PDA

View Full Version : tips?



MichaelSS
28 oktober 2012, 02:45
Hallo allen,

Vorig jaar heb ik met een stel zangeressen een nummer gedaan met kerst. Zie link. Op mij komt vooral mijn gitaarpartij erg basic over. Dit jaar is er nog een gitarist bij en een bassist, maar doe ik (onder ander) dit nummer alleen. Heeft iemand misschien tips om het nummer meer body te geven? Het komt nogal eentonig over, maar dat kan ook komen omdat ik het tevaak heb geluisterd en
Gespeelt. Hoe kijken jullie er tegenaan, en wat is goed en kan is minder?

http://m.youtube.com/results?q=michael%20scheper#/watch?v=LMeL2fomE6w

MichaelSS
28 oktober 2012, 02:52
http://m.youtube.com/watch?v=LMeL2fomE6w#

grayfink
28 oktober 2012, 09:01
Basic is goed. De gitaar is dienend. Just my two cents. En volgens mij is dit de goede link:
http://youtu.be/LMeL2fomE6w

budje
28 oktober 2012, 09:21
Lekker zo laten toch?

Fusion
29 oktober 2012, 08:05
Er van uitgaande dat je "Oh Holy Night" bedoelde, prima zo. Je pakt goed edoch heel bescheiden de ruimte met je hammer-ons, voor de rest moet je t lekker aan de dames over laten.

Harald
29 oktober 2012, 08:31
Juist, het is begeleiding. Simpel houden. Zouden de dames op een gegeven moment de boel een oktaaf omlaag of omhoog zetten, dan zou je nog met andere liggingen van de akkoorden kunnen werken, maar dat is hier niet van toepassing. Los daarvan gok ik dat dit ergens in een mis gebruikt gaat worden? Gaat om de sfeer, niet om een performance an sich. Dit moet je juist rustig houden. Anders zou je evt. nog een toon omhoog kunnen moduleren. Maar goed, dat zijn tips voor andere stukken en gelegenheden. Hier zou ik het niet doen.

MichaelSS
29 oktober 2012, 20:48
Thnx luitjes! :)

Duhsjaak
2 november 2012, 16:15
Hi MSS
Helemaal over het hoofd gezien.
Allochthomas al eens geprobeerd te complimenteren, omdat het verdraaid moeilijk is om vreselijk goed slag gitaar te spelen.

Ik geloof dat ie het niet helemaal heeft begrepen. Met jou ga ik een nieuwe poging wagen.

Begeleiden is een vak apart. Ik heb ooit beatmissen helpen opzetten en ben daar aanvankelijk helemaal kaal op gegaan.

Een Begeleider is in de beste vorm bijna onzichtbaar/onhoorbaar, maar levert op die manier volmaakt werk.
Met in het achterhoofd wat Harald heeft opgemerkt: Beter dan dit kun je het niet doen.

In zijn eenvoud retegoed. Nou maar hopen dat de temperatuur acceptabel en constant is tijdens de uitvoering..... ik duim.
Vriendelijke groet, Gus

MichaelSS
2 november 2012, 18:00
Thnx Gus.

Slagpartij is iets wat je leert met gitaarlessen. Helaas heb ik die nooit gehad, dus dat heb ik moeten overslaan.
Slagpartij is ook niet mijn sterkste kant.

De uitvoering is al geweest ; - ) vorig jaar 1e kerstdag. Dit jaar gaan we voor de herkansing met een paar aanvullende nummers.

Greetz
M

Harald
3 november 2012, 19:36
Slagpartij leer je met slagpartij spelen (en naar goede slaggitaar luisteren). Niet met gitaarlessen ;)

Een leraar kan je helpen. Als iemand die halfweg lekker slag speelt iets speelt, en iemand die dat nog niet vaak gedaan heeft hetzelfde doet, dan is de conlusie: Als jij het doet klinkt het anders! De leraar kan de vinger erop leggen waarom dat zo is, maar de leerling zal daar zelf iets mee moeten doen. En als je alles uitlegt wat er gebeurt bij die 'simpele' slagpartij blijkt dat nog helemaal niet zo simpel te zijn. Grootste probleem is dat goede slaggitaristen de belangrijkste dingen die ervoor zorgen dat het lekker klinkt volledig onbewust doen.