PDA

View Full Version : Roderick von Oven & Pieter Pierrot Tight Trite Nite Double Harmony Version Oktober!



DTmaster
23 oktober 2012, 17:58
Hallo,


Ik heb even de engelse beschrijving erbij gedaan want daar staat alles in uitgelegd :)

__________________________________________________ ________________________________

Hello,

Earlier This Year... We uploaded a version that was a bit more standard then this one
So we wanted to make a second version with bit more groove into the track!

In our weekly session, i also had a idea to adept some more stuff because he had playing it approximately over 5 years now, so i did my best to please him to play it 5 more years :)

This is the First Take so it a little bit Goofy sometimes, but we hope you can appreciate it as much as we do :)

Enjoy


DTmaster



http://www.youtube.com/watch?v=b2pzNz0x25Q[/QUOTE]

DTmaster
23 oktober 2012, 22:15
Is deze muziek nog enigzins boeiend voor jullie anders zitten we op het verkeerde forum haha

DTmaster
24 oktober 2012, 14:38
Jammer dat die acoustische dudes hier wegzijn want ik hecht mij altijd graag aan hun kritiek omdat ik daar ook echt wat mee kan!


Zijn jullie er nog :)

arnoldtims
24 oktober 2012, 15:58
Ze zijn er vast nog maar het kan hier soms erg lang duren voordat je wat feedback krijgt en dan kan het hard gaan.

Ik zelf ben absolute geen acoustische dude en kan ook alleen maar zeggen dat het goed klinkt. Technisch allemaal goed op orde maar af en toe mis ik de flow soms.
Het is soms overdreven gezegd een beetje houterig. En dat komt het meest door het spel van de jongen met het rode t'shirt.
Maar dat is je docent toch?
Dit wel mierenneuken hoor maar goed je vraagt om feedback

MichaelSS
27 oktober 2012, 11:57
Ik vind het wel erg vet.

Dit speelt niet iedereen zo 1,2,3 weg.

Met zo'n stuk, had ik mezelf echter iets meer bezig gehouden met een goede opname. Die is crap. Maakt het ook rommelig, rest is wat mij betreft prima!

DTmaster
27 oktober 2012, 22:41
Word aan gewerkt via fotograaf/vriend/cameraman

www.jerrykooyman.com

Duhsjaak
28 oktober 2012, 09:57
Hi R&P
Even kort:
- ik heb het idee dat het een original is
- in dat geval twee keer petje af
- ik zou het niet 5x opnemen in een iets oplopende schaal van technische perfectie
- al in een eerder stadium heb ik geopperd dat naar elkaar kijken/communiceren de zaak verbetert
- het bewijs leveren jullie nu zelf
- in het begin stroef en laat de timing hier en daar te wensen over
- naar mate jullie er meer van gaan genieten wordt de prestatie beter
- durf maar te genieten
- hou elkaar daarbij in de gaten
- speel het niet kapot/hou het fris voor een mogelijke echte opname

Naar mijn mening:
Techniek (in overvloed) is nooit een reden op zich. Die techniek zou in dienst moeten staan van het spelplezier. Ga op straat staan of op een podium: Plezier en enthousiasme is wat een publiek stil laat staan. Virtuoos gedoe zonder kicken wordt ervaren als een foefje. En men loopt na twee minuten door.

Vergelijk de eerste helft en de tweede helft van jullie post en overtuig jezelf.

O ja, laat s.v.p. iemand eens kijken naar de Engelse intro. Ik ben te beschaafd om 'Engelse' tussen aanhalingstekens te zetten, maar eigenlijk moet dat wel.

Is het een original? Mooi, wees er trots op en meld wie het schreef.
Is het een cover? Ook mooi meld dan van wie.

De tekst is niet congruent. Dus: Hebben wij het gespeeld? Heeft hij het gespeeld? Wie is die hij/ En wie is de ik die 'hem' een plezier doet door het nog 5 jaar te spelen?

En natuurlijk heet het lied And your bird can sink hè?
Vriendelijke groet, Gus

DTmaster
28 oktober 2012, 13:41
Nou weer onwijs bedankt want je bent echt de enige mag je weten van alle 3 fora's bij elkaar die heel inhoudelijk goed kan vertellen EN WAAR WE IETS AAN HEBBEN! niet zoals hiero

http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,10,513441


PS: Trouwens Arnold & Michael zijn ook heel cool ;)

Fusion
28 oktober 2012, 17:09
Tsja, je reageert nooit op anderen, loopt altijd te smeken om replies, schopt altijd je topics omhoog... dan krijg je (op gitaar.net althans dat al gauw). Sorry maar het is nu eenmaal zo :) kan er ook niet meer van maken

Fusion
28 oktober 2012, 17:10
Btw als ik n opmerking maak over t matige Engels op gitaar.net is dat natuurlijk ook gewoon serieus commentaar wat je mee kunt nemen.

MichaelSS
28 oktober 2012, 17:49
Dus met andere woorden; als ik op niemand reageer, hoef ik ook geen reacties te verwachten?
Wat een onzin.

Ik reageer ergens op, omdat ik anderen iets probeer mee te geven. Als die vervolgens niet op mij reageren, boeit dat me heel weinig.

Fusion
28 oktober 2012, 22:11
Dus met andere woorden; als ik op niemand reageer, hoef ik ook geen reacties te verwachten?
Wat een onzin.Dat mag je vinden, maar bij een aantal (inclusief mezelf) op gitaar.net is dat (vooral!) in combinatie met het steeds maar omhoog schoppen van je eigen topics en steeds maar vragen "zijn er nog reacties" een reden om maar niet meer t reageren. Dat mag je onzin vinden. Het zal ook best aan mij en die aantal anderen kunnen liggen, maar ja, das een mening.


Ik reageer ergens op, omdat ik anderen iets probeer mee te geven. Als die vervolgens niet op mij reageren, boeit dat me heel weinig.
Mij ook niet, maar je voorbeeld is natuurlijk het omgekeerde van waar ik het over had. Ik reageer ook graag op anderen, als men vervolgens niet reageert, zit ik daar ook niet mee.

Harald
29 oktober 2012, 08:50
Vooruit dan, opbouwende kritiek... en ook wat Duhsjaak zegt, performance en feeling heren! Met virtuositeit houd je behalve de shredders niemand langer dan 10 minuten vast (optimistische schatting, de meesten lopen na twee minuten weg als ze nog steeds geen noot van Nick en Simon hebben herkend). En om de shredders onder de indruk te krijgen zullen jullie nog heel hard moeten oefenen. En zelfs als je heel goed bent, tenzij je Steve Vai of Joe Satriani heet zijn de meeste shredders er hoe dan ook van overtuigd dat ze het beter kunnen dan jullie. Zelfs als ze zo hard twijfelen over hun eigen spel dat we ze nooit op het podium of op youtube zien.


Allereerst, moet eerlijk zeggen dat het het beste is dat ik tot nu toe van DTMaster gehoord heb. Overigens is de rol van zijn vriend daarin niet te onderschatten. Denk wel dat het een goed stuk ingedikt mag worden. Mijn aandacht houd je niet vast. En dat komt vooral door het eerste deel.

Als je zoiets doet moet je de 'head' van het stuk niet te vaak herhalen. Zou het misschien 2 keer doen, waarvan de eerste keer alleen de eerste gitaar, met heel spaarzame invulling. Dan die akkoorden erbij (die ik nu in het geheel veel te vaak voorbij hoor komen voor mijn smaak. Let op, dit zijn allemaal persoonlijke keuzes, zelf weten uiteraard) Dan de solo, dan de head nog eens herhalen om af te sluiten. Zouden beide gitaristen soleren (wat het vaak wat leuker maakt, aangezien iedereen zijn eigen stijl heeft als het goed is) dan na de eerste solo head herhalen, en van rol wisselen voor de tweede solo. Degene die het meest spannend soleert mag als laatste. Dan weer afsluiten met head en evt. outro.

Wat ik heel erg mis is dynamiek. Dat kan zaken enorm helpen. Daarnaast een stukje creativiteit. Er wordt netjes gespeeld op een ambachtelijke wijze. Maar er gebeurt niets verrassends. Wat creatief lijkt voor wie niet weet waar het vandaan komt zijn de partijen van Don Ross (als ik me niet vergis is dat nummer van hem ten minste) Nu is creativiteit moeilijk te leren (al kun je wel zorgen dat je heel veel verschillende invloeden mengt) maar dynamiek moet te doen zijn. Een paar uitgewerkte breaks met zijn tweeen kunnen zo'n stuk ook lekker opfrissen. Nu wordt voor mijn gevoel netjes het nummer nagespeeld en hebben we er een solootje 'in gepleurd' Echt een eigen versie... I don't know.

guhlenn
29 oktober 2012, 09:17
Nou weer onwijs bedankt want je bent echt de enige mag je weten van alle 3 fora's bij elkaar die heel inhoudelijk goed kan vertellen EN WAAR WE IETS AAN HEBBEN! niet zoals hiero

http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,10,513441


PS: Trouwens Arnold & Michael zijn ook heel cool ;)

Fraai. Heel fraai. Duhsjaak zegt hetzelfde als het draadje wat je nu naar beneden haalt. Maar je bent nogal een selectief lezer.

DTmaster
29 oktober 2012, 15:30
Ok :)

1 Harald K bedankt voor je info waar we weer even 6x over moeten doen om het te begrijpen want dit is weer leerzame taat, i mean it!

2 Goed om even op mijn plaats gezet te worden, inderdaad is het een sociaal forum dus ik zal wat vaker mijn best doen om ook naar anderen te luisteren :)


Thanx

Fusion
29 oktober 2012, 15:34
Yo DTM, dat hoeft niet per se hoor. Maar niet de hele tijd om reacties zeuren zou bij mij iig al een heel stuk schelen. Ik snap t wel hoor, als je enthousiast bent over iets wat je hebt opgenomen wil je dat graag delen enzo :)

Harald
29 oktober 2012, 16:15
Interactie, dynamiek, speelplezier, improvisatie en een bak virtuositeit... in het begin klinken ze even alsof ze het nummer al jaren niet samen gespeeld hebben (wat misschien nog waar is ook) maar dat mag de pret niet drukken. Er wordt gewoon lekker gespeeld.


http://www.youtube.com/watch?v=Uac5RlAYNO0

DTmaster
29 oktober 2012, 18:00
Thanx ken de 1981 plaat al 12 jaar maar deze video nog niet :)

DTmaster
29 oktober 2012, 18:01
Iniedergeval leuk om weer eens van je te horen en bij elke video hoop ik dat je steeds een beter humeur krijgt zodat je bij de 10e eens komt kijken hahaha


Trouwens zet Knuckle Sandwich nog vaak aan omdat je bent met video's uploaden erg schaars de laatste tijd :)


Druk met andere dingen i presume!

Duhsjaak
29 oktober 2012, 21:12
Hi
Vind je dit een toon van spreken (tegen je publiek) die je muziek vooruit helpt?
Ik wil je niet vermanend toespreken, want wij kennen elkaar niet, en dan past mij enige bescheidenheid.
Da's het zelfde ingrediënt dat ik bij jou graag wat meer aan zou treffen.

Een heel ander onderwerp dus:
Kijk eens bij 'uitzending gemist' naar de uitzending van 28 oktober 2012. Het programma heet Vrije Geluiden.

Daarin spelen een relatief jonge celliste en een pianist een stuk van Andriesen. Een Nederlandse modern/klassieke componist. En het stuk heet (meen ik) Wat is jouw favoriete interval. Ogenschijnlijk een eenvoudig stuk.

Vrouwengemeenschappen gaan op den duur op gelijke tijden menstrueren. Dat is een sociaal/biologisch fenomeen.

Iets minder ingrijpend is het samen muziek maken. Het tapt uit hetzelfde vaatje. Als je samen communiceert/je kijkt naar elkaar als je speelt, dan synchroniseer je je ademhaling. Een betere manier om je timing te optimaliseren is er gegarandeerd niet.

De celliste en de pianist van Andriesen hebben het daar kort ook over. Kijk daar eens naar. Dan is je ineens duidelijk waarom ik daar al al die tijd op terugkom. Want als ik eerlijk ben, soms schaam ik mij er een beetje voor. Maar ik geloof er 100% in.

Iets minder op de man richten die pijlen; iets meer op de muziek. Dat doet je humeur en je muziek een wereld van goed.
Talent genoeg. Nou nog effe het talent aan het werk zetten. Succes.
Vriendelijke groet, Gus

DTmaster
30 oktober 2012, 09:16
Thanx ik ben net wakker geworden ik lees het vanmiddag



Dank!