PDA

View Full Version : Bibi - Paranoid Android (Radiohead)



BibixMusic
18 oktober 2012, 20:04
Ik vind het echt doodeng om dit te posten...
Dit nummer heb ik al duizend keer ingezongen, maar pas na het live gehoord (en gezien) te hebben denk ik dat het goed is.


http://www.youtube.com/watch?v=6x1ZherT1mY

arjanb01
18 oktober 2012, 20:46
Briljant nummer blijft dit toch he ? Wat jou uitvoering betreft, dappere poging van je, waarvoor hulde.
Wat betreft je zang tov het origineel viel het me op dat je binnen dit nummer wat moeite had met je timing en in dit nummer is het belangrijk zo min mogelijk vibrato te gebruiken. Teveel vibrato gebruiken maakte het in deze uitvoering af en toe onzuiver vond ik !
Thom Yorke gebruikt dit in dit nummer ook niet, dus zo dicht mogelijk bij het origineel blijven is essentieel in dit geval.
Blijf ondanks dat oefenen aan je stijl en zorg dat je een vaste band met muzikanten om je heen verzamelt waarmee je eigen nummers kan gaan schrijven, dan ontwikkel je je nog sneller op weg naar misschien een mooie carriere !

showband
18 oktober 2012, 22:46
heel goed en niet met bovenstaande eens.
-je experimenteert met meer kleuren in je stem.
-leuke plaatsing van het vibrato op de beginstukjes naar venijn zonder vibrato. erg leuk.

de "you dont remenber 2x" is nog iets te ingehouden voor mijn smaak. Je had daar best meer mee gekund.

Je mag de technicus best sturen. De hoeveelheid galm zet je nu bijna achter de begeleidingstape.

het "god loves his children"stuk mag voor mij best meer naast de tel als de feel dat wenst en je daarmee nog meer nadruk op voor jou belangrijke woorden kan leggen.

Pepe
18 oktober 2012, 22:53
De backingtrack klinkt al als een soort Mario versie en dan de zang er helemaal bovenop met een flinke dot goth galm.. het geeft een koud en klinisch effect, bijna het tegenoverstelde van de organische wiry sfeer van het origineel.
Het zegt niks over hoe het gezongen is natuurlijk, daar kom ik dan al niet meer aan toe.

De Easy Star All Star versie, ook een dame, ingehouden en onderkoeld doet het wel weer voor mij.

barno
18 oktober 2012, 23:41
het is technisch zo goed gezongen, dat ik het wel helemaal heb kunnen beluisteren maar qua backing track en plaats van de stem ben ik het helemaal eens met pepe

Duhsjaak
19 oktober 2012, 05:15
Hi
Backing track? Who cares, je moet het doen met waar je je hand op kan leggen.
Qua zang weer een giga stap vooruit. Dit is geen sing along song. Dit vereist concentratie en gogme van wat je moet meebrengen/wat het lied nodig heeft.
Petje af. Een petje af smiley zou hier prima op zijn plaats zijn.....
Vriendelijke groet, Gus

BibixMusic
19 oktober 2012, 09:58
Thanks voor de reacties allemaal!!

Allereerst wil ik een dingetje kwijt...
Dit is gewoon bij mij thuis op mijn kamertje opgenomen, met een goedkoop studiomicrofoontje en een kleine interface, that's it.
Om de een of andere reden vervormd mijn stem (of nouja, eerder het volume) gigantisch als ik iets inzing.
Dat stukje bijvoorbeeld van 'You don't remember...', komt op de opname minder ruig over.. dus het lijkt wel alsof de kracht er uit gaat terwijl ik daar toch behoorlijk te keer ga.. heel raar :(

Dan over de backing track.
Met grote trots presenteer ik u mijn nieuwe vaste band: Karaoke-versie.
Op hun site haal ik vaak de backing tracks.. en deze heb ik ook nog eens een halve toon verhoogd dus dan krijg je gauw dat zweverige/blikkerige effect inderdaad.
Ik hoopte dat een beetje te verbergen om op de vocals veel galm te gooien, maar dat is dus helaas mislukt :D

Paranoid Android wil ik misschien met mijn zangtentamen doen, en dan met een echte band!

beruk
19 oktober 2012, 10:51
Als de a technische zolderkamer musicus die ik ben heb ik geen last van de technische beperkingen die er schijnen te zijn in je opname. Het zal wel.Als demo prima. Misschien dat mijn oren nog niet zijn hersteld van het oorverdovend slecht uitversterkte The Lalalies optreden wat ik gisteravond mocht doorstaan... Je stem+techniek ontwikkeld zich snel. Het is goed gezongen, je kunt tegenwoordig dynamiek leggen in ballads. Dat is winst!

BibixMusic
20 oktober 2012, 10:34
Als de a technische zolderkamer musicus die ik ben heb ik geen last van de technische beperkingen die er schijnen te zijn in je opname. Het zal wel.Als demo prima. Misschien dat mijn oren nog niet zijn hersteld van het oorverdovend slecht uitversterkte The Lalalies optreden wat ik gisteravond mocht doorstaan... Je stem+techniek ontwikkeld zich snel. Het is goed gezongen, je kunt tegenwoordig dynamiek leggen in ballads. Dat is winst!

Dankje :D

Tsja, sinds ik op de Rockacademie zit leer ik echt zo ontzettend veel... En zo te zien pakt het goed uit :)

Axl Rose
20 oktober 2012, 11:26
Hoi BibixMusic,

Ik ken het origineel niet zo goed en ik kan ook niet zingen :D dus ik weet niet of je veel hebt aan mijn feedback, maar ik heb het met plezier volledig beluisterd! Vooral eigenlijk het laatste gedeelte (vanaf 3:34 tot 5:38), welke mij overigens wel bekend voor kwam, vond ik erg, erg mooi (prachtig stemgeluid zelfs, heb dat gedeelte een paar keer herhaald beluisterd). Ga zo door zou ik zeggen. :)

Han S
20 oktober 2012, 11:56
http://www.youtube.com/watch?v=HIEYhVGA0oU&feature=relmfu

Had je deze al eens gepost Bibi? Ik word een dagje ouder dus ik weet dat niet meer. :D

Ook die vind ik prachtig gedaan en het gitaarspel verdient ook een compliment.

BibixMusic
21 oktober 2012, 11:03
Hoi BibixMusic,

Ik ken het origineel niet zo goed en ik kan ook niet zingen :D dus ik weet niet of je veel hebt aan mijn feedback, maar ik heb het met plezier volledig beluisterd! Vooral eigenlijk het laatste gedeelte (vanaf 3:34 tot 5:38), welke mij overigens wel bekend voor kwam, vond ik erg, erg mooi (prachtig stemgeluid zelfs, heb dat gedeelte een paar keer herhaald beluisterd). Ga zo door zou ik zeggen. :)

Dankje! Haha, dat stuk vind ik ook het gaafst om in te zingen (en het moeilijkst) :)



http://www.youtube.com/watch?v=HIEYhVGA0oU&feature=relmfu

Had je deze al eens gepost Bibi? Ik word een dagje ouder dus ik weet dat niet meer. :D

Ook die vind ik prachtig gedaan en het gitaarspel verdient ook een compliment.

Volgens mij wel...
Thanks :) vind 'm zelf niet zo maar het liedje is mooi!

Duhsjaak
28 november 2012, 16:56
Hi B
Heb m nog maar weer eens opgezocht en beluisterd.
En flawed of niet, ik vind het nog steeds de moeite waard.
Je houdt de moed er toch wel in?
Vriendelijek groet, Gus

smullie
28 november 2012, 18:02
Gdvrdmsektkloteachterlijkewebsite! (had het opstaan en was ondertussen de rest van de posts aan het lezen, klik ik verder naar de 2de pagina om verder te lezen. Stopt dat natuurlijk met spelen. Ik zou natuurlijk de schuld ook bij mezelf kunnen leggen, maar daar heb ik vandaag geen zin in dus ligt het aan het slechte ontwerp van het forum.)

Maw: mooi!! :ok:

BibixMusic
29 november 2012, 18:17
Hi B
Heb m nog maar weer eens opgezocht en beluisterd.
En flawed of niet, ik vind het nog steeds de moeite waard.
Je houdt de moed er toch wel in?
Vriendelijek groet, Gus

Het gaat alweer goed hoor :)
Thanks!


Gdvrdmsektkloteachterlijkewebsite! (had het opstaan en was ondertussen de rest van de posts aan het lezen, klik ik verder naar de 2de pagina om verder te lezen. Stopt dat natuurlijk met spelen. Ik zou natuurlijk de schuld ook bij mezelf kunnen leggen, maar daar heb ik vandaag geen zin in dus ligt het aan het slechte ontwerp van het forum.)

Maw: mooi!! :ok:

Hahahah, dankjewel! :D

savale
2 december 2012, 13:53
Zonde ik werd ook afgeleid door de galm en wat brakke karaoke band :( Als je tips wil over het opnemen in je slaapkamer dan kan ik je wel helpen denk ik. Dan kan iedereen het weer over de inhoud gaan hebben :)

voorbeeldje:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?158293-Kodaline-All-I-want-video-(Gitaar-vocal-piano)

opgenomen met:
focusrite usb interface ~200 euro
behringer b1 pro op de vocal ~100 euro
behringer c4 op de gitaar ~50 euro

BibixMusic
3 december 2012, 16:51
Ben nu in ieder geval van plan om Pro Tools te gaan gebruiken, en sowieso een nieuwe mic aan te schaffen voor het opnemen.

Die backings zijn ook niet echt top inderdaad, maar ik kan nu even niet anders..

Han S
3 december 2012, 17:03
Je zult geen grote verschillen horen tussen de M88 en de goedkopere condensators. Bovendien heeft een dynamische microfoon van zichzelf een bepaalde compressie die we lekker vinden.

titzenpitzer
3 december 2012, 17:58
Ik gebruik zo'n Behringer B1 al jaaaren en ben enorm tevreden met dat ding. Langs de andere kant heb ik geen ervaring met andere micro's :D

BibixMusic
4 december 2012, 15:00
Je zult geen grote verschillen horen tussen de M88 en de goedkopere condensators. Bovendien heeft een dynamische microfoon van zichzelf een bepaalde compressie die we lekker vinden.

Maar ik gebruik voor het opnemen niet mijn Beyer!
Zou ik dat eens moeten proberen dan?
Ik heb nu als opname microfoon een sE Electronics X1

http://www.seelectronics.com/se-x1-microphone

savale
4 december 2012, 15:20
Ik zou zelf de X1 gebruiken, maar daar op een condensator moet over het algemeen nog best wel wat compressie op. Je hebt kans dat je Beyer beter klinkt zonder dat je iets eq'd / compressed.
Heb je toevallig de ruwe vocal track en de gebruikte karaoke track nog? Ik wil wel eens een poging wagen om het beter te mixen. Als je het wat vind geef ik je de settings wel dan heb je in ieder geval een basis voor de volgende keer.

Han S
4 december 2012, 20:24
Maar ik gebruik voor het opnemen niet mijn Beyer!
Zou ik dat eens moeten proberen dan?
Ik heb nu als opname microfoon een sE Electronics X1

http://www.seelectronics.com/se-x1-microphone

Dat zou je kunnen poberen, maar de Beyer is een handmicrofoon. Ik zal het even uitleggen: de M88 is een hyper richtinggevoelige microfoon. Dergelijke microfoons hebben het zg 'proximity'effect. Dat houdt in dat hoe dichter je met de microfoon op de geluidsbron komt, hoe meer laag je hebt. Omgekeerd is het dus zo dat als je er verder af gaat, dan gaat het dunner klinken.

Daarbij heeft de dynamische microfoon een winding in een sterk magnetisch veld en als daar een stroompje door loopt remt hij zichzelf af, wat een mooie compressor is.

Je zou de M88 prima voor opnemen kunnen gebruiken, maar dan wel vlak voor je mondje want anders klink je wat skinny. Zou je nou een hele grote stem hebben dan is dat geen probleem, maar dat heb je niet.

BibixMusic
6 december 2012, 11:45
Dan ga ik dat eens proberen..

Probleem is wel dat het sowieso ontzettend snel overstuurt als ik opneem, maakt niet uit welke van de twee mics ik gebruik.
Maarja, ik gebruik nu ook Garageband (waarbij ik niet eens weet hoe ik alles echt goed kan instellen) dus dat zal ook meespelen.

Binnenkort dus ook maar eens Pro Tools installeren.