PDA

View Full Version : Carousel



Gwi
26 oktober 2012, 10:34
Dames en heren, wederom een nieuwe om aan m'n liedjesdagboek toe te voegen. Focus lag ditmaal op het maken van drum'n bass achtige drums die wat beter klinken dan m'n vorige pogingen, alsook om wat meer met panning enzo de mix wat voller te maken. En ditmaal niet overdreven met de soundbytes ;)

Carousel (http://soundcloud.com/dietrannies/carousel)

Wederom alle handige tips productiegewijs, speelgewijs, noem maar op, zeer welkom.

The Lo Lands
26 oktober 2012, 11:34
Je bezorgt ons een fraaie muzikale rit door een landschap die ik associeer met Flipper, Star Wars en hier en daar Incubus en Floyd achtige sound scapes. Erg goed gedaan hoewel ik het stuk waar de drum invalt voor het einde het minste vind. Eindsolo is wel weer erg goed. Complimenten!

Duhsjaak
27 oktober 2012, 05:40
Hi Gwi
Zo zie je maar..... als artiest kun je niet veel meer doen dan het organiseren van het gevoel van je publiek. En als dat publiek dan al verdeeld is over het deel van je muziek dat langskomt als het nog maar een minuut of twee draait wordt het lastig.

Ik vind juist dat stukje voor de drums invallen een leuk rustpuntje. Vaag herinnerend aan The Cure. Daarvan ben ik eerlijk gezegd nooit fan geweest, maar hier werkt het. Kan de heer Smith nog effe naar komen luisteren.

Scum. Guzzling. FUCKTARD.
Ik weet niet wat Fucktard betekent. Maar ik ga het gebruiken als scheldwoord en dan eens kijken of ik in elkaar wordt geslagen.

Afgezien van het Cure stukje mis ik de bas(s) een beetje. Vooral het laatste stuk kan een stuk stomender met een mooi pompende bas. Maar ja......

Weer een pracht soundtrack erbij. Vraag Lo eens of ie nog iets heeft liggen. Die gast maakt de fraaiste beelden bij zijn muziek.
Keep on keepin' on.
Vriendelijke groet, Gus


PS
Reclame onderaan de bladzij:
Qwinnice CLS is er voor Loodgieter, schilderwerk en CV

Zouden ze in de gaten hebben dat ik kwijl en dat er dus lekkage is? Hoop dat zijn werk beter is dan zijn Nederlands......

Ernest01
27 oktober 2012, 11:50
Leuk nummer met voor mij nostalgische waarde.
De eerste 3 minuten vind ik het leukst. Veel variatie en leuke effecten.
Mooie eigen stijl.

@Gus :
Fucktard - fucking retard....
"An extraordinarily stupid person, especially one that causes harm."

Duhsjaak
27 oktober 2012, 14:33
Leuk nummer met voor mij nostalgische waarde.
De eerste 3 minuten vind ik het leukst. Veel variatie en leuke effecten.
Mooie eigen stijl.

@Gus :
Fucktard - fucking retard....
"An extraordinarily stupid person, especially one that causes harm."

Hi Ernest
Ah....... iedere dag leer ik weer wat. En inderdaad iets Angelsaksisch dat nog niet bestond toen ik er zat. Had natuurlijk effe moeten googelen.....
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
29 oktober 2012, 08:14
Zo als eerder vind ik je ingredienten weee erg goed. Je gitaarspel is erg lekker en de sound van je Reece ook. ik ben niet zo n fan van grofgebektheid dus je samples bekoren me war minder. De beat heeft de drive van drum n bass maar niet de sound en ook niet de breaks. Toch als geheel heeft t n erg uniek karakter, ondanks dat je niet de eerste bent die gitaren met d&b mixt. Ik vind t alleen niet genoeg de aandacht vasthouden, maar ik maak zelf ook vrij veel elektronische muziek en geef toe dat n songstructuur in 'dance' muziek erg moeijlijk is!!!

pasqual
29 oktober 2012, 21:06
De samples heb ik eigenlijk nauwelijks op gelet; wel gehoord maar meer als geheel van het nummer en in die hoedanigheid past het erg goed in het geheel. Muzikaal gezien zit er erg veel in en de opbouw vind ik treffend. Op het einde zelfs een Satrianische solo. Jammer dat de solo er niet bovenop ligt. Maar als dit juist de bedoeling was om meer te klinken als één geheel, dan weer erg goed gevonden.