PDA

View Full Version : Nieuwe HD video - Stevie Ray Vaughan - Voodoo Child (Slight Return)



Axl Rose
18 oktober 2012, 19:12
Goede avond allemaal,

Twee jaar geleden heb ik eens een cover versie gemaakt van Stevie Ray Vaughan's versie van Voodoo Child, maar vond dat het tijd was om een nieuwe versie te maken. Dit omdat ik er nu niet zo blij meer mee ben en dacht dat er verbeteringen mogelijk waren. Met name het arrangement en wah wah gebruik. Een paar dagen geleden heb ik een nieuwe HD gitaar videotje gemaakt van deze song en ben benieuwd naar jullie commentaar! Hopelijk een verbetering :) p.s. ben ook aan het proberen om zelf songs, of ideeën te maken, maar vooralsnog geen succes. Ik blijf het moeilijk vinden om zelf echt iets te verzinnen ipv te coveren in de style van. Iemand tips hiervoor?

Videotje is hier te zien en te beluisteren:

http://www.youtube.com/watch?v=lOfTeoxuNc0&feature=plcp

of

www.youtube.com/brendblues

groeten!

peter_heijnen
18 oktober 2012, 19:45
Hey te gek man!

En ook gewoon met line6... :)

Swaag
18 oktober 2012, 20:23
Nice gespeeeld!!
Die armen: tattoo's of een t-shirt? ( :seriousf: )

arjanb01
18 oktober 2012, 20:49
Vette track ! Lekker gespeeld, en dat ondanks line 6 soundjes ! Genieten !

pasqual
18 oktober 2012, 21:26
Lekker gespeeld! Als je eigen nummers wilt gaan maken in de geest van je favorieten, zul je ook wel gaan klinken als....
Waar denk je dat SRV zijn sound grotendeels vandaan haalde? Maar ook hij heeft er zijn eigen weg in gevonden. Als je dit soort muziek gaat maken ben je toch al gebonden aan zo'n 3 á 5 akkoorden en dan klinkt het al snel "als". Ga gewoon met een aantal gelijkgestemde medemuzikanten lekker blues maken in deze stijl. Monti Amundson en Chris Duarte zijn ook een goed voorbeeld: ook geïnspireerd door SRV en Hendrix en hebben toch ook een eigen geluid. Deze gasten hadden zonder hun voorbeelden ook anders geklonken maar bij hun gaat het publiek mooi uit hun dak. M.a.w.: ga lekker nummers schrijven ( in de geest van ) en breng ze live, succes verzekerd! Uiteindelijk zal jij ook je eigen draai er aan weten te geven!

Volgende kwestie: heb je een behoorlijke versterker en de juiste effecten? Ik ben namelijk bang dat je met line6 pod niet de juiste sound gaat krijgen in band verband. Ik kan het mis hebben... Voor thuis is dit apparaat erg goed, zo als we kunnen horen:) maar hoe gaat dit klinken op hoger volume?

Stratman70
18 oktober 2012, 21:36
Hey Brend, lekker energiek weer! Je speelt echt geweldig man!
Naast de welgemeende complimenten ook even wat aandachtspuntjes:
- ik heb je wel eens een betere sound horen hebben, meen ik me te herinneren. (blijft staan dat je geluid sowieso erg goed is hoor).
- ik mis wel een stukje dynamiek. Had gehoopt op een klein stukje ingetogen spel, zoals de meester het zelf ook doet.

Al met al gewoon super gespeeld en een prima cover waar je erg trots op mag zijn!

Axl Rose
20 oktober 2012, 11:14
Hey te gek man!

En ook gewoon met line6... :)

Dank u!!


Nice gespeeeld!!
Die armen: tattoo's of een t-shirt? ( :seriousf: )

Dankjewel Swaag, haha, iedere dag teken ik ze erop! ;) nee, zonder gekheid: ze zijn echt :)


Vette track ! Lekker gespeeld, en dat ondanks line 6 soundjes ! Genieten !

Hoi Arjan, dankjewel hoor!


Lekker gespeeld! Als je eigen nummers wilt gaan maken in de geest van je favorieten, zul je ook wel gaan klinken als....
Waar denk je dat SRV zijn sound grotendeels vandaan haalde? Maar ook hij heeft er zijn eigen weg in gevonden. Als je dit soort muziek gaat maken ben je toch al gebonden aan zo'n 3 á 5 akkoorden en dan klinkt het al snel "als". Ga gewoon met een aantal gelijkgestemde medemuzikanten lekker blues maken in deze stijl. Monti Amundson en Chris Duarte zijn ook een goed voorbeeld: ook geïnspireerd door SRV en Hendrix en hebben toch ook een eigen geluid. Deze gasten hadden zonder hun voorbeelden ook anders geklonken maar bij hun gaat het publiek mooi uit hun dak. M.a.w.: ga lekker nummers schrijven ( in de geest van ) en breng ze live, succes verzekerd! Uiteindelijk zal jij ook je eigen draai er aan weten te geven!

Volgende kwestie: heb je een behoorlijke versterker en de juiste effecten? Ik ben namelijk bang dat je met line6 pod niet de juiste sound gaat krijgen in band verband. Ik kan het mis hebben... Voor thuis is dit apparaat erg goed, zo als we kunnen horen:) maar hoe gaat dit klinken op hoger volume?

Hoi Pasqual, dank u voor je comments! De artiesten die je opnoemt ken ik niet niet, ik ga gelijk eens youtuben, googlen :) Een behoorlijke versterker heb ik niet echt denk ik. In m'n filmpje van dirty pool zie je de Marshall versterker met onderkast die ik heb (geen idee welk type eigenlijk), Niet super goed spul denk ik en gebruik het op dit moment eigenlijk (nog niet echt, soms voor filmpje als monitor in combi met line6, maar het stoort enorm omdat alles in mn huisje op elkaar staat, dus geen optimale setting. Dan werkt een koptelefoon vaak beter. Ook voor de buren links, rechts en boven mij. Misschien als ik weer gespaard heb in de toekomst iets van Fender kopen voor evt. 'live' setting? Wat zou je aanraden? Weet inderdaad nog niet hoe de podhd in bandverband klinkt :)


Hey Brend, lekker energiek weer! Je speelt echt geweldig man!
Naast de welgemeende complimenten ook even wat aandachtspuntjes:
- ik heb je wel eens een betere sound horen hebben, meen ik me te herinneren. (blijft staan dat je geluid sowieso erg goed is hoor).
- ik mis wel een stukje dynamiek. Had gehoopt op een klein stukje ingetogen spel, zoals de meester het zelf ook doet.

Al met al gewoon super gespeeld en een prima cover waar je erg trots op mag zijn!

Hey Stratman! aka Edwin?! (Weet niet helemaal zeker meer, vergeeft u mij als ik er naast zit :D ) Super bedankt voor je feedback, doet mij goed. Jaa, ik kon niet goed kiezen tussen de sound ik gebruikte voor mn Little Wing/Texas Flood video of Dirty Pool. Uiteindelijk voor een meer 'ranzigere, wellicht iets meer fuzzy/korrelige toon gekozen', haha, maar indaad, misschien niet optimaal uitgepakt. Betreft dynamiek, klopt ook. Ik had achteraf m'n volumeknop wat meer moeten dichtdraaien vanaf, 3:10 tot c.a. 3:58. Tijdens het spelen had ik dat verkeerd ingeschat en kon het niet meer corrigeren, zonder dat het een trainwreck zou worden, haha! Moet ik nog iets meer oefenen! Nogmaals dank voor je feedback en ook kritiek! Much appreciated!

Brewskie
20 oktober 2012, 12:39
Ik vroeg me al af wanneer je het hier op gitaarnet zou posten. Ik had me de vorige keer al geabonneerd op je youtube-kanaal, dus ik had 'm vorige week al gezien. :)

Wat ik met name knap vind dat je steeds weer nieuwe nummer instudeert. Om de paar maanden kom je met een volledig uitgewerkte cover. Ik blijf altijd hangen halverwege en dan verslapt de aandacht en focus en ga ik weer met van alles lopen pielen. Respect.

Fusion
20 oktober 2012, 12:41
Je speelt iig met volle overtuiging hehe. Iets meer variatie en dynamiek en dit is zomaar een te gekke uitvoering :-)

arjanb01
20 oktober 2012, 12:49
Goed bezig! Voor een live setting zou ik een fender deluxe reverb icm een ocd of maxon of ts9 nemen! Heerlijke combi voor srv of hendrix bluesrock! Of een fender vibroverb icm deze pedalen! Keep on posting want dit is genieten!

arnoldtims
20 oktober 2012, 13:18
Ik denk dat je met Edwin mij bedoeld, als stratman ook Edwin heet dan word het eng ( dit is een verwijzing naar een post van stratman in mijn topic http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?156542-gitaar-solo&p=2884913#post2884913)

Maar nu on topic, dit klinkt weer heerlijk.
Al hoe wel ik het er wel mee eens ben dat je sound in andere clips het origineel wat meer benaderd.

Ik heb het in het verleden al eens vaker gezegd maar ik zou jou heel graag eens een slowblues horen spelen.

Stratman70
20 oktober 2012, 13:56
Brend bedoelde mij inderdaad weldegelijk! Zelfs onze namen komen dus overeen... enger moet het niet worden idd.
En nog een overeenkomst: ik zou Brend ook graag eens een slowblues willen horen spelen!

The Lo Lands
20 oktober 2012, 20:37
p.s. ben ook aan het proberen om zelf songs, of ideeën te maken, maar vooralsnog geen succes. Ik blijf het moeilijk vinden om zelf echt iets te verzinnen ipv te coveren in de style van. Iemand tips hiervoor?

Om te beginnen heel tof gedaan! Expressie met de nodige agressie. Ik mis wel een beetje de soul (vibe) waardoor het af en toe een beetje duwen en trekken blijft. Ik doe het je absoluut niet na dus petje af hoor!! Leuke videoclip ook :-)

Ik ken toevallig een gitarist die Hendrix en andere oude helden ook erg goed covered en die ook moeite heeft om eigen muziek te maken. Ik heb mij daar vaak over verbaasd maar blijkbaar is iets naspelen en tot in de details en techniek kunnen spelen geen garantie voor eigen creativiteit en nummers. Blijkbaar is dit een extra X factor en zeker talent die er gewoon in moet zitten denk ik. Muziek maken doe je niet verstandelijk maar met een intentie en misschien een goed verhaal. Je brengt een boodschap/verhaal over doormiddel van je instrument net zoals Hendrix dit met zijn muziek heeft gedaan. Als tip zou ik kunnen geven om eenvoudig te starten met een lick of melodie en deze verder gevoelsmatig uit te werken tot een volledig nummer. Je invloeden mag je best aanwenden maar probeer niet in clichés te vervallen. Speel met gevoel en stel je open voor ieder idee of vorm die je aangereikt krijgt. Het kan best gebeuren dat je ipv de Blues gevoelsmatig in een andere stijl gaat spelen!? Leg de lat voor jezelf niet te hoog en go with the flow. Succes in iedergeval!!

debill71
15 december 2012, 00:07
Knap hoor. Ik wou dat ik het kon spelen. Je woont niet toevallig bij me in de straat? :) :lp:.
Vooral die dirty pool cover vind ik erg smaakvol. Nu moet ik zeggen dat ik ook een grote stevie fan ben.