PDA

View Full Version : London City Comet zware tele's?



DrHanz
23 oktober 2012, 00:50
Mijn London City Comet, klinkt als een klok, maar is met z'n 3.8 kilo niet echt licht te noemen. Is dit het geval met alle Comets? Mensen hier met (veel) lichtere Comets? Zo ja, dan denk ik erover om een lichter exemplaar ebij te kopen...

snaarplukker
26 oktober 2012, 17:36
Mijn zelfbouw tele weegt ook 3,8 kilo. Ik heb ook een lichtere tele van 3,4 kilo (J&D Brothers) maar die klinkt ook veel dunner. Dus een LC Comet van lichter hout zal dan ook minder gaan klinken.

barno
26 oktober 2012, 17:55
Lichter hout klinkt minder? Dat slaat imo tamelijk nergens op hoor.
Ten eerste zijn hals en pu's belangrijkere factoren dan bodyhout. Verder zijn vaak vederlichte swampash of zelfs pine bodies fel gewild omwille van hun specifieke karakteristieken

geert1976
26 oktober 2012, 19:03
Comets wegen niet zoveel hoor, pak maar eens een Kasuga Tele Custom uit de 70's op, die zijn pas zwaar.
Hebben ook goddelijk lekkere halzen.

Braindead
26 oktober 2012, 20:42
Als dat waar zouden zijn dan zouden Custom shop gitaren zwaar zjjn omwille van het betere geluid. Het tegendeel is echter waar.



Mijn zelfbouw tele weegt ook 3,8 kilo. Ik heb ook een lichtere tele van 3,4 kilo (J&D Brothers) maar die klinkt ook veel dunner. Dus een LC Comet van lichter hout zal dan ook minder gaan klinken.

DrHanz
27 oktober 2012, 21:11
Maar 3,8 kg is op zich best zwaar te noemen toch?

Oranjeaap
27 oktober 2012, 21:38
Mijn Les Paul weegt 5 kilo

budje
27 oktober 2012, 22:03
ik heb geen weegschaal, maar mijn london city comet weegt ook stevig. I don't care ;)

Jan H
29 oktober 2012, 09:41
Mijn London City Comet, klinkt als een klok, maar is met z'n 3.8 kilo niet echt licht te noemen. Is dit het geval met alle Comets? Mensen hier met (veel) lichtere Comets? Zo ja, dan denk ik erover om een lichter exemplaar ebij te kopen...

Ik heb een heel vroege Comet uit de éérste serie met een maple hals en die weegt 3.5 kilo, gewogen op een geijkte schaal.
Ik weet niet waar jij die van jou mee hebt gewogen immers elke schaal is niet hetzelfde.
Volgens mij zijn de meeste telecasters toch wel ongeveer hetzelfde qua gewicht, 3.5 kilo is dus niks abnormaals.;)

Maar de Comet is gewoon een top telecaster. Als je een lichtere zou willen, waarom neem je dan geen Thinline Comet...ook geweldig.:)

DrHanz
30 oktober 2012, 01:18
Mijn 'zware Comet' is ook van de allereerste serie, maar met een rosewood toets. Misschien ga ik eens kijken naar een Fender Baja of een Squier Classic vibe. Als die tenminste ook net zo lekker klinken en spelen als mijn Comet.

macwilliams
30 oktober 2012, 06:43
Ik ben benieuwd wat je van de baja vind. Het halsprofiel van de baja is nogal fors ten opzichte van de london city en heeft een lichte V vorm in plaats van een C of D vorm. Maar als je eraan kan wennen dan heb je er een goed ding aan (vind ik/heb hem zelf ook modus).

Mocht je een koreaanse lite ash op de kop kunnen tikken dan is dat ook wel een aanrader, heeft een iets dikkere hals maar met een C profiel. Staan soms op marktplaats voor 350/400. Ook die heb ik zelf hier aan de wand hangen.

De "gewone" mexicaanse telen die ik heb gehad heeft de meest dunne halsprofiel. Zelf vind ik het de minst goed klinkende telecaster die ik ken. Ik vond hem heel magertjes klinken, ook nadat ik er een setje nocaster elementen er in gevrot had. Heb deze dan ook uiteindelijk verkocht.

Napoje
30 oktober 2012, 09:29
Ik heb een fender 72 thinline maar denk nou niet dat die superlicht is omdat ie hol is. En ik heb een comet thinline gehad, zelfde verhaal. Niet dat ze zwaar zijn maar ook niet zo licht als je verwacht.

Timotio
30 oktober 2012, 22:11
Als je naar een Baja gaat kijken omwille van het gewicht moet je ff opletten. Mijn baja loopt ook tegen de 4kg aan maar speelt wel heerlijk. Had vorige week precies dezelfde Baja vast bij Dirk Witte en die was veel lichter... Kan per exemplaar verschillen dus.

Overigens zijn het wel heerlijke gitaartjes :). Eergister een optreden gehad; een gitariste dacht achteraf dat mijn baja een amerikaan was! Toen ik zei dat het een mexicaan was vond ze hem opeens iets minder leuk...