PDA

View Full Version : The A Team - Ed Sheeran instrumental



flo12392
26 oktober 2012, 23:49
He allemaal,

Hier mijn instrumentale versie van The A Team - Ed Sheeran:

http://www.youtube.com/watch?v=6C5rltPpvN8

Tips en opbouwende kritiek zijn altijd welkom. Vooral tips wat betreft opnemen en editen zijn gewenst (Bij het opnemen van de MP3 stond de microfoon wel voor de 12e fret.) Voor het opnemen gebruik ik cubase, maar ik heb niks aan de opnamen veranderd, simpelweg omdat ik geen idee heb welke functie nuttig zou kunnen zijn om het beter te laten klinken.

Florian

-Martijn-
26 oktober 2012, 23:58
Leuk gedaan!

Jedeel
27 oktober 2012, 02:12
(Bij het opnemen van de MP3 stond de microfoon wel voor de 12e fret.)

Ik begrijp dat de mike bij de video-opnamen een andere plek had?
Want ik vind hem wel vreemd gericht staan. ;-)

In ieder geval mooi gespeeld en leuk ge-videoot!!
Ik heb geen tips mbt opname e/o mix.

Duhsjaak
27 oktober 2012, 05:19
Hi
Welkom.
En een heel leuke opener for starters.
Ik heb heel weinig suggesties om het te verbeteren qua klank of spel.

Ik vind het vooral leuk omdat je (blokje linksboven) de moeite hebt genomen om op de eerste tel een langzame downstroke te doen. Geeft de track een beetje nostalgisch geluid en onderscheid het van de frenetieke afterbeat die tegenwoordig wettelijk verplicht lijkt.

Bij vrijwel al mijn opnamen zit tenminste één track ook op die manier erbij.
Heel fijne kennismaking.
Keep on keepin' on.

Vriendelijke groet, Gus

flo12392
27 oktober 2012, 15:02
Bedankt voor de positieve reacties! Kan ik jouw opnamen ook ergens bewonderen Gus?

Florian

grayfink
27 oktober 2012, 15:13
Hoi Florian, persoonlijk vind ik het nummer weinig spannend en had vermoedelijk iets anders gekozen.
Niettemin leuk gedaan. :)
Cubase ken ik niet, ben beter bekend met Reaper, maar je zou bijvoorbeeld het slaggitaarspoor kunnen dubbelen, het ene spoor naar rechts pannen, het andere naar links en één spoor een paar milliseconde later zetten voor een breed geluid. Een beetje compressie en galm (less is more, niet overdrijven) kan ook goed werken.
Ik ben een recorder van niks trouwens, in recording zitten forummers met veel meer verstand van zaken.

Duhsjaak
27 oktober 2012, 16:20
Bedankt voor de positieve reacties! Kan ik jouw opnamen ook ergens bewonderen Gus?

Florian

Hi Florian
Ik ben eigenlijk niet zo zeer een gitarist. Ik ben componist en laat mijn liedjes geïmproviseerd ontstaan. Tijdens dit proces loopt mijn recorder gewoon mee.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?140279-Linker-oog

Luister maar even. Een stukje scrollen en daar heb ik de tekst gezet. Dan is het ineens beter verstaanbaar, want dat kan geen kwaad.

Vriendelijke groet, Gus

MichaelSS
27 oktober 2012, 16:47
Ey Flo!

Leuk gedaan man. Alle respect voor je muziek, maar toch heb ik één kritiekpunt. Verleg de lat iets voor jezelf. Het is te makkelijk om de zanglijn met enkele noten op je gitaar te spelen ; -)

http://www.youtube.com/watch?v=e9Gefn6cGYk luister dit eens. Ik ben al een halfjaar met een stuk van Tommy Emmanuel bezig. Niet constant uiteraard, maar gewoon.. naast mijn andere muziek. 1 keer per dag speel ik het over, en dat herhaal ik dag in dag uit. Als de tijd er is, en of dat nu over 2 weken of over 2 jaar is, neem ik het op. Je zult zien dat je ontzettend groeid in je techniek op deze manier.

Greetz

flo12392
27 oktober 2012, 16:56
@Grayfink: Bedankt voor de tips, misschien moet ik de volgende keer eens wat mensen die goed zijn met editen in dat forum vragen voor tips en het dan pas online gooien.

@Duhsjaak klinkt goed hoor, inderdaad pas verstaanbaar als je de tekst erbij leest haha. Maar qua opname klinkt het toch alsof ik nog aardig van jou zou kunnen leren ;)

@MichaelSS Ik verleg ook zeker mijn lat wel, zij het misschien niet vaak genoeg. Kijk maar bij wat eerder van mijn youtube filmpjes, daar zitten nummers van o.a. Tommy Emmanuel, Andy Mckee en Sungha Jung. Het is me echter nog niet gelukt om op die fingerstyle wijze zelf een nummer te componeren. Je hebt in ieder geval gelijk dat dit filmpje niet erg lastig is om te spelen, misschien had ik wat meer bijzonders met de lead gitaar kunnen doen.
Trouwens wel een hele dikke solo in je sig ;)

MichaelSS
27 oktober 2012, 17:31
Thnx mate!

Heb je overige filmpjes bekeken... ik zeg.. verwijder Ed-sheerman, en probeer lof en kritiek op je andere filmpjes te krijgen. Die zijn waanzinnig! Dan vind ik deze opeens toch weer een stuk minder, voor jou doen :-). Vette gitaar ook!