9 en een TS808HW betekent dat of de TS9, of de TS808HW een defect heeft. En zo was dus ook m'n enige ervaring met de HW versie dat ik een tubescreamer hoorde. Een prima TS, maar nog steeds een gewone TS.

* Is dat dan echt het enige verschil? Nee. Er is er nog eentje. De TS808HW is in elkaar gezet bij maanlicht door Chinese kinderhandjes. En die mojo ga je zeker horen.

muziekschuur
24 november 2012, 16:24
Deze tubescreamer is er wel een voor je leven en goed te servicen
En vanwege zeldzaamheid nu al een klassieker.
Een verhaal heeft altijd twee kanten
Veel plezier ermee
Je hebt smaak.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Mitch
24 november 2012, 19:52
Want een gewone TS9, MSL, TS10, TS7 zou niet te servicen zijn en de TS808HW gaat per definitie een leven lang mee? :dontgeti:

Dirk_Hendrik
24 november 2012, 21:19
Want een gewone TS9, MSL, TS10, TS7 zou niet te servicen zijn en de TS808HW gaat per definitie een leven lang mee? :dontgeti:

Je vergeet de TS5 ;)
Sommigen zijn van mening dat je iets met een printplaat niet kunt servicen. Dat zegt iets over kunst, kunde, maar vooral over de bereidheid bij te leren.

Ebn nee, de HW gaat nooit een klassieker worden. Tenzij er een beroemde hotemetoot een signature sound uit gaat halen die met een gewone TS niet te doen valt. Kleine kans.

Gearjunkie
24 november 2012, 21:54
Ik hoor altijd meteen of er wel of geen wit ringetje onder de TB schakelaar zit!!

Overigens willen de potmetertjes van mijn ts10 niet meer zo graag, ze kraken nogal. Wat is de beste remedie? Ik wil er nog jaren mee vooruit...

Dirk_Hendrik
24 november 2012, 22:15
Ik hoor altijd meteen of er wel of geen wit ringetje onder de TB schakelaar zit!!

Overigens willen de potmetertjes van mijn ts10 niet meer zo graag, ze kraken nogal. Wat is de beste remedie? Ik wil er nog jaren mee vooruit...

Die witte ring hoor je altijd.

TS10 pots? Contactsprayen tot je TS-groen gaat en hopen dat Alps in de tussentijd eindelijk eens met een vervanging voor die dingen op de markt omt die in kleinere hoeveelheden dan 10.000 aan te schaffen zijn.

bagheera
25 november 2012, 08:12
:als je zo'n HW moet kopen in de hoop dat hij ooit een klassieker wordt en jij kunt zeggen : ja ja , ik was erbij , ik heb hem gekocht " daar moet je het niet voor doen. Wel is dit een pedaal dat ik de rest van men leven hoop te houden. Dat is dan weer wel leuk , dan kan je zeggen , phoef die heb ik al 40 jaar , je oma heeft me nog een bolwassing gegeven toen ik die gekocht had 250 EURO lieve kindjes , maar ja met dat geld kan je nu 1 keer op de paardenmolen :seriousf:

Dirk_Hendrik
25 november 2012, 09:20
En dat..... was de enige reactie op z'n toch wat boute stellingen eerder in dit draadje........

bagheera
25 november 2012, 09:37
wat betekend boute

HaroldA
25 november 2012, 11:54
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/boude-boute-uitspraken

bagheera
25 november 2012, 12:00
ja die had ik al gevonden maar daar staat geen betekenis bij , dat is een groen boekje achtige tekst

zoon van Piet
25 november 2012, 12:19
Veertig jaar is (nog) niet haalbaar voor me... maar ik heb mijn ts9 nu dertig jaar in gebruik, dus ik kom een aardig eind in de richting van je doelstelling. En hoewel het een prachtige vintage screamer is, heb ik nog nooit complimenten gekregen dat het zo'n prachtige vintage screamer is. Mensen komen me echter wel vertellen dat een ouwe 808 tóch beter klinkt....

(Ik heb twee ouwe 808jes, zowel de jrc als de rc****p variant...)

Anderzijds is mijn ts9 mijn favoriet, juist omdat ik er al veer.. dertig jaar mee speel. Dit is mijn pedaal, mijn sound, mijn schatje. Wat dat betreft is het gewoon een kwestie van veer.. eh dertig jaar spelen met je hw...

Ukeloeder
25 november 2012, 12:32
En dat..... was de enige reactie op z'n toch wat boute stellingen eerder in dit draadje........


wat betekend boute


http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/boude-boute-uitspraken


ja die had ik al gevonden maar daar staat geen betekenis bij , dat is een groen boekje achtige tekst

Goed dat ik even de link volgde. Ik was overtuigd dat 'boude' de enige juiste schrijfwijze was. Niet dus.



Boude / boute uitspraken
Wat is juist: boude uitspraken of boute uitspraken?

Zowel boude als boute is juist.

Boud werd vroeger zelden of nooit gebruikt vlak vóór een zelfstandig naamwoord, maar altijd in zinnen als 'Hij spreekt boud.' Boud klonk daardoor altijd als [bout]. Toen het later ook vóór zelfstandige naamwoorden werd gebruikt, gingen velen die uitspraak-t ook schrijven: boute uitspraken. Maar ook boude uitspraken kwam voor. Het Groene Boekje vermeldt al vanaf 1954 boude en boute. De vergrotende en overtreffende trap worden uitsluitend met een d gevormd: bouder - boudst.




Betekenis ' Boud '

Je hebt gezocht op het woord: Boud.

boud (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1vol zelfvertrouwen; stoutmoedig: een boude (of: boute) bewering


dus...

Dirk_Hendrik
25 november 2012, 12:33
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=boud&lang=nn

titzenpitzer
25 november 2012, 12:51
Ach je doet toch lekker wat je wilt met je geld. Ik heb me laten verleiden om zo'n proco Whiteface Rat te kopen, ook pokkepokkepokkeduur in vergelijking met de normale Rats maar ik wou persé deze. Omdat ie wat zeldzamer was, omdat ie er vetter uitzag, omdat ik al 2 RATpedalen had versleten...op vlak van sound kon ik niet eens een deftige vergelijking maken haha

LGK
25 november 2012, 13:12
Ik denk dat je MJM phantom overdrive ook wel interessant was geweest. Had je ook veel geld in je zak kunnen houden. Maar die 808HW is wel een erg vet pedaal.
Veel succes met het zoeken van de juiste andere pedalen!

Grz

Gearjunkie
25 november 2012, 22:31
Die witte ring hoor je altijd.

TS10 pots? Contactsprayen tot je TS-groen gaat en hopen dat Alps in de tussentijd eindelijk eens met een vervanging voor die dingen op de markt omt die in kleinere hoeveelheden dan 10.000 aan te schaffen zijn.

D_H, bedankt, hij werkt weer als een zonnetje!

bagheera
14 oktober 2013, 14:45
zo we zijn bijna een jaartje verder :)
en dat plankje begint er wel te komen.

Hoe ziet het er nu uit , deze foto is al niet meer helemaal up to date want een half uurtje geleden heb ik de holy grail van Electro Harmonix gekocht die moet er nog bij. En al die prutscabeltjes zijn vervangen door goede fender kabeltjes

http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/Foto0132_zpsc755fbd4.jpg (http://s40.photobucket.com/user/bagheeraguitar/media/Foto0132_zpsc755fbd4.jpg.html)

Je vertrekt met een idee , die pedaaltjes wil ik , maar het loopt toch niet altijd helemaal zoals je gedacht had. De fuzzface zit er nog steeds niet bij , en zal er waarschijnlijk ook niet bij komen. De Ivy heb ik niet meer in de reeks staan. Het is een heel goed pedaal , maar de klank past gewoon niet bij wat we doen in de band.
Nu ben ik zo goed als rond eigenlijk enkel nog een Morley AB switch ( wat eerder een bestuur apparaat is niet echt een effect ) en een power plus 2 of T-rex fuel tank een van de twee :)
Ik denk toch dat ik een eigen plank of kist ga bouwen.

Toen ik hier begon te schrijven dacht ik , ik ben zo goed als rond met men effectenplank , en nu ik herlees denk ik man ik helemaal nog niet klaar :)

Rooker
14 oktober 2013, 17:19
Hele mooie plank al zo! Zou je de T rex en Tubescreamer niet omruilen?

bagheera
14 oktober 2013, 19:23
Bedoel je van volgorde ?

Rooker
14 oktober 2013, 19:45
Ja. Ik vond het wel lekker klinken om de Mudhoney te boosten met een tubescreamer. Anders om lijkt mij minder bruikbaar en dat zou dan zonde zijn. Maar het kan natuurlijk voor jou heel goed werken.

bagheera
14 oktober 2013, 21:27
ha nee eigenlijk nooit bij stilgestaan
der zit een heele filosofie of theorie achter , hoe je het best effecten schikt en dat is bij mij nog geen evidentie
morgen worden de pedalen van plaats verwisseld
Zeer hard bedankt voor de Tip !!!!!

rocker_71
16 oktober 2013, 16:35
Leuk zo'n update. :)
Je hebt je ideeën al aardig verwezenlijkt.
Let op: volgorde van pedalen is erg persoonlijk. Test het vooral zelf. Is ook afhankelijk vd rest van je setup, zoals gitaar en amp.

bagheera
21 november 2013, 15:03
Zo stilletjes aan ben ik waar ik zijn moet , ik heb alles wat ik vooropgesteld ha.
De laatste drie pedalen die ik nu gekocht heb zijn de EH holy grail nano ik ben er wel tevreden van , het was even wennen maar ik had al een poosje geen reverb meer gebruikt. Vandaag heb ik de maxon CP101 compressor gekocht, het was uitverkoop wegens verbouwingen in de plaatselijke winkel voor 86 eur een nieuwe maxon compressor dat leek me niet slecht , zeker niet sinds ik de revieuws gelezen heb.
Dan heb ik nog een morley ABY switch gekocht gezien mijn amp point to point is opgebouwd ( dan heb je geen kanaal pedaal :) ) , lekker vintage, op deze manier heb krijg ik alles uit mijn meyer. Het was zo al de beste amp die ik ooit gehad heb , dat pedaaltje maakt hem gewoon nog handiger
Een foto heb ik nog niet dat volgt nog. Ik ben nu plannen aan het tekenen voor een home made effecten kist/plank/flightcase achtig iets.
In dat concept heb ik nog een voodoo lab Pedal power +2 ding nodig.

HaroldA
21 november 2013, 15:04
In dat concept heb ik nog een voodoo lab Pedal power +2 ding nodig.

Check de Cioks-lijn eens, zijn veel kleiner.

bagheera
22 november 2013, 16:29
hmm ziet er niet slecht uit , dan zou ik voor deze gaan denk ik
http://www.thomann.de/be/cioks_dc10.htm

bagheera
5 februari 2014, 15:55
Nog weer eens een kleine update. Ik zocht een voodoolab power +2 , die heb ik niet gekocht , in de plaats ben ik voor het equivalent van Carl Martin : de Pro Power gegaan. Ik zou er graag bijschrijven wat ik van dit apparaat vind maar ik kan er nog niets over zeggen , ik heb hem namelijk nog niet gebruikt.
Zoals ik eerder gezegd had , wou ik een pedaalbord bouwen , uit triplex , daar ben ik nu gisteren mee begonnen , als die af is neem ik de Pro Power in gebruik.

Plannen voor nieuwe pedalen , die zijn er blijkbaar altijd.
Ik heb een nogal trage tuner , ik denk deze te vervangen door de polytune, deze reageert blijkbaar sneller , ik heb hem nog niet geprobeerd , maar ik hoor goeie dingen.
Ik had nog een Boss GT-6 liggen ik gebruikte deze niet zo vaak , enkel voor een voorgeprogrameerd effect ergens in bank 85 ofzo , het noemt " SPACE ECHO ". zonde om daar zo een groot pedaal voor te gebruiken. Dus dat wil ik vervangen door een kleiner pedaal.

OOOOFFFFF wat ik ook kan doen.
Ik heb een heel leuke gitaar , waaraan ik allerhande upgrades heb opgegooid. Een strat model , met John surh V60 pickups , die gitaar zou het misschien ook wel goed doen met een roland GK-3 Element. Maaaar daar hoort dan weer dat gigantisch groot en duur pedaal bij , en daar voor heb ik geen plaats op het pedalboard dat ik aan het bouwen ben. Misschien toch niet zo'n goed idee dan..... of wel ..... of niet .... of wel ..... of niet :???:

Ziezo upgrade complete.
reacties altijd welkom

bagheera
6 maart 2014, 20:19
update , pedal board is af
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_5368_zps949016e1.jpg (http://s40.photobucket.com/user/bagheeraguitar/media/IMG_5368_zps949016e1.jpg.html)

Brum
6 maart 2014, 20:34
Ik vind 'm mooi en strak gemaakt, maar euhm... is ie niet wat aan de al te grote kant voor het aantal pedalen?

soup
6 maart 2014, 20:48
Ik had nog een Boss GT-6 liggen ik gebruikte deze niet zo vaak , enkel voor een voorgeprogrameerd effect ergens in bank 85 ofzo , het noemt " SPACE ECHO ". zonde om daar zo een groot pedaal voor te gebruiken. Dus dat wil ik vervangen door een kleiner pedaal.


Grappig om te lezen. Heb mijn GT6 al sinds de release en dit is altijd al mijn favoriete effect geweest. Klinkt echt zo goed, jammer dat er geen klein pedaaltje bestaat dat exact dat doet. Waarschijnlijk iets te moeilijk omdat je een combinatie hebt van een delay/reverb/... en nog wat effecten.

bagheera
6 maart 2014, 20:48
ja klein is ie niet he :) , maar ik heb altijd veel te klein gezeten , en nu zit ik denk ik liever een beetje te groot , maar je weet ook nooit wat er nog bij komt. Dus laat ons zeggen dat we hem gebouwd hebben op de groei :)