PDA

View Full Version : 2dehands winkel Antwerpen



THOrange
25 oktober 2012, 21:03
Gegroet muzikanten!

Ik vrees dat ik hier geen antwoord zal krijgen omdat het een Nederlands forum is, maar het is het gokje waard.

Ik heb een advertentie geplaatst op internet voor de verkoop van mijn elektrische gitaar, maar ik krijg er geen reactie op. Ik wil het dus over een andere boeg gooien en ze proberen aan te bieden bij een 2dehands winkel. De reden waarom ik denk dat jullie me niet kunnen helpen is dat ik in Antwerpen woon, in België. Ik stel mijn vraag toch maar, want wie niet waagt niet wint :)

Kent iemand van jullie dus een winkel in Antwerpen die 2dehands gitaren overneemt? Ik heb wat rondgezocht en vond op het eerste zicht niets.

Alvast bedankt!

Triggy
25 oktober 2012, 22:38
Dan bied je vermoedelijk een gitaar te koop aan die niet populair is waarbij kennelijk ook nog eens je vraagprijs te hoog is.
Wat wil je verkopen en waar bied je deze gitaar nu aan? 2ehands.be?
Je kunt 'm ook op de nederlandse Marktplaats zetten. Zijn genoeg potentieele nederlandse kopers die voor een interessante deal de grens over gaan. Antwerpen is voor zuidelijk Nederland dichterbij dan het eigen Noorden... Succes!

Mr.Fingers
25 oktober 2012, 22:44
Je hebt de Thoma Okaze en de Strings 'n Things, allebei "op't Zuid", maar dat hangt er echt vanaf wat je te koop hebt (je zult begrijpen dat ze een vintage Fender sneller zullen accepteren als een paar jaar oude Ibanez)

stijnkenens
25 oktober 2012, 23:11
Bestaat die thoma okaze nog?

Ik dacht dat die al lang weg waren?


s.

Di Stefano
25 oktober 2012, 23:22
Over het algemeen is het de laatste tijd lastig om 2dehands deals te doen (crisis zeker?). Ik merk het niet enkel zelf maar ook collega's en het is niet meteen slecht spul dat we kopen/verkopen. Wachten is de boodschap.

Winkels die je gitaar meteen zullen overnemen zijn ook diegene die er niet veel geld voor gaan geven. Beatshop, Muziek&Visie doen het (tot voor kort tenminste nog) maar geven je niet eens de helft van de nieuwprijs. Strings&Things is bereid je instrument in de etalage te zetten voor de prijs die jij beslist. Je krijgt het geld echter pas als je gitaar door iemand gekocht wordt en zij houden 10% van de prijs.

THOrange
26 oktober 2012, 05:32
Ik kan de advertentie hier niet plaatsen, dan wordt het bericht verwijderd want dat is tegen de forumregels :) Maar het is een Samick (eigenlijk een merk van piano's dacht ik) die ik zelf 410 euro heb betaald een jaar geleden, en ik bied ze aan voor 220 euro, bespreekbaar. Ze klinkt goed, maar dat kunnen ze natuurlijk niet weten als ze er niet eens naar komen kijken :D

Ik had ze op Kapaza.be gezet, kan idd marktplaats.nl ook wel eens natuurlijk.

Kan ik bij muziek+visie ook evt een ruil regelen? Bedoeling is om een basgitaar te kopen van het geld dat ik erop verdien, dus als ik daar een deal in kan maken is het nog gemakkelijker...

Triggy
26 oktober 2012, 08:45
Volgens mij kun j'm gewoon plaatsen op gitaarmarkt. (zie button, rechtsbovenin op de homepage).
Spam, oftewel een ad in je topic is inderdaad niet toegestaan.....



Ik kan de advertentie hier niet plaatsen, dan wordt het bericht verwijderd want dat is tegen de forumregels :) Maar het is een Samick (eigenlijk een merk van piano's dacht ik) die ik zelf 410 euro heb betaald een jaar geleden, en ik bied ze aan voor 220 euro, bespreekbaar. Ze klinkt goed, maar dat kunnen ze natuurlijk niet weten als ze er niet eens naar komen kijken :D

Ik had ze op Kapaza.be gezet, kan idd marktplaats.nl ook wel eens natuurlijk.

Kan ik bij muziek+visie ook evt een ruil regelen? Bedoeling is om een basgitaar te kopen van het geld dat ik erop verdien, dus als ik daar een deal in kan maken is het nog gemakkelijker...

Thiez
26 oktober 2012, 09:01
Van gorp in Roosendaal (half uurtje van antwerpen) koopt gitaren over. Maar als je naar een muziekzaak gaat krijgt je er heel weinig voor aangezien zij hem ook weer met winst moeten kunnen verkopen. Je kunt hem dus beter zelf verkopen. Samick is gewoon een onbekender B-merk waar je dus minder geld voor zal krijgen dan een gewilde gitaar. Zelf heb ik nog een Epiphone G-400 staan, maar als ik zie wat ik er 2e hands voor kan krijgen laat ik hem liever in mijn kamer staan.

muziekschuur
26 oktober 2012, 10:56
Niks mis met Samick. Maar een afstelbeurt zal wonderen doen... Niet dat ie nu slecht zou spelen of zo. Maar wanneer een luthier er mee aan de gang is geweest dan ineens heb je een echt instrument in je handen.

Dirk_Hendrik
28 oktober 2012, 08:00
Samick is altijd een B-merk geweest, hoe stoer hun verhalen over "het produceren voor alle grote merken" dan ook. Bespeelbaarheid kan dan nog zo goed zijn maar de doorverkoopwaarde is heel laag.

Hans001
28 oktober 2012, 08:29
Ik kan me herinneren dat er een used-products in Antwerpen was. Op de Turnhoutsebaan.
Daar hadden ze ook regelmatig gitaartjes hangen. 'k weet echter niet of die er nog is en of je daar
nog wel een interessante prijs krijgt voor je gitaar.

Braindead
28 oktober 2012, 11:47
Samick is niet erg populair en de huidige markt is gewoon moeilijk. Je zegt zelf 410 euro te hebben betaald maar beter is om uit te gaan van de laagste nieuwprijs die op dit moment geldt. Het is niet zo dat als je meer voor een gitaar hebt betaal dat ie dan 2de hands ook meer waard is. Van die laagste nieuwprijs zou ik echt niet meer vragen dan 50% op dit moment. Verder goede foto's maken en een duidelijke beschrijving en afwachten. En je kunt beter wat van de prijs afhalen en zelf verkopen dan dat je naar een winkel gaat.