PDA

View Full Version : Hoe duur is een fender???



marcel28
16 juni 2003, 17:10
Ik ga het kort houden.

Hoeveel kost een nieuwe fender stratocaster eigenlijk???

PS: Speelt die net zo prettig als een Gibson Les Paul??(daar speel ik nu op)

:cool:

-robbert-
16 juni 2003, 17:15
hahaha :roll:

Bates15
16 juni 2003, 17:16
Welke model? Waar gemaakt?

Nee. Hals voelt heel anders en door de bouw en elementen klinkt hij ook heel erg anders.

Anders Destium
16 juni 2003, 17:22
Talk about afgezaagde Rig....

Voor 1500 heb ik voor jou een hele mooi USA strat :)

marcel28
16 juni 2003, 17:25
Fender heeft een heleboel. Standard, Vintage, Deluxe. Welke is een leuke gitaar??

Harry
16 juni 2003, 17:31
heb je al in een winkel gekeken en iets uitgeprobeerd? Want zoals Bates al zei, het is compleet anders. Alsof je in een Jaguar rijdt en aan je buurman vraagt of zijn Vectra lekker rijdt. No offence voor Vectra- en Fender eigenaren.

skabouter
16 juni 2003, 17:48
ik vind gibson en fender echt bijna de 2 uiterstersten. niet qua prestatie, maar gewoon qua uiterlijk, stijl en sound

ik dacht zo: van goedkoop naar duur heb je:
-fender Squier
-japanse fenders
-mexicaanse fenders
-usa fenders


en iedere soort heeft weer dure en goedkopere modellen........tja, gewoon veel uitproberen en eens kijken wat je lekker vind .

Bates15
16 juni 2003, 17:50
ik vind gibson en fender echt bijna de 2 uiterstersten. niet qua prestatie, maar gewoon qua uiterlijk, stijl en sound

ik dacht zo: van goedkoop naar duur heb je:
-fender Squier
-japanse fenders
-mexicaanse fenders
-usa fenders


en iedere soort heeft weer dure en goedkopere modellen........tja, gewoon veel uitproberen en eens kijken wat je lekker vind .

Customshop!

green_day
16 juni 2003, 18:54
Fender heeft een heleboel. Standard, Vintage, Deluxe. Welke is een leuke gitaar??

hmm tja.. iedereen zegt het eigelijk al. Wat is nou precies je budget, naar wat voor sound ben je op zoek. Misschien het echte twang geluid van een strat. Of juist de extra power van een fatstrat (met brug humbucker). Wat speel je vooral. Dat soort dingen zijn toch wel redelijk belangrijk om even te weten :)

G2G
16 juni 2003, 19:26
Simpel gezegd: -Wil je een Gibson laten knallen, dan hoef je gewoon wat basis te hebben van het gitaar spelen.
-Wil je een Fender laten knallen? dan noem je Jimi hendrix


Caio

Anavrin
16 juni 2003, 19:32
ik sluit me aan bij alle vragen die hierboven gesteld zijn.
Gibson Les Paul is zwaar, en klinkt over het algemeen door de humbuckers beter bij metal en hardrock, een strat klinkt door de singlecoils gewoon wat feller en heeft meer hoge tonen, dus die is bijvoorbeeld goed voor rock, grunge en punk. Ik heb zelf een Fender Jaguar (Japan) die ik heel fijn vind, maar je moet toch zelf kijken en vooral veel uitproberen.

@lex
16 juni 2003, 23:21
als je een gibson hebt.. heb je je toch wel een beetje in de gitaren verdiept??

of heb je gewoon de eerste de beste gitaar van 2000 euro maar gekocht...
:-D

staat er niet stiekem epiphone les paul by gibson op :razz: :razz:

Lacrymosa
17 juni 2003, 09:06
799 voor een Highway 1 strat

met een beetje geluk een gitaar die van de zomer aan mijn muur gaat hangen

CheerS!!

marcel28
17 juni 2003, 09:06
Tuurlijk heb ik me wel verdiept. Heb alleen nog nooit op een fender gespeeld. En op internet vind je alleen maar prijzen in dollars. En je kan niet horen hoe die klinkt of speelt. Mijn budget gaat tot max 3000 euro. Anders moet ik veel te lang werken om dat weer te sparen. Deze gibson les paul. heb ik gekocht omdat die er cool uitziet en deze speelde lekker en had een goede klank. En toen was ik zeer tevereden. Maar nu ik meer rock muziek ga spelen lijkt een fender stratocaster mij wel wat alleen welke????

8)

Mithrandir
17 juni 2003, 09:35
Een budget van 3000 euro is toch, uhm...hoe zeg je dat, comfortabel te noemen :)

Ik weet niet wat de prijs van een custom shop fender is, maar het lijkt me dat dat toch wel in je bereik ligt. Neus gewoon eens rond op die site ne ga daarna winkel af om ze te proberen he, want uiteindelijk is dat toch de enige manier om te beslissen wat je wilt.

Negative K3 fan
17 juni 2003, 10:21
3000 euro is een behoorlijk groot budget! Daar heb je zeker wel topklasse gitaren voor en ik zou me daarom ook niet beperken tot fender en je van te voren goed inlezen, want 3000 is niet niks :)

taylor
17 juni 2003, 10:33
op marktplaats staat 1 custom shop olympic white strat voor 2500,00

misschien is dat wat voor je.

marcel28
17 juni 2003, 11:16
Ja maar het liefst heb ik toch iets dat wel wat goedkoper is. Als ik een goede prettige fender stratocaster voor 500 of 1000 of 1500 euro kan krijgen vind ik dat ook goed. Wil gewoon weten wat een fender gemiddeld kost.

Harry
17 juni 2003, 11:25
Ja maar het liefst heb ik toch iets dat wel wat goedkoper is. Als ik een goede prettige fender stratocaster voor 500 of 1000 of 1500 euro kan krijgen vind ik dat ook goed. Wil gewoon weten wat een fender gemiddeld kost.

heb je zelf al op internet gezocht?

Ic3gl0vE
17 juni 2003, 12:14
ik geloof geen ene FUCK van wat je zegt, marcel28.

john.3001
17 juni 2003, 12:23
om iedereen een hoop schuim op de bek te besparen zal ik maar ff een adresje geven waar marcel de prijzen kan opzoeken:

http://www.musik-produktiv.de/shop/shop01_en.asp/sid/!06082002

typ bovenin het search-venstertje 'gitarre fender stratocaster' en je krijgt alle modellen met prijs.

je moet er wel rekening mee houden dat ze hier in Nederland misschien iets duurder zijn...

Ga daar maar es kijken marcel, speel es op een fender in een gitaarwinkel en kom ons dan maar weer lastigvallen... :wink:

Toaster
17 juni 2003, 12:24
Als je dan voor een fender gaat moet je denk ik toch niet een highway kopen. das voor mijn gevoel geen echte. Ik zou dan gaan voor een standard (usa)

Die kun je denk ik wel rond de 1500 of eronder krijgen.

Ik heb zelf een fender plus. dus ik weet hoe ze spelen. Ik vind ze fijn spelen en een mooi geluid hebben, maar ik zou er toch ook wel een gibson naast willen hebben. Goed die heb je al. De hals van een fender voelt echt héééééél anders aan als van een Gibson. dat je het ff weet.

Bij fender is het wel redelijk belangrijk om te letten op de houtsoort van je hals. Die bepalen namelijk de kleur van je geluid en hoe dik de lak erop zit. Bepaalt ook de sound.

Maar ik zou gewoon naar een winkel gaan en die dingen allemaal eens zelf uitproberen. Het lijkt mij altijd wel dat er geen een fender dezelfde is. (komt mischien omdat ik van die lace elementen heb en dat alles daarom anders klinkt). Als jij zegt dat je een dikke 1500 euro bij je hebt en dat je persé een mooie fender wilt hebben lukt het je vast wel om te slagen.

Succes ermee!

jorrit
17 juni 2003, 14:57
help ik heb een GIBSON en ik wil ook een FENDER.......

klinkt mij een beetje in de oren als god das een goed merk daar moet ik een gitaar van......

dr zijn een aantal fender klonen die beter zijn dus waarom moet je perse een fender.....

Lacrymosa
17 juni 2003, 15:20
welke zijn beter dan?

in verhouding met een hughwat strat (dus ook kwa prijs)

CheerS!!

Toaster
17 juni 2003, 15:22
dus waarom moet je perse een fender.....

Een Fender speult fènder :wink: ff eentje voor de mense uit het zuiden :razz:

Bates15
17 juni 2003, 15:49
G&L is ook erg goed. En natuurlijk een MXG hehehehe

lupoloco
17 juni 2003, 16:12
http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?node_id=93

ReinoutV
17 juni 2003, 16:50
Blade RH-4
http://www.bladeguitars.com

erikdebier
17 juni 2003, 20:09
Kijk hier eens:

http://www.haarguitars.nl


zijn ongeveer 1300 dacht ik
lijkt mij net ff beter

roppie
17 juni 2003, 22:19
blades zijn inderdaad ook erg goed

John P
17 juni 2003, 22:20
Een Fender is gewoon te duur, meestal. Voor dat geld zijn er veel betere gitaren. 'T is de naam die het hem doet! Goeie inruilprijs.

John P
17 juni 2003, 22:24
Nu krijg ik natuurlijk de hele Fender-lobby over me heen!! Oeps! Toch vind ik dit wel. Laat een mooie bouwen, joh!

@lex
18 juni 2003, 01:29
Ik zou voor een fender squier gaan!

staat wel mooi naast je gibson, die moet je echt checken!!!

....

Nicci
18 juni 2003, 08:55
Een Fender is gewoon te duur, meestal. Voor dat geld zijn er veel betere gitaren. 'T is de naam die het hem doet! Goeie inruilprijs.

je kan veel zeggen, maar MIM fender is op dit moment niet duur. 2e hands vliegen ze voor een paar honderd euro om je oren.

Lacrymosa
18 juni 2003, 09:04
blades zijn inderdaad ook erg goed

maar de enige blade die er voor 800 euro te krijgen is, is de Texas, en hoe is de kwaliteit in verhouding met een Highway strat?

CheerS!!