PDA

View Full Version : Mijn toekomstige set-up, ben benieuwd naar jullie mening



pinchaholic
26 oktober 2012, 12:54
Door menig discussie op sevenstring.com, mijn goede ervaring met een oude V-amp2, en mede door dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=3EvQdpnzERY, heb ik ontzettend gas voor een nieuwe modeling set-up.

Mijn plan:

Mijn ESP Horizon met SD JB pick-ups > Line 6 POD HD 300/400/500 > Rocktron Velocity 100 watt solidstate poweramp > Harley Benton 2x12 cab met V30's

Deze set-up zal enkel thuis worden gebruikt. Absolute vereiste: het moet op laag volume al goed klinken.
De ESP Horizon en 2x12 cab heb ik gelukkig al. ;)

Mijn vragen:

-Is een 100 watt solid state poweramp een juiste keuze voor thuis? Of is dit te licht/te zwaar?
-Is er een nadeel als ik een oudere Velocity zonder volumeknop zou kopen?
-Is er qua geluidskwaliteit een verschil tussen Line 6 POD HD 300 of 400 of 500? qua opties iig wel.

Ben onwijs benieuwd, thanks!


-

-

muziekschuur
26 oktober 2012, 13:04
Not.. Butt..... nop ..... niks...

hugo
26 oktober 2012, 13:20
Als het alleen voor thuis zou ik een set monitoren kopen.

rufus
31 oktober 2012, 09:43
Zeker niet de 300 kopen, deze heeft geen optie om de cab simulatie af te zetten. Ik zou sowieso voor de 500 gaan, heb de 300 zelf gehad trouwens.

Yek1
31 oktober 2012, 14:00
Als het alleen voor thuis zou ik een set monitoren kopen.

Precies....!

arcane
31 oktober 2012, 14:03
Als het alleen voor thuis zou ik een set monitoren kopen.

Eens. Gitaarspeakers zijn voor deze setup minder geschikt, aangezien het geluid al gekleurd is door de moddeling. Ook voor live is een monitor een betere optie.

harrie-beton
31 oktober 2012, 14:07
ik heb tijdelijk een HD bean gehad en deze klonk minder dan mijn HD pro en had ook minder functies. Met name op de AMP simulaties.
Ik gebruik mijn HD pro met power speakers, heb nu de PROEL Flash. WOW wat zijn die goed.
Die V30 en amp kan je laten zitten als je deze speakers hebt gehoord.

peter_heijnen
31 oktober 2012, 14:18
Als het op laag volume goed moet klinken, moeten de poweramp en cab eruit. Die doen teniet wat de modeler goed -op laag niveau- kan omdat met name die speakers willen werken, maw de volumeknop 'mag' iets open.

Maar ok, de cab heb je al....

Koop ipv de powramp idd tweedehands nearfields.

aapddd
2 november 2012, 15:17
+ 1 voor de monitor. Een actieve monitor hoeft niet duur te zijn, je prikt zo je pod erin en met een beetje tweaken zal het al snel goed klinken. Een actieve monitor is gemaakt om het signaal zo weinig mogelijk te kleuren en dat is precies wat je nodig hebt.

pinchaholic
4 november 2012, 18:30
Dank voor jullie reactie en mijn excuus voor mijn late reactie, gekkenhuis deze week.

Anyways. Heldere antwoorden, toch nog een paar vragen.

Dit is mijn set up:

http://www.fotothing.com/photos/d55/d5585fced996e063ea0ba55522031404.jpg

Echter speel ik toch vooral over een oude V-amp aangesloten op een oude stereotoren met daaraan oude (maar zware hifi speakers uit de 80's , Sony, made in W-Germany, veel laag) Kortom, oude meuk, ;) maar dit klinkt op laag volume gewoon beter dan mijn set-up hierboven. Meerdere guitar freaks laten horen, zij beamen dit.

Mijn vragen:

1. Afgezien dat het geluid gekleurd raakt door hifi speakers, zijn er nog andere nadelen? respons?
2. Het grootste nadeel van een modeler over een cab met v30's is dus het feit dat ie hard moet gaan om de conusssen te laten werken om er een goed geluid uit te krijgen?
3. Heb ooit mijn V-amp aan mijn Blackstar HT-1 head (te koop, schaamteloze spam:soinnocent:) gehangen, cab sims uit, raakte er nou niet echt blij van. Zou de combi POD HD + Ht-1 head over mijn cab wel klinken?
4. Heb ik voor dik geluid een monitor of monitors? (meervoud) nodig? 1 monitor is mono, 2 is stereo ?

thanks!

ruudjes
5 november 2012, 07:02
3. Heb ooit mijn V-amp aan mijn Blackstar HT-1 head (te koop, schaamteloze spam:soinnocent:) gehangen, cab sims uit, raakte er nou niet echt blij van. Zou de combi POD HD + Ht-1 head over mijn cab wel klinken?
4. Heb ik voor dik geluid een monitor of monitors? (meervoud) nodig? 1 monitor is mono, 2 is stereo ?

thanks![/QUOTE]

Ik heb enige tijd geleden een pod gekocht en heb toevallig ook een blackstar, weliswaar de comboversie. Ik vind het geluid ook niet mooi. Het is heel anders als de pod in de effectsloop van mijn kitty hawk plug. In je blackstar gaat het signaal weer door een voorversterker. terwijl je pod dat al is. In een effectsloop van een amp klinkt het[vind ik] een stuk beter, dan gebruik je alleen het eindversterker gedeelte. Voor de monitors zou ik er 2 kopen, de pod is toch stereo.Goeie tip denk ik om voor monitors te gaan.