PDA

View Full Version : Morley versus andere wahs . . . .



Nicci
16 juni 2003, 19:58
Ik ben op zoek naar een wah. Weinig tot geen ervaring mee. Eerst wil ik kiezen tussen een Morley (die vanzelf uitgaat als je hem niet meer aanraakt) en andere (die dat niet doen).
Het idee van een wah die alleen iets doet als je hem ook werkelijk aanraakt lijkt me wel wat. Vertel me wat je denkt . . . . .

Mithrandir
16 juni 2003, 21:15
Ik heb een Morley Bad Horsie (stout paard, ga af) en ik ben er redelijk tevreden over, maar ik zou hem goed naast andere Wah's vergelijken als ik jou was. Ik zou het feit dat hij een optische switch heeft niet als belangrijkste argument nemen, ga eerst luisteren en vergelijken, want misschien is het je sound niet.

Hij geeft iets een randje aan je geluid(bij mij althans) bij wat heftigere sweeps, maar bij easy sweeps blijft ie lekker smooth. Verder is hij in bas gebied niet altijd even goed aanwezig, met name op het gain kanaal.

Is het je sound wel, dan is het gewoon een rete degelijk pedaal met een fijn geluid, de Bad HorsieII heeft ook een contour knop volgens mij, dus die is weer iets veelzijdiger.

Lacrymosa
17 juni 2003, 09:26
Ik heb een morley pro wah 2

klinkt iets netter, iets minder ruig dan andere pedalen, kan heel subtiel zijn.

CheerS!!

telecastermaster
17 juni 2003, 17:07
Haal ff de "Gitarist" van deze maand bij de boekhandel. Daar staat een stukje in over 4 verschillende wah's (waaronder Morley).

Nicci
18 juni 2003, 09:02
heb ik gelezen.

urezna
18 juni 2003, 11:39
Ik heb een Bad horsie 2, die is inderdaad veelzijdiger, daarbij kun je het freqentiegebied waarin de wah werkt regelen, en ook het effect level, en die afsteling kun je met een drukknop met je voet in- en uitschakelen. ik denk dat ie uitgeschakeld als de "gewone" bad horsie werkt.

Inderdaad werkt ie optisch, dus geen slijtage, vond ik een belangrijk argument, aangezien ik er lang mee wil doen :-)
Qua klank weet ik niet of hij verschilt van de "gewone" bad horsie, maar hij is inderdaad vrij subtiel, dus extreme wah haal je er niet uit, maar denk daarbij nou niet gelijk dat ie weinig doet hoor! ik ben zelf liefhebber van een subtiele wah, dus perfect voor mij :-)
bij extreme wah hoef je niet eens meer op te letten wat je speelt, dat hoor je dan toch niet meer.....
kortom, ik ben er errug tevreden mee, maar ja, je betaalt er wel voor, geloof dat ie iets van €230,- was ofzo.... (weet ik niet zeker meer hoor)

galguitarist
25 juni 2003, 22:16
ik heb ook een pro wah II, ben er heel tevreden over, vind vooral fijn dat hij een breed bereik heeft, vind crybaby's meestal een beetje bassig klinken...

gebruik hem nu alleen niet omdat ik vind dat hij mijn signaal nogal verneukt, volgens mij is het ook geen true bypass... weet iemand of dit om te bouwen is?

het kan ook gewoon zijn dat de tweede kabel die ik gebruik slecht is... zo ben ik dan ook wel weer...