PDA

View Full Version : welke Pots bij deze pickups Suhr 60v



bagheera
22 oktober 2012, 11:21
Hoi iedereen ,

Ik wil nieuwe potentiometers steken bij deze uitstekende pickups.
http://www.suhr.com/#!V60/cl5c

Op de musicstore site vind ik niet meteen de juiste misschien kijk ik erover of zoek ik verkeerd
dit zijn de kOhm waardes

6.3kOhm ( neck)
6.3 KOhm ( middle ) RW/RP
7.2 kOhm ( bridge)

( trouwens wat betekend RW/RP)

de pickups klinken uitstekend maar de pots zijn verschrikkelijk , ze kraken , vallen uit , en de tone regelaar kent maar 2 standen aan of uit.

In een ander topic werd mij gesugereerd gewoon de hele boel te veranderen , inclusierf de jack in dat ga ik dus allemaal doen.


alvast bedankt voor de zeer gewaardeerde hulp

snaarplukker
22 oktober 2012, 11:45
Bij een gitaar met single coils pickups word meestal 250KOhm pots gebruikt. Lineair voor de tone en logaritmisch voor de volume. RW/RP= Reversed Wound/Reversed Poles (omgekeerd gewonden, omgekeerde polen). Dat geeft in stand 2 en 4 minder of geen humm.

bagheera
6 november 2012, 18:04
ik heb ze binnen gedaan bij de winkel , heb alles laten vervangen , bedrading 5way switch, output , pots en ze klinkt nu heel anders , nog steeds dezelfde pickups je herkent ze onmiddellijk maar ze komen er beter uit , alsof er een laagje stof is afgehaald , en natuurlijk is al de brom en kraak weg . goeie beslissing .
De reactie in de winkel verbaast me ook elke keer als ze de gitaar zien , ( het is máár een aria pro II maar wel een uit de jaren 70 en ze klinkt best goed , alleen weegt ze een ton )