PDA

View Full Version : Gibson SG Standard Natural Burst echt of nep??



fantastik_badr
27 oktober 2012, 19:38
Vanmiddag heb ik een aardig koopje aangeboden gekregen en nu even tijdelijk thuis staan om uit testen/proberen.
Een Gibson SG Standard in natural burst...
Alleen is er iets in me wat me aan het twijfelen maakt dat het niet een echte is...

Ik heb een paar foto's gemaakt, zouden jullie er eens jullie objectieve blik over willen werpen??

http://s77.photobucket.com/albums/j75/fantastik_badr/Gibson%20SG%20Standard/

nickofzo
27 oktober 2012, 19:55
waar zit je twijfel? Zoals ik zo zie is het een echte.

pueblo
27 oktober 2012, 19:59
ik ben geen kenner, maar ik kan ook niets verdachts vinden (denkend aan enkele standaard fouten van fakes).

Misery Signals
27 oktober 2012, 20:40
Ik heb net dezelfde gehad, lijkt me OK? De case is wel niet origineel, daar moet een rechthoekige bruine Gibson case bij.

MS

Oranjeaap
27 oktober 2012, 21:23
Toffe SG. Niets twijfelachtigs aan

Brewskie
27 oktober 2012, 21:44
Het logo op de headstock vind ik er wel verdacht uitzien. Dat lijkt wel een sticker ipv een inlay.
http://i77.photobucket.com/albums/j75/fantastik_badr/Gibson%20SG%20Standard/IMG_1116.jpg

duidelijke inlay via google:
http://www.factorydefect.net/CFM/headstock.jpg

Oranjeaap
27 oktober 2012, 21:53
Dat is geen sticker, en dat randje eromheen is heel normaal. Het parelmoer logo zit onder de lak en zet net wat meer/minder uit bij temperatuurswissenlingen, waardoor dat randje onstaat. Leuk dat je een plaatje via google er bij zet maar als je even doorkijkt zie je dat een redelijk groot deel van de logo's dat randje heeft. Zelfs die foto die je van google hebt heeft het, hoewel iets minder uitgesproken. Kijk maar bij het steeltje van de letter 'b'

Brewskie
27 oktober 2012, 22:04
Dat is geen sticker, en dat randje eromheen is heel normaal. Het parelmoer logo zit onder de lak en zet net wat meer/minder uit bij temperatuurswissenlingen, waardoor dat randje onstaat. Leuk dat je een plaatje via google er bij zet maar als je even doorkijkt zie je dat een redelijk groot deel van de logo's dat randje heeft. Zelfs die foto die je van google hebt heeft het, hoewel iets minder uitgesproken. Kijk maar bij het steeltje van de letter 'b'
Ja, ik zie het. Overtuigend.

fantastik_badr
28 oktober 2012, 21:09
Het kwam inderdaad ook voor een groot gedeelte door die koffer dat ik gewoon een beetje aan 't twijfelen raakte. Voor zover ik me kan herinneren, heeft Gibson alleen bruine koffer's met roze binnenwerk en zwarte koffers met wit binnenwerk (los van de hardcases zoals de zwarte met blauw binnenwerk enz enz).

Maar nu ik een beetje aan 't rondzoeken ben, kom ik trouwens wel TKL koffers tegen die door Gibson verkocht lijken te worden..... Hmmm vaag...

Ik ga van de week de elementen er eens uithalen en de onderkant bekijken...

macwilliams
28 oktober 2012, 21:14
Die koffer komt uit Canada net als die bruine koffers.

geert1976
28 oktober 2012, 21:15
Hij is echt, gefeliciteerd

fantastik_badr
28 oktober 2012, 21:25
Die koffer komt uit Canada net als die bruine koffers.

Ahhh echt? Nice! Thanks :)

fantastik_badr
28 oktober 2012, 21:26
Hij is echt, gefeliciteerd

Nja ik moet ff wat geld bij elkaar zien te sprokkelen eerst... Ondanks dat het echt een ontiegelijke koopje gaat worden, kost hij nog steeds geld ;)
Maar thanks ;)

nickofzo
28 oktober 2012, 23:31
De koffer is inderdaad ook gewoon echt. Het enige wat ontbreekt en totaal onbelangrijk is (in mijn ogen) is de witrode sticker waarop staat "kees made in Canada"