PDA

View Full Version : Strat pickup trouble



rpl
23 oktober 2012, 22:24
Vandaag heb ik de Kinman AVn56 ontvangen voor mijn strat en heb deze net gemonteerd in de nek positie. Op stand 1 van de pickup switch ben ik zeer tevreden over de klank/sound van de pickup en dit geldt ook voor stand 2 (icm de middle pickup).
Voorheen was ik ook zeer happy met het geluid op stand 4 van de switch (middel/bridge pickup) maar sinds het plaatsen van de Kinman klinkt stand 4 voor geen meter meer (bijna geen bas) ik heb net voor de 2e keer de slagplaat erafgehaald om te kijken of er niets los is bij de switch maar er was niets te zien. Mijn vraag is of de pickup in de nek positie invloed heeft op het geluid van die andere 2 pickup's of zie ik iets over het hoofd ! :???:

lcvanderhelm
24 oktober 2012, 20:59
Ik denk dat je de plus en min van het brugelement moet omdraaien,deze staat nu waarschijnlijk in tegenfase met het middenelement.

wireman
26 oktober 2012, 13:00
yep.. klinkt alsof de Kinman uit fase staat. Er zijn wel meer pups die uit fase staan met de stock fender pickups. Seymour duncan moet ook omgedraaid worden in het geval van mijn SSL-5. Zwarte met witte draadje omwisselen.. that'l do the trick!

succes!

snaarplukker
26 oktober 2012, 17:54
Ik denk dat je de plus en min van het brugelement moet omdraaien,deze staat nu waarschijnlijk in tegenfase met het middenelement.Lijkt me vreemd als ie enkel de nek pickup heeft verwisseld en dat ie daarmee en met de nek en middenpickup tevreden is.:dontgeti:

Terminus
26 oktober 2012, 17:58
Volgens mij waren Kinmans altijd in tegenovergestelde fase van normale pickups, je kunt er meer over vinden op de Kinman site.

rpl
26 oktober 2012, 23:29
In de beschrijving staat dat wanneer je de Kinman met andere pickup's gebruikt pos 2 of 4 problemen kan geven en dit heb ik terug gevonden op hun site:
http://www.kinman.com/guitar-pickups/faq/#19
Ik weet nog niet wat ik hiermee aanmoet.
:???:

aaronstonebeat
27 oktober 2012, 00:00
Als je alles goed hebt aangesloten, moeten de standen 1 en 2 geen enkele invloed hebben op de standen 3 tot en met 5; vanaf stand 3 is het halselement uit het circuit tenzij er iets anders aan de hand is. Als er een probleem zou zijn met het halselement zou je dat in stand 2 moeten horen.

rpl
27 oktober 2012, 00:18
Als enalaatste aandachtspuntje staat het volgende vermeld in de beschrijving:

If you mix a Hx Series pickup with other pickup's, the in-between setting (position 2 or 4) on the 5 position switch might be out-of-phase and sound not very pleasing. Reversing the connections of a Hx or normal single coil might result in excessive noise. It's best to fit Hx pickups in a set of 3 or order a special reverse Hx pickup.

Ik denk dat ik deze pickup maandag ga terug sturen.

aaronstonebeat
27 oktober 2012, 00:26
Dat lijkt wel een beetje opportunistisch, vind ik, om met opzet RW of RP (met name RP) om te wisselen zodat je genoodzaakt bent om drie elementen te kopen in plaats van één.

rpl
27 oktober 2012, 00:34
Ja ik baal er wel een beetje van, als ik dit van tevoren wist had ik deze niet besteld.

hs0504
27 oktober 2012, 09:30
If you mix a Hx Series pickup with other pickup's, the in-between setting (position 2 or 4) on the 5 position switch might be out-of-phase and sound not very pleasing. Reversing the connections of a Hx or normal single coil might result in excessive noise. It's best to fit Hx pickups in a set of 3 or order a special reverse Hx pickup.

Ik heb hetzelfde gehad met een Avn62 in de nek positie. Kreeg de middenpositie (nek-midden) ook niet goed, inderdaad zoals hierboven aangegeven (maar dat wist ik ook niet bij aanschaf). Ook maar weer weggedaan dus...