PDA

View Full Version : Verschoven topkam



VLP
29 oktober 2012, 14:01
Hallo

Toen ik daarnet men gitaarkoffer opende zag ik dat men topkam verschoven was.
Tot zover ik weet heb ik hem niet laten vallen. Ik heb alle snaren los gezet en ze ervan gehaald en vervolgens de topkam terug op zijn plaats geduwd. Nu zit hij ongeveer weer goed.
De gitaar is een epiphone les paul standard.

Ik heb een jaar geleden men gitaar laten vallen en toen was de topkam gebroken.
Ik heb hem toen naar de winkel gedaan en laten maken. Alles was weer in orde.

Ik vind hem nu wel minder klinken, kan ik hem best eens naar de winkel doen ? dan is ie ook direct proper afgestelt wat nu niet het geval is. Zou dit onder garantie vallen ?

Alvast bedankt.

bat
29 oktober 2012, 15:03
De topkam is een jaar geleden gerepareerd. Het zou dus onder de garantie van die reparatie vallen, maar ik weet niet hoeveel garantie je daarop hebt gekregen. Toch dnek ik dat hoe dan ook de slimste stap is eerst weer terug te gaan naar die winkel en daar aangeven dat de topkam los is gekomen. Grote kans dat ze zonder problemen de boel weer vastzetten, met een beetje mazzel kijken ze ook de afstelling nog even na, maar eerlijk gezegd valt dat natuurlijk niet meer onder de garantie, daarvoor kan er in een jaar teveel daarmee gebeurd zijn.

Hendriks
29 oktober 2012, 15:55
Met een beetje lijm is het ook zo opgelost , is ook goedkoper dan een ritje naar de muziekwinkel.

arjanb01
29 oktober 2012, 16:29
2 puntjes lijm is voldoende, niet helemaal de topkam lijmen anders ga je als je ooit de topkam wil vervangen hakken in de hals en dat wil je niet !

VLP
29 oktober 2012, 17:13
Ik heb hem gekocht in keymusic Sint-Niklaas. Ik zal morgen eens bellen of ik hem in hun winkel in Mechelen kan laten repareren.
Ik doe het liever niet zelf aangezien ik schrik heb om hem helemaal naar de kloten te helpen.

barno
29 oktober 2012, 17:30
je kan hier echt moeilijk iets verkloten hoor : snaren wat losser zetten, topkammetje opheffen, 1 drupje secondenlijm deronder, aandrukken (uiteraard goed gecentreerd op de hals) en klaar.

VLP
29 oktober 2012, 17:38
Toen ik de kam terug op zijn plaats duwde moest ik echt hard duwen. Maar ik zal eerst eens proberen of ik het er makkelijk afkrijg.