PDA

View Full Version : Zoom ms-50g: is het wat?



Bijl
25 oktober 2012, 14:41
Heeft iemand ervaring met de Zoom ms-50g multistomp? Of anders de klank van Zoom effectspul in het algemeen (niet de distortions, ga ik niet gebruiken).

http://www.zoom.co.jp/products/ms-50g

Ik heb een miniscuul plankje met plaats voor 5 pedalen, waarvan reeds bezet:

1 Korg Pitchblack tuner
2 Ibanez Lo-Fi LF7
3 Een wah of whammy

In de overige 2 posities wil ik een harmonizer/pitch shifter, delay, chorus, flanger, phaser, reverb, overdrive, en daarnaast hou ik wel van hele gekke gitaarsynth achtige dingen en tremolo enzo. Kortom, dat gaat niet passen zo. Vooral de mogelijkheid om meer dan 1 effect tegelijk te kunnen gebruiken met dit ding spreekt me wel aan.

Dus vanuit praktisch oogpunt lijkt het me een handig ding. Ik verwacht geen super geluidskwaliteit voor 99 euro, dus ik zou er één moeten proberen. Maar er zijn geen muziekwinkels in de buurt die er een op voorraad hebben. En dan heb ik het over Rotterdam, of all places...

JanVrm
30 oktober 2012, 15:55
Het ding is natuurlijk niet super duur. Maar lijkt me op een podium niet zo heel handig.

Je kunt ook kijken naar een tweedehands Boss GT-8. Die biedt een berg mogelijkheden en hoeven je tweedehands momenteel echt niet meer dan 150,- te kosten.

Dan kun je het plankje demonteren en je kunt je favoriete effectpedaal behouden en in de FX chain van de GT8 plaatsen. Tuner zit al ingebouwd in de GT-8, dus die Korg kun je nog verkopen ook.