PDA

View Full Version : PRS CE vs Custom series



erikvdh
19 oktober 2012, 16:49
Beste lezers,

Ongetwijfeld is deze vraag al eens de revue gepasseerd, maar de zoekfunctie levert mij geen goede resultaten op vandaar dat ik het even in een nieuw berichtje vraag.

Aanstaande dinsdag gaat er na 18 jaar een grote wens in vervulling, dan ga ik mijn PRS Custom 24 ophalen! De winkel waar ik altijd mijn boodschappen doe had echter maar een paar PRS gitaren hangen dus veel keuze had ik niet. Ik heb nog eens rond gezocht op internet waar het prijsverschil tussen de CE en Custom series vandaan komen en dat loopt toch al snel op naar zo'n 500 euro voor (en schiet me niet direct lek) nagenoeg hetzelfde instrument. Het enige verschil is, zover ik kon vinden dat de CE's een geschroefde hals hebben waar deze bij de Customs gelijmd is. Qua body en hardware zijn ze identiek, zo maak ik op uit diverse fora.

Kan iemand hier dit verhaal bevestigen of ontkrachten? ik vind het fijn om hier wat meer duidelijkheid over te hebben, en dat ik het kan bespreken in het Nederlands. De Custom 24 is een prachtinstrument maar ook een rib uit mijn lijf! Ik wil weten of het de moeite is zo'n meerprijs te betalen voor zo'n "klein" verschil.

Groet van Erik.

Rinze
19 oktober 2012, 17:08
De Ce heeft een geschroefde esdoorn hals, de Cu een gelijmde mahonie hals. Verder zijn er ook vroege CE's met een body die niet van mahonie is, weet er verder niet het fijne van.

fred dons
19 oktober 2012, 17:27
qua kostprijs zijn ze voor PRS hetzelfde maar om toch nog een onderscheid te kunnen maken heeft prs de opties op de custom wat hoger gezet, tegenwoordig (vroeger dus wel maar nu niet meer ;)) kun je geen 10 top op een CE krijgen en ook birdsinleg zijn niet mogelijk (en een artist package is al helemaal onmogelijk)
over het algemeen krijg je met je CE een wat minder "mooie" gitaar (ik heb het hier puur over het uiterlijk wat natuurlijk erg subjectief is) en de bolt on on heeft een iets ander ander geluid (wat snappier) maar geef je niets om uiterlijkheden en ga je voor wat voor jou de beste gitaar is dan zou ik naar bijvoorbeeld Maxguitars gaan om beide versies uit te proberen en laat je oren en handen je keuze maken

FruscianteFan
19 oktober 2012, 17:59
qua kostprijs zijn ze voor PRS hetzelfde maar om toch nog een onderscheid te kunnen maken heeft prs de opties op de custom wat hoger gezet, tegenwoordig (vroeger dus wel maar nu niet meer ;)) kun je geen 10 top op een CE krijgen en ook birdsinleg zijn niet mogelijk (en een artist package is al helemaal onmogelijk)
over het algemeen krijg je met je CE een wat minder "mooie" gitaar (ik heb het hier puur over het uiterlijk wat natuurlijk erg subjectief is) en de bolt on on heeft een iets ander ander geluid (wat snappier) maar geef je niets om uiterlijkheden en ga je voor wat voor jou de beste gitaar is dan zou ik naar bijvoorbeeld Maxguitars gaan om beide versies uit te proberen en laat je oren en handen je keuze maken
hoezo tegenwoordig? CE's worden toch überhaupt niet meer gemaakt?

Shredder Mike
19 oktober 2012, 20:01
De nieuwe CE's die je nu nog tegenkomt zijn allen oude voorraad.