PDA

View Full Version : Versterker Roland 5 doet niks meer!Hulp gevraagd



Beginnertjekb
21 oktober 2012, 14:33
Hoi mensen,

Mijn versterker Roland cube 15 van 2, 5 jaar oud, doet niks meer, clean en distortorion ook niet:(
Wat raden jullie me aan? Ik las hier ergens op het forum dat het ook aan de kabel kan liggen?
Zelf knutselen doe ik liever niet. Normaal bromt de versterker altijd een beetje, maar nu helemaal niks.
Welke reparateur in Hengelo/ Enschede/ Almelo adviseren jullie mij?
Alvast bedankt.

Beginnertjekb
25 oktober 2012, 10:59
Wil niemand me helpen?

Eric van Esch
25 oktober 2012, 11:16
Heb je al met een andere kabel geprobeerd te spelen? Staan je volumeknoppen van je gitaar niet per ongeluk op uit? Als je iemand zoekt in jouw regio, ga dan eens langs bij Totally Music in Almelo, Patrick is een ardige kerel die heel reeel is.

fastfolkert
25 oktober 2012, 11:44
Wil niemand me helpen?

probeer:

1 - losse gitaarkabel erin, volume beetje open en raak de tip vd stekker aan; brom?
ja: iets mis met de gitaar
nee: probeer andere kabel

2 - nog steeds geen brom: check zekering vd amp en check netkabel vd amp (als die afneembaar is)

3 - nog geen geluid? Rij dan idd. even langs Patrick van Totally Music in Almelo, of langs Guitar Center in Wierden. Let er wel op dat een serieuze reparatie al snel meer kost dan een tweedehandse Cube 15....

cluseau
25 oktober 2012, 12:22
Wil niemand me helpen?


Natuurlijk wel maar je woont te ver weg :makeup:

Beginnertjekb
26 oktober 2012, 10:47
Bedankt allemaal voor je reacties, na 1 losse gitaarkabel erin, geeft hij geen brom, dus dan ligt het niet aan de gitaarkabel, volumeknoppen staan ook aan(voor de zekerheid wel extra gekeken;) )
Waar zit de de zekering van de amp, de kabel zit vast aan de versterker dus die kan ik niet checken.

@ Cluseau over een paar weken ga ik toch naar Den Haag;)

muziekschuur
26 oktober 2012, 10:53
Waar heb je hem gekocht?

Beginnertjekb
26 oktober 2012, 11:15
Bij Huygens in Hengelo, garantie is al vervallen.

cluseau
26 oktober 2012, 11:17
@ Cluseau over een paar weken ga ik toch naar Den Haag;)

Nou, altijd welkom hoor :ok:

marter544
26 oktober 2012, 12:01
Bedankt allemaal voor je reacties, na 1 losse gitaarkabel erin, geeft hij geen brom, dus dan ligt het niet aan de gitaarkabel, volumeknoppen staan ook aan(voor de zekerheid wel extra gekeken;) )
Waar zit de de zekering van de amp, de kabel zit vast aan de versterker dus die kan ik niet checken.

@ Cluseau over een paar weken ga ik toch naar Den Haag;)

Dat een losse gitaarkabel geen brom geeft betekent niet dat die kabel goed is, kabelbreuk enzo.. Probeer nou eerst eens een andere gitaarkabel. Aan de buitenkant kun je geen zekering vinden bij de cubes, miss dat er ergens eentje aan de binnenkant zit..

muziekschuur
26 oktober 2012, 12:30
Gewoon laten repareren....

Beginnertjekb
27 oktober 2012, 15:26
Goed plan, ga ik meteen doen.

Dat een losse gitaarkabel geen brom geeft betekent niet dat die kabel goed is, kabelbreuk enzo.. Probeer nou eerst eens een andere gitaarkabel. Aan de buitenkant kun je geen zekering vinden bij de cubes, miss dat er ergens eentje aan de binnenkant zit..

Beginnertjekb
27 november 2012, 14:17
Inderdaad een andere kabel is het beste!

terrasbeest
27 november 2012, 14:48
Da's dan 50 Euro.

Beginnertjekb
27 november 2012, 19:10
hahaha wat grappig ;)