PDA

View Full Version : Randall RM series



marc_o
16 juni 2003, 17:43
Wie heeft er de RM (moduleseries) al geprobeerd ergens? En zo ja, wat vond je ervan? Ben er erg benieuwd naar en de besprekingen liegen er niet om...

dml
18 juni 2003, 05:53
Ja, geprobeerd bij Rockpalace in Den Haag. Op dat moment waren 11 van de 15 modules voorhanden. Heb de RM4 getest over de Randall eindtrap (2x50 w, 2x6L6, 2xEL34). Vooral de Vox en de Marshallplexi module klonken in mijn oren erg goed, de eigen Randallmodules nogal harsh en metalig. Een goede hi-gain module vond ik er niet tussen zitten, ook de Recto-module viel erg tegen. Het principe is natuurlijk revolutionair. Let op: de preamp is ontworpen door Bruce Egnater en deze brengt dezelfde preamp uit met het verschil dat de Egnater-modules handgesoldeerd zijn. Wel zijn de Egnater- en Randallmodules uitwisselbaar.

Maiden Michiel
24 juni 2003, 12:35
Weet iemand welke Randall tops allemaal buizen hebben?

EmgMaster
24 juni 2003, 14:02
Geen volgens mij

Rectifier
24 juni 2003, 16:03
Staat een test in de Gitarre & Bass van de RM4.

JV
24 juni 2003, 18:23
de hele randall rts serie is full buis

de overige heads en combo's zijn solid of hybrid

echter gooien zij wel enorme eindtrappen in hun versterkers (300 watt transistor bijv.). daar schijnt dan een enorm goed metal geluid vandaan te komen

gerrekat
24 juni 2003, 19:35
Ik heb een CYCLONE gehad met een PQ_3 van furman ervoor klink je net als Dimebag van PanterA best cool!


Maar op zich klinken ze niet echt super, hard gaan ze wel LOL!

Ik ben erg blij met mijn nieuwe ENGL!

Maiden Michiel
25 juni 2003, 11:14
Ik wil ook Engl, maar Randall is volgens mij wel redelijk goedkoop.

Maar trouwens, een Engl preamp en eindtrap heb je ook al voor 1500 euro!!!

gerrekat
25 juni 2003, 18:49
Hou niet van rackgear, klinkt IMO veel te Hi Fi en onnatuurlijk, maar is natuurlijk mijn mening voordat ik weer geflamed wordt!

Een goede RANDALL top kost ook boven de 1000 EURO een CYCLONE of WARHEAD is niet echt goedkoop!

De buizentops zullen nog iets duurder zijn!