PDA

View Full Version : Zoom G3



hugo
26 oktober 2012, 15:23
Heb sinds een paar weken een Zoom G3, meestal gebruik ik mijn AxeFX maar is stiekem toch een hoop gesjouw en zocht iets simpeler voor de repetities (heb er meestal 2 per week en dan ben sjouwen snel zat). Ben begonnen met een pedal board maar dat liep ook als snel uit de hand, OCD, RIOT, Flashback, verschillende Hardwire pedalen, etc. Daarnaast kon ik daarmee niet direct inpluggen in de PA was soms nodig is dus toch weer de AxeFx mee.

Toen de Zoom G3 tegengekomen en ben verbaasd hoe goed dat ding is. Amp modelling is niet zo diep uiteraard als de AF maar zeker niet slecht en reageert erg goed op de volumeknop. Ik heb gisteren met 1 overstuurd geluid gespeeld en alleen met de volumepot op de gitaar de mate van vervorming aangepast. Van een licht randje tot solo geluid ging verbazingwekkend goed. Je kan 6 pedalen gebruiken per bank, dat is voor mij meer dan zat. Je kan er makkelijk mee opnemen. Solo oefen is ook ideaal, met de looper en drumcomputer neem je de backing op en dan kan je er makkelijk overheen soleren. Hij past makkelijk in je gitaartas en kost evenveel als twee pedalen. Aanrader!

arcane
26 oktober 2012, 18:13
Ik heb er ook een. Ik sluit me aan bij Hugo's bevindingen.

prinspatrick
27 oktober 2012, 09:37
Ik heb er ook een. Ik sluit me aan bij Hugo's bevindingen.

idem! prima apparaat voor het weinige geld

hw101trx
25 november 2012, 21:41
Heel fijn om mee te oefenen met de koptelefoon, geeft mooie geluiden zonder hoog volume

tnijland
10 december 2012, 23:06
Ik heb hetzelfde probleem. Heb echt de perfecte sound thuis maar wil voor het oefenen gewoon niet teveel sjouwen. Vooral omdat ik ook nog eens toetsen erbij speel. Heb er dus een POD HD500 bij aangeschaft voor het gemak en speel dan over 2 monitoren die ik vroeger bij de Axe-Fx II gebruikte. Ik ben de POD HD echter nu alweer spuugzat. De cleane sounds zijn best goed maar de overstuurde sounds zijn soms net een wesp in een potje... Er zit gewoon te weinig definitie in en teveel fuzz. Het is natuurlijk ook niet eerlijk om dat met een Axe te vergelijken ;-)

Ik zoek naast een goed clean eigenlijk alleen nog een paar goede lead-sounds (Custm Audio CAE of Soldano Sl100) met wat delay over de monitoren. Hoe verhoudt de Zoom G3 zich hiermee?

hugo
10 december 2012, 23:14
Ik vind de geluiden bruikbaar, en speel meestal over een versterker die al in de oefenruimte staat en kan dan met behulp van de ruime keuze in overdrive/distortion best prima geluiden maken.

Thuis gebruik ik de amp-modelling en vindt het niet tegenvallen, het heeft niet de diepte van de modelling van een axefx het is wat vlakker meer 2d. Blijft lastig geluid omschrijven.

Je krijgt veel voor weinig maar of dat voldoende voor je is moet je zelf bepalen, klinkt afgezaagd maar denk dat je toch het beste zelf even moet proberen. Voordeel is dat het instellen van de geluiden erg simpel is dus je bent er zo achter of het wat voor je is.

tnijland
10 december 2012, 23:54
Ja het blijft moeilijk ;-) Voor dat geld mag je ook niet alles verwachten. Als de Kemper of Fractal Audio nou eens met een goedkopere floor versie uitkwamen dan wist ik het wel.

Ik hoorde laatst van een mede forumlid die een Torpedo Live (amp + speaker simulator) gebruikte en dat zou ook een goede oplossing kunnen zijn. Ik heb nog een Soldano SP77 + GMajor liggen dus...

hugo
11 december 2012, 01:17
ja daar heb ik ook naar gekeken maar vond het een prijzig kastje, ik ben benieuwd waar fractal mee gaat komen de komende maanden het is duidelijk dat ze iets nieuws aan maken zijn. Ik kan mij niet anders voorstellen dat het een floor PODHD achtig iets wordt maar dan met fractal modelling alleen iets meer uitgekleed. Ik zou nog even geduld hebben, winternamm is coming.

peter_heijnen
11 december 2012, 10:50
Ik zou nog even geduld hebben, winternamm is coming.
Haha, klinkt als 'santa is coming'.

Ik vind dat Theo niet mag zeuren, hij heeft thuis de mooiste sound die je maar kunt hebben, dus mag hij best een beetje bloeden op repetities.

Gerechtigheid! ;)

peter_heijnen
11 december 2012, 11:06
Ik hoorde laatst van een mede forumlid die een Torpedo Live (amp + speaker simulator) gebruikte en dat zou ook een goede oplossing kunnen zijn. Ik heb nog een Soldano SP77 + GMajor liggen dus...
Als ik afga op de verhalen over de torpedo en op de laatste videos die ervan heb gezien, dan ging ik dat proberen. Alleen die gmajor he, moet je daar nog een keer door convertors. Is een intellifex dan een beter idee?

tnijland
11 december 2012, 16:17
Ha, ha, gerechtigheid is het inderdaad. Ik ga voorlopig even verder met mijn SP77 en een Intellifex zou ipv de GMajor inderdaad een goede aanvulling zijn. Toch heeft de GMajor ook haar voordelen zolang je accepteert dat de sound gekleurd wordt.

Ik blijf in ieder geval nog even sjouwen met een extra power-amp & 2x12" box...Zucht

Yek1
11 december 2012, 19:57
Als de Kemper of Fractal Audio nou eens met een goedkopere floor versie uitkwamen dan wist ik het wel.

De geruchtenmachine over een floor-versie van de Axe is op gang....

http://licklibrary.ceros.com/iguitarmag/issue14/page/34
Klik op interview. Rond 7:30 .....

BeeJee
12 december 2012, 10:07
Als ik afga op de verhalen over de torpedo en op de laatste videos die ervan heb gezien, dan ging ik dat proberen. Alleen die gmajor he, moet je daar nog een keer door convertors. Is een intellifex dan een beter idee?
Volgens mij kun je via spdif de g-major achter de torpedo live hangen en dan vanuit de g-major naar de mixer; dan zou je maar een keer conversie hebben en je time-based fx na de cabsimulatie. Wie wil dat nou niet :).
Voor 27 december staat een optie met Theo om bij elkaar te komen en wat spullen bij elkaar te brengen, waaronder de torpedo live. De datum is nog wel in overleg met het thuisfront hier, maar als het doorgaat 'according to plan'; Volgens mij gaf Theo aan dat er wat hem betreft meer mensen welkom zijn en daar sluit ik me bij aan, dus...

peter_heijnen
12 december 2012, 10:18
Volgens mij kun je via spdif de g-major achter de torpedo live hangen en dan vanuit de g-major naar de mixer; dan zou je maar een keer conversie hebben en je time-based fx na de cabsimulatie. Wie wil dat nou niet :).
Voor 27 december staat een optie met Theo om bij elkaar te komen en wat spullen bij elkaar te brengen, waaronder de torpedo live. De datum is nog wel in overleg met het thuisfront hier, maar als het doorgaat 'according to plan'; Volgens mij gaf Theo aan dat er wat hem betreft meer mensen welkom zijn en daar sluit ik me bij aan, dus...
Haha, dus dan ga ik straks op een podiumpje in een bierschuur via spdif mijn fx in. :)


Wat betreft de meeting, nice count me in.

BeeJee
12 december 2012, 13:44
Haha, dus dan ga ik straks op een podiumpje in een bierschuur via spdif mijn fx in. :) spdif?! Ziet dat zuipende publiek het nu goed, of is het 'optisch' bedrog? :seriousf:

peter_heijnen
12 december 2012, 13:46
spdif?! Ziet dat zuipende publiek het nu goed, of is het 'optisch' bedrog? :seriousf:
Lol........

tnijland
12 december 2012, 19:06
Voor 27 december staat een optie met Theo om bij elkaar te komen en wat spullen bij elkaar te brengen, waaronder de torpedo live. De datum is nog wel in overleg met het thuisfront hier, maar als het doorgaat 'according to plan'; Volgens mij gaf Theo aan dat er wat hem betreft meer mensen welkom zijn en daar sluit ik me bij aan, dus...

Uiteraard is iedereen welkom anders zou het geen forum meeting zijn. Ik heb 27 december ook gereserveerd in mijn agenda dus mocht er niets tussen komen, dan ga ik er van uit dat jullie allebei komen. Andere geïnteresseerden zijn ook van harte welkom. Ik stuur binnenkort wel een PM met adresgegevens.

tnijland
14 december 2012, 20:16
Zo, mijn Line6 HD500 avontuur is voor de zoveelste keer afgelopen. Ik ben er ook helemaal klaar mee want iets in het ding begon me steeds meer tegen te staan qua sound. Maar ja, wat is het alternatief in de moderne floor units? Ik hoef voor de simpele oefensessies heus geen Axe of Rack Eleven maar zou wel graag een praktisch multi-effectje dat een paar fatsoenlijke clean, crunch en lead sounds heeft die goed in de mix liggen. Ga deze kerst maar eens wat proberen:

- GT100 lijkt me lekker praktisch
- Zoom G3 of G5 hoor er goede verhalen over
- Vox dingetje? Nooit geprobeerd
- Toch maar een paar hele goed pedalen (maar dat wil weer niet lekker klinken op een actieve monitor)

Max budget ca. 400-750 Euro en het liefst een floor-effect dat rechtstreeks samen met mijn synth op de stereo monitoren kan.

Ben alleen bang dat ik te verwend ben geworden en dat alles me gaat tegenvallen. Kwam de Axe, Kemper of Eleven nou maar snel met een pedaal....

Henri H
14 december 2012, 20:44
... of Vintage Revolution! :crazyhappy:

Ik heb de Zoom G2 's getest over een Fender Blues Devile (?), en was aangenaam verrast.
Als backup unit ideaal ook, 3 sounds direct tot je beschikking, de G3 dan, ideaal lijkt me dat, en erg compact en licht.

Ik zou graag bij de meeting aanwezig zijn, ook al heb ik geen idee wat die Torpedo Live voor iets is, maar ik zal me bescheiden opstellen en de Marshall thuis laten. ;)

tnijland
14 december 2012, 21:36
Ha, ha, de VR blijft lekker in het heiligdom der heiligen. Bovendien is dat ontwikkeld als perfect effect-apparaat voor gebruik met een amp en niet over een monitor.

Nee, ik moet echt iets eenvoudigs hebben voor erbij (oefensessies) dat rechtstreeks op mijn Roland KC500 or DB Technology monitoren kaan samen met mijn Korgel ;-) Tijdens optredens neem ik gewoon de Custom Audio of Soldano amp set mee.

De Zoom G3++ ga ik zeker een keertje proberen.

PS je staat genoteerd voor de 27e december. Ben ook super benieuwd naar de Torpedo en die Rover van Bejee blijft een van mijn favoriete preamps. Zeker de moeite waard om te komen.

Henri H
14 december 2012, 21:47
Ik doelde op een floorunit van Vintage Revolution, het schijnt dat er plannen zijn (roddelderoddel ;)).

Heb je al 's geprobeerd om de PedalPro direct op je DB setje aan te sluiten?
Er zit een preamp in N.B.

tnijland
14 december 2012, 21:55
Nee dat heb ik nog niet gedaan want ik wilde daarmee wachten op 27 december. Heb het nu nog erg druk op mijn werk en ik vind tevens een beetje jammer om een geplande forum meeting te beïnvloeden door het doel van de meeting al uit te proberen. Dat houden we tegoed ;-)

Laten we maar weer even inZoomen...

josan
16 december 2012, 12:55
Ik heb hetzelfde probleem. Heb echt de perfecte sound thuis maar wil voor het oefenen gewoon niet teveel sjouwen. Vooral omdat ik ook nog eens toetsen erbij speel. Heb er dus een POD HD500 bij aangeschaft voor het gemak en speel dan over 2 monitoren die ik vroeger bij de Axe-Fx II gebruikte. Ik ben de POD HD echter nu alweer spuugzat. De cleane sounds zijn best goed maar de overstuurde sounds zijn soms net een wesp in een potje... Er zit gewoon te weinig definitie in en teveel fuzz. Het is natuurlijk ook niet eerlijk om dat met een Axe te vergelijken ;-)

Ik zoek naast een goed clean eigenlijk alleen nog een paar goede lead-sounds (Custm Audio CAE of Soldano Sl100) met wat delay over de monitoren. Hoe verhoudt de Zoom G3 zich hiermee?

Als je niet van de Line6 of Roland digital fizz houdt, kun je misschien de Vox/Korg of Digitech effecten eens proberen. Mijn ervaring is dat die over het algemeen wat warmer klinken. Zo vind ik de Digitech RP355 een mooie combinatie van klein, voldoende mogelijkheden en goed geluid. In de praktijk gebruik ik, maar een stuk of vier sounds en de subtiliteiten die je thuis opvallen, vallen in de bandcontext vaak toch weg.

Momenteel ben ik zelfs met een ultrasimpel multi-fx aan het experimenteren, de Zoom GFX-1. Ik probeer het voor elkaar te krijgen dat ik mijn 4 basisgeluiden daar in een bank heb, zodat ik echt een zakformaat ding op het podium kan zetten, desnoods op batterijen te draaien.

http://www.musiciansbuy.com/mmMBCOM/Images/Zoom_gfx1.jpg

arnoldtims
16 december 2012, 14:15
Ik heb die zoom g3 net aangeschaft, zie mijn topic, Op zoek naar eerste betaalbare multieffect,

De eerste indruk is erg goed maar ik ben niet echt thuis in de effecten en kan het dus niet goed vergelijken.
Maar ik ben er van overtuigd dat je dit ding op het podium ook erg bruikbaar is. hij is stil en ik vind de sound erg volwassen.
Zoals ik al zei kan ik het niet goede vergelijken en hoe dit ding het technisch doet, geen idee.

tnijland
16 december 2012, 16:30
Ik zit eraan te denken om een soort "best of both worlds" te creëren door een G3 te combineren met een Koch pedaltone. De Koch heeft een clean & lead met daarnaast boost, power-amp (0.5W poweramp) en een rhythm/solo schakelaar en een effectloop waar de zoom (of iets anders) ingezet kan worden. Klein en compact voor snelle oefensessies.

tnijland
30 december 2012, 02:15
Voor mijn huidige project wil ik niet sjouwen. Ik wil toetsen en gitaar combineren in 1 set. Hoe doe je dit nou?

Ik heb daarom goed op marktplaats gekeken en conform mijn vorige post een Koch Pedatone mogen aanschaffen. De Zoom G3 heb ik besteld via Bax voor 159 Euro. Het resultaat van de twee in combinatie is inderdaad verbluffend goed te noemen. Ik kreeg de Zoom het eerst binnen en werd al snel teleurgesteld door de zoveelste Line6 ervaring. Veel amp simulaties maar weinig inhoud. Toen kwam (op de gok geKOCHt voor 200 Euro) een Koch Pedaltone...

De verassing had niet groter kunnen zijn. Wat een geweldig apparaat. Alles kwam tot leven en mijn doelstelling om zowel toetsen als gitaar over een keyboard versterke of PA monitoren set te spelen is behaald. Wat is dit een goed apparaat. Het is wel een typische eigen buizen sound maar ook tevens een hele pure overdrive met heel veel variatie mogelijkheden. Clean, Crunch, Lead maar wel drukvol en dynamisch. En dat over een simpele Roland KC500 keyboard versterker van 250 Euro. Kortom, de Koch zorgt nu voor dynamiek en de G3 zorgt voor de delay, reverb en chorus. Echt een aanrader voor iedereen die voor weinig geld een goede sound wil behalen!

En nee, het is niet te vergelijken met mijn Vintage Revolution sound maar kijk eens naar de kosten:

159 + 200 + 250 = 609 Euro

Het was maar een idee. Maar wie durft, die wint en Koch is zo gek nog niet...

telecastermaster
15 juli 2013, 15:20
Ik zie dat Vernom Reid er ook eentje gebruikt in zijn setup (naast nog wat andere dingen ook ;-) ): http://www.youtube.com/watch?v=aPekZmNeuDs&feature=player_detailpage

telecastermaster
15 juli 2013, 15:22
Ik zie dat Vernom reid er ook eentje gebruikt in zijn setup (naast nog wat andere dingen ook ;))

Op 01:58 min:
http://www.youtube.com/watch?v=aPekZmNeuDs&feature=player_detailpage


God, wat heeft die kerel toch altijd een kutgeluid.

hole
15 juli 2013, 16:51
God, wat heeft die kerel toch altijd een kutgeluid.

Dit dus.....

Gate
26 juli 2013, 09:39
Sinds 2 weken ook een Zoom G3X in m'n bezit. Vet ding hoor! Ik prik 'm direct in mijn Bugera V22 combo en heb een mooi palet aan geluiden gemaakt. De Govenor distortion klinkt werkelijk geweldig, heel gedefinieerd en duidelijk. Klein beetje reverb en een eq erachter, perfect voor de melancholische postrock/metal.

De amp models zijn aardig maar ik gebruik ze niet echt. De looper en drumcomputer wel, heerlijk en handig om snel dubbele partijen uit te werken. Erg tevreden voor een bescheiden prijs.

kokeleko
27 juli 2013, 11:47
Kobus heeft sinds een paar maanden een Mustang Floor en ik moet zeggen dat bevalt me goed. Stekker erin en gaan,
de crunch en lead geluiden zijn prima voor mijn doen. Proberen waard zou ik zeggen.

duckman
27 juli 2013, 13:04
Ik heb de G3 nu 2 maanden en hij bevalt me prima. Een keer meegenomen naar een jam en daar ingeprikt op een Randall combo (model onbekend) en dit klonk goed. Bi repetities gespeeld op Marshall JCM2000 TSL en dit klonk ook goed.
Ik gebruik hem als een pedal board, maar 1 patch met de wah ( roland EV5 expression pedaal) voor Cream-white room , screamer voor overdrive en govenor voor meer gain en tape echo voor delay. Verder nog de C1 chorus alleen voor intro van Oasis-live forever.

De G3, EV5 en kabels passen dan in mijn gigbag. G3 is dan op batterijen. Tuner is ok voor even, maar er zijn betere.
Looper werkt erg goed en de G3 is erg gemakkelijk in gebruik.
Mijn primair pedalboard is een TC Nova system met een Boss wah ( heeft mijn Dunlop 95Q vervangen, deze klinkt gewoon erg goed) en een boss tuner.

Altijd met losse pedaaltjes gewerkt met hier en daar een experiment door de jaren heen (Boss ME-10/Gt-5, Line6 PODxtlive, Vox Tonelab SE) maar het was het altijd niet.
Maar sinds de TC is mijn vertrouwen in multifx hersteld en deze gebruik ik eigenlijk maar 3 patches op.Alle zelfde OD maar verschillende mod en delays, OD gain geregeld met expression.

De zoom G3 werkt ook goed als audio interface met ASIO drivers. Moet zeggen dat Zoom me verbaasd met wat ze maken, de H@ is geweldig voor repetitie opnames en sinds een week de R24 als audiointerface/controller werkt ook goed. Preamps kunnen beter,maar voor het geld belachelijk goed.



Sinds 2 weken ook een Zoom G3X in m'n bezit. Vet ding hoor! Ik prik 'm direct in mijn Bugera V22 combo en heb een mooi palet aan geluiden gemaakt. De Govenor distortion klinkt werkelijk geweldig, heel gedefinieerd en duidelijk. Klein beetje reverb en een eq erachter, perfect voor de melancholische postrock/metal.

De amp models zijn aardig maar ik gebruik ze niet echt. De looper en drumcomputer wel, heerlijk en handig om snel dubbele partijen uit te werken. Erg tevreden voor een bescheiden prijs.