PDA

View Full Version : Lovepedal Les Lius met Orange Tiny Terror?



Woolmaster
23 oktober 2012, 23:22
Hallo allemaal,

ik bezit een orange tiny terror 15 watt buizenversterker met een 12 inch speaker.
Eigenlijk zou ik bij dit geluid ook iets meer 6L6/6v6 of tweed-ish overdrive-geluid willen hebben met m'n telecaster.
Nu heb ik gehoord dat ik evt. in de buurt zou kunnnen komen bij die 'feel' met een Lovepedal Les Lius overdrive.. klopt dit?
Het is niet dat ik met dit pedaal echt exact zo'n geluid verwacht te krijgen, maar mijn complete vraag is:

Zou ik een iets meer 6L6/6v6 of tweed-ish overdrive 'feel' kunnen krijgen in combinatie met de tiny terror met de Les Lius of is dit compleet onmogelijk of zou een ander med-gain pedaal dit veel beter doen?

Elk advies is erg welkom ;)

Gr. Woolmaster

Pepe
24 oktober 2012, 01:05
Als je de Orange clean houd een beetje. Voor een tweed pedal zou mijn keus de Wampler zijn wegens flexibiliteit maar het blijf toch behelpen.

Woolmaster
24 oktober 2012, 01:39
Die Wampler 57 lijkt me eigenlijk wel wat, bedankt voor de tip!
Hmm..
ik ben eigenlijk ook niet op zoek naar de ultieme tweed sound(dan moet ik een fender kopen), alleen ik dacht de distortion van mijn orange, die ik als nogal 'harsh' of aggressief zou typeren, iets smoother te maken om toch meer die smooth/romige niet te schreeuwerige blues overdrive te krijgen. De andere overdrives die ik namelijk testte bij m'n orange ( de fulltone ocd en mi audio blues... nogiets) waren zo transparant dat ik nagenoeg dezelfde distortion kreeg. Dus eigenlijk is het zoeken naar een overdrive die juist heel erg kleurt lijkt me? of is dit een hopeloze zaak en is een andere versterker een must?

De Les Lius en De Wampler 57 ga ik in ieder geval uitproberen. Iemand nog ideeën?

Pepe
24 oktober 2012, 01:55
Grofweg gezegd heb je transparante overdrives en mid hump overdrives. Of ergens anders een hump of bump.
Een tweed heeft een massive low, dan niks en dan een spikey hoog. Logica zegt dan dat je alleen de low inbrengt want spikey heeft de Orange al genoeg van zichzelf.
Misschien moet je het van de andere kant benaderen. Met een Klon of Fairfield Barbershop of iets dergelijks strijk je de boel strak voordat het de poorten van spikey Orange in dendert.
Maar het is advies van af de wal.

The Lo Lands
24 oktober 2012, 09:20
Een vriend van me had een Les Lius op zijn board en deze hebben we ook even aangesloten op mijn Orange Rockerverb 50H met een Koch 2 x 12" V30 speakercab. Het resultaat viel mij tegen als ik het vergelijkte met mijn Voodoo Lab Sparkle Drive welke ook een mooie Fenderish vibe aan de Orange kan geven! Sommigen gitaristen zijn niet enthousiast over de Sparkle Drive omdat dit pedaal wat laag mist. En juist in combinatie met de Orange die bakken met laag heeft is dit een perfecte combi. Dus check dit pedaal ook eens uit met je Orange, ze hebben een nieuwe versie met extra MOD standen wat dit pedaal nog veelzijdiger maakt. En de clean blend is top. Tevens te gebruiken als clean boost.